HTC One M9 עומד למבחן

ליאור קורן
27-05-2015 13:00

ביקורת סמארטפון: HTC One M9 הוא ממשיך שושלת סדרת הדגל של החברה, עטוי גוף אלומיניום עם מעבד סנאפדרגון 810, מצלמה חדשה עם הרבה יותר פיקסלים וצמד רמקולים באיכות המוכרת. בדקנו אותו.

M9 - ממשיך שושלת ה- One

חובבי הסמארטפונים של HTC התרגלו לעיצוב המוכר של סדרת הדגל One שעובר מדור לדור ללא שינויים מהותיים בדגמים האחרונים. מכשיר הדגל העדכני של החברה גם אינו חורג מנוהג זה ויגרום למשתמשים הוותיקים להרגיש מיד בבית.

בסעיף איכות הגימור ה- M9 ראוי לציון גבוה: המכשיר בנוי כהלכה, עשוי מתכת (אלומיניום) עם גימור הדוק. העיצוב משדר אלגנטיות ויוקרה, אך כנראה במטרה לבדל את הדגם החדש מקודמו, יצר מעצב המכשיר מעין מדרגה מסביב למסגרת שאינה מוסיפה נוחות לאחיזה אלא להפך. מלבד זאת, לחצני ההפעלה בצד ימין הדוקים ומגיבים כמו שצריך למגע ושום דבר אינו מתנדנד שלא לצורך - כולל המגירות הנשלפות עבור כרטיס זיכרון מיקרו SD (עד לנפח של 128GB) או ננו סים. סוללת המכשיר – כדרכה של HTC אינה נשלפת החוצה.

HTC One M9
נורית לד קטנה המסתתרת באחד מחרירי שבכת הרמקול מנצנצת בעת התראות. בצד המסגרת העליון יש כיסוי פלסטיק שחור מאחוריו מסתתרת נורית IR המשמשת לשם שידור אותות שליטה למכשירים שונים (מה שהופך את המכשיר לשלט רחוק אוניברסלי).

עם מסך בגודל 5", מידות המכשיר נוחות מספיק לאחיזה ביד אחת ושליטה במגע עם אגודל. המשקל עומד על 157 גרם. זכוכית המגן הקדמית היא גורילה גלאס דור 4 שאמורה להיות עמידה יותר בנפילות מאשר הדורות הקודמים. על רזולוציית המסך נשמעו לא מעט תלונות (מדוע לא הוגדלה ל- QHD), אבל דווקא אני, כווידאופיל חושב שאין יותר מדי על מה להתלונן כאן: בגודל הזה, רזולוציית Full HD עדיין נראית מספיק טוב ומה שחשוב יותר הוא איכות הצבע, ניגודיות ופרמטרים נוספים שתורמים בסופו של דבר לאיכות התמונה הכוללת.


HTC One M9
כצפוי, HTC עדכנה את המפרט הטכני, מעבד המכשיר הוא (נכון לעכשיו) הדגם הבכיר של קוואלקום: סנאפדרגון 810 עם שמונה ליבות (ארבע במהירות 2GHz וארבע במהירות 1.5GHz), בצירוף זיכרון RAM 3GB. תוצאת מבדק הביצועים Auntutu (בגרסת 64 ביט) היא 47843 – בהחלט בקו העליון כיום וגם בפועל, המעבד מהיר בהחלט ומאפשר עבודה חלקה וזריזה עם שלל אפליקציות. אבל, בעת מאמץ שלו, מורגשת התחממות של המכשיר. המכשיר התחמם גם בעת הורדת הקובץ הכבד (1.5GB) של אספלט 8 ובעת הרצת מבחן הביצועים Antutu. בעת הרצת המבחן החום הורגש על פני כל  שטח גב המכשיר, אם כי לא בטמפרטורה לוהטת. גוף האלומיניום משמש כאן כמפזר חום יעיל: זה אומר שחום המעבד מתפשט במהירות על מעטפת הגוף, אבל לאחר שיוצאים מהאפליקציה (ותהליך העיבוד שגרם לחום מופסק), גוף המכשיר מתקרר במהירות.

