אסוס Zenfone 5 – אלטרנטיבה זולה ומוצלחת

גולן טופמן
20-01-2015 11:30

ביקורת סמארטפון: Asus החליטה להכנס בגזרת הסמארטפונים הזולים וה- Zenfone 5 מציע מפרט צנוע יחסית, אך מודרני מספיק, עם עיצוב נעים לעין ותמורה טובה למחיר. בדקנו אותו.

מכשירי הדגל של החברות הגדולות חוצים את רף מחיר ה-3,000 ₪ בעת ההשקה, במקרה הטוב. במרוצת השנים, התרגלנו לשלם ממון רב בכדי לקבל מכשיר סלולרי נורמלי, אולם בעת האחרונה, גם המכשירים המוזלים (Budget-phones) עולים דרגה באיכותם ומציעים תמורה משופרת ביחס לעבר.

אסוס, חברה שמזוהה יותר בעולם המחשבים הניידים ועושה זאת גם בהצלחה מרובה, לא הצליחה לבצע את דריסת הרגל המשמעותית שלה בעולם הסלולרי. עם ה-Zenfone, היא מנסה לשנות את הרושם ובו זמנית גם לעשות זאת בזול.

מפרט ומה שנמצא מתחת למכסה המנוע


המכשיר מציע מפרט צנוע יחסית- מסך עם רזולוציה של 1280X720 וצפיפות פיקסלים של 294 פיקסלים לאינץ', זיכרון של 2GB RAM ונפח אחסון של 8GB. המצלמה הקדמית הינה בעלת חיישן של 8 מגה פיקסלים והאחורית בעלת חיישן של 2 מגה פיקסלים. המצלמה האחורית מסוגלת לצלם וידאו באיכות HD מלאה – 1080P ובקצב של 30 פריימים לשנייה. מעבד המכשיר הינו בתוצרת אינטל (בגרסת הדגמים תומכי דור 3.5), אשר לה הסכם עם אסוס גם למכשירים החדשים אשר הוצגו ב-CES. בזן-פון קיים מעבד Atom Z2560 בעל ליבה כפולה ו-2GHz. יש דגם נוסף ויקר יותר – Zenfone 5 LTE אשר מגיע עם מפרט זהה, מלבד מעבד שונה – סנאפדרגון 400 ותמיכה בדור הרביעי. סוללת המכשיר הינה בעלת 2110 מיליאמפר לשעה. לכאורה, לא מדובר ב"מפלצת ביצועים", אבל מצד שני, יש לקחת בחשבון שלמכשיר אין מסך Full HD או QHD ולכן גם אין צורך בעצמת עיבוד כה גדולה.


המכשיר הגיע עם אנדרואיד 4.3 באריזה אך מיד עם ההפעלה וה-Setup הראשוני, קיבלנו הודעה לגבי שדרוג גרסא לקיט-קט 4.4.2.


Asus Zenfone 5 ביקורת
מבנה ועיצוב - הפתעה נעימה

המכשיר עצמו בנוי פלסטיק כולו – מקדימה ומאחור,  אך למרבה ההפתעה, המכשיר אינו נראה זול ומרגיש נהדר ביד. הוא מעט ארוך אך בהשוואה לפאבלטים של היום, צר מספיק בכדי לתפעל אותו עם יד אחת. המכשיר מציג משקל של 145 גרם - מקובל ביחס לגודל המסך, בעוד שרוחבו 72.8 מ"מ ואורכו 148.2 מ"מ. יחסית לטרנד המכשירים הדקים, הזן-פון יחסית עבה – 10.34 מ"מ וגם המסגרת סביב המסך רחבה יחסית, אך קחו את הדברים בפרופורציות - המכשיר עדיין נוח לאחיזה מפאת גודלו, שכן מדובר בסך הכל בפשרה בעיצוב שהוא לא "המילה האחרונה".


המכשיר מגיע בכמה צבעים – אשר כולם שחורים בקדמת המכשיר, אך מגיעים בשאר חלקי הגוף בצבעי שחור, לבן, סגול ואדום. המכשיר אשר אנחנו קיבלנו היה אדום והצבע היה בוהק מאוד, לטובה ונראה אופנתי ומעוצב. הפלסטיק של גב המכשיר, מט ומטאלי, ניתן להסרה, אך שימו לב- לאחר הסרת גב המכשיר (ה"מכסה" האחורי), לא ניתן להחליף סוללה, אשר חבויה, אלא רק להכניס את כרטיס הסים או כרטיס זיכרון מסוג Micro SD.


