חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

פגישה עם יוסי לוקובסקי - אודיופיל בכל רמ"ח אבריו | רמקולים & אודיו | כתבות | ראשי

פגישה עם יוסי לוקובסקי - אודיופיל בכל רמ"ח אבריו

גודל אות: Decrease font Enlarge font
פגישה עם יוסי - אודיופיל פגישה עם יוסי - אודיופיל

תומר מבקר בביתו של יוסי - אודיופיל ותיק אשר מגולל את הסיפור האישי שלו בדרך לנירוונה אודיופילית, החל מהימים בהם ניתן היה למצוא רכיבי אודיו איכותיים בעיקר בייבוא אישי מחו"ל ועד לעידן "המודרני" בו קיימת תרבות אודיופילית בישראל.

באחד מימי השישי החורפיים פגשתי את יוסי לוקובסקי, חבר וותיק לתחביב האודיו, הוא ביקש ממני לבוא ולהאזין לרמקולים החדשים שלו שנקראים Neat Ultimatum XLS ולהשוואתם לרמקולים סונוס פאבר אלקטה אמטור 1, שנשארו בביתו. בתום שעה של האזנה לא נותר ספק מי המנצח. הסונוס פאבר פינו את מקומם כלאחר כבוד, לרמקולים הטובים יותר. בין לבין התכבדתי בקפה ועוגה, דיברנו ארוכות על 45 שנות האזנה לסטריאו, על יבואנים ועל החיים בכלל, ישבתי המום מהסיפור של יוסי, שהסכים שאפרסם אותו.

פגישה עם יוסי האודיופיל

הסיפור מתחיל

הכול מתחיל בשנות ה-60 של המאה הקודמת, במשכורת הראשונה רוכש יוסי פטפון Garrard עם הגברה פנימית וזוג רמקולים. באותה תקופה לא היו רסיברים, כל הנושא האודיו בישראל היה בחיתולים. רק באמצע שנות ה-70, הופיעו חברות רמקולים "רציניות" כגון:.QUAD, KEF, AR, JBL בשנות ה-80 הוא יצא עם משפחתו לשליחות על ידי חברה להתפלת ים, אל סן טומס - איי הבתולה. לאחר שלוש שנים כתושב חוזר, היו לו זכויות ללא מכס להביא מוצרי חשמל וגם מערכת אודיו. הוא רכש מגבר הספק, קדם מגבר ונגן תקליטורים של ימאהה, זוג 901 Bose וזוג JBL TLX. הבוז 901 היו תלויים מהתקרה והJBL- על הרצפה, למגבר היו חיבורים לשני זוגות רמקולים. בשלב זה הבחין יוסי, שיש הבדל באיכות החברות ליחסי ציבור כמו Bose, לעומת חברות טובות יותר לטעמו, כמו JBL. הוא הבין דבר נוסף: "שהניסיון הוא טוב אבל יקר". יוסי החליף את שני הזוגות (בוז ו-JBL) בזוג רמקולים מחברת Tannoy עם דרייברים 15 אינטש. איש מקצוע בנה עבורו שני "מקררי אמנה" מעץ דובדבן, ללא שינוי ברכיבי האלקטרוניקה ולכן הם לא נשמעו מיוחדים. לדבריו, אשתו כנראה אהבה אותו מאוד, אחרת איך אפשר להסביר, כיצד אפשרה לו להכניס את ה"ממותות" האלה לסלון.

לאחר מספר שנים הזדמן ליוסי לנסוע שנית, לאיי הבתולה, אל סן קרוי והוא חזר עם זכויות של תושב חוזר, בפעם נוספת. צריך לציין, שהמכס באותם ימים היה רצחני ועבור כל רכיב אלקטרוני שהיה מוגבר כולל רמקולים, תשלום המכס עבורו היה סביב ה- 150%. יוסי רכש ציוד אודיו בתקופת שהותו בחו"ל, בערך כשנתיים וחצי וכך זה התנהל: הוא קנה ציוד של חברות שאין להן ייצוג בארץ. עבור הציוד, קיבל הנחה בגובה של 40% מהמחירון צרכן על מגבר Perreaux ניו זילנדי 400 וואט לערוץ שמכפיל את עצמו ב- 4 אום, לייזר דיסק שמנגן כל הפורמטים, קדם של מונרכי אודיו ורמקולים הכי גדולים של לגסי. לרמקולים היו 7 אלמנטים, 3 וופרים "12, מיד "6 פוקל, טוויטר ריבון ועוד 2 טוויטרים, אחד מקדימה ואחד מאחורה. כשאני כותב את זה יוסי מחייך בעצב, ואומר לי: "כמעט הצלחתי - אבל פספסתי". המערכת לא הייתה לטעמו בלשון המעטה.

