HTC One M9 הוכרז – שדרוג סולידי

תומר צין
01-03-2015 19:30

הוכרז: מכשיר הדגל HTC One M9 עם גימור מתכתי בשני גוונים ועיצוב זהה לדגם הקודם M8, מצלמה משודרגת עם 20 מגה פיקסל, מעבד סנאפדרגון 810 עם 64 ביט ורמקולים משופרים.

חברת HTC יצרנית הטלפונים החכמים הטיוואנית, חשפה באירוע מיוחד בו נכחו אלפי אנשים (17:00 לפי שעון ישראל), את מכשיר הדגל M9 One, בגרסתו החדשה. זהו אחד המוצרים היותר מדוברים בתקופה האחרונה, כשכמעט כל פרט אודותיו דלף לרשת בטרם הצגתו הרשמית, מה שלא הותיר הרבה מקום להפתעות. ה- One M9 מגיע בעיצוב דומה לזה של קודמו מהשנה שעברה והוא מגיע עם מפרט טכני מהחזקים בשוק.

תכנון ועיצוב

ה-M9 דומה מאד לקודמו מהשנה שעברה, המכשיר מתהדר בגוף אלומיניום אחיד, ללא הברגות או וכולל את רמקולי ה-"BoomSound" הסטריאופוניים שנמצאים מלפנים ונראים זהים לגמרי לאלו של ה-One M8. אך למעשה, אלו עושים שימוש בטכנולוגיית Dolby Audio Surround שמבטיחה צליל נקי ועמוק יותר מבעבר. חברת HTC החליטה לשלב במכשיר הדגל החדש את אותו מסך סופר LCD 3 בגודל 5 אינטש עם רזולוציית תצוגה Full HD 1080p היוצרת צפיפות של 441 פיקסלים לאינטש.

HTC One M9
הטלפון החכם מופעל באמצעות ערכת השבבים קאוולקום סנאפדרגון 810 הכוללת מעבד 64 ביט
מתומן ליבות ותמיכה בקישוריות LTE Advanced. מערך המעבד מורכב מארבע ליבות קורטקס A57 בתדר 2 גיגה הרץ וארבע ליבות קורטקס A53 בתדר 1.5 גיגה הרץ, מגובה על ידי רכיב זיכרון DDR4 בנפח 3 גיגה בייט. בנוסף, בערכת השבבים משולב המאיץ הגרפי Adreno 430.
 
מצלמה משופרת

ללקוחות לא תינתן אפשרות בחירה בין נפחי אחסון, כאשר הנפח הרגיל יעמוד על 32 גיגה בייט עם יכולת הרחבה באמצעות כרטיס אחסון חיצוני מסוג microSD, בנפח מקסימלי של 128 גיגה בייט. בגב המכשיר נמצאת סוללת ליתיום בקיבולת 2840 מילי אמפר לשעה, זו כמובן אינה ניתנת להחלפה בשל השימוש בגוף אלומיניום אחיד.

HTC One M9
ב-One M9 מתקנת החברה את העוול לשני הדגמים הקודמים, באמצעות חיישן חדש המסוגל להפיק תמונות ברזולוציה מקסימלית של 20 מגה פיקסל. לצד המצלמה הראשית ממוקם פלאש "TrueTone", רכיב בעל שתי נורות LED בטמפרטורות צבע שונות, שבעת צילום בתנאי תאורה בעיתיים, יוכל לבחור את העוצמה והגוון של האור, בכך למעשה לסייע בהפקת תמונה קרובה, ככל הניתן למציאות. יש לציין שבחברה לא ויתרו לחלוטין על טכנולוגיית ה-"UltraPixel", מצלמת הסלפי של One M9 מורכבת מאותו חיישן ברזולוציית 4 מגה פיקסל, שנמצע בגב המכשיר, מהשנתיים האחרונות. יש בה צמצם של f2.2 זאת אומרת, שהמצלמה מסוגלת לצלם תמונות נהדרות גם בתנאי תאורה נמוכים.


בחברה ויתרו על מייצב תמונה אופטי OIS, אבל, על הצד החיובי ישנו ספיר קריסטל המגן על העדשה משריטות. המכשיר תומך בצילום ובהקלטת וידאו ב-4K.

HTC One M9
תוכנה מלוטשת

ה-One M9 מגיע ישירות מהקופסה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד לוליפופ 5.0, עליה מולבש ממשק המשתמש החדש Sense 7. לדברי החברה, סביבת העבודה החדשה תהיה מוכרת מאוד, אך תציע כמה שיפורים שיהפכו אותה יעילה ונגישה יותר. כך למשל, לכפתורי הניווט שבתחתית נוכל להוסיף כפתור רביעי במספר שיאפשר לכבות את המסך בלחיצה עליו. על מסך הבית ניתן יהיה להציב תיקיה חכמה שתדע להציג אפליקציות רלוונטיות בהתאם למיקום בו אנו נמצאים, בבית, ברכב או בעבודה. בנתונים הללו יעשה שימוש גם רכיב החדשות "BlinkFeed", שידע מעתה לספק המלצות קריאה מבוססות זמן ומיקום.

HTC One M9
ה-M9 לא עמיד למים ואבק, אבל החברה מבטיחה עמידות ל- IP69. הוא יושק באפריל בעולם ויוצע בארבעה צבעים: חזית זהובה וגב זהוב, חזית זהובה וגב כסוף, חזית בצבע אפור מתכתי וגב אפור מתכתי וחזית ורודה וגב בצבע זהוב. מידותיו של המכשיר עומדות על: רוחב 69.7 מ"מ, גובה 144.6 מ"מ ועובי 9.61 מ"מ, משקלו 157 גרם. קישור - המפרט המלא.

מחיר בישראל
לישראל צפוי המכשיר להגיע בייבוא רשמי במהלך סוף חודש אפריל, אך סביר להניח שלא בכל הצבעים, בגרסת ה-32 גיגה בלבד ובמחיר מוערך של 3,499 ₪, יותר מזה המוצע בשווקים אחרים בחו"ל.

מעבר לתגובות בפורום