טלוויזית LED LCD של גרונדיג - VLE 8471 במבחן

ליאור קורן
17-04-2015 07:00

מסך ה- VLE 8471 בגודל 49" של גרונדיג מציע חיבור לאינטרנט, תפריטים בעברית, סטרימר פנימי ופס רמקולים עם סאב וופר. ומה לגבי איכות התמונה? בדקנו אותו.

המותג גרונדיג היה מוכר ופופולרי בעבר בישראל, אך בשנות ה- 2000 עבר טלטלות עד שעבר בשנת 2007 מגרמניה לידי קבוצת אחזקות הגדולה ביותר בטורקיה בשם Koç אשר בבעלותה חברות מקומיות כמו Beko וגם פורד. כיום מציע קו המוצרים של גרונדיג מכשירי חשמל ביתיים וארבע סדרות מרכזיות עם דגמים שונים של טלוויזיות דקות. הדגם הנבחן כאן VLE 8471 (בגודל 49") הוא דגם הכניסה בסדרת Vision 8 (אחת מתחת לבכירה) ומציע פנל LED LCD עם מנגנון החלקת תנועה 400Hz, תלת מימד (בשיטה הפאסיבית), מעבד כפול ליבה ופס רמקולים קדמי בעוצמה של 40 וואט.

המסך מעוצב באופן סולידי, אנחנו קיבלנו לסקירה יחידה בצבע אפור / כסוף, המסגרת המלבנית מקיפה את המסך עם שוליים צרים למדי והיא מרגישה פלסטיקית למגע. בצד התחתון ממוקם פס רמקולים והמסך ניצב על זוג רגליים. מקדימה יש ציפוי מבריק שמציג חזית שחורה למסך כאשר הוא כבוי, ניתן להבחין בו בהשתקפות מקורות אור ולא רצוי לפתוח חלון מואר שניצב ישירות מול המסך. אין בעיה מיוחדת לצפות בטלוויזיה עם חלונות צדדיים פתוחים – גם בזכות עוצמת תאורה חזקה בתמונה.

גרונדיג 49VLE8471SH
מאחור ניתן למצוא מבחר חיבורים מספק בהחלט: שלושה חיבורי USB, מהם אחד בתקן USB 3.0, ארבע כניסות HDMI וגם שתי כניסות וידאו המיועדות למכשירי עבר: אחת מסוג סקארט והשניה VGA עבור מחשבים עם כרטיס מסך מיושן. בנוסף, יש כניסת רשת חוטית ושתי יציאות אודיו: לאוזניות ויציאה דיגיטלית אופטית. בגב המסך ניתן לראות גם את חרירי רמקול הסאב וופר.

גרונדיג 49VLE8471SH
ה- 49VLE8471SH מגיע עם שישה זוגות משקפי תלת מימד (בשיטה הפאסיבית), השלט הרחוק מזכיר את הדגמים האירופאים שהכרנו בעבר: שחור, צר וארוך. הוא כולל את כל הלחצנים הנדרשים לפעולות כמו ניגון קבצי מדיה, גלישה באינטרנט וקיצורי דרך לתכונות שונות. ביישומים השונים, תפקיד ארבעת הלחצנים הצבעוניים בשלט משתנה בהתאם ליישום הפעיל.

גרונדיג 49VLE8471SH
פס רמקולים
הרמקולים של המסך הצליחו להרשים אותי, הם ממוקמים על פס כסוף מתחת למסגרת (ביחד עם סאב וופר אחורי נוסף). בסרט "לשבור את הקרח", צלילי הקרח אותו יורה אלזה מתפזרים בחדר וגם בסרטים אחרים ובאופן כללי הם חזקים, ברורים ומצליחים לפזר את הצליל באופן רחב יותר מאשר רמקולים רגילים בטלוויזיות בקטגוריית המחיר הזו.
בתפריט ההגדרות, העדפתי את מצב שמע ״טבעי״ שנשמע הכי טוב לטעמי במירב המצבים.