 רמקולים - מערכת אודיו היי אנד
ביקור אצל יוסי פלקר

לימים, יוסי נסע לחיפה לבקר את את יוסי פלקר, גדול האודיופילים בחיפה באותם ימים, שהשקיע ושדרג כל פרט במערכת. הוא הזין מתח לכל חלק במערכת והקים קו מתח נפרד מלוח החשמל, למונובלוקים קונרד ג׳ונסון פרמייר 12, קדם מגבר קונרד ג׳ונסון ארט ,טרנספורט אודיולב, ממיר Muse 2, פטיפון לין ורמקולים של סונוס פבר גווארנרי הומאז׳. הם התחילו בהאזנה דיסקים ווקאלים ויצירות קלאסיות, אז פלקר עבר לפטיפון. הוא שם כינור, הגווארנרי עמדו באמצע הסלון אבל הם נעלמו. היה נדמה שהכינור נמצא בחדר, יוסי לוקובסקי התרגש עד דמעות, הוא בכה יחד עם הכינור, הייתה זו פרטיטה מס 2 של באך ה-Ciaccona. הוא לא שיתף את החוויה הזאת, עד לפגישתי עימו כעת.

בבוא הזמן, הוא מכר את הלגאסי וקנה את הרמקולים Alon 5 mk3, היום החברה עונה לשם Nola והיבואן הוא מנדי סבו. חברת Alon היא חברת ידועה לרמקולים טובים, מוזיקליים ומכוערים, כמו שרק האמריקאיים יודעים לעשות. המגבר היה Cary Rocket 88 בהספק 60 וואט לערוץ, שנשמע משכנע אך היה קטן על הרמקולים, הטרנספורט היה Muse 5, הממיר מדיגיטל לאנלוג מודל Muse 2 וקדם מגבר Muse 3.

Conrad Johnson Premier  
את הCary החליף מגבר הספק שפופרתי Conrad Johnson Premier 11a , קדם מגבר Conrad Johnson PV 14, נגן תקליטורים Elctrocompaniet 1up שהוא מוזיקאלי מאוד, הוסיף מחשב Mac Mini, תוכנת Amarra וממיר מדיגיטל לאנלוג Hegel 20. את הAlon החליפו סונוס פאבר אלקטה אמטור 1. יוסי מאוד התלהב בהתחלה מהרמקולים החדשים והבס שהם מייצרים. הוא נהנה מהרמקולים כמו מטקסטורת צליל משכר ויין משובח. אחרי כמה חודשים התעוררו ספקות קלים ברמקולים. לפתע הוא לא היה מרוצה. חולשות הרמקולים, שהם לא מפורטים מספיק, אין במת צליל עמוקה והם לא מהירים כמו רמקולים אודיופילים אחרים. יום אחד הופיעו בלוחות מונובלוקים Premier 12 Conrad Johnson. המוכר הסכים לקחת את ה-Premier 11 שלו בתוספת כסף, העסקה נעשתה. אומר יוסי: "זו כבר חתונה קתולית סט הזה הוא מנצח בגדול, ה-12 מצויד במנורות KT120 שנשמעות נהדר ואני מרוצה ונהנה". 

