סמסונג גלקסי S6 Edge במבחן - עיצוב, תצוגה וביצועים עד הקצה

תומר צין
19-04-2015 10:00

סקירה מקיפה של גלקסי S6 Edge - סמארטפון הדגל החדש של סמסונג הכולל מסך בעל שוליים קמורים, גימור עשוי מתכת וזכוכית, מעבד בעל 8 ליבות וממשק נקי יותר מבעבר, האם אהבנו אותו? ביקורת.

לראשונה מזה שנים, פיתחה סמסונג מכשיר טלפון חכם בעיצוב חדש, שמנסה לקרוץ באופן ברור לבעלי דגם קודם, להתקדם ולשדרג מכשירים. סמסונג (בניגוד לאפל?), החלה להקשיב ללקוחותיה והתאימה את עצמה אליהם ולא פחדה לחדש, לשנות ולהיפטר מכמה "פרות קדושות". אין ספק, כי 2015 צפויה להיות שנה משמעותית ותחרותית ביותר בין שתי החברות השולטות בשוק הטלפונים החכמים ביד רמה. הן סמסונג והן אפל, צמודות בתחרות על תואר "יצרנית טלפונים החכמים הגדולה בעולם", כאשר סמסונג מתכננת ל"חטוף" את הכתר שוב מידיה של אפל. 
  

בשנה שעברה, מכשיר הדגל הקודם ה-S5 הציע מעט מאוד שינויים מהותיים ובעיקר נישא על גלי ההשקה המוצלחת של קודמו הגלקסי S4. סמסונג ספגה בשנה האחרונה ירידה חדה ברווחיה, בין השאר בגלל שדגמי הגלקסי 5S לא נמכרו היטב כקודמם. לכן החליטה החברה לחזור ללוח השרטוטים ולגבש תוכנית חדשה לגמרי ועדכנית לגבי גלקסי S6 Edge. המכשיר החדש בעל המסך הגולש לשני הצדדים גונב את אור הזרקורים וכעת ניצב בקדמת הבמה כספינת הדגל המתקדמת ביותר של החברה. האם הוא הבשורה הגדולה אותה סמסונג הבטיחה לנו בתקופה האחרונה?

מה בקופסה


האריזה של  S6אדאג' עשויה מקרטון, גדולה מעט מהמכשיר עצמו. סמסונג היא אולי היצרנית היחידה שלא מטביעה את תמונתו של המכשיר על האריזה החיצונית, אלא, רק מציינת עליה את שם הדגם. האריזה כוללת כמעט את כל הדברים הבסיסיים: מטען קיר חשמלי, כבל ניתק להעברת נתונים MicroUSB-USB, אזניות מבית סמסונג עם צמד ראשי גומי להלבשה על האוזניות ושלושה כפתורי שלט, כלי קטנטן לשליפת ה- SIM, ניירת, הוראות הפעלה בעברית שאפשר להוריד מהאינטרנט, אזהרות ותעודת אחריות.


סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
פריסת המכשיר: בגב המכשיר קבועה מצלמה ראשית 16 מגה פיקסל עם נורית הבזק, מיקוד אוטומטי, חיישן גדול יותר למדידת דופק מצליח לקרוא את האצבע בכל זווית, אנטנת GPS, אנטנת /NFCסליל טעינה אלחוטית, מקש עוצמת קול, אנטנה ראשית, מיקרופון ויציאת אינפרא-אדום. החזית רובה ככולה היא מסך מגע "5.1 שמעליו קבוע רמקול האפרכסת, המצלמה הקדמית 5 מגה פיקסל, מקש הפעלה/כיבוי, מגש כרטיס ,Nano-SIM כפתור חומרה אליפטי בו גם זיהוי חיישן טביעת אצבע, שני כפתורי המגע, המקש "חזרה", המקש "אחרונים", רמקול מונופוני (חבל שלא סטריאופוני), מיקרופון, שקע רב תכליתי, שקע אוזניות, חיישן קרבה/תאורה ונורת חיווי צבעונית.

סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
איכות בניה ועיצוב

אחרי חמישה דורות של מכשירי דגל פלסטיים עם עיצוב לא יוקרתי ממש, אלא פרקטי יותר שאפשר לסמסונג לכלול סוללות נשלפות, כרטיסי הרחבה ועוד, החליטה כעת החברה לחקות את הנוסחה המצליחה של אפל, כלומר, עיצוב יוקרתי המשלב מתכת וזכוכית. שימו לב לצד התחתון במכשיר: בסמסונג עיצבו את הגלקסי S6 אדאג' בדמיון מפתיע לאייפון 6, אילולא המצלמה הבולטת בגב המכשיר, לא הרבה יוכלו להבחין בהבדלים בינו לבין האייפון.


סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
הגלקסי S6 אדאג' קיבל רענון משמעותי בצד עיצוב המכשיר והפונקציונאליות. אחד השינויים העיקריים הוא באיכות הבנייה של המכשיר. הגב עשוי מזכוכית עם שוליים קמורים, המסגרת עשויה מאלומיניום 6013 (אלומיניום המשמש בין היתר כחומר גלם בייצור דפנות מטוסים), שונה לחלוטין מהפלסטיק הקשיח, שעטף את כל מכשיריה הקודמים של החברה. למכשיר חזות ונוכחות איתנה, עיצוב אינטגרטיבי המשלב חומרים מקוריים וגימור ואיכותי. הוא פונקציונאלי ונעים לאחיזה, דק בצורה מענגת, מרגיש נוח ביד וגם בכיס המכנס.  הגלקסי אדאג' מרגיש מאוד קליל בידיים וכלל לא מסורבל, עיצוב הוא אמנם עניין של טעם, אך הוא סחט מחמאות מכל רואיו.

סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
למרות השינויים החיוביים והחיוניות השופעת ב-S6 אדאג', המכשיר לא הגיע לכלל שלמות ולא הופך ידידותי למשתמש הקצה באופן מלא. לדוגמא, המכשיר החדש נעים מאוד למגע, אך חלקלק ובקלות עלול להחליק מכף היד. גופו הקליל גרם לאוחזים בו להרגיש כאילו מדובר במוצר עדין ושברירי. שולי האלומיניום של המסך המעוקל קצת דקים וחדים מדי, מה שקצת מפריע באחיזה ומצריך הסתגלות. בנוסף, בצד האחורי קיימת מעין "דבשת" קטנה בגלל המצלמה הראשית דבר הפוגם באסתטיקה ובנוחות האחיזה של המכשיר. אנו צופים שהצבע הלבן סביב טבעת המצלמה יתחיל להיפגם ושאזור המצלמה יהיה עקב אכילס של המכשיר. כמו כן, הוא מתמלא טביעות אצבעות רבות על המתכת, בגב המכשיר, מכאן, שנרתיק קשיח היוצר אחיזה חזקה ומונע החלקה הוא חובה. לא קיים חריץ להרחבת זיכרון, מה שכבר עורר ביקורות רבות מאוד. בסמסונג מספקים נפח אחסון של 100 גיגה בייט באחסון הענן של מיקרוסופט, אבל זה לא ממש מחליף את הנוחות והזמינות של כרטיס ההרחבה. עומדים לבחירתכם דגמים בנפח 32 גיגה בייט, 64 גיגה בייט ו-128 גיגה בייט. הקפיצות בעלויות הדגמים נאמדות בארץ על סך 500-400 ₪ לכל קפיצת מדרגה, פי ארבעה יותר ממחיר של כרטיס Micro SD באותו נפח. בכרטיס Micro SD נעשית העברה מהירה של החומר האישי ממכשיר למכשיר, זה יכול להיות במקרה של שדרוג או קלקול המכשיר. היו מקרים שמשתמשים שלא ביצעו גיבוי מראש, איבדו את כל המידע כאשר המכשיר התקלקל. בנוסף, במקרה של מסירת המכשיר למעבדה לתיקון אפשר להוציא את המידע החסוי ולשמור על הפרטיות.


סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
בנוסף, סמסונג החליטה לזנוח את העמידות למים ולאבק, דבר שמחייב את המשתמש לשים לב ביתר שאת, שהמכשיר היקר שלא ייפול לים, לבריכה או לאסלה רחמנא ליצלן. אולי, הסיבות לכל אלה הם, כדאי לספק את איכות הבנייה הגבוהה של החברה. סמסונג S6 אדאג' מגיע ישירות מהקופסה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד לוליפופ 5.0.2, אך ללא רדיו, המידות הן 142.1 מ"מ לגובה, 70.1 מ"מ לרוחב ועובי של 7 מ"מ, משקלו עומד על 132 גרם. המכשירים מגיעים בצבעים לבן פנינה, שחור ספיר, זהב פלטינה וירוק אמרלד שהוא נדיר בינתיים. 

מסך מרשים


לאחר הגלקסי S5 שלא הציג חידושים מסעירים, הצליחה החברה לייצר לגלקסי 6S מסך מרשים באמת. גודלו של מסך גלקסי אדאג' לא השתנה ועומד על 5.1 אינטש, יש לו שוליים צרים יותר, הוא מרגיש קטן, אפשר להחזיקו ולתפעל אותו ביד אחת, להגיע לכל מקום במסך בהנפת אגודל. אין ספק שסמסונג קיבלה את הביקורת ואף התעלתה על הציפיות. המסך הוא סופר AMOLED, הרזולוציה שופרה ועומדת על 1440×2560 או Quad HD, צפיפות הפיקסלים קובעת שיא חדש ועומדת על 577 פיקסלים לאינטש. לשם השוואה מדובר ב-77% יותר פיקסלים מהגלקסי S5. המסך נראה מצוין מכל זווית אפשרית ומראה צבעים חדים וחיים, יש לו בהירות גבוהה במיוחד, הצבע השחור מאפשר לקרוא טקסט בכל תנאי התאורה והבהירות שלו מספקת בהחלט גם כשהיא על 50% עם ניגודיות מעולה, מה שמסייע בצריכת הסוללה במכשיר.

סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
ללא ספק מדובר באחד המסכים הטובים שבשוק והוא גם מתמודד לא רע עם השתקפויות מהחזית. הגלקסי אדאג' כולל תוספות מעניינות, כגון תוספת של 160 פיקסלים לימין ולשמאל. מדובר במסך קמור "הגולש" לשני הצדדים, מה שמעניק למכשיר מראה יחודי. התפריטים הנשלפים הממוקמים בצידו הימיני של המסך או השמאלי, ממש על הקימור עצמו. בין תפריטים אלו ניתן למצוא תפריט של אנשי קשר מועדפים, ניווט מהיר לשיחות והודעות שלא נענו, הגדרת צבעים זוהרים בצידי המכשיר, הנדלקים בהתאם לסוג ההתראה, גם כשהמכשיר הפוך על פניו. כך, למשל, טלפון מהעבודה יכול להתבטא בהבהוב האדום, טלפון מהילדים, בהבהוב ירוק. בשימוש יומיומי בממשק, המסך הוא נקודת מחלוקת, כל היישומים הללו מיותרים למדי, זרם ההתראות יעבוד רק אם תגעו במסך בצורה מאוד ספציפית והתראות צבעוניות זה נחמד, אבל ממש לא שווה את הפער שבין מחיר דגם הגלקסי אדאג' למחיר הדגם הסטנדרטי.


סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
אנו בספק אם מישהו אכן יניח את המכשיר על פניו מסיבה כלשהי ויזדקק לבדוק במהירות ולהגיב לשיחות, הודעות ומיילים. לדעתנו, מדובר בגימיק קוסמטי ועיצובי בלבד. החלק המעוגל קטן יחסית, אבל, הוא עדיין מפריע לעין ולוקח זמן להתרגל להתעלם ממנו. הדבר גם מפריע במקלדת הווירטואלית, במיוחד בפיזור המקשים בעברית וצריך להתרגל שחלק מהאותיות פשוט נופלות על החלק המעוגל. כמו כן, בשלב זה, אף אחד לא יודע כיצד השוליים המעוגלים יגיבו לנפילה של המכשיר. שימוש ביותר מדי זכוכית מועד לפורענות, לשברים ולסדקים בשפע. דגם אדאג' מציע מסך קמור משני צדדיו, אבל בעוד הקימור אינו מרשים כמו בנוט 4 אדאג' – שם ההרגשה היא כי מדובר במכשיר שונה לחלוטין מהדגם הסטנדרטי. על המסך מגנה זכוכית ספיר גורילה 4 מבית קורנינג, היא עמידה הרבה יותר טוב בנפילות ובשריטות מאשר בדגמים הקודמים.

ממשק המשתמש


סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורתבמשך שנים האמינה סמסונג כי הדרך לבדל את עצמה מהמתחרים היא התוכן, לכן, פיתחה את ממשק ה-"TouchWiz" ודאגה לדחוס בו עשרות אפליקציות ושירותים מיותרים. האפליקציות והשירותים הללו לא ניתנו להסרה, לפחות עבור המשתמש הממוצע, האטו את העבודה, תפסו מקום אחסון ובעיקר העיקו. במכשיר החדש, הודיעה סמסונג כי קיצצה 35 אחוז מהשירותים, כדי לספק חוויית שימוש מהירה ומינימליסטית יותר. נוכל להבחין בצמצום אפליקציות, אותן דחפה החברה בעבר למכשיריה באגרסיביות. כפועל יוצא מכך, אנחנו מקבלים ממשק מהיר שלא כורע תחת המטלות שניצבות בפניו. למרות כל הנאמר, ממשק המשתמש בדגם HTC One M9 למשל, יותר מלוטש וחלק.


סמסונג שילבה במכשיר תוכנת ניהול יעילה, העוקבת מאחורי הקלעים אחר הביצועים, מנקה את הזיכרון ומזהירה מפני סכנות. כך נוספה, תיקיית אפליקציות של מיקרוסופט. בנוסף, היא העבירה חלק מכלי ריבוי המשימות מסדרת הנוט 4 לגלקסי אדאג'. על ידי לחיצה ארוכה על כפתור החלונות השמאלי, תוכלו להעביר את האפליקציה הנוכחית למסך חצוי עליון. לאחר מכן, תוכלו להמשיך לעבוד ולפתוח אפליקציה נוספת בחלק התחתון כך ששתי אפליקציות עובדות בו זמנית על המסך. זה עובד לא רע, במיוחד בהתחשב בקלות שבה ניתן להחליק אפליקציות פנימה והחוצה משני חלקי המסך, אבל בהתחשב בגודל הקטן יחסית של המסך לעומת פאבלטים לא ברור מדוע יש בכך צורך. סמסונג התקינה במקור על המכשיר חבילת Office של מיקרוסופט, אך במכשירים שנמכרים בישראל לא תמצאו אותן. תחת זאת, יש בטלפון שלל יישומים מיותרים של ספקיות הסלולר. האפליקציה המקומית הטובה היחידה שיש ב-S6 היא יישום ה-VOD של סמסונג, שמאפשר צפייה ישירה בסדרות וסרטים.   


סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
סמסונג ציידה את המכשיר שלה במספר רכיבים ייחודיים, מד הדופק וקורא טביעות האצבע. קורא טביעות האצבע שופר משמעותית והוא מופעל כעת בלחיצה קלה על הכפתור הקדמי ולא בהחלקת אצבע.


