לוג׳יטק Z623 - סט רמקולים 2.1 במבחן

אורי וינגרט
19-03-2015 07:00

ביקורת סט רמקולים עם 2.1 ערוצים: Logitech Z623 מציע שני רמקולים לוויניים וסאב וופר המיועדים לחיבור לטלוויזיה בסלון הבית או לשולחן העבודה במשרד, בדקנו אותם.

חברת לוג'יטק הינה חברה ותיקה ומוכרת לכל חובב מחשבים מתחום האביזרים ההיקפיים למחשב. רמקולי ה- Z623 הגיעו אלינו לסקירה בסביבה כפולה: ביתית ומשרדית. הדגם הינו מסוג 2.1 כלומר, 2 רמקולים סטלייטים ורמקול סאב וופר. לוג'טיק מפרסמת את הרמקולים כרמקולים ביתיים לכל דבר ובהתאם לכך בדקתי את הרמקולים בסביבות שונות. במשך מספר ימים, בדקתי את הרמקולים כאשר הם מחוברים למחשב בעבודה ובנוסף, הם נבדקו בחיבור למסך הטלוויזיה בבית ולסטרימר.

הצד הטכני


שני הסטלייטים, מוגברים ע"י המגבר הפנימי של הסאב ומוצהרים כ- 35Watt RMS עם הסמכת THX למולטימדיה ביתית. הסאב מוגבר בעצמו בעזרת מגבר בעוצמת 130Watt RMS ובעל פיר צידי, בעוד הוופר ממוקם מקדימה.
הרמקולים הסטלייטים מופנים כלפי מעלה באופן עיצובם. הסטאליטים כבדים ואיכות הבניה עושם רושם טוב מאוד. כל וופר מונחה ע"י פלאג אמצעי וזאת ע"מ לשמור על תנועה לינארית של היחידה ואיכות גבוהה.  בצידו האחורי של הסאב ממוקמים כל החיבורים. הסטאליט הימני מתחבר בעזרת כבל עבה מאוד ומחבר מסוג VGA שאנו מכירים מעולם המסכים, השמאלי מתחבר בעזרת מחבר RCA. בנוסף, יש שתי סוגי כניסות נוספות: אחת מסוג PL  (אוזניה) אשר מיועד לכבל PL - PL המגיע באריזה וכמו כן מחברי סטריאו RCA לחיבור מערכת/סטרימר/ או דברים נוספים.

Logitech Z623
שליטה ונוחות חיבור

המראה הכללי של המערכת היה מאוד מרשים לעיני. התלהבתי בעיקר ממראה יחידת הסאב עצמה - משהו בעיצוב שלה קסם לי.
עוצמת הסאב ועוצמת המערכת כולה נשלטים ע"י שני כפתורים גדולים בקדמת הרמקול הימני וכמו כן נמצא שם כפתור כיבוי והפעלה. בצידו הפנימי של הרמקול הימני ישנם שני חיבורים, אחד לאוזניות ואחד לכניסת אודיו המאפשר חיבור נוח לכל מכשיר שנרצה להציב על השולחן.
מבחינת נוחות החיבורים, יש לי כמה הערות. הראשונה מתייחסת לכבל המתחבר לרמקול ימין מסוג VGA. הוא עבה מאוד ואי אפשר להאריך אותו בצורה נוחה. הדבר מגביל אותנו מאוד במיקום הסאב וופר. כמו כן, מכיוון שהוא מאוד עבה הוא גם לא כל כך גמיש. בנוסף לכך, חסר לי כבל RCA לחיבור באריזה ואולי כבל PL  איכותי יותר מאשר זה המסופק.

מבחן האזנה


כפי שציינתי בתחילת הכתבה, בדקתי את יחידת הרמקולים של לוג׳יטק כמערכת ביתית לטלוויזיה וסרטים, כמערכת סטריאו וכמו כן, כ- רמקולים למחשב - מערכת לשולחן העבודה במשרד.


כאשר אנו מתייחסים לסביבה משרדית, במיוחד כאשר מדובר על סביבה פתוחה, חשוב לזכור כי אי אפשר להאזין למוזיקה בעוצמת קול גבוה בסביבה המשותפת. כמו כן, המיקום לרוב של הרמקולים (כמו שהיה בבדיקה זו) נמצא על השולחן בצדי המסכים. במקרה של ה- Z623, ההטיה של הרמקולים כלפי מעלה תרמה מאוד בנושא הזה ובמיוחד כאשר צריך להאזין במרחק קרוב מאוד לרמקולים ובסביבה שאיננה שקטה במיוחד. בנוסף, היכולת לשליטה בסאב בנפרד מהרמקול העליון היא תוספת מבורכת ביותר וזאת מכיוון שהוא ממוקם מתחת לשולחן.


Logitech Z623
המקור, מן הסתם הוא מחשב, במקרה הזה מחשב נייד. מקורות המוזיקה אשר השתמשתי בהם היו YOUTUBE ו- FOOBAR. חיבור המערכת נעשה בעזרת כבל ה- PL – PL  אשר מסופק בערכת הקניה. מכיוון שבמשך היום אני מאזין לעשרות שירים שונים עליי לומר שאחד הדברים הראשונים אליהם שמתי אליהם לב הוא במה נהדרת של הרמקולים. אני משתמש בשני מסכים וההרגשה הייתה שהמוזיקה בוקעת בדיוק באמצע משניהם אך מאחור, כמו שאמורה להיות. הבאס היה נעים ומאוזן יחסית. מה שכן, בלט חור קל במיד הנמוך מאוד. דבר הגיוני כאשר מדובר ברמקול סטאליט עם סאב.