ממשק בעברית
בהפעלה ראשונה, ניתן לראות כי תפריטי המסך מופיעים בשפה העברית ותהליך ההגדרות הראשוני מתבצע בסיוע איורים. זהו מסך חכם, עם נגן מדיה פנימי (סטרימר), מקלט שידורי עידן+, דפדפן אינטרנט וחנות אפליקציות. אני תמיד שמח לראות תפריטים מגויירים (זה מראה כי גם היצרן עושה מאמץ מסויים עבור קהל הלקוחות המקומי), אבל גם כאן יש כמה טעויות בתרגום (במקום במקום "
ערך הסחת כתוביות" צריך להיות "סנכרון כתוביות", והמונח "הפחתת רעש אלקטרוני" מופיע פעמיים בתפריט במקום שני מונחים שונים באנגלית).

גרונדיג 49VLE8471SH
כמו תמיד, לפני הפעלה ראשונה יש לכייל את הפרמטרים השונים בתמונה ולהגיע לכיוון אופטימלי. עבור מי שמכוון בעצמו, פיצלה גרונדיג את התמונה לשניים: בחצי הימני, רואה המשתמש בזמן אמת את השפעת השינויים שהוא מבצע (כגון שינוי בהירות או ניגודיות), זאת לצד התמונה המקורית בצד שמאל וזה מאפשר לו לראות את ההבדלים בצורה טובה יותר.

גרונדיג 49VLE8471SH
איכות תמונה

במבט ראשון, ניתן להרגיש "חמימות בתמונה", גם במצב טמפרטורת צבע ״רגיל״, מיצג הצבע נראה עשיר לעין ומהבחינה הזו, הגרונדיג מפתיעה לטובה. יש נטייה לאדמדמות בתמונה (זה ניכר בגווני עור אנושי למשל), אין אפשרות לכוון בנפרד את שלושת צבעי היסוד כך שלא ניתן להוריד מעט מרווית האדום.

אני ממליץ מאוד להפעיל את מצב ״צבעים חיים״, הוא אכן מכניס חיים לתמונה והופך אותה לניגודית יותר, מוסיף בה עומק. מספיק לשים אותו על מצב נמוך שכבר עושה את ההבדל (מצבים גבוהים יותר כבר מציגים רווית יתר בצבע).

בסרט עץ החיים של טראנס מאליק, יש הרבה גווני ירוק, תכלת והתמונה בכללותה נראית קולנועית בגווניה, יש בה עומק – הגרונדיג מצליחה ליצור עומק מסוים בתמונה, שזה די נדיר בקטגוריית המחיר הזו. בסצנת שוד הבנק בנפילתו של האביר האפל, הצבעים רוויים כהלכה וגם כאן יש עומק. יש לתמונה אופי ״כבד ודחוס״ - מלא בשכבות צבע שאני באופן אישי נוטה חיובית לכיוונו.

באטמן האביר האפל
המצב חוזר גם בצפייה בסרט "ממזרים חברי כבוד", יש כאן נטייה לצבעים חמים, גוון אדמדם ופנים שזופות, יש הרבה צבע בתמונה (כמובן לאחר כיול רוויה) ונראה כי אנשי גרונדיג רצו להציג תמונה בניחוח כללי קולנועי.

ממזרים חסרי כבוד
"חלומות ושערים" – זהו סרט מעניין על המורה שהביא לראשונה את משחק הכדורגל האנגלי לגרמניה כשיטת לימוד בכיתה. ניתן להבחין בברק הכובע ובפס כתום המקיף אותו, האדום בקיר מאחור בולט גם הוא ויש עומק טוב בתמונה.

חלומות ושערים
ומה לגבי הניגודיות? היא בסדר ביחס לקטגוריית המחיר, אבל שחור כהה מאוד לא תשיגו כאן. בתאורת יום הניגודיות נראית טובה מאוד, אבל בחדר חשוך השחור הוא אפור כהה גם מורידים רבות את עוצמת התאורה האחורית ואז יש לפצות על כך בסעיף הגאמה (לשנות מ-2.2 ל- 2.0) על מנת לחלץ יותר פרטים מחלקי התמונה הכהים.