חומרה וביצועים


הגלקסי S6 אדאג' מכיל כמובן את מיטב החומרה הקיימת כיום בשוק, כשהוא כולל את ערכת השבבים Exynos 7420 בייצור עצמי בטכניקת 14 ננומטר החסכנית, מעבד 64 ביט מתומן ליבות ותמיכה בקישוריות LTE Advanced. מערך המעבד מורכב מארבע ליבות קורטקס A57 בתדר 2.1 גיגה הרץ וארבע ליבות קורטקס A53 בתדר 1.5 גיגה הרץ, מגובה על ידי רכיב זיכרון DDR4 בנפח 3 גיגה בייט, בנוסף, משולב המאיץ הגרפי 8Mali-T760 MP .

 
סמסונג מאפשרת כמות נכבדה של שטח אחסון, 32, 64 או 128 גיגה בייט זהו שטח אחסון בטכנולוגיית UFS 2.0. החברה השיקה שירות תשלומים מתחרה ל-Apple Pay בשםSamsung Pay. השירות יאפשר ביצוע רכישות בחנויות באמצעות טכנולוגיית NFC וגם בטכנולוגיה חדשה בשם MST. השירות תומך כרגע בכרטיסי ויזה ומאסטרקארד, עם הבטחה לתמיכה בכרטיסים נוספים בהמשך.

בבחינת המאמץ באמצעות אפליקציית ה-Benchmark AnTuTu, קיבל המכשיר ציון מצוין של כ-64,000, זה כמעט 30% יותר ממה שקיבלנו בהרצת אותו מבחן, ב-M9 One.


סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
בזכות המעבד הגרפי 8Mali-T760 MP, כל המשחקים החל מהקטנים ועד לגדולים פעלו מצוין ללא כל תקיעות וגם בזכות המסך הרחב, לא נתקלנו בבעיות תאימות לרזולוציה. גם בעת הרצת משחקים כבדים יותר, כדוגמת ,Asphalt 8 המכשיר הציג ביצועים מצויינים.
 
סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
צילום

בכל סדרת גלקסי S הצליחה סמסונג להפתיע לטובה עם מצלמות איכותיות ביותר, גם הפעם כללה החברה מצלמה באיכות מצוינת ביחס למצלמות סלולר. המצלמה הראשית שופרה משמעותית והיא מציעה כעת חיישן 16 מגה פיקסל, כמו בנוט 4 (סוני  ,(IMX240עם צמצם בגודל f/1.9. כלומר, הפתח בעדשה דרכו נכנס האור גדול יותר, מה שמוביל לביצועים משופרים בתנאי אור קשים. המצלמה של גלקסי אדאג' טובה מאוד, מדובר באחת ממצלמות הסלולר הטובות ביותר בה נתקלנו. הודות למעבדי תמונה חכמים מסוגל הטלפון לצלם תמונות תוך עיבוד מוצלח של מקורות אור, מה שמאפשר צילום בהיר ועמוס בפרטים גם בלילה. למעשה, אין כמעט מריחות או גרעיניות תמונות גם בתנאי צילום גרועים. יש גם מיקוד אוטומטי מהיר יותר וגם מצב HDR, שמאפשר לכם לצלם תמונות טובות יותר בתנאי תאורה וניגודיות שונים. המצלמה גם משוגרת להפעלה תוך 0.7 שניות מתוך כל מצב אחר בתפריט על ידי לחיצה ארוכה על לחצן הבית. הגלקסי S6 אדאג' כולל במערך הצילום שלו גם מייצב תמונה אופטי (עבור סטילס וגם וידיאו), המשפר באופן משמעותי את הרעידות, הצילום בתאורה לקויה ובאזורים חשוכים. החברה מציעה אפשרות בחירה בין ממשק משתמש: "ידני" עבור צלמים חובבים המבקשים לשלוט על הפרמטרים השונים בצילום ואוטומטי, עבור מי שרק רוצה ללחוץ ולקבל תמונה טובה ללא מאמץ. יש אפשרות לצילום בהילוך איטי, מהיר ומקדימה אפשר לצלם תמונת סלפי עם פנוראמה וזווית משתנה. 


סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
המצלמה המשנית כוללת חיישן 5 מגה פיקסל, שבהחלט עושה את העבודה בצילום עצמי ומספק תוצאות טובות, גם וידאו באיכות 1440p. לשימושי הסלפי לאינסטגרם ושיחות וידאו אתם תהיו מרוצים ממנה, במיוחד בזכות היכולת שלה להתמודד עם תאורה בעייתית, בצורה טובה. כך למשל ניתן לצלם סרטונים בהילוך איטי כשלאחר הצילום ניתן לבחור איזה קטעים ינוגנו במהירות הרגילה ואיזה במהירות איטית או מהירה. מבין מצבי הצילום החביבים, הוא צילום תלת ממד: המצלמה תנחה אתכם להניע את הטלפון סביב אובייקט ותצלם מספר פריימים ואז תשלב אותם, כשתניעו את הטלפון מימין לשמאל, תוכלו לראות את האובייקט מסתובב בהתאם. מצלמת הווידיאו מצלמת באיכות מרבית של 4K, או באיכות של p2160 ב-30 פריימים לשנייה, או באיכות של p1080 ב-60 פריימים לשנייה, היא מספקת איכות תמונה טובה מאוד.


מולטימדיה


הגלקסי S6 אדאג' משתמש בנגן המוזיקה האחרון של ה-TouchWiz UI ונראה כי לא קיימים שינויים ממשיים. איכות האזנה באוזניות הייתה טובה מאוד ואין לנו תלונות לגביה. הצליל היה נקי, חזק והבאסים נשמעו היטב.


הדבר שהכי אהבנו בגלקסי S6 הוא ללא ספק נגן הוידיאו וכל מה שבא יחד איתו. כשנכנסים לנגן אנחנו מקבלים בהתחלה את התצוגה הממוזערת, אך אם נשים לב, במקום להציג רק תמונה אחת מהווידיאו, המכשיר מתחיל לנגן בתצוגה הממוזערת את הווידיאו עצמו בהילוך המהיר, כך שאנחנו מקבלים מעין תצוגה מקדימה של הסרטון. מבחינת הרצת סרטונים, בדקנו את מאגר הקבצים

 
הפופולאריים והתברר כי הוא מסוגל לנגן כל קובץ קיים החל מ-AVI ,DviX ,XviD ,WMV ,MP3 וכמובן הקובץ המועדף MKV, עבד ללא כל בעיה באיכות של Full HD. גם הקבצים הגדולים עלו יפה. איכות הסרטונים ב-4K היא טובה מאוד, הסרטון רץ באופן חלק ביותר, ללא רעש דיגיטלי, עם פרטים רבים בצבעים יפים.

האוזניות שהגיעו עם המכשיר איכותיות ביותר ומספקות חוויית צליל טובה גם לאלו שבדרך כלל די בררניים בעניין הצליל. האוזניות מגיעות עם אטמי סיליקון להתאמה מושלמת, הן אוטמות כראוי את רעשי הסביבה. השלט המובנה של האוזניות מאפשר שליטה נוחה מאוד על העוצמה ועל הדפדוף ברצועות.


איכות הקול בטלפון


את שיחות הרמקול של הגלקסי S6 אדאג' אפשר להגדיר ממוצעת, היא לא חזקה במיוחד ובמקומות רועשים, תהיה בעיה לשמוע את איש הקשר, שאיתו אנחנו משוחחים. איכות השיחה לא מלהיבה במיוחד ויש רעשי רקע, אנשים בצד השני של השיחה טוענים, שאנחנו נשמע פחות ברור ולעיתים רחוקות מקוטע. מגוון הצלצולים של הטלפון נשמעים ברמה סבירה ודיי חזקה. מיקום הרמקול השתנה והוא בחלק התחתון של המכשיר. ממשק אנשי הקשר מסודרים לפי סדר האלף בית ו-ABC וגם נוכל לסנכרן את החברים מהפייסבוק, סקייפ, טוויטר וואטסאפ ולקשר אותם לכרטיס איש קשר בעל מקשה אחת. במוזיקה המצב השתפר, כל הצלילים נשמעו חזק והיטב. החיבור למערכת ה-Bluetooth ברכב התבצע גם הוא באופן חלק ויציב, ללא תקלות.

