מר קו החביב: רמקול Cav Audio DP880 במבחן

נמר לוי
15-04-2008 07:00

זהו רמקול גדול במימדיו ומעוצב, בעל אופי צליל נעים שמאפשר להאזין לו במשך שעות. למגבר, לעומת זאת, הוא עושה חיים פחות קלים.

רמקולים של CAV אני מכיר מהעבר בזכות מספר חברים שהשתמשו בהם, אני זוכר היטב כי התפעלתי מהתוצאה ששמעתי אך מעולם לא יצא לי להתעמק במוצרים שלהם, היום אני הולך לבחון את אחד ממוצרי החברה הזו.

CAV הינה חברה אשר מפעלה נמצא בסין, החברה משתמשת בשלל יחידות אירופאיות (לרוב צרפתיות) בדגמים הבינוניים, בדגמי העילית משתמשת יצרנית זו ביחידות ישראליות של מורל.
חלק ניכבד ממוצרי החברה קטפו ביקורות טובות בעולם וכיום שמה עצמה חברה זו על המפה כיצרנית אלקטרוניקה ורמקולים באיכות מתחרה בשוק ה- היי אנד הקשה. בנוסף לרמקולים מייצרת חברה זו מגברים משולבים מרהיבים ביופים ולפחות לפי המפרטים מדובר בכאלה שידעו לנער גם את הקשים שבחבורה.

הרמקול הנבחן הוא רמקול ריצפתי ענק (מר CAV), כבד ויש לציין כי נראה ממש יוקרתי.

עיצוב וגימור

מלפנים, בחלקו הכמעט תחתון נמצאות שתי יחידות בס בקוטר 6.5 אינטש המכוסות גריל בד עגול אשר נצמד אליהן בעזרת מגנט, מעל שתי יחידות הבס נימצא הטוויטר בקוטר 1 אינטש ומעליו יחידת המיד בס בקוטר 6.5 אינטש גם כן.
הרמקול עשוי היטב ובתחתית הרמקול תוספת מגש מעליה הוא מתנשא, הרמקול עמוק ורחב עם משקל שיכול לשנות פרופיל רפואי למי שמחליט להרימו לבד.
מבט לאחור מגלה שני טרמינלים (אפשרות ל-BIAMP) ופורט אחד גדול בחלק הרמקול התחתון.

נתונים טכניים

Drive Units: 1 x 25mm tweeter + 1 x 6 1/2" midrange+2 x 6 1/2" woofer
Sensitivity: 87 dB
Nominal Impedance: 8 Ohms
Power Handling: 20-180W
Frequency Response: 40Hz-20KHz
Dimensions: H1190 x W290 x D330mm

הנתונים הטכניים התאורטים מרמזים כי זהו רמקול שאינו קליל להנעה אך די יציב מבחינת עכבה, הרמקול יורד יחסית נמוך אך לא נמוך מאוד.
מעט מפתיע באופן יחסי לגודלו ולמספר היחידות אך נתונים טכניים מהווים רק את ההתחלה בלהבין איך הוא נישמע, לכן הגיע הזמן לחבר אותו למערכת.


מפוחית ורוק רך
אני מתחיל עם משהו עדין של SHIRLEY HORN בשיר שניקרא BEAUTIFUL LOVE.
מפוחית פותחת את היצירה וניתן לחוש ממש את שפתי הנגן מרפרפות על חריצי האוויר, קולה של הסולנית מצטרף מהמרכז ונישמע חם, מדוייק ומלא פרטים, הבמה עמוקה ואפקט הסנטר מורגש במיוחד, יש פוקוס מצויין והגיטרה המצטרפת מתנגנת בחדר בגודל טבעי.

אני ממשיך לכיוון הרוק הרך ו-Chris de burgh בתקליט הנהדר שלו THE ROAD TO FREEDOM מתחיל מקטע מספר 2 שבו ניתן לבחון את הדינמיקה של הרמקול.

הקטע מתחיל בצליל סינטיסייזר עליהם מתלבש קולו המיוחד של Chris, הרמקול הזה מצליח לשדר נוכחות מרשימה ומיד מלא ואנרגטי בתחום הקול האנושי.

בהמשך הקטע מצטרפים תופים בסגנון מלחמתי וכאן הרמקול מתחיל להראות לי מה הוא יודע באמת, התופים כוחניים ומלאי אנרגיה, גיטרה מצטרפת והרמקול נישאר בטוח ומוציא את המיטב מעצמו, למרות גודלו הוא לא נישמע ממש קופסתי אלא אם כן תתרכזו בתחום הנמוך שמרגיש כך אבל במעט.

צ'לו קלאסי
נמשיך עם קצת קלאסי איטלקי ו-ROSSINI ביצירה WILLIAM TEL.