תפריט הכיול מאפשר לבחור באופן ידני את עוצמת התאורה האחורית או לעבוד במצב דינמי (יום או לילה) המשנה את עוצמת האור בהתאם לסצנה המוצגת על המסך. זוויות הצפייה מהצד טובות מאוד, אין שינוי גוונים ניכר בתמונה והשחור מחוויר מעט. נצפתה גם זליגת אור מאחת הפינות (ימנית עליונה). בבדיקת מסך שחור נמצאה אי אחידות בתאורה – חלק מהאזורים היו כהים ואחרים בהירים.

המסך מגיע עם מנגנון החלקת תנועה שנקרא כאן בתפריט MEMC. באופן כללי, אני מעדיף (ברוב הגדול של דגמי הטלוויזיות אותם בחנתי) לבטל אותו בכדי לקבל מראה טבעי יותר לעין (גם כך, אין ממש בעיות של זמן תגובה בדורות האחרונים של מסכי LCD LED). בכל זאת, גם אחרי הביטול, נראה כי גרונדיג בחרה להשאיר כמות מסוימת של החלקת תנועה גם כאשר המנגנון מכובה ע״י המשתמש וזה נראה לעין מדי פעם.

הצורך במהירות
תלת המימד בטלוויזיה הזו פועל בשיטה הפאסיבית. יש תחושת עומק טובה בתמונה ואין הבהובים מטרידים, אבל צריך לשבת במרחק 3-4 מטרים בכדי ליהנות ממלוא האפקט ולא לראות את ההפסד ברזולוציה (חצי ממספר השורות). באריזה הגיעו שישה זוגות משקפיים, מה שאמור להספיק למשפחה הממוצעת. יש אפשרות המרת דו מימד לתלת מימד.

שידורי SD
בשידורים רגילים, מה שעשתה גרונדיג הוא להחליק בצורה חזקה את פגמי השידור הישראלי. כתוצאה מכך, במרחק צפייה של כ-3 מטרים התמונה נראית טובה וחלקה, אבל כאשר מתקרבים למסך, רואים את תוצאות הטשטוש. הסתכלו על פניה של יונית שקיבלו החלקה ״חינם״. אופי הצבע הטוב נשמר גם כאן ושידורי ה-SD לא נראים משעממים לעין. יש שלל מצבי מתיחת תמונה, כולל פנורמה למתיחה חכמה ממצב 4:3 על מסך ה-16:9.

יונית לוי חדשות 2
שידורי עידן פלוס נתמכים כאן בצורה מלאה, כולל לוח שידורים בעברית ותזמון הקלטות עתידיות.

תכונות חכמות

זוהי טלוויזיה חכמה הכוללת מעבד כפול ליבה, במסגרת ההתאמה לשוק הישראלי, בחלק מהיישומים (כמו גם בדפדפן האינטרנט) יש מקלדת וירטואלית על המסך בשפה עברית, כמו גם אנגלית, מה שמקל על הקלדה בשפת הקודש. בנוסף, אפשר לחבר מקלדת ועכבר אלחוטיים לשקע ה-USB. אחרי החיבור לרשת, מופיעה חנות אפליקציות של גרונדיג המסודרת לפי קטגוריות, יש בה כרגע כ-40 אפליקציות (כולל יוטיוב ועוד כמה מוכרות), כולן בשפות זרות בשלב זהֿ(בעיקר אנגלית וגרמנית), אחרי שמורידים אותן למסך הן מופיעות ב״אפליקציות שלי״. שטח האחסון הפנימי במסך עומד על 38MB צנועים.

