אנדרואיד M החדשה מוצגת ע";י גוגל

ליאור קורן
28-05-2015 21:05

גוגל מציגה את הדור הבא – אנדרואיד M עם מגוון שיפורים, שירות Photos חדש לשמירת כל תמונות וסרטוני המשתמש ואת פרוייקט Brillo שיחבר את כל מכשירי הבית לאינטרנט.

אנדרואיד M, לפי דברי אנשי גוגל שהציגו אותה בכנס המפתחים של החברה, תתמקד בשיפור יכולות ותהיה מלוטשת ואיכותית יותר ביחס לאנדרואיד לוליפופ הקיימת. הושם דגש חזק על עניין האפליקציות ולראשונה, לא יצטרך המשתמש (בגרסאות עתידיות) לתת לאפליקציה את כל ההרשאות שהיא מבקש לפני התקנתה מחנות גוגל (Play). בעת הפעלת האפליקציה, יתבקש המשתמש לאשר הרשאות ספציפיות  ואין הוא מחויב לעשות כן. גוגל תאפשר למפתחים להעלות כמה גרסאות במקביל של כל אפליקציה ולבדוק בזמן אמת איזו מהן פועלת יותר טוב עם קבלת פידבק מהמשתמשים.

המערכת החדשה אמורה להיות חסכונית יותר בצריכת סוללה, עם מצב חדש המכונה Doze בו חיישני הטלפון מוסרים למערכת מתי הוא אינו בשימוש ובכך יתרמו לשיפור של עשרות אחוזים בזמן השימוש הכולל. הסמארטפונים העתידיים יתמכו גם במחבר ה- USB-C החדש (עם מחבר שאינו דורש חיבור בכיוון ספציפי). אנדרואיד M תביא גם לשוק מנגנון תשלומים חדש, בסגנון של Apple Pay שיאפשר לשלם עם הסמארטפון במגוון חנויות ושירותים דרך NFC, בדרך של נגיעה עם הסמארטפון בקופה / מכשיר התשלום ללא חשיפת פרטי כרטיס האשראי של המשתמש. גוגל הכריזה גם על סטנדרט אחיד לקריאה וזיהוי של טביעות אצבע עבור מכשירי אנדרואיד למטרות אבטחת המכשירים, מה שיחסוך פיתוח עצמי של המנגנון מצד יצרניות המכשירים עצמן.
בנוסף, הוכרזו שירותי Offline של יוטיוב וגם מפות גוגל, במקומות בהם אין קליטה סלולרית או חיבור רשת WiFi. יש לזכור כי זו הכרזה בעיקר למפתחים ולא לצרכני הקצה, כך שעתיד לעבור עוד זמן מה עד שתצא הגרסה החדשה לשימוש רגיל.

Google Photos

גוגל משיקה שירות חדש המאפשר לאחסן תמונות וגם וידאו ללא הגבלה, עבור כל תמונות הסלפי והסרטונים ממצלמת הסמארטפון והטאבלט. השירות יהיה זמין ללא עלות – כך לדברי גוגל. שירות פוטו מסדר למשתמש את התמונות באופן אוטומטי לפי תאריכים, אנשים ומקומות והתמונות אמורות להיות פרטיות – עד שהמשתמש מחליט לשתפן.


האינטרנט של הדברים – פרייקט Brillo יחבר את כל מכשירי הבית לרשת

פרוייקט ברילו מתעתד להביא את אנדרואיד לכל מכשיר בבית, בין אם מדובר במנעול הדלת, תנור אפייה או מצלמת בייביסיטר לתינוק. מדובר בגרסה קלה של אנדרואיד שתאפשר לכל המכשירים לתקשר האחד עם השני דרך Bluetooth או WiFi ולהפוך את הבית למקום הרבה יותר חכם ואוטומטי מאשר היום.  ערכת המפתחים למערכת תהיה זמינה ברבעון השלישי של 2015.

מעבר לתגובות בפורום