Aries Cerat Incito - קדם מגבר קפריסאי במבחן

נמר לוי
21-04-2015 07:00

למבחן מתייצב קדם מגבר Incito מתוצרת חברה קפריסאית - Aries Cerat, ארץ המוצא אינה שגרתית בתחום האודיו, כמו גם העיצוב החלק שאינו כולל כפתורים והביצועים מצליחים להפתיע אותנו ולהשאיר חיוך. ביקורת.

אם תסתכלו על תמונה של המכשיר הזה, לא תוכלו לדעת באיזה רכיב מדובר: הוא נטול כפתורים לחלוטין. ולא, אין לו לחצנים נסתרים והם אינם נמצאים מאחורי תריס אוטומטי שנפתח בשתי מחיאות כף. אין גם כאלו מאחור, לא מלמטה ולא מהצד. בעצם מאחורה יש כפתור אחד – עבור הדלקה. את כל שאר הפעולות רבותי, עושים דרך השלט הרחוק. אבל רק ממנו. זה כאילו היפוך ממה שהאודיופיל המעונה המצוי מחפש, כאן יש נקיון עיצובי מוחלט, והכל ממש נוח. מלבד כמה דברים שעלולים ממש לבאס, אבל הם פתירים. אסביר בהמשך.

קדם מגבר מתוצרת האי השכן

מסתבר כי מקפריסין השכנה יש בשורה והיא מחלחלת אט אט במהלך כמה שנים לישראל. לחברה קוראים Aries Cerat והיא בהחלט ראויה לשבח במיוחד לאור העובדה שמדברים עליה בעולם, המגברים במימדים הדמיוניים שלה, העיצוב המודרני והמיוחד, והעובדה שהיא מגיעה ממקום שלא ממש מצפים לפגוש שם יצרני היי אנד – קפריסין. כן, אותו אי פיצפון שפתאום ישראל מרגישה על ידו אימפריה ענקית, כמעט יבשת.

אז מה עושים בקפריסין? חוץ מהעובדה שמדובר באי תיירותי מהמם (ולא הייתי שם, אבל כך שמעתי) עושים שם גם מגברים, רמקולים, מגברים משולבים ומגברי פונו. נכון, גם קדם מגברים שהיום ניגע באחד מהם. וכן, כמו שדיווחתי לכם על ההתחלה. יש שלט, אבל רק שלט.

כבדה, שחורה, מבריקה ונקיה: זו הקופסה שקיבלתי. חוץ ממנה קיבלתי גם שלט וכמה דקות של הסבר כיצד מפעילים אותו. ההפעלה שלו מתחלקת לשני חלקים. מפעילים, ממתינים, מכבים, מפעילים שוב ומנורה ירוקה מספרת לנו שניתן כבר להאזין למוסיקה. את הפעולה הזו, כדברי היצרן, עושים פעם אחת בלבד. את קדם המגבר הזה לא מכבים לעולם. כן, הוא הייברידי ויש שפופרות ("מנורות"), אבל עדיין, לא מכבים לעולם. ההמלצה שלי היא לכבות בכל זאת כשהשמיים מחליטים להאיר לנו קצת ברקים או בסערות חורפיות בכלל. גם בתקופות השיא בקיץ חברת החשמל מחליטה להתעלל בנו קצת ולהפסיק לנו את החשמל. הם קוראים לזה ״הפסקות יזומות״, אני קורא לזה ״אנחנו מתקמצנים לבנות עוד טורבינה״. אבל זה כבר משהו שאין לי ספק שלא ישתנה. לכן, נחיה עם זה ונדאג לא לשכוח לכבות את ה"בלתי נכבה".

Aries Cerat Incito

בתוך הקופסה

באתר היצרן לא תמצאו נתונים מקיפים כל כך על המוצר. היחידים שניתן למצוא הם הענות תדר שנעה בין 4 הרץ ל-100 קילוהרץ, אחוזי עיוות של 0.005 אחוז שזה מאוד מרשים אבל לא ממש מעניין ת׳אוזן ונתונים שמדווחים לכם שהגב שלכם ממש הולך להשבר כשתרימו אותו. דהיינו, 33 קילו. אבל אני יכול לגלות לכם שנתונים טכנים מעניינים אותי כשלג אשתקד. מדוע? משום שעד היום הם לא רמזו לי כיצד המוצר ישמע מלבד נתון אחד חשוב – יחס אות לרעש. שאת הנתון הזה אני לא מכיר מהקדמגבר הזה אבל נסיוני לימד אותי שהמספרים הגבוהים הללו בנתון הזה, מסדרים לנו שקט ומיקרו פרטים שלא ניתן להתעלם מהם. אבל אם ממש בא לכם לחפור ולמצוא עוד נתונים טכנים ספציפים, היצרן בוודאי יענה על הדרישה. או שלא.