אינטרנט, גלישה וקישוריות


ממשק הדפדפן הוא אותו ממשק האנדרואיד הרגיל וסמסונג לא עשתה כאן יותר מידי שינויים. בר הכתובות נמצא במעלה הדף ביחד עם קיצור דרך מהיר להוספת סימניות וגישה גם לחלונות הפתוחים. לחיצה על מקש התפריט תראה לנו מספר שלם של הגדרות נוספות כמו חלון חדש, הוספת קיצורי דרך וסימניות, שיתוף וחיפוש בדף, תצוגת שולחן עבודה, שינוי הבהירות והצבעים של המסך ועוד מספר הגדרות שוליות. הביצועים של הדפדפן היו מעולים. הדפים נטענו מהר מאוד, כל דף נטען במלואו ולא ראינו רק את חלקו השמאלי העליון, כמו שקורה במכשירי אנדרואיד אחרים. הרצנו סרטי 1080P ביוטיוב ללא כל בעיות כלשהן, כשגם המשחק במשחקי הפלאש הייתה מהנה. בשורה התחתונה, הדפדפן מספק את הסחורה. חיבור הסלולר היה יציב גם באזורי קליטה גרועים, החיבור ל WiFi היה מהיר ולא כלל שום בעיות והחיבור למכשירי WiFi Direct ובלוטות' היה אחד המהירים והנוחים שנתקלנו בהם, במגוון רחב של מצבים ומכשירים. עבור המשתמש הכבד והעסקי, היכולות המרשימות של בתחום ה- NFC ,DLNA ו-WiFi Direct, בהחלט יתקבלו בברכה.

סוללה וטעינה אלחוטית


הטלפון מצויד בסוללה בקיבולת של 2600 מילי אמפר לשעה, מספיק לשלושת רבעי יום של שימוש כבד. למרות החומרה המפלצתית שמכיל הגלקסי, ואולי בגללו ובגלל העיצוב הקומפקטי, הגלקסי S6 אדאג' נוטה להתחמם במהירות יחסית, בפרט בעת הטענת המכשיר.
בניגוד למשתמשי אייפון ולמשתמשי אנדרואיד רבים, לקוחות סמסונג נהנו לאורך השנים מסוללה שניתנת להסרה והחלפה מהירה. ההיגיון היה פשוט: אם סוללת המכשיר התקלקלה, באופן פשוט רוכשים חדשה ומתקינים לבד, מבלי להזדקק למעבדה. היום הדברים השתנו ואין דרך להחליף  סוללה ידנית, אלא, באמצעות מעבדה בלבד. לחילופין, גם יכולתם להסתובב עם סוללת גיבוי דקה בתיק ופשוט להחליף ביניהן במידת הצורך. יש מקרים שבגלל אפליקציה לא תקינה המכשיר נתקע, אפילו לחיצה ארוכה 10 שניות על לחצן כיבוי - הדלקה, לא משחררת את המכשיר. יש כאלה שצורבים רומים (הרבה) הגורמים למכשיר להיתקע, לפעמים רק הוצאה והכנסה של הסוללה עוזרת במקרה של בעיה בצריבה או ברום.
 
