סמארטפונים סיניים – מצב השוק הסיני בחלוקה למותגים

תומר צין
25-01-2015 07:00

כמעט 1.3 מיליארד סינים משתמשים בטלפון סלולארי והמספר עוד צפוי לגדול, אילו יצרניות סמארטפונים מובילות בשוק וכמה משתמשים מחוברים לרשת?

עד לא מזמן, רבים היו מבטלים בזלזול כל מכשיר שלא מיוצר על ידי מותג המבוסס על חברה מערבית או קוריאנית. לאחרונה, צצים סדקים בגישה הזו אצל אנשים רבים והיצרניות מהמזרח הרחוק מתחילות לכרסם בהתמדה בנתח השוק. כדי להילחם באמונה המערבית שכל מה שסיני הוא זול, החלו היצרניות הסיניות להשיק דגמים איכותיים, עמידים ובעלי עיצוב מרשים ורמת גימור גבוהה. כעת הן מתחרות בגאון באפל אייפון 6 ובסמסונג גלקסי 5 וממשיכות לשמור עדיין על מחיר משתלם, לעתים אף חצי ממחיר המתחרות הוותיקות.
 
מסתבר כי יצרניות הסלולר הסיניות אינן עוצרות באדום בניסיון להשתלט על שוק הטלפונים החכמים העולמי. מידע שהציג משרד התעשייה וטכנולוגיית המידע הסיני, חושף נתונים סטטיסטיים מעניינים על התנהגות השוק הסיני הענק. מסתבר כי כמעט 1.3 מיליארד סינים משתמשים בטלפונים ניידים, כלומר 95% מכלל האוכלוסייה, מה שמצמצם משמעותית את המשתמשים בטלפונים קוויים עד ל-18 אחוזים בלבד (249.43 מיליון איש).

סמארטפונים סיניים
מחוברים לסמארטפון

המספר הכולל של המשתמשים במכשירים סלולאריים צומח ב-4 אחוזים כל חודש. לא פחות מ-460 מיליון אזרחים (38%) היו מחוברים לרשת הדור השלישי 3G במהלך השנה האחרונה, ו-875 מיליון (68%) השתמשו בטלפון החכם שלהם לגלישה ברשת נכון לסוף חודש שעבר. המספרים ממשיכים להרשים גם בתחום תעבורת הרשת, כאשר בדצמבר האחרון השימוש באינטרנט הגיע ל-241 טרה בייט, באותו חודש שלחו בסין 65 מיליארד הודעות טקסט, מה שמציג ממוצע של 1.65 הודעות לכל מכשיר בכל יום. מפעילת הסלולר ""China Mobile היא הגדולה בסין ובעולם כולו בכל מה שקשור למספר מנויים וכעת 90 מיליון מהם מחוברים לרשת הדור הרביעי LTE, זאת לאחר ש-19 מיליון מנויים חדשים הצטרפו לרשת המהירה במהלך החודש האחרון של 2014. המפעילה השנייה בגודלה בסין China Unicom"", הוסיפה 1.15 מיליון מנויים במהלך דצמבר לרשתות ה-3G ו-LTE, מפעילת China Telecom"" הצליחה לצרף כ-2 מיליון מנויים לאינטרנט המהיר. נכון לחודש פברואר בשנה שעברה, China Mobile מחזיקה 776 מיליון לקוחות, China Unicom"" הרחק מאחוריה עם 285 מיליון והמפעילה China" Telecom" עם 185 מיליון מנויים.  

סמארטפונים סיניים 
שמות מותגים סיניים מתחילים להיות מוכרים

כפי שהוצג בתרשים, כמה יצרניות סיניות בולטות מובילות את השוק המקומי, בינן ניתן למצוא מותגים כמו Xiaomi, Collpad, Huawei, ZTE, Opp וגם Lenovo. רוב השמות הללו היו עלומים לגמרי עבור הצרכן הישראלי לפני שנים בודדות, אבל במיוחד בשנה האחרונה, חל שינוי תפישתי אצל חלק מהצרכנים, חלקו מגיע בזכות יבוא רשמי לישראל וחלקו האחר מגיע מתוך יבוא אישי של מספר צרכנים רב, אשר גילה דרך ידיעות והמלצות מהעולם שמות כמו Xiaomi (שנחשבת ל-"אפל הסינית"), או Coolpad הקורצת למחפשי דגמים זולים במיוחד עם מפרט מודרני. גם שמות כמו OnePlus One שהינם צעירים מדי בכדי להכנס לסטטיסטיקת הגדולים בסין, הצליחו לעורר תודעה צרכנית נרחבת בעולם והשיח עליהם (בזכות היכולת להציע מפרט מהשורה הראשונה במחיר אטרקטיבי) מצליח לשנות את דעת הקהל על איכות הסמארטפונים מסין. בשלב זה, נראה כי הגדלת הביקוש לטלפונים חכמים מהמזרח היא בלתי נמנעת, מעניין לראות כיצד יגיבו היצרניות המוכרות כמו סמסונג, LG, סוני, HTC  על כך.

מעבר לתגובות בפורום