Aries Cerat Incito

מבחינה חיצונית, מדובר בקדמגבר נאה מאוד למראה. אפשר להגיד שהוא מתקבל בעיצובו על כל מדף, בכל בית. השילוב של הפרספקס השחור והתאורה הכתומה שמציגה מספרים אינה מבוססת נורת לד אם כי שפופרת של ממש. לא שזה משפיע על איכות הצליל אבל משום מה ממש רציתי לכתוב את זה. איכות הבניה היא בהחלט מהמרשימות שיצא לי לראות. איכות החומרים, ההרכבה, המשקל הקיצוני הזה שרגילים למצוא מאוד במגברים משולבים מהזן הבריא.

אחרי שצחקנו נעבור לחלק האומנותי: מוסיקה, האזנה ומסקנות.

מבחן האזנה

Ben Webster stormy weather
Ben Webster stormy weatherאני פותח את המבחן בגזרה הרגועה. התחושה הראשונה היא כי בן וובסטר מצליח ממש להגיע אלי פיזית לסלון. אם לא הייתי יודע שהוא כבר מזמן לא איתנו, הייתי בטוח שאני נמצא בהופעה חיה שלו בביתי. הריאליסטיות של הקדמגבר הזה פשוט מרהיבה: זה מתחיל בבמה הענקית שנפתחה מעבר לגבולות הרמקולים, ממשיך בעומק הבמה וסידור הנגנים במרחב. משם בגזרת השיכנוע אני מקבל גודל מאוד טבעי של כלים. פסנתר מדויק, אמיתי, בגודל מוחשי, סקסופון פשוט מדהים. הצליל מאוד מפורט, מאוד מהיר ומיידי. בסולו הקונטרבס קל מאוד להבחין שמדובר בקדמגבר בעל רזולוציה יוצאת מהכלל בתחום הנמוך. הבס מאוד מגובש, אין בורות או פיקים בצליל, מאוזן להפליא. כך גם בשאר תחום התדרים. בכלל, הוא מצליח להוריד את הרמקולים שלי מאוד נמוך וזה מבלי לנפח את התוצאה. וזה בהחלט משהו שאני מצפה לקבל מקדמגבר במחיר הזה. התחום הגבוה, כמו המיד, גם מגלה איכויות פנומינליות. יש משהו בצליל שלו, באיזון הזה, שממש מצליח להציג לי את הרמקול כמקשה אחת מאוד מאוזנת. וזה בשילוב דינמיות מעולה. פשוט כייף של תוצאה במוסיקת ג׳אז.

זו אולי אחת התוצאות המרשימות שנתקלתי בהן. שמעתי לא מעט מוצרים טובים ויקרים מאוד שלא תמיד כתבתי עליהם. לפעמים היו אלה מוצרים של חברים להם האזנתי אצלי בשביל הכיף, לפעמים מוצרים ששקלתי לרכוש. המוצר הזה הוא אחד מאותם מוצרים שפשוט הזכירו לי שוב לאן אפשר להגיע עם קדמגבר ברמה כל כך גבוהה. המוצר הזה, כמו מעטים וטובים אחרים, נמצא ממש שם. הוא ממש במקום ההוא שבוקעים ממנו הצלילים כפי שהם - בלי צבע, בלי תיבול, שקוף, נכון, מדויק ומוסיקלי להפליא.

Britten - Young Persons Guide to the Orchestra
Britten - Young Persons Guide to the Orchestraממשיך עם מוסיקה קלאסית. כרגיל אני בוחר ביצירה המוכרת לי על מאות מוצרים שבחנתי. היצירה הזו, שנפתחת בסערה הוצגה במלוא הדרה. הדינמיות, ההפרדה, הפרופורציות בין הכלים בהחלט מתארים קדם מגבר מצוין. השקט ברקע והנקיון מאפשרים לנו לשמוע את הפרטים הקטנים ביותר שביצירה, כמו למשל צליל הדעיכה שלאחר נקישה במשולש מבעד לשאר כלי התזמורת. יחד עם זאת במיקוד כלים ניתן ממש לחוות את הכלים בחלל. חליל הפיקולו נשמע פשוט מצוין, יש בו את כל מה שמאפיין אותו. החריפות הטבעית שלו, הקלילות, המהירות ואפילו המיקום שלו במרחב הבמה, בגובה הנכון. כלי קשת נשמעים גם כן מצוין, הפרופורציות הנכונות בין כינור לויולה, המרקם הטונאלי של כלי הקשת פשוט משכנע וריאליסטי להדהים. כך זה חוזר עם כלי הנשיפה. הצליל מאוד מאוזן, אינו מרמז אפילו על הסיכוי לצרוח גם בעוצמות כאלה, שהשכנים מביטים החוצה מהחלון במבט של ״הוא אדם לא מתחשב״ למרות שעכשיו השעה היא חמש אחר הצהריים. הקדמגבר הזה יודע להעביר את המסר במדויק גם בעוצמות גבוהות במיוחד.