HTC One M9 antutu
רמקולים

ביחס לרוב הסמארטפונים הנמכרים כיום, הרמקולים ב-M9 מהווים תענוג עם אפקט סטריאו מורגש במשחקים, מוזיקת הרקע תורמת לחוויה והאפקטים הקוליים חדים ומפורטים. במוזיקה, גם כאן יש יתרון על רוב הדגמים המתחרים, אבל בשורה התחתונה, אל תבנו על אף סמארטפון כמכונת מוזיקה ניידת – הפיזיקה מגבילה את גודל הרמקולים אותם ניתן להרכיב ואתה גם היכולת להוציא בס מורגש. בעת צפייה בסרטונים – גם בסביבה רועשת יחסית הקולות נשמעים הרבה יותר ברורים וקלים להבנה (דיבורים) מאשר בסמארטפונים בהם הרמקול ממוקם בגב המכשיר. בחיבור לאוזניות, ניתן להתרשם מהמגבר החזק שהטמיעה HTC במכשיר, הוא "דחף" ללא בעיה מיוחדת כמה דגמי אוזניות שחוברו אליו.


HTC One M9
סנס 7

ממשק ה- Sense 7 של HTC מולבש על גבי אנדרואיד 5.0.2 והוא עושה עבודה טובה יחסית: נראה מסודר לעין ולא מכביד על התפעול או ביצועי המכשיר. מסך הנעילה מציג באופן יפה את תחזית מזג האוויר ודף הבלינקפיד מעדכן על המסך תכני קריאה מהאינטרנט לפי נושאים שבחרתם וגם עדכוני רשתות חברתיות שאישרתם. מסך הבית מציג כבר בברירת המחדל את היישומים החשובים לשימוש יום יומי, כולל תיקיה להורדות ואפשר להחליף אותו בלחיצה מהירה לדף בית המותאם לצרכי עבודה או יעודים נוספים כמו "בחוץ" עם קיצור דרך למסך "רכב" המציג אייקונים גדולים לפונקציות נדרשות בנהיגה. ניתן לבצע החלפת מסכי בית באופן אוטומטי על פי זיהוי רשת WiFi וגם לשנות את מראה מערכת ההפעלה בעזרת החלפת ערכות גרפיות.


HTC One M9
סוללת ה- 2840mAh מאפשרת לסיים יום עבודה ולא יותר מזה – אלא אם תפעילו את פונקציית החיסכון שתסרס חלק מהדברים בטלפון, אבל תאריך את משך זמן הפעלתו בכמה שעות ויותר. מדדנו את מהירות טעינת הסוללה עם המטען המקורי ואחרי שעתיים, הגענו מ- 10% סוללה ל- 80%.
איכות הקול בשיחה היתה טובה במשך תקופת הבדיקה, אבל במצב ספיקר הקול היה חלש קצת.

מצלמה


לשמחתנו, HTC החליפה את מצלמת האולטרה פיקסל שהגיעה בדגמים הקודמים (4 מגה פיקסל והבטחה לרגישות מדהימה לאור שלא ממש מומשה). הפעם, כולל המכשיר חיישן  סוני עם 20 מגה פיקסל ופלאש כפול נורות לד. המיקוד מהיר והתוצאות נראות טוב בתאורת חוץ, אבל החדות יורדת כאשר התאורה הסביבתית חלשה, בגלל הנטייה של HTC לבצע החלקת רעשים דיגיטליים מאסיבית. לשמחת חובבי הצילום המתקדמים, יש ב- M9 אפשרות לצלם בפורמט הגולמי RAW, מה שמספק קבצי ענק במשקל של כמעט 40MB, אבל עם גמישות רבה בהרבה בעריכת התמונות בתוכנה מתאימה וקבלת תוצאות משופרות בהרבה. וידאו ניתן לצלם ברזולוציית 4K והמצלמה הקדמית במכשיר (סלפי) מבוססת הפעם על זו ה"אולטרה פיקסל" עם 4 מגה פיקסל. במצלמה הראשית אין מייצב רעידות אופטי OIS, עלה העדשה יש זכוכית ספיר המגנה משריטות.