ביקור אצל רן
חוויה מוזיקלית הייתה לו באחד המפגשים אצל רן שביט, עמדה מערכת מרשימה, רמקולים של מונטנה גדולים (לא זוכר איזה דגם), 2 מונובלוקים mbl 9011, נגן ופרה כיחידה אחת mbl וכבלים Siltech. רן שם מוזיקה להדגמה, הכל היה שם, פירוט, שקיפות, עומק, גודל, דינמיות, חוויה אודיופילית מונומנטאלית. הוא לא שמע מגבר טרנזיסטורי כל כך מוזיקלי ולא מטריד.

נתוני חדר האזנה
גודלו של הסלון בו ממוקמת מערכת הסטריאו הוא כ- 50 מטר רבועים כולל המטבח. המרחק בין הרמקולים היה בסביבות שניים שבעים מטרים וזהו גם המרחק ממקום הישיבה אל הרמקולים. הרמקולים ממוקמים במרחק של מטר ועשרה ס"מ מהקיר האחורי, הם מונחים על סטנדים עם 4 רגלים וגלגלים (פקטור אישה) ואין תוספת של אביזרי אקוסטיקה.

רמקולים
רשימת האזנה

התיישבתי להאזין למערכת. ליוסי כ-1,300 דיסקים, מתוכם כ-30% מוזיקת קלאסית, 65% מוזיקת ג'אז ו-5% מוזיקת בלוז, מוזיקת רוק ומוזיקה ישראלית. ליוסי מבחר דיסקים וקטעים מהמחשב, אך תמיד נאזין בשלב ראשון, לקטעי המוזיקה האהובים עלי והמוכרים לי היטב.

הדיסק הראשון היה של ,Dexter Gordon 2 קטעים, האחד קטע 3 מתוך The Other Side Of Round Midnight והשני I'm a fool to want you קטע 3 מהדיסק Ballads, הדיסק השני היה שלPetra Magoni and Ferruccio Musica Nuda במבחר קטעים, הדיסק השלישי היה של Sonny Rollins מבחר קטעים מתוך Road Shows ווליום 3, הדיסק רביעי היה Stanley Turrentine מבחר קטעים מהדיסק Ballads, חמישי היה Gene Ammons הקטע הראשון, השלישי והרביעי מהדיסק Boss Tenor, שישי היה ל-Manhattan Jazz Quintet קטע 4 Autumn Leaves מהדיסק Autumn Leaves וקטע 4 A Hard Day's Night מתוך הדיסק Take The A Train, השביעי היה של Archie Shepp קטע 6 Nature Boy מתוך הדיסק True Ballads ו-Archie Sheep  הקטע When Things Go Wrong מתוך הדיסק Trouble In Mind, שמיני היה קטע קלאסי של Paganini Nicolo בניצוחו של Charles Dutoit עם הכנר Salvatore Accardo, דיסק 1 (מתוך 3), הדיסק התשיעי והאחרון היה של Joe pass מבחר קטעים מתוך Virtuoso.

רשימת הציוד של יוסי

המערכת הנוכחית של יוסי כוללת: שני מונובלוקים Conrad Johnson Premier 12 בהספק 140 וואט לערוץ, מחוברים לקדם מגבר (היה לי כזה בעבר) Conrad Johnson Premier 14, מחובר לקדם נגן תקליטורים Elctrocompaniet 1up, גם מחובר לקדם ממיר Hegel 20 ו-Mac mini, מוזן ע״י שנאי מבדל של Ensemble, כבל רמקולים Faber level 3, בין הפרה למגבר Ic Faber level 2, בין הממיר לפרה Kimber select 1016 נחושת, בין הנגן לפרה Kimber select 1036 כסף, כבל חשמל מהקיר Faber level 3 למפצל Oyaide, כבלי חשמל לשאר מערכת Ensemble Fsf Magaflux, כבל Faber's usb וכל כבילה של Faber's הם עבודה ידנית.

Apple
זוג רמקולים Neat Ultimatum xls מדפים בגודל בינוני עומדים על סטנדים קשיחים עם 4 רגלים. האולטימאטום הם מגוון רמקולים High End של Neat. ה- XLS הם רמקולים מדפים בתצורת 2 יציאות, 2 אלמנטים מיד-באס 168 מ"מ, טוויטר  SONOMEX26 מ"מ, שני סופר טוויטר EMIT RIBBON  אשר מופנים למעלה. התיבה בנויה בצורה של D'Appolito ו-ISO-baric, הנצילות db88 ,הספק מגבר מומלץ 25 - 200 וואט, התנגדות ממוצעת 6 אום, מידות: 38x22x37 ס"מ ומשקל כל רמקול 15 ק"ג. אפשר לראות נתונים באתר החברה: קישור.