סמסונג גלקסי S6 Edge - ביקורת
דוגמא נוספת, אחרי שנתיים שלא שדרגנו את מכשיר, או מסרנו את המכשיר לילד, מדוע חייבים לשלם למעבדה שיחליפו סוללה? הסוללה החדשה מובנית ונמצאת מתחת לגב הזכוכית החדש של המכשיר. בנוסף, הקיבולת של הסוללה הצטמקה ועומדת עתה על 2600 מילי אמפר לשעה בניגוד ל-2800 מילי אמפר לשעה של S5. אנחנו מקווים שמדובר על מעבדים יעילים יותר ולא על הקרבה שעשתה סמסונג למען עיצוב דק יותר.
מכשיר הגלקסי אדאג' תומך ב-2 התקנים של טעינה אלחוטית, WPC ו-PMA, כך שלא תהיה לכם בעיה לרכוש משטחים קיימים, או לרכוש משטח ייעודי של סמסונג. אם בכל זאת תשתמשו בכבל USB ישן וטוב, תיהנו מטעינה במהירות מרשימה למדי, 4 שעות שימוש בסוללה אחרי 10 דקות בלבד של טעינה. אם תשאירו את הטלפון בטעינה קצת יותר, תוכלו להגיע ל-50 אחוז סוללה בחצי שעה בלבד.

מחיר


בתקופה אחרונה חווה על בשרו שוק הטלפונים החכמים, את העלייה בשער הדולר, העומד כמעט על 4 ₪ לדולר, דבר המשפיע רבות על התמחור של סמסונג וחברות האחרות בישראל. כתוצאה מכך, מחירי הטלפונים החכמים עלו בצורה מורגשת. הגלקסי S6 אדאג', הטלפון החכם אותו קבלנו, נמכר 4,290 ₪ לגרסת ה-32 גיגה בייט. בעקבות המחיר הגבוה מאוד של אדאג' בנפח 128 גיגה בייט, נכון לעתה לא תוכלו למצוא אותו בחנויות הישראליות. חברת המחקר IHS בדקה ומצאה כי גרסת ה-64 גיגה בייט של הגלקסי S6 אדאג' עולה ליצור 290 דולר, 34 דולר יותר ממכשיר הגלקסי S5 המקביל. כצפוי, הרכיב היקר ביותר בטלפון הוא המסך הקמור בשני הקצוות, שעולה כ-85 דולר לייצור, אחריו המעבד שעולה 30 דולר, שבב הזיכרון שעולה 27 דולר ושבב תקשורת 15 דולר.


סיכום


ממבט ראשון על המכשיר, נראה שסמסונג עשתה זאת שוב והשיקה את המכשיר הטוב בעולם - נכון להיום. עיצובו ויופיו הם משהו שלא רואים כל יום, אין ספק שמדובר במוצר מלהיב, מרשים ומסובב ראשים, שמביא סטנדרטים חדשים לעולם המכשירים הניידים. המסך דק ויפהפה, גודלו 5.1 אינטש והוא ברזולוציית Quad HD, צפיפות הפיקסלים עומדת על 575 פיקסלים לאינטש, אך זה לא בא על חשבון גודלו הפיזי של הטלפון החכם. המצלמה משופרת מאוד, הממשק המשתמש מלוטש ומיועד לאלו שאוהבים להיות במרכז העיניים. התאכזבנו, מהחוסר בחריץ הרחבה ל-Micro SD, בסוללה הלא נשלפת, עמידות למים ואבק שאיננה וברמקול בינוני בשיחות. הגלקסי S6 אדאג' מצליח להפיל לסתות ולהיות אחד המכשירים הפייבוריטים שלנו לשנה הנוכחית.


בעד: עיצוב אטרקטיבי ובחירת חומרים יוקרתיים, מסך יפהפה עם רזולוציה של 1440×2560 וצפיפות הפיקסלים ועומדת על 575 פיקסלים לאינטש, מצלמה איכותית מאוד, טעינה אלחוטית ויכולות טעינה מהירה, ביצועים מרשימים במגוון משימות (מעבד חזק).


נגד: אין חריץ הרחבה ל-Micro SD, סוללה לא נשלפת, אין עמידות למים ואבק, רמקול בינוני בשיחות, חלק מהתכונות של התצוגה המעוגלת הכפולה הן גימיק, טביעות אצבעות רבות על המתכת בגב המכשיר.

מעבר לתגובות בפורום