ManOWar Warriors Of The World
ManOWar Warriors Of The Worldכבר סיכמנו שדינמיות טובה יש לו, גם בעוצמות בלתי שפויות, אנרגיה ופירוט גם לא חסר. במוסיקה כזו, מדובר בתנאי הכרחי משום שלשמוע רוק מטאל בעוצמה נמוכה זה כמו למצוץ סיגריה כבויה, לנהוג בפרארי עם פנצ׳ר, לאכול חומוס עם שוקולד או ללכת לראות סרט עם משקפי רתכים – פשוט לא לעניין. אז זהו. שהגברתי והמון - ניסיתי לגרום לקדמגבר לשנות את האיזון הטונאלי שלו. זה לא קרה. הוא שמר על איזון מוחלט בכל הגבר שבחרתי וזה גבירותי ורבותי, מרשים בהחלט. נכון, יש עוד כאלה שעושים את זה, אבל מדובר במכשירים עם שושלת מלכות ארוכת שנים, שנחשבים בשוק האודיו העולמי לטובים ביותר שיש. המוצר הזה, עלום שם יחסית, מנסיוני, "שותל" לא מעט קדם מגברים מאוד נחשבים. הדיסטורשיין בגיטרה מרשים, מרגיש כאילו מגבר הגיטרה נמצא אצלי בחדר, הנוכחות האנושית שלו כמעט מפחידה, המציאות המדומה שהוא יוצר בחלל מסדרת לי תחושה של פארק אדיר מימדים כאשר ההרכב המוסיקלי מנגן מולי. הקדמגבר הזה לקח את המערכת שלי למקומות הללו שאני ממש גאה בה. היא פשוט מנגנת אדיר והרבה מאוד נזקף לזכות אותו קפריסאי לא ממש מפורסם.

הדינמיות הזו שבוקעת מה-Incito היא בהחלט אחת מהמרשימות שנתקלתי בהן. התחושה היא שאין יצירה שהוא לא יצליח לנגן. כאילו הוא לא יודע להיכנס לרוויה. הדינמיות המרשימה בשילוב הטונאליות המאוזנת בכל עוצמה שנבחרה מעצימה את החוויה במיוחד ביצירות מורכבות במוסיקה קלאסית ובקטעי מוסיקה ״אלימים״ בז'אנר רוק מטאל.

Aries Cerat Incito
קולות זמרים

שיחזור קול אנושי מהווה מכשול עבור לא מעט מוצרים. כשמדובר במוצר יקר כמו זה אני בהחלט לא מקבל פשרות. לכן, על מנת לבחון היטב את הביצועים של ה-Incito בקולות אדם החלטתי לשמוע מספר זמרים שאני מכיר היטב. אמה קירקבי פותחת את החלק הזה במבחן. אני מאוד מתחבר לקולה הרך אך הדינמי. התנועה שלה, התזוזה שלה בקול היא משהו שפשוט שואב אותי למוסיקה. ה-Incito מצליח לשחזר את הפרטים הקטנים ביותר בקולה. מהפרט הקטן הזה של הרטבת השפתיים ועד מיתרי הקול הרוטטים. הפרטים והמקרו דינמיות של הקדמגבר הזה נטולי פשרות. גם  נשמע דרכו נהדר. Peter Schreier - das schönste גם כן נשמע מעולה. קולו העמוק נשמע נהדר דרך ה-Incito. הבמה מרשימה מאוד. עמוקה, מסודרת מאוד, ברורה ועם פוקוס מדהים. האיזון הטונאלי המצוין של ה-Incito מאפשר לו לשמור על צליל מגובש גם כאשר הזמר מחליט לשיר בקול רם. גם כאן, כמו ביצירות הקודמות, התוצאה מעולה.