Neat Ultimatum xls
חווית האזנה

הדבר הראשון ששמתי לב ברמקולים הקומפקטיים האלה של NEAT, הוא כמות והאיכות הבס שהם מייצרים. מבחינת הבאס, הם נשמעים כמו רמקולים גדולים, אבל, בהתייחס למהירות התגובה, הם נחשבים לרמקולים קטנים ומדויקים. היה קל לעקוב ולזהות את הבאס של צ'רנט מופט בקטע Autumn Leaves, הבאס היה פשוט מצוין. האיזון הכללי היה מאוד טבעי והטונליות נכונה, כמות הפרטים במידריינג' טובים מאוד, הייתי שמח למעט יותר באס בחלק קטן מהדיסקים. תמונת הסטריאו בחדר הייתה טובה מאוד, גודל במת הצליל, הדינאמיות, אף הם טובים מאוד. תחום המידריינג' היה טוב מאוד, ניתן היה לשמוע שכבה אחר שכבה. צליל פסנתר שוחזר בנאמנות מדהימה, במהירות ובקצב נכונים, הגיטרה הייתה מאוד מציאותית. הצליל בחדר נשמע חי ומוזיקאלי, במת הצליל שלהם הייתה ריאלית, המיקום שלה לא היה קדמי לטעמי. הדינאמיקה הייתה טובה מאוד, מהירות וקצב המוזיקה שוחזרו בנאמנות גבוהה. אחד הדברים הבולטים ב-NEAT היה, שכל הזמן ביקשתי עוד עוצמה, כי רמקולים ניגנו בנינוחות וללא מתח בעוצמות גבוהות מאוד, בסמכותיות ובמהירות. ישנם רמקולים המענגים אותי בשעה הראשונה, אך, נוטים להטריד כאשר השעות
חולפות, לא כך עם ה-NEAT. גם לאחר האזנה של שעתים וחצי, מצאתי את עצמי מהנהן בראשי, נהנה מהחום, מהאינטימיות ומהקצב של המוזיקה. הרמקולים גרמו לי להרגשה של מעורבות במוזיקה. כל קטע שהאזנתי היה מהפנט ומרגש. המערכת מפתה בשל השלמות והטוטליות שגורם לך להתאהב בה, התוצאה הסופית היא חיבור לפיתוח ועידון מדויק.

Elctrocompaniet 1up
סיכום
יוסי מבוגר ממני בכמעט 20 שנה ושנינו אוהבים בעיקר ג'אז. כך עברו שעתיים וחצי מענגות ביותר והזמן טס לו. הבטחתי ליוסי לבוא בפעם הבאה ולהאזין בכיף להרבה דיסקים נוספים. תודה רבה מקרב לב עד הפעם הבאה, היה נהדר.

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (35 תגובות פורסמו):

avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
כתבה נהדרת תומר, תענוג להכיר בעזרתך אנשים כמו יוסי.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
ליאור, תודה רבה על הכתבה, עונג הוא לי להכיר אודיופיל כמו יוסי לוקובסקי. תומר
avatar
kyroz 1970-01-01 02:00:00
איך הוא מעז לשמוע ג'אז עם רמקולים מדפיים???? ומה בין מדפיים לבין שלמות מוזיקלית? אין סיכוי בעולם! :) סחטיין תומר, תודה רבה
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
שלום, יוסי שומע באס נמוך עד 40-45 הרץ, בהחלט מספק, לך תשמע אצלו. תודה על הברכות. תומר
avatar
ni-ro 1970-01-01 02:00:00
תומר, כל כך כיף לקרוא את כתבות השטח שלך ובהזדמנות זו להכיר אנשים מעניינים. כן ירבו כתבות מסוג זה.
avatar
ni-ro 1970-01-01 02:00:00
שלום, יוסי שומע באס נמוך עד 40-45 הרץ, בהחלט מספק, לך תשמע אצלו. תודה על הברכות. תומר תומר, לדעתי KYROZ צוחק, הוא בעצמו עם מדפי וחוטף לא פעם חיצים... שבמדפיים מאבדים המון מידע.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
ניר, תודה על הברכות. תומר
avatar
TakeOne 1970-01-01 02:00:00
תומר היקר, הנה הצלחת לרתק עם עוד כתבה מענגת! גם למדנו על אדם יקר ומיוחד וגם התוודענו לעוד מערכת מוקפדת שנבנתה לאחר נסיון וזיעה של שנים רבות. אני מאוד אשמח אם תמשיך את "הפינה" הזו שיסדת לאחרונה. כייף לקרוא וללמוד דרכך. השילוב של הסיפור האנושי (בעל המערכת) עם הסיפור האודיופילי (הציוד שאתה מאזין לו) נותנים לכתבה נופך מרגש ומיוחד, שמבדל אותה מסקירות "רגילות" על ציוד. יישר כח! (ורד) לגבי הרמקולים שנסקרו כאן - מזכיר לחברים את הדיון/ויכוח שהיה לאחרונה לגבי מדפיים מול רצפתיים. כתבתי אז שמנסיוני (לא האישי בבית אלא בחדרים של אחרים), בחדרי האזנה לא גדולים מידי רמקולים מדפיים יכולים הרבה פעמים לתת הרבה יותר מרמקולים רצפתיים באותו המחיר. הרמקולים של Neat הם עוד דוגמא מצויינת לכך. אמנם לא זולים מי יודע מה, אבל שווים כל אגורה לטעמי. מי שיש לו סלון לא ענק ומוכן "לוותר" על הפוזה של "רמקול גדול" כדאי לו תמיד לבדוק באותו המחיר גם מדפי איכותי. אני בטוח שהרבה חברים כאן יופתעו, לטובה.
avatar
ayal30 1970-01-01 02:00:00
קודם כל כן ירבו כתבות כאלו :בעד: הכתבה הייתה ניפלאה וברורה וכייף לשמוע על אודיופילים ישראלים ותומר אשמח אם בעתיד יהיו עוד כתבות כאלו אחלה כתבה תומר :כל-הכבוד:
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
יופי של כתבה. מרגשת, סוחפת ומלאה באהבה. כייף לקרוא על יוסי ואהבתו לתחום, כייף לראות מערכת מוקפדת כזו. כל הכבוד תומר על הכתיבה. פשוט אלוף!
avatar
Sol 1970-01-01 02:00:00
תודה על הכתבה :בעד: שמעתי את הרמקולים האלה בעבר והם מאוד מצאו חן בעייני. ממוניטורים טובים אפשר להוציא מוזיקה נפלאה. שמח שיש "זקנים" כמוני בתחביב :cool:
avatar
איתי ו. 1970-01-01 02:00:00
פעמיים קראתי את הסקירה עד ל- איי הבתולה... ולא הצלחתי להמשיך. נתקעתי בשאלה למה שמשהו יעבור מאיי הבתולה לחיפה. אני בטוח שאצליח לפתור האניגמה.. תומר, אוהב את הסקירות והתמונות . הסקירות הללו נותנים חשיפה לאנשים עם מערכות מעניינות שבד"כ לא נמנים עם החברים הפעילים בפורום. אלה האנשים היותר מעניינים מבחינתי. ה- Premier 12 הוא מגבר שלעתים מופיע בלוחות ואני מדי פעם שואל את עצמי איך אנשים שחופרים עד בלי סוף בפורומים נותנים לו להתחמק.....
avatar
matanoosh 1970-01-01 02:00:00
אז מה אתה אומר, בעצם? שמי שכותב בפורום הוא לא מענין? :) אני לוקח את זה אישית!
