יונדאי ישראל תערוך תחרות פיתוח אפליקציות לרכב

dtown
31-05-2015 16:08

יבואנית יונדאי – כלמוביל מכריזה על תחרות פיתוח אפליקציות אנדרואיד למערכת המולטימדיה ברכב.

מערכות מולטימדיה מבוססות אנדרואיד אינן דבר חדש בעולם הרכב, אולם כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל לוקחת את עניין האינטגרציה עם סביבת הנהג צעד אחד קדימה ומכריזה על תחרות פיתוח אפליקציות לרכב המקוון. האפליקציות הזוכות יותקנו ברכבי יונדאי בישראל. כלמוביל תקים לזוכים בתחרות חממה ייעודית במשרדי החברה  - הפרס הראשון יעמוד על 100 אלף ₪.

ה- Connected Car שהציגה כלמוביל יבואנית יונדאי היא (לטענת אנשי החברה) ראשונה בישראל אשר כוללת מערכת מקוונת באמצעות מודם סלולארי אינטגרלי. היא תותקן בתחילה בדגמי iX35 / X35 של יונדאי ובהמשך בדגמים נוספים. רוכשי הרכב יקבלו כרטיס סים הכולל חבילת גלישה בנפח 3GB לחודש עבור שנה, בתחילה ברשת דור שלוש ובהמשך בדור 4 LTE. המערכת פותחה בשיתוף פעולה עם חברת מובייל גרופ מתחום ה- Embedded שמתמחה בפיתוח מכשור תקשורת לתחומי הרפואה, הרכב, טלוויזיות חכמות ועם חברת גיל קאר המתמחה בהתקנות.

מדובר במערכת  המאפשרת לנוסעים לחבר את המכשירים שלהם על מנת שיוכלו לגלוש. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר ממשק מגע, אפשרות לרדיו Nobex אינטרנטי, ניווט עם מערכת WAZE  ומסכי עזרה אינטרנטיים של יונדאי שמציגים רשימה של אולמות תצוגה, מרכזי שירות וטרייד-אין שבלחיצת כפתור ניתן לנווט או להתקשר אליהם. בנוסף, ספר הרכב מופיע בצורה דיגיטלית על המסך.


תחרות אפליקציות לרכב


כלמוביל - יבואנית יונדאי בישראל הכריזה על תוכנית Hyundai i Way, תחרות ראשונה מסוגה בענף הרכב לפיתוח אפליקציות ליזמים, מפתחי אנדרואיד, סטארט-אפיסטים בתחילת הדרך ועוד. במסגרת התוכנית תקים יונדאי במתחם החברה חממה לזוכים בתחרות, בה יפתחו את הרעיון שהציגו בשלבים המוקדמים של התחרות.


לתחרות 4 שלבים. בשלב הראשון תפרסם יונדאי את התחרות ותאפשר למפתחים להגיש את מועמדותם. כל מי שנרשם לתחרות והרשמתו אושרה, יקבל ערכת הזנקה הכוללת גישה ל- API Application Programming Interfaces - סביבת פיתוח ממשק המערכת ופורמט להצגת הרעיון.

צוות שיפוט פנימי יסנן את ההצעות שיגיעו ויבחר את הרעיונות הטובים ביותר לשלב הבא. בשלב השני חבר השופטים בראשותו של דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, נציג צוות הפיתוח של יונדאי העולמי, אסתר ברק-לנדס, מנכ"לית חממת נילסן אינובייט, שחר בר דוד, מייסד ומנכ״ל חברת ״שרוטונים״ ואור עופר שותף, מייסד ומנכ"ל SimilarWeb, יבחרו את 3 הרעיונות העולים לשלב חצי הגמר.

בשלב חצי הגמר יוזמנו שלושת המפתחים לפתח את הרעיון שהציעו בחממה שתוקם עבורם בכלמוביל. החממה תכיל את האמצעים הדרושים לפיתוח האפליקציה - מערכות פתוחות לתכנות, ליווי טכנולוגי, רכבי הדגמה לבחינת המערכות ועוד. בשלב הגמר, עם סיום הפיתוח, יוצגו שלוש האפליקציות באירוע חגיגי לצוות השופטים אשר יבחרו את האפליקציה הזוכה. הזוכים בתחרות יזכו בפרסים:  100 אלף ₪ למקום הראשון, 30 אלף ₪ למקום השני ו- 15 אלף ₪ למקום השלישי.

הרשמה לתחרות תתקיים בחודש יוני, בחודש יולי כבר יבחרו ברעיונות מובילים ובחודש נובמבר תוכרז המנצחת. המטרה היא להשיק את האפליקציות ברכבי החברה מדגמי Ix35 / X35 בחודש דצמבר 2015 ובהמשך בדגמים נוספים.

קישור: אתר התחרות

מעבר לתגובות בפורום