סמארטפון הסלפי המושלם? HTC EYE במבחן

ליאור קורן
28-01-2015 07:00

ביקורת סמארטפון - HTC Desire EYE מגיע שתי מצלמות עם 13 מגה פיקסל, כמו גם פלאש כפול מלפנים ומאחור, גוף המכשיר במראה ספורטיבי מציע עמידות למים ואבק. בדקנו אותו.

השילוב של סמארטפונים ורשתות חברתיות, יצר את טרנד הסלפי אשר כבש את העולם. אצל משתמשים רבים, מצלמת המכשיר הקדמית חשובה לא פחות ואפילו יותר מזו האחורית ה"ראשית". ועדיין, ביצועי המצלמה הקדמית, נחותים, לרוב, משמעותית מאלו של המצלמה מאחור. בדגם ה- EYE, חברת HTC מפסיקה לקפח את חזית המכשיר ומכוונת את המכשיר לקהל הגדול של חובבי סלפי. במבט ראשון, עדשת המצלמה הגדולה מלפנים, מציצה אל המשתמש כעין של קיקלופ מיתולוגי ואנחנו מבינים מדוע העניקו לדגם זה את השם "EYE".


Desire EYE

סדרת Desire מסמלת אצל HTC את דגמי האמצע, מתחת לסדרת הדגל ONE, אבל במקרה הזה, אין ל- EYE במה להתבייש בכל מה שקשור למפרט מתחת למכסה המנוע. בניגוד למכשיר הדגל HTC One M8 אשר גופו מבוסס מתכת, ה- EYE עטוי מעטפת פלסטית מוקשחת. היחידה אותה קיבלנו לצורך סקירה, הגיעה עם מסגרת בצבע טורקיז וגב כחול כהה - העיצוב הכללי מציג רושם ספורטיבי התואם לעובדה שהמכשיר עומד בתקן IPX7 לעמידות בפני אבק וגם נפילה למים (עד לעומק של מטר אחד למשך 30 דקות). פתחי מגירת כרטיס ה- נאנו סים והזיכרון הנוסף עטויים גומי, בניגוד לשקעי המיקרו USB ויציאת האוזניות. גוף ה-EYE גדול במידותיו: 73.8 מ"מ לרוחב ו- 151.7 מ"מ לאורך עם שטח מסגרת גדול יחסית מסביב לקצה הצג. בהשוואה למכשיר כמו LG G2 (אשר כולל מסך בגודל זהה), ה- EYE  ארוך ב- 13.2 מ"מ, חלק מה"אשמה" נעוצה בקוטר העדשה הגדול של מצלמת הסלפי וגם נורית פלאש שאינה קיימת ברוב דגמי הטלפונים. המשקל נחשב כממוצע לקטגוריה ועומד על 154 גרם והמכשיר תומך גם בכיסוי הייחודי Dot View של HTC.


HTC Desire EYE - ביקורת סמארטפון
הטלפון מגיע עם מסך בגודל 5.2" (עטוי זכוכית גורילה 3) ורזולוציית 1920x1080 פיקסלים בטכנולוגיית LCD LED IPS. התצוגה בו חדה וברורה, עם ניגודיות טובה וגם זויות הצפיה רחבות, אבל, גם כאן, שמש ישירה ישראלית, מאתגרת את הראות בחוץ (אם כי עוצמת התאורה עדיין חזקה יחסית). לחצני השליטה הראשיים הם מהסוג הוירטואלי, מה שאומר כי הם תופסים שורה משטח המסך התחתון.


רמקולים עם BOOM


כמיטב המסורת של HTC, גם כאן, יש צמד רמקולים, ממוקם בחזית המכשיר, בשני צדדי המסך (כאשר הוא ממוקם לרוחב). מה שאומר, כי הצלילים מגיעים בקו חזיתי למכשיר ואינם נחסמים כאשר המכשיר מונח על גבו. איכות הרמקולים טובה מאוד, עם בס מכובד (ביחס לטלפון כמובן) ואפקט הסטריאו מורגש (אפקט שאינו קיים עם מכשירים בעלי רמקול יחיד), הן בעת האזנה למוזיקה, צפייה בסרטים או עם משחקים. עם זאת, בעת שימוש ברמקול עבור ניהול שיחה, היינו שמחים לעוצמת קול גבוהה יותר. גם יציאת האוזניות של ה- EYE התגלתה כהפתעה נעימה, עם צליל מפורט ונעים - איכות קול טובה מאוד ביחס למקובל ויכולת הנעה של אוזניות הדורשות הגברה חזקה, אפילו דגם כמו LCD3.