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
תודה רבה לכולם :שתוי:. תומר
avatar
YOSSI24 1970-01-01 02:00:00
תומר שלום, תודה רבה על כתבה מקיפה מדויקת שעשית עם הרבה רצון טוב ומסירות, תומר יישר כוח בברכה יוסי לוקובסקי
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
נעים להכיר יוסי, יופי לראות אותך כאן.
avatar
YOSSI24 1970-01-01 02:00:00
תודה ליאור על תרומתך לסקירה היפה של תומר יוסי
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
יופי של כתבה רק אודיופיל שמבקר אצל אודיופיל יכול לכתוב כך ורק אודיופיל יכול להבין זאת :) וכיף להכיר את סיפור של יוסי :בעד:
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
יוסי, תודה על המחמאות :אוהב-מאוד:. תומר צין
avatar
Martin Logan 1970-01-01 02:00:00
כייף להכיר את יוסי ותומר ...איזה יופי הכתבות האלה :בעד: מעבר למוזיקה והציוד, הערך המוסף להכיר אנשים והסיפור הנלווה לתחביב הזה. איך היו אומרות המורות ביסודי-המשך כך !
avatar
ברקצ 1970-01-01 02:00:00
סיפור מדליק. כתיבה מעולה שמאווירה את האווירה כאילו היינו שם. וחוץ מזה תמיד אמרתי שלחללים הישראלים המיניאטוריים מתאים יותר מדפיים ...
avatar
YORAMGROS 1970-01-01 02:00:00
כיף גדול לקרא כתבות שכאלה, תומר אתה מעביר תאור שנותן לי הרגשה כאילו אני מאזין למערכת. שירבו בקורים/תאורים שכאלה. תודה יורם
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
תודה רבה יורם, ברקצ ומרטין לוגאן, הצטערתי לשמוע על יוסי פלקר :בכי:, מישהו יודע בן כמה הוא היה? תומר
avatar
Adiel 1970-01-01 02:00:00
יופי של כתבה תומר. איך היה הכינור בפגניני?
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
ברמקולים שלך או שלי? תומר
avatar
hornless 1970-01-01 02:00:00
תומר, תודה. יוסי מעניין כאדם הרבה מעבר להיותו אודיופיל. תמיד כיף לפגוש אותו.
avatar
YOSSI24 1970-01-01 02:00:00
תודה גיא, אני רוצה לשמוע את הספנדור פעם נוספת, בברכה יוסי
avatar
Adiel 1970-01-01 02:00:00
ברמקולים שלך או שלי? תומר שלו :גאה:
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
גיא, תודה רבה, אני מחכה להזמנה? תומר
avatar
gtr 1970-01-01 02:00:00
תומר,תענוג אמיתי לקרוא,ממש ממתינים לכתבותייך. יוסי בחור מדהים,איש שיחה ורוח. זכיתי להכירו לפני כ 15 שנה,כשרכשתי ממנו את הלגאסי המדוברים,ולאחר מכן את המגבר של Cary. תמיד יודע להוציא סאונד טוב,קפדן,ויודע מה אוהב. יוצא לנו להיפגש בכל מיני כינוסים ,כמו באחרון של פיוניר,ותמיד נעים להיפגש. אודיופיל אמיתי,בכל רמ״ח איבריו . איתן
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
gtr, תודה רבה על הברכות, צפה פגיעה ממני (lol). תומר
avatar
חומוס 1970-01-01 02:00:00
איזה כיף לקרוא כתבות כאלה - בחיי. שאפו חזק.
avatar
ארז_וחני 1970-01-01 02:00:00
מצטרף לברכות. גם אני נהניתי...:) שמעתי את הרמקול הזה אצלי והוא הרשים אותי גם כן. לצערי, בעוצמת ווליום נמוכה יחסית הוא לא במיטבו ולכן נאלצתי לוותר עליו. ארז
avatar
YB-7 1970-01-01 02:00:00
ברכות ליוסי.. הייתי אצלו לפני כ- 12~14 שנים ושמעתי את הלגאסי, רמקול גדול בעל יכולת נהדרת למלא בצליל חללים (חדרים) גדולים.... אחולי על השידרוגים, נראה שאתה מרוצה מהתוצאות.:בעד: יובל.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
תודה לכולכם על הברכות. תומר
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: