סמסונג גלקסי E7 / E5 – אלטרנטיבה לדגמי הדגל

תומר צין
07-01-2015 18:31

במקביל לתערוכת CES 2015: סמסונג מציגה את ה- E7 ו- E5 בגימור מתכתי מסדרת גלקסי, אלטרנטיבות זולות למכשירי היוקרה שלה, זאת אחרי שהורידה מפס הייצור את דגם גלקסי אלפא.

סמסונג חשפה אתמול שני מכשירים זולים למכשירי הפרימיום שלה, גלקסי E7 והגלקסי E5. אף על פי כן שאינם מתהדרים בחומרה העדכנית ביותר, ממשיכה החברה במגמת הגימור המתכתי והבטחה להמשך תמיכת רומים בעדכונים עתידיים.
 
גלקסי E5

הדגם הראשון עליו הכריזה אתמול החברה הוא גלקסי E5 המצויד בגודל מסך של 5 אינטש וברזולוצית 720p. המכשיר מצויד בשבב מרובע ליבות בתדר של 1.2 גיגה הרץ, זיכרון עבודה של 1.5 גיגה בייט ונפח אחסון של 16 גיגה בייט, כשגם הוא ניתן להרחבה בעזרת כרטיס זיכרון. החברה קיצצה בכמות הפיקסלים במצלמה האחורית עם רזולוציה של 8 מגה פיקסל, בעוד הקדמית מצלמת סלפי עם 5 מגה פיקסל. עוביו של המכשיר נאמד ב- 7.3 מ"מ, אורכו 141.6 מ"מ ורוכבו 70.2, סוללה בהספק של 2,400 מילי אמפר.

סמסונג גלקסי E5
 
גלקסי E7

מכשיר הגלקסי E7 מגיע עם מסך בגודל 5.5 אינטש בטכנולוגיית Super AMOLED ברזולוציית 720p, תחת מכסה המנוע ניתן למצוא שבב מרובע ליבות הרץ בתדר 1.2 גיגה הרץ, זיכרון עבודה של 2 גיגה בייט ונפח אחסון של 16 גיגה בייט, כשגם גם הוא ניתן להרחבה בעזרת כרטיס זיכרון. בעזרת המצלמה האחורית נוכל להפיק תמונות ברזולוציה של 13 מגה פיקסל בעוד טרנד צילומי הסלפי, נמשך עם מצלמה קדמית ברזולוציה של 5 מגה פיקסל. את כל המפרט דחסה החברה למסגרת של 7.3 מ"מ באורך 151.3 מ"מ ורוחב 77.2. סוללה בנפח של 2,950 מילי אמפר.


סמסונג גלקסי E7
שני המכשירים החדשים רצים עם מערכת האנדרואיד קיט קט 4.4, מצוידים בשני חריצים לכרטיסי סים והחברה הבטיחה תמיכה בעדכונים עתידיים. החברה תשיק את השניים בהודו תחילה, במחירים של 370 דולרים לדגם ה-E7  ו-300 דולרים לדגם E5, בשלב מאוחר יותר הם יושקו באזורים אחרים.

גלקסי E7 E5

תגידו שלום לאלפא

סמסונג תפסיק למכור את הגלקסי אלפא בחנויות. סדרת המכשירים של סמסונג גלקסי S, מי שעד לפני כמה שנים הצעידה את ראש הטבלה, עברה היפוך מגמה. לשם תזכורת, הגלקסי אס. 2 ואס. 3 הגיעו למקומות הראשונים, אס. 4 הגיע למקום הרביעי, וכעת, אס. 5, נחשב לאכזבה מבחינת סמסונג. אכזבת הגולשים נובעת ככל הנראה מהציפיות לחדשנות ולמקוריות, מה שלא קיבלנו מהדגמים האחרונים שלה בסדרה. אפשר לקרוא לזה מעגל החיים, אלא שבתחום הטכנולוגי הוא קצר ואכזרי במיוחד. סמסונג הודיעה כי תפסיק לייצר את מכשיר הגלקסי אלפא שהעיצוב המתכתי והנקי שלו הרשים הרבה אנשים, לטובת סדרת סמארטפונים חדשה שמיועדת לשוק הבינוני-זול ותתומחר בהתאם. הסיבה לכך, לפי הדיווח, היא שסמסונג מתקשה לשווק מכשירים שאינם מכשירי הדגל שלה הגלקסי S והגלקסי הנוט,עקב מחירם היחסית גבוה, ולכן היא מקצה משאבים כדי לייצר מכשירים זולים יותר בעלי מפרט טכני צנוע יותר. מה שאומר שמחירו הגבוה יחסית של האלפא העומד על כ-800 דולר בארה"ב, ושילוב של מפרט בינוני, אינו נחשב אטרקטיבי בעיני רבים ולכן הוא יוסר לטובת סדרת מכשירים חדשה, הגלקסי A, שתשווק בכחצי מחיר מהאלפא. המכשיר הראשון בסדרה, שנמכר כבר עכשיו בסין וברוסיה, מכונה גלקסי A5 והוא אמור להיות מעוצב בדומה לאלפא אבל הרבה יותר זול, כ-350 דולרים בלבד. ה-A5 מכיל מסך 5 אינטש ברזולוציית 720p, מעבד Snapdragon 410 מרובע ליבות, 2GB זיכרון פנימי, מצלמות 13 מגה פיקסל אחורית ו-5 מגה פיקסל קדמית, עם סוללת 2,300 מילי אמפר.

סמסונג גלקסי אלפא

מעבר לתגובות בפורום