כאן ניתן לראות את ההבדל בין צילום בפורמט JPEG מול RAW ואת השיפור בחדות שניתן להשיג – גם כאשר מדובר בערך ISO 200.

HTC One M9
HTC One M9 JPEG VS RAW
בנוסף, כוללת המצלמה אפשרות לאפקטים שונים, כולל יכולת יצירת רקע מטושטש בצורה שתדמה לזו של מצלמות DSLR (דורש צילום האובייקט ממרחק מסויים עם רקע מובדל ממנו).

HTC One M9
סיכום

ה- HTC M9 הוא מכשיר מהוקצע הכולל מפרט מתקדם ועיצוב אלגנטי בהחלט. השילוב של רמקולים קדמיים איכותיים, מסך טוב ומעבד חזק הופך את ה-M9 למכונת משחקים מרשימה (אם כי מתחממת במאמץ) וגם לטלפון עבודה. מצד שני, תמחור ה- HTC M9 יקר יחסית: 3,890 ש"ח בישראל מול 3,400 ש"ח ל- LG G4 (עם כיסוי פלסטיק) ו- 3,699 ש"ח לגלקסי S6 (גרסת 32GB ללא אפשרות הרחבה). בנוסף, הוא כולל עיצוב זהה כמעט לדגם הקודם M8 וגם אין קפיצת ביצועים מורגשת, כך שאין כאן מהפיכה אלא שדרוג סולידי יחסית.

מחיר: 3,890 ש"ח עם שנתיים אחריות של טאצ' גרופ.

HTC One M9

HTC M9 מול M8

שאלנו את תומר צין – כתב האתר על ההבדלים שמצא לאחר ששדרג את ה- M8 ל- M9 (באופן פרטי). על פי החוויה שלו, האחיזה ב-M9 יותר נוחה, החומר בצד האחורי יותר מחוספס ויש מעין מדרגה ממתכת (אם כי מצטבר אבק!) שעושה אותו יותר נוח לאחיזה, בנוסף, הוא פחות חלקלק ויותר יפה. שוליים יותר צרים ויותר דקים מאשר ב-M8, ה-M9 שוקל פחות (3 גרם), אך המכשיר יותר עבה.
התצוגה דומה מאוד, ל-M8 יש צבעים יותר חמים (7200K), מול ה-M9 שהצבעים שלו יותר קרים - כחולים לעין (8100K), האופטימל הוא 6500K. הבהירות שופרה ב-M9 ל-508 ניט לעומת 490 ניט.

ב-M9 יש זכוכית גורילה 4, יותר עמידה לשברים לעומת גורילה זכוכית 3 בדור הקודם.
לחצן הדלקה/כיבוי שהיה בחלק העליון עבר לצד שמאל וזה דיי מבלבל ומטעה. הרמקולים קטנים יותר ב-M9 מאשר ב-M8, המגבר של הרמקולים חלש יותר, שומעים יותר חלש ופחות טוב, וזה דיי משמעותי. גם באוזניות וגם בהוצאת וקבלה של שיחות, ה-9 M יותר חלש. יש שיפור במפרט ה- M9 לעומת ב-M8: מערכת אנדרואיד 5.0.2, ממשק סנס 7, 8 ליבות, זיכרון ראם 3 גיגה בייט, זיכרון פנימי 32 גיגה בייט, ארכיטקטורת 64 ביט. השבב קאוולקום סנאפדרגון 810 מתחמם יותר בהשוואה. מבחני ביצועים כדוגמת AnTuTu ה-M9 יותר טוב. על המצלמה האחורית שמו ספיר קריסטל המגן על העדשה משריטות וה-M9 תומך בצילום ובהקלטת וידאו ברזולוציית 4K.

מעבר לתגובות בפורום