TIDAL – כל הפרטים על שירות המוזיקה שזמין בישראל

ליאור קורן
05-05-2015 07:00

שירות הסטרימינג של Tidal זמין גם בישראל ומציע האזנה לקבצי אודיו עד לאיכות CD, כל הפרטים על השירות ויכולותיו, כולל מחיר מנוי חודשי בכמה מסלולים.

שירות המוזיקה Tidal זמין גם בישראל (לא להתבלבל עם יצרנית הרמקולים Tidal). הוא ממתג עצמו כאלטרנטיבה איכותית לשירות האודיו הפופולרי Spotify או פנדורה (שאינם זמינים רשמית בישראל, מה שדורש כמה טריקים לעקיפת המגבלות) בעזרת איכות קבצים טובה יותר. מבחינת כמות משתמשים, TIDAL נמצא בתחילת דרכו עם כמה מאות אלפי מנויים, זאת בהשוואה למיליונים בשירותים הוותיקים יותר. Tidal הוא במקור שירות הזרמת מוזיקה מהרשת שנולד בשוודיה, ונרכש ע"י האומן Jay Z, זוכה לתמיכה ושותפות מצד כמה אומנים ידועים כמו אלישיה קיז ואינו מטריד את המאזין עם פרסומות. מצד שני, השירות זוכה גם לביקורת על גובה המחיר (אין כאן מסלול חינמי עם פרסומות) ועל כך שהתמלוגים יגיעו בעיקר לאומנים העשירים השותפים במיזם ולא לכלל האמנים. ג'יי זי מנסה לקדם את Tidal בדרכים שונות – אחת מהן היא להזמין את המנויים להופעה מיוחדת בניו יורק ב- 13 למאי.

כאמור, זהו שירות אודיו סטרימינג המאפשר להאזין לשירים במכשיר המנוי דרך אפליקציה או נגן רשת יעודי, אבל, בניגוד לחנות אייטיונס למשל, אין אפשרות לרכוש שירים או אלבומים לשימוש חופשי.

TIDAL - שירות סטרימינג אודיו
שני מסלולי מנוי

טידל מציע שני סוגי מנויים חודשיים, הבסיסי עם השם המבלבל Tidal Premium במחיר 29.99 ש״ח לחודש, מציע איכות צליל סטנדרטית – עד ל -320kbps וגם וידאו קליפים באיכות HD, ללא פרסומות מטרידות.

המסלול השני נקרא TIDAL HiFi במחיר כפול של 59.99 ש״ח, מציע הזרמת מוזיקה באיכות וגם וידאו קליפים באיכות HD. הקבצים הם מסוג Lossless אבל לא High Res (איכות מקסימלית שווה לזו של CD).

איכות סאונד אפשרית:
סטנדרטית: AAC 96kbps
גבוהה: AAC 320kbps
HiFi (איכות CD סטנדרטי): Flac 1411kbps Lossless 16bit/44.1kHz

בעת ניגון קובץ באיכות הגבוהה ביותר, סימן ה- HIFI בנגן יהיה צבוע בלבן, באחרות הוא יופיע באפור.
החברה מנסה להסביר ולהציג את ההבדלים בין אודיו MP3 דחוס לבין קבצי lossless בסרטון וידאו כאן.

תקופת ניסיון חינמי

החברה מאפשרת ניסיון חינם ל- 30 יום, אבל זה עדיין דורש הרשמה והכנסת פרטי אשראי באתר החברה וביטול באופן ידני של השירות לפני תום תקופת הניסיון.

TIDAL - שירות סטרימינג אודיו
על אילו מכשירים פועל השירות?

שירות הזרמת המוזיקה פועל על סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או אפל iOS, טאבלטים ומחשבים אישיים דרך בכתובת הזו. בנוסף, הוא מוטמע גם בחלק מדגמי סטרימרים של חברות כמו Linn, סונוס, מקינטוש, Wadia, מרידיאן ועוד או תוכנות כמו זו של Amarra.

השירות דורש כמובן חיבור אינטרנט פעיל בכדי לקבל את השירים, אבל יש גם מצב Offline המאפשר להוריד את הקבצים אל המכשיר ולהאזין להם בשלב מאוחר יותר – גם ללא חיבור רשת. אפשר להוריד במצב Offline שירים עד לשלושה מכשירים שונים במקביל המחוברים לאותו חשבון. במצב הזרמה Online, אפשר להאזין רק במכשיר אחד לכל חשבון משתמש. לא ניתן לרכוש שירים או אלבומים שלמים לשימוש חופשי לאחר מכן, אלא להאזין להם רק דרך השירות. אם אתם מחוברים לשירות דרך רשת סלולארית בסמארטפון, עבור מנוי ה- TIDAL HiFi האיכותי יותר נדרש חיבור סלולרי מהיר מסוג 4G LTE, אם כי החברה טוענת כי הוא יעבוד גם עם רשת דור שלישי 3G. המסלול הרגיל Premium אמור לעבוד ללא בעיה עם דור שלישי.

מנויים יכולים לעבור בין מדינות שנתמכות בשירות ללא בעיה. רשימות האזנה שהורכבו ע״י צוות השירות או ע״י אומנים. יש חיפוש קולי באפליקציה – במקרה בו אתם מנסים לגלות לאיזה קטע לא מוכר אתם מאזינים ברדיו ומעוניינים לאתר אותו בשירות. החברה אומרת כי עובדת על הוספה בעתיד של איקולייזר דיגיטלי והאזנה רציפה ללא הפסקות בין שירים.

אם יש לכם כבר רשימות האזנה בנויות (Playlists) משירותי מוזיקה אחרים, אפשר לייבא אותן דרך שירות www.soundiiz.com.

TIDAL - שירות סטרימינג אודיו
מאגר שירים

נכון לעכשיו, על פי הצהרת החברה, קיימים במאגר 25 מיליון שירים ו-75,000 וידאו קליפים. הטרקים / שירים מקוטלגים ואפשר לראות רשימות חדשים במאגר, מומלצים או 20 הראשונים. מאגר המוזיקה מבוסס על הסכמים עם יוניברסל, סוני, וורנר ואולפנים אחרים. ניתן למצוא אלבומים של אומנים כמו ביונסה, מדונה, ריהאנה, קולדפליי, אלישיה קיז, דאפט פאנק, coldplay ועוד.

במקביל, ישנו אתר תוכן בו יוצקת החברה יותר פרטים על התעשייה, עם כתבות וראיונות, בכתובת: read.tidal.com.

מעבר לתגובות בפורום