LG G4 מושק בישראל

ליאור קורן / אורי וינגרט
26-05-2015 10:34

מכשיר הדגל החדש של החברה הקוריאנית – LG G4 מושק בישראל, עם גימור עור, מצלמה משופרת ומסך 5.5" ברזולוציית QHD, מה מחירו? דיווח מאירוע ההשקה. הלקוחות הישראלים יקבלו סוללה ומטען נוספים.

אחרי שני הדגמים הקודמים בסדרה – G2 ו- G3 שהפכו את חברת LG לשחקנית הרבה יותר בולטת בתחום הסלולר מאשר בעבר, הציפיות מדגם G4 גבוהות באופן טבעי. על פניו, נראה כי אנשי החברה בחרו לעבות ולשפר כמה תכונות חשובות במכשיר ולהמשיך את הקו הכללי בו נקטו בעבר. עיצוב המכשיר קיבל נגיעה מקורית בדמות גב עור, אך העיצוב לא פגע בשימושיות: LG היא אחת היצרניות הגדולות האחרונות שעדיין מאפשרת למשתמש להחליף סוללה בעצמו, כמו גם כרטיס זיכרון ואת גב המכשיר (סמסונג הורידה אפשרויות אלו בדגמי גלקסי S6 החדשים).

מסך ומעבד

LG G3 היה הראשון להציע מסך ברזולוציית QHD, מה שאומר כמות פיקסלים גבוהה של 2560x1440 (עם 3.68 מיליון פיקסלים לעומת 2 מיליון במסכי Full HD). המסך החדש שומר על אותה רזולוציה וגודל (5.5"), אך עם שיפורים בפרמטרים נוספים: כעת מבוסס המסך על פאנל IPS בטכנולוגיית Quantum הכוללת קריסטלים לשיפור הצבעים בתמונה עם דיוק טוב יותר בהצגת צבעי היסוד אדום, כחול וירוק. החברה מצהירה על שיפור של 20% בהצגת הצבעים, שיפור של 25% בבהירות הצבע ו50% שיפור בניגודיות בהשוואה ל-G3 (מה שאמור להקל על קריאת טקסט).

בצעד מעניין, LG הטמיעה במכשיר את מעבד ה- Snapdragon 808 של קוואלקום עם 6 ליבות ולא את המעבד הבכיר יותר 810 שאותו ניתן למצוא ב- G FLEX 2 (אולי בגלל טענות על התחממות?). לצדו, יש זיכרון RAM בנפח 3GB, נפח אחסון פנימי של 32GB וגם אפשרות הרחבה בעזרת כרטיס זיכרון מסוג מיקרו SD.


LG G4 מושק בישראל
גב של עור

ה- G4 מציע גם מאפיין יחודי בנגזרת העיצוב: גב מצופה עור אמיתי תפור בעבודת יד (מה שהעלה התנגדות מצד כמה ארגוני זכויות בעלי חיים בעולם). זה בהחלט מקנה למכשיר מראה יוקרתי בצדו האחורי – היכן שממוקמת עדשת המצלמה. בכל מקרה, את הגב האחורי ניתן להחליף לפי רצון המשתמש. מלבד גימור העור (היקר יותר), ניתן לבחור ציפוי קרמי לבן או פלסטיק צבעוני.

LG G4 מושק בישראל
מצלמה משופרת

לעומת חיישן ה- 13 מגה פיקסל של G3, כאן יש חיישן חדש עם 16 מגה פיקסל ועדשה בעלת צמצם גדול יותר – F1.8 המאפשר להעביר יותר אור לחיישן ולשפר בכך את איכות צילומי הלילה. מנגנון יצוב הרעידות האופטי שופר והוא מציע כעת יצוב בשלושה צירים ולא רק שניים. צלמים מתקדמים יהנו מאפשרות שליטה ידנית – כולל צילום בפורמט RAW. החברה מצהירה כי היא משתמשת בפילטרים המסננים את ערכי האור המגיע (גם אינפרה אדום). מצלמת סלפי קדמית כוללת חיישן 8 מגה פיקסל – ואם תסגרו את כף היד פעמיים, המצלמה תצלם ארבע תמונות ברצף במטרה להשיג תמונה אחת טובה לפחות.


LG G4 מושק בישראל
מערכת הפעלה

ה- LG G4 מגיע כמובן עם אנדרואיד לוליפופ, עליו מולבש ממשק ה- LG UX 4.0. באמצעות הקלקה כפולה על המקש האחורי בזמן שהתצוגה כבויה ניתן להפעיל את המצלמה. הגלריה החדשה מאפשרת לגלול במהירות רבה אלפי תמונות ולצפות בהם על ציר זמן. תכונות הזיכרון של המכשיר מארגנות באופן אוטומטי תמונות וסרטוני וידאו לתוך אלבומי אירועים המבוססים על המיקום והזמן שהתמונה צולמה, ללא צורך להעלות את התמונות לענן. מערכת הכרטיסיות Smart Notice המוכרת מה- G3 השתפרה (לפי דברי החברה) ומספקת התראות אישיות יותר ומותאמות למשתמש בכל הנוגע למזג האוויר, נסיעות ועוד, על ידי בחינת ההרגלים היומיים. מכשיר ה- G4 מגיע לצרכן כאשר תוכנת ה- Office של Google מותקנת עליו. בנוסף, מקבלים בעלי ה- G4 נפח אחסון של GB100 בגוגל דרייב למשך לשנתיים ללא עלות.

LG G4 מושק בישראל
מחיר

ה- LG G4 ימכר בישראל (ע"י היבואנית הרשמית רונלייט) במחיר 3400-3500 ש״ח לגרסת 32GB עם כיסוי פלסטיק בגימור מטאלי עם צבעים שחור, לבן וזהב. מחיר ה-G4 עם כיסוי עור אמיתי יעמוד על 3550-3650 ש״ח עם צבעי חום או שחור. גיא דה פיצ׳וטו - מנכ״ל רונלייט דיגיטל מסר כי בישראל, הערכה המקומית של המכשיר תכלול סוללה נוספת וגם מטען שולחני (תקף למכשירים בייבוא רשמי), ביחד עם אוזניות ומטען קיר רגיל.


אריאל צור

LG G4 מושק בישראל

מעבר לתגובות בפורום