הצ'לו פותח את היצירה ונישמע אמיתי אך מרוח מעט למרות שעדיין ניתן לחוש את משיכת הקשת על המיתרים, כינורות מצטרפים ליצירה וכאן הרמקול מחליט לעגל מעט פינות, הוא אינו מצליח להפריד את הכלים באופן מושלם והוא לא ממש מעביר חוויה פילהרמונית אמיתית, למרות זאת הוא מרגיש חם וחוויתי.

אדון CAV מצליח לייצר גודל במה מרשים במיוחד בדקה ה-4:50 כאשר היצירה מתגברת ושוב תחושה של חיסרון בהפרדה לטובת צליל רגוע ומנומס, יש כאלו שאוהבים את הסגנון הזה.

אופי הרמקול
הטוויטר של ה- DP880 מחמיא מאוד למוסיקת רוק, הוא מעודן, מלא ומהיר למדי, הוא אינו מלך הפירוט ולא מלך ההפרדה אך הוא מלך בחוויה עצמה ובעדינות הנעימה שלו, הייתי רוצה קצת יותר פרטים והפרדה אך לא חלילה על חשבון צליל נעים וחמים.

בתחום המיד כמו בתחום הגבוה הוא אינו מככב בפרטים וגם לא בהפרדת הצליל במוסיקה קלאסית אך הוא בהחלט צריך לקבל ציון לשבח על גודלו ומידת הנימוס שהוא משדר, הוא לא נפוח באופיו אך מלא ושמן ומספק מיד מרשים גדול ומלא אנרגיה.

בתחום הנמוך הבס עמוק, שמנמן יחסית מבלי להיות נפוח, הייתי רוצה עוד כמה "הרצים" למטה ואז התמונה הייתה טובה הרבה יותר.

נמשיך עם ג'אז מינימליסטי והפעם אנחנו בשמי מיזורי יחד עם פט מטיני יחד עם צ'רלי היידן ששמו הפרטי תמיד מזכיר לי רב מלצרים באולם אירועים באור יהודה.
אז איך נישמע קונטרבס מהרמקול הזה? לטעמי מצוין, יש לקונטרבס תיבה וזה כבר טוב, יחידת הבס מהירה למדי ומצליחה להעביר אם את הפריטות הקטנות שבו.

מגבר ועוד מגבר
בואו נראה מה קורה לו עם מגבר חלש יותר... בהרבה.
אז ככה. חיברתי את אותו סטאפ למיקרו מגה A120 שנימצא אצלי לטובת רפרנס למגברים חלשים משלי. בחרתי את אותם קטעים שניגנתי עם ההגברה החזקה שלי, הרמקול הזה אינו קל להנעה כלל והמיקרו מגה אינו מצליח להיתמודד איתו, מורגש כי המפקד במקרה הזה הוא הרמקול ולא המגבר כפי שכך צריך להיות, הוא מקשה עליו ובכך יוצר תוצאה לא טובה.

ננסה אותו עם מגבר של שינדאק המספק 100 וואט לערוץ, בחרתי את הקטע שבו אמור להיות לו הכי קשה, אז כן. קשה לו עדיין אני פוסק – עם פחות מ-150 וואט בריאים אין מה לחפש כאן.

סיכום
הרמקול הנ"ל נימצא בתחילת שרשרת הדגמים הבינוניים של החברה, זהו רמקול שאמור לנגן הכל (את כל סגנונות המוסיקה) וכך גם מתנהלת ההתנהגות בשטח.

ה- DP880 מהווה רמקול חוויתי ונעים להאזנה, הוא אינו מעייף את המאזין - זהו פרמטר חשוב מאוד, לעיתים חשוב יותר אף מעודף פירוט ורזולוציה, הרמקול מאוזן באופן כזה שלכל יחידה יתרונות וחסרונות זהים ולכן באופן מפתיע נישמע כמקשה אחת ולא כרמקולי 3Way זולים שלא יודעים לחבר את כל התדרים השונים.

הוא אינו קל להנעה וכפי שכתבתי מקודם, אני ממליץ לחברו ל- "מגבר גיבור" שיוכל להתמודד עם חייל לא מאוד ממושמע.

לדעתי, זוהי בחירה נבונה עבור מחפשי הרמקול הוורסטילי שנראה מרשים ונשמע טוב מאוד, כזה שיתאים לסלונים בינוניים עד גדולים.

מחיר: 14900 ₪
אחריות: סיריוס אלקטרוניקה
משווק בלעדי: אודיו קלאב


מערכת הבדיקה:
קדם מגבר: דנסן Beat 200
מגבר הספק: Audio Analogue Maestro Duecento
מגבר משולב: מיקרומגה A120
כבלים: אינטרקונקט אקוסטיק זן WOW
כבל רמקולים: XLO Signatue 5.2

מימדי החדר: 4.5 מטר על 4 מטר
תקרה: 2.90 מטר
מעבר לתגובות בפורום