LG G4 מושק – מסך ומצלמה משופרים, גימור עור אמיתי

ליאור קורן
28-04-2015 19:45

LG G4 הוא סמארטפון הדגל החדש של החברה – מציע גימור עור אמיתי בעבודת יד בשלל צבעים, מסך Quantum עם תצוגת צבע משופרת, מצלמה עם עדשת F1.8 ושומר עדיין על אפשרות החלפת סוללה והרחבה עם כרטיס זיכרון.

דגם הדגל החדש של LG מוכרז רשמית, הטלפון החדש שומר על גודל מסך זהה של קודמו G3 ושם דגש על שיפור ברוב סעיפי המפרט: מסך משופר, מצלמה חדשה, מעבד 8 ליבות וגימור יחודי עשוי עור אמיתי בתפירה בעבודת יד.

מסך משופר

אחת הטענות כלפי המסך של הדגם הקודם LG G3 היתה כי למרות הרזולוציה הגבוהה במיוחד, איכות התמונה לא בלטה במיוחד בפרמטרים אחרים כמו ניגודיות ובהירות. אנשי LG חזרו למעבדה וביצעו מקצה שיפורים: כעת מבוסס המסך על פאנל IPS בטכנולוגיית Quantum הכוללת קריסטלים לשיפור הצבעים בתמונה עם דיוק בהצגת צבעי היסוד אדום, כחול וירוק. החברה מצהירה על שיפור של 20% בהצגת הצבעים, שיפור של 25% בבהירות הצבע ו50% שיפור בניגודיות בהשוואה ל-G3. הרזולוציה נשארה זהה, עם 2560x1440 פיקסלים – כמות מכובדת בהחלט עבור גודל מסך של 5.5".


גימור עור

LG מציעה עם ה- G4 שלושה סוגי גימור שונים של גב המסך הקמור: עור אמיתי, ציפוי קרמי לבן או פלסטיק במראה מתכתי. לטענת החברה, עור הפרה עובר תהליך עיבוד של 3 חודשים ותפירה ידנית עד שהוא מוכן לעטר את הסמארטפון. גימור העור מציע יתרון נוסף: הוא נוח לאחיזה ופחות מחליק מן היד.

LG G4
להבדיל מהסוללה הקבועה של המתחרה גלקסי S6, חברת LG בחרה לשמור על יכולת מבורכת של סוללה הנשלפת ע"י המשתמש. הסוללה מציעה קיבולת של 3,000mAh (יותר מזו של המתחרה) ו-LG מצהירה כי היא תציע 20% יותר זמן עבודה מאשר ב- G3.


LG הטמיעה במכשיר את מעבד ה- Snapdragon 808 של קוואלקום עם 6 ליבות. לצדו, יש זיכרון RAM בנפח 32GB, נפח אחסון פנימי של 32GB וגם אפשרות הרחבה בעזרת כרטיס זיכרון מסוג מיקרו SD.

LG G4
מצלמה משופרת


לעומת ה- 13 מגה פיקסל של G3, כאן יש חיישן חדש עם 16 מגה פיקסל ועדשה בעלת צמצם גדול יותר – F1.8 המאפשר להעביר יותר אור לחיישן ולשפר בכך את איכות צילומי הלילה. מנגנון יצוב הרעידות האופטי שופר והוא מציע כעת יצוב בשלושה צירים ולא רק שניים. צלמים מתקדמים יהנו מאפשרות שליטה ידנית – כולל צילום בפורמט RAW. החברה מצהירה כי היא משתמשת בפילטרים המסננים את ערכי האור המגיע (גם אינפרה אדום). מצלמת סלפי קדמית כוללת חיישן 8 מגה פיקסל – ואם תסגרו את כף היד פעמיים, המצלמה תצלם ארבע תמונות ברצף במטרה להשיג תמונה אחת טובה לפחות.


LG G4
מערכת הפעלה


ה- LG G4 מגיע עם אנדרואיד לוליפופ, עם ממשק ה- LG UX 4.0. הוא מציע כמה תכונות, למשל: Quick Shot – מאפשר למשתמשים לצלם תמונות מבלי להפעיל את אפליקציית המצלמה, אלא באמצעות הקלקה כפולה על המקש האחורי בזמן שהתצוגה כבויה. הגלריה החדשה מאפשרת לגלול במהירות רבה אלפי תמונות ולצפות בהם על ציר זמן. תכונות הזיכרון של המכשיר מארגנות באופן אוטומטי תמונות וסרטוני וידאו לתוך אלבומי אירועים המבוססים על המיקום והזמן שהתמונה צולמה, ללא צורך להעלות את התמונות לענן. Event Pocket – מאפשר למשתמשים ליצור לוח שנה הייחודי להם על ידי גרירת אירועים מלוחות שנה שונים ורשתות חברתיות היישר אל לוח השנה של המכשיר. כך, לאחר ההתקנה הראשונית, נוצר לוח שנה אחד המרכז בתוכו את כל האירועים. כך מתבטל הצורך לפעול על פי לוחות שנה מרובים. מערכת הכרטיסיות Smart Notice המשופרת מספקת מערכת התראות אישית יותר ומותאמת אינדיבידואלית לכל צרכן בכל הנוגע למזג האוויר, נסיעות ועוד, על ידי בחינת הרגלי המשתמש כמו למשל כיצד הוא מגיע לעבודה. כך הצרכן נהנה ממערכת המספקת התראות אישיות דוגמת: "לא לשכוח לקחת מטריה בדרך לאוטובוס". מכשיר ה- G4 מגיע לצרכן כאשר תוכנת ה- Office של Google מותקנת עליו. בנוסף, מקבלים בעלי ה- G4 נפח אחסון של GB100 בגוגל דרייב למשך לשנתיים ללא עלות.


LG G4
מידות המכשיר: רוחב 76.1 מ"מ, גובה 148.9 מ"מ ועובי שנע בין 6.3 מ"מ – 9.8 מ"מ. משקל: 155 גרם.

ההפצה הגלובאלית של מכשיר ה- LG G4 תחל מחר - 29.4.15 בקוריאה ובסופו של דבר תגיע ל - 180 מפעילות סלולאריות ברחבי העולם. בעולם, בין הראשונים להשתמש ב- LG G4 יהיו 4000 נסיינים ברי מזל אשר יקבלו את הסמארטפון החדש כחלק מקמפיין חוויית משתמש. בישראל, לצערם של חובב הטכנולוגיה ומאמצים ראשונים זה לא יקרה, אלא ב-15 מדינות אחרות כגון: ארה"ב, אנגליה, ברזיל, רוסיה, קוריאה, הודו ועוד. מחיר המכשיר עדיין לא נחשף, השקה בישראל תערך בתחילת חודש יוני.

מעבר לתגובות בפורום