מדוע מעריצי סמסונג מעבירים ביקורת נוקבת על גלקסי S6?

תומר צין
11-03-2015 07:00

הטלפונים החכמים החדשים - גלקסי S6 ודגם S6 Edge שחשפה לאחרונה חברת סמסונג, זוכים לאהדה ולמכירות שיא, אך מנגד, נשמעות גם ביקורות נוקבות, דעה אישית.

על פי פרסומים של ה-Korea Times נמסר כי סמסונג רושמת שיא חדש של לא פחות מ-20 מיליון הזמנות מוקדמות, לשמונת הימים הראשונים, של מכירות הסמארטפונים החדשים. סמסונג נקטה באמצעי נכון כאשר שינתה ושידרגה את איכות הבנייה של המכשירים, החזית העשויה מזכוכית גורילה 4, השוליים הקמורים בשני הצדדים בדגם האדאג', מסגרת אלומיניום, הגב העשוי מאלומיניום (טביעות אצבעות בשפע), שונה לחלוטין מהפלסטיק המוקשח, שעטף את כל מכשיריה הקודמים של החברה.

סמסונג גלקסי S6 Edge
זו לא הייתה הפתעה כאשר רבים חשו שעיצוב המכשיר מזכיר להם את ה"אייפון 6" ולדעתי בהחלט יש דמיון. סמסונג החליטה לשנות את מנהגיה הקודמים, המאפשרים הרחבת כרטיס זיכרון חיצוני ולבטל את גרסת ה- 16 גיגה בייט. בשנה האחרונה, סמסונג סובלת מירידה דרסטית במכירות הטלפונים החכמים, בשל התחרות העיקשת מצד יצרניות קטנות יותר ובראשן "לנובו", "וואווי" ו"שיאומי". הירידה הייתה כה תלולה שהובילה גם לשחיקה בתדמית המותג, עד שבסיכום נתוני המכירות לשנת 2014, הסתבר כי אפל מכרה סמארטפונים בהיקף של 74.83 מיליון מכשירי סלולר, לעומת 73.03 מיליון מכשירים של סמסונג - יתרון עצום לחברת אפל. בחברת סמסונג, ככל הנראה, נפלה החלטה אסטרטגית, לחזור לשוק מוצרי האיכות ויהי מה, גם במחיר הידמות לאפל. אלא שעכשיו לא מדובר רק בעיצוב היוקרתי של המכשיר עם המעבר לזכוכית ומתכת, אלא שימוש בשיטות שבהכרח יביאו לקוחות להוציא יותר כסף. מדובר בהחלטה מרחיקת לכת, להסיר את אופציית גרסת ה-16 גיגה בייט מהמכשיר, לבטל את האפשרות להרחבת הזיכרון בעזרת כרטיס חיצוני ולהתקין סוללה שאינה נשלפת. כל אלו טקטיקות שנלקחו מאפל. גם יצרניות אחרות משתמשות בטקטיקות אלה, כולן בטענה שבניית מכשיר איכותית מחייבת סוללה קבועה והוצאת חריץ הזיכרון. האם אפל וסמסונג מסוגלות "להשתפר" לטובת הלקוחות, המקצצות בנוחות מטעמי חמדנות או מטעמי חתירה למראה יוקרתי, את התהייה הזו נשאיר לכם. עכשיו רק נותר לראות האם ההליכה בדרכה של אפל, תשפיע בצורה דומה גם על ההכנסות והרווחים.

שוליים קמורים בשני הצדדים בדגם ה- S6 Edge

ממשק המשתמש של מכשיר האדאג' כמעט זהה לדגם הרגיל, למעט מספר תוספות מעניינות שעוטפות את השוליים הקמורים ומעניקות להן ערך מוסף. דוגמה אחת לכך היא התפריטים הנשלפים הממוקמים בצידו הימיני של המסך, ממש על הקימור עצמו. בין תפריטים אלו ניתן למצוא תפריט של אנשי קשר מועדפים, ניווט מהיר לשיחות והודעות שלא נענו ועוד. שימוש נוסף למסך הקמור של אדאג' הוא, הגדרת צבעים זוהרים בצידי המכשיר, הנדלקים בהתאם לסוג ההתראה, המאפשר להציג אותם, גם כשהמכשיר הפוך על פניו. מדובר בגימיק נחמד, אך אני בספק אם מישהו אכן יניח את המכשיר על פניו מסיבה כלשהי ויזדקק לבדוק במהירות ולהגיב לשיחות, הודעות ומיילים. לדעתי, מדובר בגימיק קוסמטי ועיצובי בלבד. כמו כן, בשלב זה, אף אחד לא יודע כיצד השוליים המעוגלים יגיבו לנפילה של המכשיר. שימוש ביותר מדי זכוכית מועד לפורענות, לשברים ולסדקים בשפע. פתאום, מה שנראה קצת מוזר ולא הכי שימושי במכשיר הנוט אדאג', נראה פתאום הגיוני ויפה. הקימור אינו מרשים כמו בדגם נוט 4 Edge, ההרגשה היא כי מדובר במכשיר שונה לחלוטין מהדגם הסטנדרטי. חשוב לציין כי שני הקימורים בצידי המכשיר ממשיכים את התצוגה הקיימת על המסך, זאת להבדיל מגרסת הנוט 4 אדג', בה הקימור הוא למעשה חלק נפרד מהתצוגה ומשתמש להצגת דברים אחרים. סביר להניח, שסמסונג מזכירה לנו מה יהיה הכיוון הכללי של גרסאות גלקסי Note 5 / Edge, בעוד כחצי שנה.


