תערוכת ברצלונה – המעבדים החדשים בסלולאר

ליאור קורן
03-03-2015 18:48

יצרניות המעבדים לסמארטפונים וטאבלטים מציגות בתערוכה את הדור הבא: מעבדי קוואלקום התומכים בקידוד וידאו HEVC 4K ומעבדי אינטל למהירויות גלישה גבוהות מבעבר.

מעבדי Snapdragon החדשים

המעבדים החדשים של קוואלקום מיועדים למכשירים כמו סמארטפונים שנמצאים שורה אחת מתחת לדגמי הדגל העושים שימוש בסדרת מעבדי 800 על דגמיה השונים. דגמי Snapdragon 620 ו-Snapdragon 618 מגיעים עם יחידות עיבוד משופרות מסוג ARM Cortex A-72, 64 סיביות, ומודם חדש מדגם X8 LTE. בסדרה המיועדת לדגמי ביניים, המעבדים החדשים Snapdragon 425 ו-Snapdragon 415 כוללים יחידות CPU עם שמונה ליבות, לראשונה ברמת ה-400. ה-Snapdragon 425 מכפיל את מהירויות ההורדה וההעלאה ב-LTE בזכות מודם ה-X8 LTE, עוד מרכיב שמופיע לראשונה ברמת ה-400, ובנוסף מציע מאפייני מצלמה מתקדמים עם מעבדי אותות תמונה (ISP) כפולים ואודיו היי-פידליטי, ואילו מעבד Snapdragon 415 כולל את X5 LTE, התומך במהירויות הורדה של עד 150 Mbps. ערכת השבבים Snapdragon 415 עוברת כעת בדיקות יישום מדגמיות וצפויה לעבור להטמעה במכשירים מסחריים במחצית הראשונה של 2015. מעבדי Snapdragon מהדגמים 620, 618 ו-425 צפויים להגיע למכשירים מסחריים במחצית השנייה של 2015.

Snapdragon
מעבדי Snapdragon בדגמים 620 ו-618 כוללים גם תכונות שהיו זמינות בעבר לרמת Snapdragon 800 בלבד, לרבות מצלמה עם מעבדי ISP כפולים, לכידה ותצוגת וידאו 4K, קידוד וידאו בחומרה - HEVC וטעינה מהירה בטכנולוגיית Qualcomm QuickCharge 2.0. חיבוריות X8 LTE עם מודם LTE Cat 7 התומך צימוד ערוצים (carrier aggregation) ב-2x20 מה"ץ, עבור מהירויות תקשורת נתונים שמגיעות עד 300 ו-100 Mbps, בהורדה ובהעלאה, בהתאמה.

קוואלקום הציגה גם "מנוע חיישנים יעודי Hexagon DSP" המופעל תמיד בטלפון בכדי לספק חישה של תנועה, מיקום, בריאות וסביבה, ומפחית את הצורך בהתקן חיישנים חיצוני, תוך צריכת חשמל נמוכה יותר. רכיבי האודיו החדשים בערכת המעבדים תומכים בקבצי מוזיקה ברמת 192KHz/24bit, לחובבי מוסיקה ולטענת החברה גם עבור אודיופילים.

מעבד נוסף המיועד למכשירים זולים יותר הוא ה- Snapdragon 415 הכולל תמיכה ב- X5 LTE. ערכת השבבים פותחה עבור סמארטפונים וטאבלטים סטנדרטיים והיא תומכת בצילום ותצוגת וידאו ברמת full HD 1080p. המעבד כולל שמונה ליבות 64 סיביות  מסוג ARM Cortex-A53, עם מעבד הגרפיקה Adreno 405 GPU.

מעבדי אינטל לטלפונים ניידים, פאבלטים וטאבלטים


נכון להיום, סמארטפונים מבוססי מעבד אינטל מהווים עדיין מיעוט בשוק והחברה מציגה דור חדש עם כוונה להגדיל את נתח השוק בעיקר בדגמי טלפונים וטאבלטים זולים.


אינטל
מעבדי Intel Atom x3 (לשעבר SoFia) מיועדים לטלפונים חכמים ברמת המחיר הבסיסית, לצידם הוצגו מעבדי Intel Atom x5 ו-x7 Cherry Trail לפאבלטים וטאבלטים ברמת המחירים הבינונית ואף גבוהה. על פי הצהרת החברה, עשרים חברות, בהן ASUS ו-Jolla כבר התחייבו לספק תכנים המבוססים על Intel Atom x3. מעבדי Intel Atom בסדרה זו מגיעים בדגמים בעלי 2 או 4 ליבות מסוג 64-סיביות ומשלבים חיישן תמונה, גרפיקה, אודיו, קישוריות ל-3G ול-4G LTE ורכיבי ניהול צריכת חשמל במערך שבבים אחד של המערכת.

אינטל
סדרת המעבדים Intel Atom x5 ו-x7 מציעה תמיכה של 64 סיביות במערכות הפעלה Windows ואנדרואיד עבור מכשירים בעלי מסכים ברזולוציה מקסימלית של 1920x1200 פיקסלים (ואפשרות יציאת וידאו 4K דרך יציאת HDMI / Displayport). חברות כמו אייסר, אסוס, דל, HP, לנובו וטושיבה כבר התחייבו לספק התקנים המבוססים על פלטפורמה זו. ההתקנים הראשונים צפויים להגיע לשוק במחצית הראשונה של השנה.


אינטל הכריזה גם על הדור השלישי של המודם שלה ל-LTE Advanced Category 10 בעל חמישה מצבי הפעלה. ה-Intel XMM 7360 תומך בצימוד ערוצי 3x ובמהירויות הורדה של עד 450 Mbps. המודם ישולב בהתקנים במידות שונות, החל מסמארטפונים ופאבלטים וכלה במחשבים אישיים.
קרזניץ' סיפק לקהל הצצה לטאבלט Dell Venue 10 המציע מקלדת נתיקה, את טכנולוגיית הצילום Intel RealSense – שפותחה, בין היתר, במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה, וכן טעינה אלחוטית וטכנולוגיית אבטחה ופרטיות True Key של Intel Security. הטאבלט החדש פונה למשתמשים פרטיים ועסקיים וצפוי לצאת לשוק בקרוב.

מעבר לתגובות בפורום