גרונדיג 49VLE8471SH - חנות אפליקציות
דפדפן אינטרנט
לחיצה על הלחצן הירוק בשלט מעבירה בין שני מצבי ניווט, האחד מאפשר להזיז בצורה חופשית את הסמן עם ארבעת החיצים (אם כי לא תמיד ניתן להגיע במדויק למקום הנדרש ללחיצה) ובמצב השני, לחיצה על החיצים מעבירה בין אלמנטים שונים בתוך דף האינטרנט (מתפריט אחד לאחר למשל). בנוסף, אפשר להגדיל את האותיות בטקסט לשם קריאה נוחה יותר ממרחק הישיבה ולדלג בכל פעם מרחק של דף למטה או למעלה בעזרת לחצן ה-P. יש תמיכה בצפייה בסרטוני יוטיוב בתוך דפי אינטרנט רגילים. זמן טעינת הדפים סביר בסך הכל, אבל יש כאלו שלוקחים יותר מדי זמן (כמו ynet, אולי בגלל עומס הבאנרים בדף) וגם הניווט עם השלט הרחוק אינו נוח כל כך - עדיף לחבר למסך מקלדת ועכבר אלחוטיים (אפשרי דרך שקע ה-USB).


גרונדיג 49VLE8471SH - דפדפן אינטרנט
סטרימר פנימי
נגן המדיה מציג את רשימת ההתקנים המחוברים – כונן קשיח חיצוני דרך USB או תיקיות ברשת המשותפת. הנגן המובנה תמך בהצלחה כמעט בכל קבצי הסרטים אותם ניסיתי מסוג MKV וגם אפילו קבצי Blu-ray. בזמן הצפייה בסרט, אפשר לדלג לנקודת זמן מבוקשת בסרט ע״י לחיצה על לחצן ה-OK. יש תמיכה בפורמט אודיו דולבי דיגיטלי כמו גם DTS (סרט אחד עם פסקל AAC לא השמיע קול), תמיכה בכתוביות עברית (כולל אפשרות שינוי גודל, צבע וסנכרון מדויק). לפעמים מופיע סימן מוזר או אותיות אנגלית בסוף המשפט בעברית.


גרונדיג 49VLE8471SH - נגן מדיה

גרונדיג מציעה אפליקציית שלט רחוק לטלפונים חכמים – Remote שמאפשרת לשלוט על הטלוויזיה מהסמארטפון, כולל מקלדת, כולל רשימת ערוצי עידן פלוס. היא קצת מבלבלת ומציעה מסכים שונים שחלקם עושים את אותן הפעולות ולבסוף הכי אינטואיטיבי להשתמש בה במסך שמציג גרפיקה שזהה לזו של השלט האמיתי.


גרונדיג REMOTE
סיכום

בסופו של דבר, כמו כל מוצר אחר, את הגרונדיג VLE 8471 צריך לבחון ביחס לקטגוריית המחיר שלה (בחנויות נמכרת בסדר גודל של 4,000 ש"ח פלוס). בסעיף החשוב ביותר - איכות תמונה, הופתעתי לטובה בזכות הצגת צבעים יפים ועשירים, אשר מחמיאים לרבים מהסרטים והופכים את הצפייה לחוויה טובה (למרות נטייה להדגשת גוון אדום). מי שמחפש שחור מוחלט בתמונה, לא ימצא אותו כאן, אבל פאנל המסך מצליח להציג עומק יפה לעין. איכות הסאונד טובה מאוד - הרמקולים מרשימים בהחלט, בטח ביחס למקובל בקטגוריה, הם מצליחים ליצור אפקט סטריאו ולפעמים גם מפזרים את הצלילים בחלל החדר בצורה יותר רחבה. הם מפורטים, עם סאב וופר מוצלח יחסית ומצליחים להעביר את המסר במוזיקה, סרטים ותוכניות דיבורים. בהחלט נקודה לזכות.

מבחינת תכונות חכמות, הגרונדיג לא נשארת מאחור: יש גיור לעברית של התפריטים ומקלדת וירטואלית, טיונר פנימי לקליטת והקלטת שידורי עידן+, סטרימר פנימי עם חיבור רשת ותמיכה בפורמטי אודיו / וידאו נפוצים, דפדפן אינטרנט וכמה אפליקציות בינלאומיות. ממשק המסך אינו תמיד הכי נוח לתפעול והיינו שמחים גם לראות אפליקציות ישראליות (לפני שהשלום יגיע למזרח התיכון...).

מחיר רשמי: 4490 ₪
אחריות: 4 שנים של ניופאן

מעבר לתגובות בפורום