סמסונג מציגה שירות גיימינג חדש בטלוויזיות החכמות

ליאור קורן
10-02-2015 18:09

הצצה ראשונה: חברת סמסונג מציגה שירות משחקים חדש דרך הענן בשיתוף Playcast אשר הופך את הטלוויזיה לקונסולת גיימינג, כאשר העיבוד הגרפי מתרחש בענן.

סמסונג, בשיתוף חברת Playcast הישראלית, מציגות שירות גיימינג חדש אשר אמור לספק חווית משחקים דומה לזו של קונסולה יעודית (מבלי לרכוש אחת), כל זאת ישירות דרך המסך החכם עם בקר משחקים המחובר לטלוויזיה. השירות מתבצע דרך אפליקציה במסך וחיבור שלט משחק. האפליקציה מזהה את סוג ה-גיימפד אשר מחובר למסך ומתאימה לו את אפשרויות המשחק.

סמסונג מכוונת בשירות הגיימינג אל משפחות שלא רוצות להוציא כסף על רכישת קונסולת משחקים (בהשוואה, מחיר קונסולה כמו XBOX 360 נע בין 1,000-1,600 ₪ ומחיר Playstation 4 נע בין 2000-2900 ₪).

מחיר השירות צפוי לעמוד על כ- 30 ₪ למנוי חודשי לחבילת משחקים (כ- 70 משחקים), יוצעו גם משחקים נוספים בתוספת תשלום. עבור מי שלא משלם מנוי, כל המשחקים פתוחים ל- 10 דקות משחק בחינם, למטרת התרשמות. הלקוח צריך לרכוש בעצמו גיימפד מתאים מסוג Xinput Controllers אשר מתחבר למסך דרך דונגל USB. מצב מולטי פלייר פתוח בבית לעד ארבעה שחקנים שונים = ארבעה גיימפדים במקביל. בשלב מאוחר יותר, יתאפשר לשחק גם מול שחקנים אחרים בענן – Cloud Gaming. השירות יושק לצרכנים באביב הקרוב (בין אפריל לחודש יוני), בישראל במקביל לעולם -  בארה"ב, אירופה ואמריקה הלטינית.


Playcast Samsung גיימינג
בשלב הראשון, תציע Playcast היצע משחקים דומה בכל השווקים בעולם, אולם בשלב מאוחר יותר, הדרישה המקומית בכל מדינה / יבשת תשפיע על סוג המשחקים (לדוגמה, בקוריאה אוהבים משחקי "מכות", בצרפת יש דרישה למירוצי מכוניות וכו'). בין כותרי המשחקים שיציע השירות: סדרת משחקי Batman, סדרת משחקי Lego, משחקי מרוצים כגון Dirt ו-GRID, משחקי פעולה, ילדים וספורט. היצע המשחקים יהיה חשוב מאוד עבור הצלחת שירות שכזה וגם מידת העדכניות שלהם (משחקים חדשים יחסית ולא רק כאלו שיצאו לפני כמה שנים).

Playcast Samsung גיימינג
כיצד זה עובד?

שירות ה-Cloud Gaming אמור שלא להעמיס על מעבדי הטלוויזיה, זאת, בזכות העובדה שכל תהליך המשחק מתרחש למעשה בענן ועובר כאות וידאו אל המסך בבית.

כידוע, משחקי תלת מימד מודרניים דורשים כוח עיבוד רב, מה שעלול להגביל את השימוש, אבל Playacast יצרה תהליך שעוקף את המגבלה ומעביר את העיבוד לחוות שרתים בענן – הרחק מהטלוויזיה. פקודת השלט מגיעה אל הטלוויזיה, משולחת על גבי רשת האינטרנט אל שרתי החברה, שם מגיב לפקודה השרת הייעודי המריץ את המשחק, ומעבד את התמונה בהתאם. לאחר מכן, השרת הופך את התמונה לפלט וידאו דחוס ומחזיר אותה דרך הרשת אל הטלוויזיה, שם האות מפוענח ומוצג על גבי הטלוויזיה. כל התהליך אורך כ- 80 מילי שניות (0.08 שניה), כך שלא מורגש דיחוי בזמן התגובה. Playcast מחזיקה חוות שרתים בישראל עבור הלקוחות המקומיים. בעת הכניסה לאפליקציה, היא מבצעת בדיקת "פינגים" לכמה שרתים בעולם ובוחרת את זה עם החיבור הטוב ביותר. במקרה של בעיה בשרת המקומי, מעבר דרך שרת בחו"ל מוסיף עוד 60 מילי שניות להשהיה.

בשלב זה, רזולוציית המשחקים המקסימלית עומדת על 1280x720 פיקסלים, כאשר קידוד הוידאו מבוסס על H.264 ובהמשך, יעשה שימוש גם בקידוד החדש יותר H.265 המאפשר להעביר כמות מידע כפולה באותו רוחב פס. עבור משחקים באיכות HD, נדרש רוחב פס אינטרנט של 8Mb ועבור משחקים ברזולוציה נמוכה יותר של SD, מספיק חיבור ברוחב 3Mb.


Playcast Samsung גיימינג
דגמים תומכים

השירות יתמך רשמית במסכי סדרה H של סמסונג, החל מדגם H4303 ומעלה, כמו גם בסדרת המסכים J החדשה שתגיע לישראל לקראת הקיץ הקרוב. בשלב זה, נבדקת תמיכה גם עבור דגמי F (משנת 2013), אולי נציגי סמסונג אינם מתחייבים בשלב זה על כך.

Playcast Samsung גיימינג
שיתוף הפעולה נעשה כאן בין סמסונג לבין חברת Playcast הישראלית המתמחה בתחום משחקי הענן ומחזיקה 35 איש במרכז פיתוח הנמצא בקיסריה, לצד משרדים בכמה מדינות העולם. על פי אביב הוד – מנהל תוכן סמסונג בישראל, המטרה בסופו של דבר היא לנקות את הסלון מקופסאות (כדוגמת ממיר, קונסולה, סטרימר וכו').

מעבר לתגובות בפורום