פנסוניק G7 הושקה – קטנה, עם וידאו 4K

ליאור קורן
18-05-2015 15:21

פנסוניק מעדכנת את סדרת G עם דגם DMC-G7 חדש המגיע בעיצוב חדש, חיישן של ה- GF7 בגוף קטן יותר מה- GH4 עם וידאו 4K, מערכת מיקוד משופרת, עינית OLED ומסך מפרקי.

את ה- G6 של פנסוניק סקרנו לפני כשנה וחצי, אהבנו את הגוף הקומפקטי יחסית למצלמות DSLR אבל כזה שעדיין נוח לאחיזה, את המפרט העשיר והווידאו המוצלח מאוד. אבל, החיישן במצלמה היה דור אחד אחורה ביחס למצלמת הדגל דאז של החברה (GH3) ולא הרשים במיוחד בצילום ב-ISO גבוה.

היום, מוכרזת המחליפה – פנסוניק G7, עם עיצוב מעודכן וחיישן מודרני יותר (16 מגה פיקסל) זהה לזה הקיים בדגם GF7 – כולל אפשרות צילום וידאו 4K שעדיין חסרה ברוב המוחלט של מצלמות הקטגוריה.

ביחס למצלמה הקודמת, קווי הגוף הפכו לישרים יותר, עם מגע "רטרו", פנסוניק הוסיפה גלגלת שליטה בצד שמאל של הגוף עבור מצבי Drive (במבט מהגב), כמו גם טבעת שליטה מסביב ללחצן המיקוד ובמבט על ניתן להבחין בגלגלת נוספת בצד הימני אחורי. בנוסף, ניתן לתכנת להגדרה אישית שישה לחצנים פיזיים (ועוד חמישה וירטואלים על צג המגע מאחור). הגוף קטן יותר מזה של מצלמת הדגל DMC-GH4 ועושי חומר פלסטי בשני צבעי גימור: שחור או טיטניום.


פנסוניק DMC-G7
מהירות 1/16,000

פוקוס DFD: פנסוניק העתיקה את מנגנון המיקוד מה- GH4 אל ה- G7, כולל פונקציית DFD שעובדת רק עם עדשות פנסוניק ומסוגלת לדעת מראש את סטיית העדשה בעת ביצוע פוקוס ולקזז את הטעות מראש ובכך לקצר את תהליך נעילת הפוקוס ל- 0.07 שניות. החברה טוענת כי הטמיעה לראשונה יכולת מיקוד באור כוכבים ואף להתמקד על כוכבים בשמיים באופן מדויק.


ביחס ל- GH4 מהירות הסגר המקסימלית שופרה ועומדת כעת על 1/16,000 שנייה (תריס אלקטרוני וגם תריס מכני למהירויות תריס נמוכות יותר). יש כאן גם תמיכה בכרטיסי זיכרון בתקן המהיר ביותר UHS-II SDXC ועינית OLED ברזולוציית 2.36 מיליון נקודות. מאחור נמצא מסך LCD מפרקי מלא בגודל 3" עם מגע ברזולוציית 1.04 מיליון נקודות. ניתן לשלוט על המצלמה בעזרת סמארטפון או טאבלט עם קישוריות אלחוטית WiFi.


פנסוניק DMC-G7
וידאו 4K

פנסוניק שמה דגש על צילום וידאו במצלמות ה-ללא מראה" שלה וגם ה- DMC-G7 מסוגלת לצלם וידאו ברזולוציית 3840x2160 פיקסלים בקצבי 24p/25p (בגרסת PAL) בפורמט MP4 בקצב נתונים של 100Mbps או 1920x1080 בקצב 50p בקבצי MP4/AVCHD. המעבד האחראי על עיבוד הווידאו כולל 4 ליבות ולטענת החברה, עיבוד התמונה (Venus) שופר גם בהסרת רעש דיגיטלי בערכי ISO גבוהים עד לערך מקסימלי של 25,600. יש גם כניסת מיקרופון חיצוני (ללא יציאת אוזניות שקיימת בדגמי GH3-GH4), כמו גם עזר המיקוד Focus Peaking שצובע את האזור בתמונה עליו מתמקדים ועוזר בעת עבודה עם עדשות ידניות.


פנסוניק DMC-G7
מצב 4K Photo


פנסוניק עושה שימוש ביכולת צילום וידאו 4K בקצב 30 פריימים לשנייה על מנת לחלץ ממנו תמונות סטילס ברזולוציית 8 מגה פיקסל. כך למעשה, הצלם מקבל קצב צילום של 30 תמונות בשנייה ויכול לתעד רגעים חשובים מבלי לפספס אף רגע (צילום רציף של עד חצי שעה). יש גם מצב Pre Burst בו המצלמה מצלמת שנייה אחת לפני שהצלם לוחץ על הלחצן – למקרים בהם חוששים שהצלם לא יהיה זריז מספיק לתפוס סיטואציה שהוא ממתין לה.



מחיר ה- G7 יעמוד על 800$ בארה"ב ו- 600 לירות שטרלינג באנגליה עם עדשת קיט 14-42 מ"מ.

מעבר לתגובות בפורום