HTC Desire EYE
ביצועי מעבד

ה- Eye מגיע עם מעבד סנאפדרגון 801 מרובע ליבות בתדר 2.3GHz ועם זיכרון RAM בנפח 2GHz. נפח האחסון הפנימי מציע במקור 16GB - מתוכם פנויים למשתמש 9.23GB, זאת לצד אפשרות הרחבה ע"י כרטיס זיכרון חיצוני מסוג מיקרו SD, עד לנפח של 128GB.

AunTuTu v5.6 מציג ציון של 42,337 נקודות, מה שמציב את ה- HTC EYE מעל מכשירים כמו נקסוס 5 או LG G3 וצמוד (קצת מתחת) לגלקסי S5. בשורה התחתונה, ה- EYE מציע ביצועים מהשורה הראשונה ולא צפוי לאכזב את המשתמש מבחינת ביצועים. המכשיר תומך בכל רשתות דור 3 בישראל וגם ברשת דור 4 LTE החדשה יותר. בעת ניווט בדרכים, רכיב ה-GPS קלט אות לוויינים במהירות, כמקובל עם מכשירים מבוססי מעבד סנאפדרגון ויש גםNFC  לצימוד בנגיעה, מלבד ה- WiFi המקובל.

Auntutu HTC Desire EYE
קיבולת הסוללה (שאינה נשלפת) מציעה 2,400mAh, זה נראה פחות מרשים מסוללות של מכשירי דגל (סביב ה- 3,000mAh) וגם קטן יותר מה- One M8, אבל HTC בצעה כאן כנראה עבודת אופטימיזציה וביחד עם המעבד החסכוני בחשמל, הסוללה מצליחה לשרוד יום עבודה ארוך הכולל מספר שעות גלישה אינטרנטית ושיחות רבות, כאשר צריכת החשמל במצב המתנה היא מינימליסטית. סביר להניח כי צרכני מולטימדיה ותקשורת כבדים היו שמחים לקיבולת גדול יותר.


צילום כפול


כאמור, סעיף הצילום קיבל דגש מיוחד ב-EYE, עם שתי מצלמות 13 מגה פיקסל – מלפנים ומאחור. אכן, מצלמת הסלפי הקדמית קיבלה את אותה תשומה לב של אחותה האחורית. בהשוואה לסמארטפונים מתקדמים אחרים אשר מציגים רזולוציה נמוכה משמעותית מלפנים, כמו 2.1 מגה פיקסל ב- LG G3 או 3.7 מגה פיקסל בנוט 4, כאן מקבל המשתמש 13 מגה פיקסלים עבור צילום עצמי.


HTC Desire EYE
המצלמה הקדמית כוללת עדשה בזווית רחבה יותר מזו האחורית ועם צמצם מעט קטן יותר (f2.2 לעומת f2.0), מלבד זאת, שתיהן מבוססות על חיישן 13 מגה פיקסל. בפועל, אפשר להגיע אתה לתוצאות טובות מאוד, הצבעים נוטים להיות מדויקים לעין באופן כללי ואינם מוגזמים, גם הפירוט עומד בסטנדרט המקובל לקטגוריה, אבל מקרוב, רואים שנעשית כאן עבודת ריטוש מסוימת (להורדת גרעיניות בתמונה). כאשר החשיכה יורדת, מנגנון גיהוץ הרעשים הדיגיטליים נכנס לפעולה אגרסיבית  יותר ומוריד מהאיכות – עדיין ברמה המקובלת בקטגוריה וכאן נכנס לעזרה גם הפלאש שאכן מצליח להפיק תאורה בגוון טבעי יחסית.