Asus Zenfone 5 ביקורת
מצלמת המכשיר - סבירה
אם אינכם צלמים שמתעדים בכל רגע את הנעשה, אוכל לחסוך לכם את סיכום הסקירה-  זה המכשיר בשבילכם. המצלמה סבירה ולא יותר- אך מפיקה תוצאות ראויות. לא נמצא כאן עילוי שיחליף את המצלמה הרגילה שלנו, אך בכדי לשלוף פה ושם את המכשיר ולצלם את הרגע – בהחלט ניתן. קחו בחשבון, המצלמה לא כל כך מתפקדת בתנאי תאורה קשים, אבל באור יום או בתאורה חזקה, המצלמה שמישה. בגזרת הוידאו – אמנם באיכות 1080P, אך חסרים פרטים רבים והצבעים מעט חיוורים. בכל מקרה קיימים פילטרים מיוחדים בתכנת המצלמה אשר מאפשרים לשחק עם זה.

צ'ק נוריס

מברשת שיניים
תכונות בולטות ותוספות

אם מכשירים כמו הנקסוס וה-OnePlus שואפים למערכת הפעלה נקייה, אז אסוס שואפת לכיוון השני. ניכר כי מערכת האנדרואיד בגרסת אסוס נראית שונה מכל מכשיר אחר. אסוס עטפה את המערכת בתכונות שלה ויש גם מילים טובות. אם כבר לעשות מהלך כזה – לפחות שיראה טוב ואכן בזן-פון, מערכת ההפעלה נראית מצוין ומרגישה מצוין. הצבעים נוחים מאוד ולא בוהקים או רווים מדי וגם האייקונים ולוח המתגים נראים מעולה.

המכשיר מאוד ידידותי ומאחר ומדובר קודם כל במכשיר טלפון, ראוי לציין לטובה ואף לשבח, אך חייגן המכשיר. הוא נראה פשוט מצוין. הכפתורים גדולים מאוד, הגוונים מעולים והדבר מעלה את פרקטיות המכשיר. עוד באפיון של אסוס למכשיר,  ניתן למצוא שלל אפליקציות אשר כבר מותקנות על המכשיר בעת הפעלתו. ביניהן- אפליקציות של פתקים, משימות, שיתוף ברשת וגם השתלטות מרחוק. לא בטוח שתזדקקו לכולן וגם לא ניתן להסירן, אבל למי שלא מעוניין להשקיע זמן בהורדת יישומים, ישמח לשמוע שהמכשיר מגיע ארוז היטב (למעט פייסבוק ו-וואטסאפ לדוגמא, אשר אותם תצטרכו להוריד כמובן).

Asus Zenfone 5 ביקורת
ביצועים - מפתיע בעבודה חלקה

ביצועי המכשיר בולטים לטובה. התפריטים ושלל הפעולות במכשיר פועלים בזריזות וללא תקיעות. נראה שאסוס ביצעו התאמה מושלמת בין החומרה לתוכנה והמפרט שלו פשוט מספיק בכדי לאפשר לו לעבוד בצורה טובה. גם המשחק אשר בדקתי – Castles of illusion של דיסני, אשר מבצע שימוש גרפי נרחב, עבד נהדר וחלק. רמקול המכשיר- גם כאן יש סוג של פשרה. הוא רחוק מלהיות מושלם ואינו חזק מספיק בשיחות בדיבורית המובנית, אך הצלצולים חזקים דיים והוא מספק. בגזרת הסוללה- הספיקה ליום עבודה אחד ובדרך כלל לאחר יום עבודה של 9 שעות, חזרתי עם כ-40% סוללה. ללא הטענה עד לסוף היום, הגעתי גם ל-20%.

לסיכום - מוצלח ביחס למחיר

אם אינכם חולי גאדג'טים וזקוקים למכשיר אשר יספק את כל הפתרונות ובמחיר זול, האסוס זנפון 5 הוא המכשיר שלכם. המחיר אטרקטיבי והמכשיר לא מרגיש זול כלל.
יש פשרות במצלמה וברמקול, אך מאידך, מדובר ביכולות אשר מגיעות במכשירים שעולים הרבה יותר מהזן-פון. משפחת הדגמים כוללת מכשירים בגדלי מסך של 4"-5"-6" והיא מתקבלת בברכה בקטגוריית המובייל הישראלית.

מחיר רשמי

ASUS Zenfone 5 - מחיר מומלץ לצרכן: החל מ- 949 ₪.
ASUS Zenfone 5 with LTE - מחיר מומלץ לצרכן: החל מ- 1,349 ₪.

מעבר לתגובות בפורום