סמסונג גלקסי S6 / Edge הוכרזו - המפרט המלא

תומר צין
01-03-2015 21:04

הוכרזו: סמסונג גלקסי S6 לצד סמסונג גלקסי S6 Edge - בעל זכוכית קמורה העוטפת את שני הצדדים, עם מסך 5.1 אינטש ברזולוציה 1440 x 2,560 פיקסלים וטעינה אלחוטית.

סמסונג, ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית, חשפה הערב באירוע מיוחד בו נכחו אלפי אנשים, את מכשירי הדגל החדשים שלה, גלקסי 6 וגלקסי 6 אדאג' בעל זכוכית מעוגלת העוטפת את שני הצדדים. את ההכרזה על מכשירי הדגל שלה מבצעת סמסונג זאת שנה שנייה, במסגרת כינוס MWC, הנערך מדי שנה בברצלונה. השנה – כפי שהוצג, סמסונג החליטה להפסיק בגימיקים שמסביב ולהתמקד דווקא, בנראות חדשה ועדכנית ובאיכות הבניה. הפעם גם תוכלו להבחין בצמצום אפליקציות, אותן בעבר דחפה החברה למכשיריה באגרסיביות. כפועל יוצא מכך, אנחנו מקבלים ממשק מהיר שלא כורע תחת המטלות שניצבות בפניו.

סמסונג גלקסי S6 Edge
אחד השינויים העיקריים הוא באיכות הבנייה של המכשיר, הגב עשוי כעת מזכוכית (עם שוליים קמורים בדגם ה- Edge), המסגרת מאלומיניום, שונה לחלוטין מהפלסטיק המוקשח, שעטף את כל מכשיריה הקודמים של החברה. בשני הדגמים הגוף דק ויותר מעודן. בנוסף, הסוללה כעת אינה נשלפת ולא קיים חריץ להרחבת זיכרון, שני מאפיינים מובהקים של החברה, שנזנחו כדאי לספק את איכות הבנייה, דוגמת סדרת ה-One של HTC וכמובן אייפון 6 של אפל. 


תכנון ועיצוב

בנוסף לעיצוב החומרה מחדש, סמסונג תכננה מחדש את התוכנה ואת ממשק המשתמש שלה, Touchwiz"", אשר אמור להיות הפעם פשוט ומהיר. גודלו של המסך לא השתנה ועומד על 5.1 אינטש, הרזולוציה לעומת זאת שופרה ועומדת על 1440×2560, או Quad HD. צפיפות הפיקסלים עומדת על 575 פיקסלים לאינטש. על המסך מגנה זכוכית ספיר גורילה 4 מבית קורנינג והיא אמורה להיות עמידה בנפילות – הרבה יותר טוב מאשר בדגמים הקודמים. בדגם ה- Galaxy S6 Edge יש תוספת של 160 פיקסלים לימין ולשמאל. מדובר במסך קמור "הגולש" לשני הצדדים, מה שמעניק למכשיר מראה ייחודי. לדוגמא, היכולת של הממשק באפשרות לצפות בהתראות ישירות ממסך הנעילה.


סמסונג גלקסי S6 Edge
מעבד וזיכרון

הטלפון החכם מופעל באמצעות ערכת השבבים Exynos 7420 בייצור עצמי בטכניקת 14 ננומטר - מעבד 64 ביט מתומן ליבות ותמיכה בקישוריות LTE Advanced. מערך המעבד מורכב מארבע ליבות קורטקס A57 בתדר 2 גיגה הרץ וארבע ליבות קורטקס A53 בתדר 1.5 גיגה הרץ, מגובה על ידי רכיב זיכרון DDR4 בנפח 3 גיגה בייט. בנוסף, בערכת השבבים משולב המאיץ הגרפי Adreno 430.

סמסונג גלקסי S6 Edge
מצלמה

גם תחום הצילום בסמסונג זכה לשיפורים נרחבים. המצלמה האחורית שופרה משמעותית והיא מציעה כעת חיישן 16 מגה פיקסל עם צמצם בגודל f/1.9. כלומר, הפתח בעדשה דרכו נכנס האור גדול יותר, מה שמוביל לביצועים משופרים בתנאי אור קשים. כצפוי, המצלמה מציעה גם מייצב תמונה אופטי וצילום וידאו 4K. יש גם מיקוד אוטומטי מהיר יותר וגם מצב HDR, שמאפשר לכם לצלם תמונות טובות יותר בתנאי תאורה וניגודיות שונים. היא גם משוגרת להפעלה תוך 0.7 שניות מתוך כל מצב אחר בתפריט ע"י לחיצה ארוכה על לחצן הבית. המצלמה הקדמית מציעה חיישן ברזולוציית 5 מגה פיקסל וגם צילום וידאו 1080p.


סמסונג גלקסי S6 Edge
שכלולים נוספים

סמסונג ציידה המכשירים שלה במספר רכיבים ייחודיים: מד הדופק וקורא טביעות האצבע מוצעים בשני הדגמים. קורא טביעות האצבע שופר משמעותית והוא מופעל כעת בלחיצה קלה ולא בהחלקת אצבע. לאכזבת חלק מהלקוחות הפוטנציאליים, המכשיר איננו עמיד למים ואבק, חיסרון נוסף שמביאה עימה איכות הבנייה המשופרת. בגב המכשיר נמצאת סוללת ליתיום בקיבולת 2,550 מילי אמפר לשעה, בעוד שבגלקסי 6 אדאג' יש סוללה 2,600 מילי אמפר לשעה. על מנת לפצות על היעדר הסוללה הנשלפת, הטמיעה סמסונג במכשיר יכולת טעינה אלחוטית בתקן Qi. בנוסף, הודיעה החברה על שיפור נוסף במנגנון הטעינה שיאפשר לכם ליהנות מ-4 שעות סוללה אחרי 10 דקות בלבד בחשמל. מרשים למדי.  

 
סמסונג גלקסי S6

סמסונג מאפשרת כמות נכבדה של שטח אחסון, 32, 64 או 128 גיגה בייט. זהו שטח אחסון בטכנולוגיית UFS 2.0. החברה השיקה שירות תשלומים מתחרה ל-Apple Pay בשם Samsung Pay. השירות יאפשר ביצוע רכישות בחנויות באמצעות טכנולוגיית NFC ובגם בטכנולוגיה חדשה בשם MST. השירות תומך כרגע בכרטיסי ויזה ומאסטרקארד, עם הבטחה לתמיכה בכרטיסים נוספים בהמשך.
 
סמסונג גלקסי S6 Edge
מידות ואפשריות קניה בישראל

מחיר
הסמסונג מגיע ישירות מהקופסה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד לוליפופ 5.0. הממדים הם: 143.4 מ"מ לגובה, 70.5 מ"מ לרוחב ועובי של 6.8 מ"מ, משקלו עומד על 138 גרם. בגלקסי 6 אדאג' המידות הן: 142.1 מ"מ לגובה, 70.1 מ"מ לרוחב ועובי של 7 מ"מ, משקלו עומד על 132 גרם. המכשירים יגיעו בצבעים לבן פנינה, ספיר שחור וזהב פלטינה. הגלקסי אס. 6 ייהנה גם מצבע כחול טופז והגלקסי אס. 6 אדאג' מצבע ירוק אמרלד. הגלקסי אס. 6 יוצע למכירה החל מ-1 באפריל, מחירו 3,499 ₪ לגרסת 32GB. הגלקסי אס. 6 אדאג' יימכר בתחילת אפריל במחיר 4,599 ₪ לגרסת 32GB.

מעבר לתגובות בפורום