HTC Desire EYE
ממשק המצלמה מוכר לכל מי שהגיע מדגם קודם של החברה, הוא נוח לתפעול, כאשר במסך הראשי, אפשר לעבור בין מצבי צילום שונים – מהמצלמה האחורית לקדמית, משם ניתן לבחור לעבוד במצב צילום מפוצל – כל חצי תמונה מציג צד שונה ואפשר אף לצלם וידאו בדרך זו, מצב צילום נוסף נקרא "תא צילום" (מדמה את תא הצילום ההיסטורי אשר מצלם ארבע תמונות אינסטנט ברצף) והוא מרתק במיוחד ילדים והורים יחדיו. יש כאן גם צילום פנורמה 360 מעלות (אם כי לא ברזולוציה גבוהה במיוחד). את המצלמה ניתן להפעיל בעזרת לחצן פיזי יעודי – מה שעוזר בהפעלה, יש כאן מבחר של אפקטים צבעוניים וגם בחירה במספר פרמטרים מתקדמים (לצלם החובב) כמו ערך ISO, פיצוי חשיפה ועוד. איכות הוידאו גם טובה מאוד בשתי המצלמות (עם אפשרות לשלב צילום בשתיהן גם יחד), ברזולוציה מקסימלית של 1080p (חברת HTC עדיין לא מציעה כאן וידאו 4K) וגם אין מייצב רעידות אופטי OIS.

HTC Desire EYE תמונה מפוצלת
באופן יחודי, כולל ה- EYE שני מנגנוני פלאש, כל אחד מהם מבוסס צמד נורות לד בגוון שונה, במטרה ליצור תאורה טבעית של הפלאש בהתאם לתנאי התאורה המשתנים. תוספת הפלאש מבורכת במיוחד בצילומי סלפי בחשיכה ומאפשרת לצלם את הפרצוף גם מקרוב מבלי שהתמונה "תשרף" בגלל עודף אור.

לאחר הצילום, אפליקציית ZOE במכשיר, מאפשרת ליצור בפעולה פשוטה אחת וידאו קליפ מגניב המורכב מתמונות סטילס וגם קטעי וידאו, בצירוף אפקטים שונים (ערכות צבע) ומוסיקת רקע. לאחר מכן, משתפים את הקליפ עם החברים ברשתות החברתיות השונות.

הירקון

נמל תל אביב

Sense 6

המכשיר מגיע עם אנדרואיד 4.4.4 וממשק ה- Sense 6 הייחודי של HTC – נוח ונהיר להפעלה, כולל תכונת ה- BlinkFeed אשר מקבצת מידע ממקורות שונים בהתאם לתחומי העניין שלכם (עדיין לא ממקורות ישראלים) , כולל עדכונים מפייסבוק או גוגל פלוס ומציגה אותו על מסך אחד בצורה מרוכזת. מגירת היישומים נגללת בצורה אנכית בניגוד למקובל (לרוחב) ברוב מכשירי יצרנים אחרים. כמקובל, HTC מצרפת אפליקציות לעבודה וניהול זמן, כמו גם פנס ורשמקול ואפילו מצב ילדים בו ניתן להגדיר לכל ילד במשפחה אפשרות הפעלת אפליקציות ספציפיות. אפשר להעיר את המסך בשתי נקישות, אם כי זה לא תמיד מגיב כמצופה לאחר שתי נקישות.


סיכום


ה- HTC Desire EYE, מגיע במראה ספורטיבי ומציע מערכת צילום יעילה ומוצלחת מלפנים ולאחור. אין צורך להתפשר יותר בצילום סלפי והמצלמה הקדמית אינה מרגישה נחותה מול זו ה"ראשית". ממשק המצלמה, מעודד יצירתיות, נוח להפעלה בזמן וגם לאחר הצילום, כאשר אפליקציית ZOE מייצרת קליפים יפים למראה בצורה קלה.


בהשוואה למכשיר הדגל One M8, המפרט מאחורי הקלעים דומה מאוד. ההבדל העיקרי טמון בגימור הגוף הפלסטי (לעומת מתכת), שאר המפרט כמעט זהה (מלבד סוללה קטנה יותר וחוסר בעינית IR) והמצלמה ב- EYE אף עולה בביצועיה על זו של דגם הדגל, שלא לדבר על איכות הסלפי והפלאש הכפול. בנוסף, מעטפת המכשיר מציעה עמידות טובה יותר בפני אבק ומים, כך שהתמורה טובה יותר למחיר.


HTC Desire EYE
מחיר רשמי: 2,850 ₪
אחריות: טאצ' גרופ

תמונות דוגמה נוספות

נמל תל אביב
חומוס
הירקון תל אביב

מעבר לתגובות בפורום