נקודות ציון

אז זהו. אני מתלונן כשאין שלט ומתלונן גם כשיש רק שלט. נכון, העיצוב הנקי הזה, נטול הכפתורים, יכול לרגש לא מעט חובבי אודיו. אבל בסופו של דבר, לא מעט אודיופילים רוצים לשלוט גם מהמכשיר עצמו כ״גיבוי״ למקרה בו נגמרו הסוללות בשלט או בכלל, כי הם רוצים את האופציה הזו. אז כאן אין אותה. או שלט או טלפטיה. מכיוון שטלפטיה לא עבדה (כנראה לא תומך) נותרנו עם שלט שעלול חלילה, חס ושלום, רחמנן ליצלן, ללכת לאיבוד או להתקלקל פשוט. ואז חברים, תאלצו ממש להתאמץ על מנת להתקשר למוצר טלפטית עד שישלח לכם שלט חדש. לא מבטיח שזה יצליח אבל לנסות תמיד אפשר. לעומת זאת, ניתן לפתור את הבעיה בקלות. רוכשים שלט אוניברסלי, לא חייבים את הכי חכם שיש, כזה בסיסי בהחלט יתאים. מקודדים אותו על פי התכונות של המקור וקיבלנו יופי של גיבוי.

עוד חסרון שמצאתי והוא כבר בעייתי יותר. דרגות הגברת העוצמה מתחלקות לספרות מלאות (1-2-3) כאשר כבר בעוצמה הנמוכה ביותר הווליום אינו ממש מאפשר להאזין בשקט כשכולם ישנים. זה מתבטא בכך שבבדיקה הזו, כשאישתי בדיוק ניכנסה לשעת החלום שלה על בעלה המושלם, יהודית רביץ ניכנסה לה לחלומה עם השיר ״ארבע לפנות בוקר לא נרדמת״. אבל זה עוד בסדר, אישתי יכולה לחזור לישון, אבל הקטנה שלנו, לא נרדמה עד 4 לפנות בוקר. במילים אחרות, לא שומעים עם הקדמגבר הזה בלילה אחרת תאלצו לבלות אותו ערים. כמובן שאני מתאר התרחשות שלא באמת היתה. אבל היא בהחלט היתה קרובה לכך. והפתרון כאן מורכב יותר. לאחר שיחה עם היבואן על החסרון הזה, דווח היבואן שלאחר בדיקה עם היצרן ניתן לטפל בבעיה הזו על ידי הורדת הרגישות ועוצמת הקול מתחילה כך משלב נמוך יותר. בנימה אישית יותר, אני תמיד מעדיף בורר עוצמה אנלוגי בסיסי נטול מגבלות מובנות.

Aries Cerat Incito

סיכום

מלבד החסרונות הללו, שאחד מהם פתיר באופן מיידי ומוחלט, מדובר בקדם מגבר המיישר קו עם הטובים ביותר בשוק: איכות הצליל, הרזולוציה, המהירות, ההפרדה, במה ושאר הפרמטרים שהופכים את הצליל לכזה טוב ונכון. איכות הבניה הגימור והעיצוב שלטעמי מרהיב במיוחד מוסיפים ליתרונות שלו.

אהבתי מאוד את השקט שלו, הוא מאפשר למאזין לגלות צלילים שאני לא בטוח שהוא נחשף אליהם קודם עם המערכת הנוכחית שלו. וזה כמובן, בתנאי שהיא שקופה מספיק על מנת להמחיש את היתרונות של הוספת ה Aries. מה שממש הדהים אותי זה היכולת של הקדמגבר הזה לשמור על טונאליות זהה בכל עוצמה. היכולת של הקדמגבר לשחזר כלים אקוסטים, קולות אדם, וכלי תזמורת שמנגנים יחדיו היא פשוט פנומינלית. יש בו את הקסם הזה שקשה שניתן למצוא במוצרים שממוקמים בקצה העליון של הקרחון בתעשיית האודיו העולמית. אמנם לא מדובר בסטנדרט חדש במחיר הזה, אבל כן מדובר בקדמגבר שיכול לתת פייט רציני ללא מעט קדמים מדופלמים, מוכרים ממנו, ואף טוב יותר מחלקם. זה פשוט תענוג לפגוש מוצרים כאלה. מוצרים שנותנים את מלוא הערך לכסף ויותר ברמה הסונית. אבל יש לי הערה נוספת. מעבר להעדר שליטה מהמכשיר עצמו, והעוצמה הנמוכה ביותר שהיא לא ממש פרקטית לשעות לילה מאוחרות. הייתי רוצה שיהיה משולב ממיר בקדמגבר. אפילו כזה בסיסי יחסית שייתן פתרון הולם לתנופה הדיגיטלית. מלבד זה, פשוט קדם מגבר אדיר.

מחיר: 40,000 ש״ח

אחריות ושירות: אורק אודיו היי אנד

מעבר לתגובות בפורום