ההתרשמות היתה כי מדובר במערכת מאוד מרשימה בסביבה משרדית ועל שולחן, ועליי להדגיש שהרגשתי שאני יושב מול מערכת איכותית ביותר. כאשר אנו רוצים מוזיקת רקע שלא תעייף את האוזניים, אבל לא רוצים גם להפריע לסובבים אותנו ועדיין להנות, אני יכול בהחלט לומר שהמערכת הזו עומדת בדרישות.


שימוש בבית


שימוש בבית הוא סיפור שונה לגמרי וזאת מכיוון שהמרחק בין נקודת ההאזנה והרמקולים גדול יותר. את הרמקולים בחנתי בחדר שלי שהוא בגודל ממוצע של כ- 10 מ"ר. הסאטלייטים מוקמו בגובה הטלוויזיה, שהיא גבוהה מנקודת הישיבה שלי והסאב בצד על הרצפה. לעומת הישיבה בצמוד לשולחן המחשב, פה עלינו למלא את החדר כולו ועדיין להנות מבמה כלשהיא עם חווית צפייה והאזנה. לשם חיבור המערכת לטלויזיה כך שאוכל לשלוט בווליום חיברתי את המערכת ליציאת ה- PL של הטלויזיה. מכיוון שבסטרימר יש לי שליטה מלאה על הווליום חיברתי אותו בעזרת כבל RCA איכותי.

Logitech Z623

בשלב זה אדגיש כי אין בעיה להפעיל את שתי הכניסות השונות בבת אחת, כלומר במידה ואנמיך את קול הטלויזיה היא לא תפריע לסטרימר ולהפך, כך שאין צורך בבורר כניסות. בצפייה בשידורי חדשות, סדרות ותוכניות בידור, המערכת מתפקדת נהדר ואף הרגשתי שיפור עצום לעומת הרמקולים המקוריים של הטלויזיה. בנוסף, המערכת מילאה את החדר גם בווליום חזק, ומה שבעיקר הרשים אותי היה הפירוט והמיד בדיבור דווקא בווליום נמוך. דווקא במקרה דנן אין הרגשה של בור במיד.

סאב וופר

כאשר עוברים לסרטים עטורי אפקטים – בין אם הם מגיעים מהסטרימר או מממיר הטלויזיהזו הזדמנות בחינה נהדרת לסאב. ובכן, אכזבה לא נרשמה כאן. אמנם אינני מצפה לפיצוצים ובאסים שוברי קירות אבל בשביל סאב של מערכת סטלייטים לא יקרה הביצועים היו מעולים, הווליום מספק והחוויה טובה. מה שכן היה חסר הוא מרכיב ה- "אומפף" מסאב גדול. גם כאן המערכת יצרה חווית צפייה קולנועית טובה, עם הרגשה לא רעה של הפרדת ערוצים ימין ושמאל אך העדר הגודל וסאב אחד ולא שניים חשפו את החסרונות.

במוזיקה, בדקתי מספר סגנונות וסוגים שונים של קבצים, בפורמט FLAC  או MP3. כמו כן, הקשבתי לתחנות המוזיקה השונות של MTV דרך הטלויזיה. בתחום הזה המערכת משתנה בהתאם לסוג המוזיקה. כאשר האזנתי למוזיקת מועדונים, דאנס ופופ הרגשתי שהמערכת נהדרת. היא מילאה את החדר, הסאב עבד שעות נוספות כמו שצריך והחוויה גרמה לי הנאה. כאשר מדובר במוזיקה אינסטרומנטלית יותר, שירה, ג'אז, מרגישים מיד בקוטן הרמקולים וכמו כן במרחק הפיזי בין החלקים. במוזיקת רוק, לצערי חוויתי אכזבה. המערכת לא הצליחה לעמוד בעוצמות ובאוסף הכלים שניגנו בבת אחת.


הדבר שבלט בעיקר מבחינתי בשימוש הביתי הוא החוסר בשלט רחוק למערכת. מכיוון שלוג'יטק פונה ללקוח באומרה שהמערכת הזו אמורה להתאים לחיבור למגוון רחב של מכשירים, קונסולת משחק ועוד, המחסור ביכולת שליטה מרחוק בווליום ובסאב מפריעה מאוד. כמו כן, מה שהגביל אותי מאוד היה אורך כבלים מוגבל. המערכת נכנסת למצב STANDBY לאחר שאין סיגנל ומתעוררת בחזרתו וכך חוסכת אנרגיה ואינה מצריכה מאתנו לכבותה או להדליקה.


Logitech Z623
סיכום

מערכת הרמקולים הקומפקטית של לוג'יטק, מציעה עיצוב יפה וגם איכות צליל הולמת בחלק גדול מהשימושים (ראו הערות בגוף הכתבה). אפשר להתקין אותה בבית וגם על השולחן המשרדי וליהנות ממוזיקה טובה לאורך שעות היממה. מי שמחפש אחר מערכת אודיו למחשב עם 2.1 ערוצים, יכול בהחלט לבדוק את ה- Z623 שיכולה גם להתאים לסלון קטן (כאשר מודעים למגבלות הפיזיות).

מחיר רשמי: 849 ₪
יבואן: בנדא מגנטיק

בעד: עיצוב מודרני, במה צליל נהדרת בסביבת שולחן, סאב איכותי ביחס לגודלו, מגוון חיבורים, תמורה טובה למחיר.

נגד: פחות מתאימה למוזיקה מורכבת, חוסר בשלט רחוק, כבלים קצרים מדי.

מעבר לתגובות בפורום