TAKE משיקה סטרימר המתפקד כממיר טלוויזיה לאינטרנט

ליאור קורן
19-04-2015 14:18

הסטרימר של TAKE מבוסס אנדרואיד וממשק ה- Comigo של דב מורן, עושה סדר בתכני וידאו מהאינטרנט וקולט שידורי עידן+.

TAKE (מקבוצת פל) השיקה היום סטרימר שאמור לעשות סדר בתכני וידאו הביתיים והחברתיים של המשתמש, עם אפשרות צפייה בערוצי עידן פלוס החינמיים והבטחה להציג חבילות תכנים יעודיות בעתיד. הממיר הוא למעשה סטרימר לכל דבר (של היצרן SDMC) המתחבר לטלוויזיה דרך HDMI, מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 4.2.2 בשילוב ממשק Comigo (הפרוייקט של דב מורן). הממשק מאפשר חיבור לפייסבוק והצגת כל הסרטונים מפרופיל המשתמש על מסך הטלוויזיה, הזמנת חברים לצפייה משותפת, יכולת להמליץ ולהגיב על סרטים וסדרות, צ'אט על מסך הטלוויזיה ופיצ'רים חברתיים כמו שימוש בסמלים מונפשים בזמן הצפייה. הממשק יידע את הצופה כאשר חבריו מהפייסבוק צופים גם הם בטלוויזיה ויראה לו תכנים שעליהם הם המליצו והגיבו.   

הממיר של TAKE תומך בחיבור של מספר משתמשים, כל אחד עם שם משתמש וסיסמא משלו. כך, הוא מסוגל ליצור עבור כל אחד מהצופים טלוויזיה אישית באותו מכשיר. התחברות לערוץ האישי, תציג לכל משתמש את הסרטונים מהפייסבוק שלו, את המסרים האישיים ואת המלצות הצפייה ששלחו לו חבריו. בנוסף, מנוע המלצות תוכן מיוחד יאתר ויציע לצופה תכנים שעשויים לעניין אותו בהתבסס על הרגלי הצפייה שלו, למשל: קטגוריית "קטנטנים" ו"ילדים", שכוללת תוכן המותאם לפעוטות, וגם קטגוריות הכוללות תכנים לפי אופיים, כמו "מצחיק", "מעניין" וכו'. ספריית ה-  VOD היא אינטראקטיבית. כלומר, הצופים מוזמנים להמליץ ל- TAKE על תכנים נוספים שהם מעוניינים שיתווספו לספרייה, והחברה תפעל להוסיף גם אותם למאגר שלה. 

take
שלט חכם

השליטה על המכשיר מתבצעת בעזרת שלט רחוק משולב מקלדת, עם יכולת הצבעה של הסמן (כמו בשלטים החכמים של טלוויזיות LG וגם אלו של סמסונג מהסדרה האחרונה). השלט נטען בעזרת חיבור USB גם מהממיר ועושה שימוש בטכנולוגיית אלחוט RF לטווח שידור גדול יותר מ- IR. יש בשלט לחצני קיצור דרך לפונקציות השונות, כולל יוטיוב, פייסבוק, ותכני ה- VOD.

כאמור, מדובר במזרים מדיה (סטרימר) לכל דבר אשר מושך תכני וידאו, אודיו ותמונות מהרשת הביתית. אפשר להתקין עליו אפליקציות אנדרואיד רגילות – כולל כמובן תוכנות DLNA או "צפייה ישירה" בסגנון קודי או פופוקורן טיים. הוא מגיע עם מקלט פנימי עבור ערוצי עידן+ (כולל לוח שידורים בעברית כמובן) - ערוץ 1, ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 33 ,ערוץ הכנסת וערוץ החינוכית 23.

החברה מתכוונת להשיק בעתיד ערוצי תוכן וידאו וזה למעשה מה שיעשה את ההבדל בפועל מול כל סטרימר אחר שכולל גם מקלט עידן+: ערוצים חדשים. לטענת החברה " בהמשך יוצעו חבילות תוכן שיכללו מגוון ערוצים מהעולם, ביניהם גם ערוצי ספורט, דוקו, אופנה ועוד, במחירים סמליים בלבד".


מחיר המכשיר עומד על 549 ₪, עם אנטנה לשידורי עידן פלוס. ניתן להזמינו דרך אתר האינטרנט של החברה TAKE.co.il והוא אמור להגיע עם שליח אחרי 3 ימים עסקים, ללא עלות משלוח.

מעבר לתגובות בפורום