גלקסי S6 Edge
השוואת איכות הצילום

הגדילה לעשות סמסונג, כאשר באירוע חשיפת גלקסי אס. 6 הציגה השוואה של יכולות הצילום שלה לעומת אייפון 6 פלוס של אפל, שהוציאה את המכשיר הפופולארי בעולם (אייפון), באופן לא מאוד מחמיא. באפל מיהרו להגיב ולהעלות לאתר החברה דף תחת הכותרת "גלריה עולמית - צולם באייפון 6 פלוס."


צולם במצלמת אייפון 6 פלוס
הסוללה הצטמקה

בניגוד למשתמשי אייפון ולמשתמשי אנדרואיד רבים, לקוחות סמסונג נהנו לאורך השנים מסוללה שניתנת להסרה והחלפה מהירה. ההיגיון היה פשוט: אם סוללת המכשיר התקלקלה, באופן פשוט רוכשים חדשה ומתקינים לבד, מבלי להזדקק למעבדה. היום הדברים השתנו ואין דרך להחליף סוללה ידנית, אלא, באמצעות מעבדה בלבד. לחילופין, גם יכולתם להסתובב עם סוללת גיבוי דקה בתיק ופשוט להחליף ביניהן במידת הצורך. יש מקרים שבגלל אפליקציה לא תקינה המכשיר נתקע, אפילו לחיצה ארוכה 10 שניות על לחצן כיבוי - הדלקה, לא משחררת את המכשיר. יש כאלה שצורבים רומים (הרבה) הגורמים למכשיר להיתקע, לפעמים רק הוצאה והכנסה של הסוללה עוזרת במקרה של בעיה בצריבה או ברום. דוגמא נוספת, אחרי שנתיים שלא שדרגנו את מכשיר, או מסרנו את המכשיר לילד, מדוע חייבים לשלם למעבדה שיחליפו סוללה? הסוללה החדשה של הגלקסי אס. 6 מובנית ונמצאת מתחת לגב הזכוכית החדש של המכשיר. בנוסף, הקיבולת של הסוללה הצטמקה ועומדת עתה על 2550 מילי אמפר לשעה בניגוד ל-2800 מילי אמפר לשעה של האס. 5. אנחנו מקווים שמדובר על מעבדים יעילים יותר ולא על הקרבה שעשתה סמסונג למען עיצוב דק יותר.


אין חריץ הרחבה לכרטיס Micro SD או עמידות למים ולאבק

בניגוד לעבר, בגלקסי אס. 6 לא תמצאו חריץ הרחבה לכרטיס Micro SD. אלא, עומדים לבחירתכם דגמים בנפח 32 גיגה בייט, 64 גיגה בייט ו-128 גיגה בייט, כשעל פי ההערכות, הקפיצות בין הדגמים עומדות בחו"ל על כ-100 דולר, יותר מכפול ממחיר של כרטיס Micro SD באותו נפח. את התרגיל הזה אנחנו כבר מכירים מאפל. בכרטיס Micro SD נעשית העברה מהירה של החומר האישי ממכשיר למכשיר, זה יכול להיות במקרה של שדרוג או קלקול המכשיר. היו מקרים שמשתמשים שלא ביצעו גיבוי מראש, איבדו את כל המידע כאשר המכשיר התקלקל. בנוסף, במקרה של מסירת המכשיר למעבדה לתיקון אפשר להוציא את המידע החסוי ולשמור על הפרטיות. כרטיס זיכרון נוסף בארנק טוב לכל מקרה.

יכולת טעינה אלחוטית בתקן Qi
לאכזבת חלק מהלקוחות הפוטנציאליים, המכשיר איננו עמיד למים ואבק, חיסרון נוסף שמביאה עימה איכות הבנייה המשופרת. חבל שכמה מהדברים החשובים באמת חסרים, אחרת הגלקסי אס. 6 היה מושלם.

מעבר לתגובות בפורום