CES 2015 - איזה טלוויזיות LG וסמסונג יוצגו בתערוכה?

ליאור קורן
04-01-2015 09:00

השבוע תפתח תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם, מה הולכות להציג בתערוכה שתי יצרניות הטלוויזיות הקוריאניות? רזולוציית 4K כסטנדרט, שיפור הצבע עם Quantum Dot וגם מגוון של מסכי מחשב סופר רחבים.

תערוכת CES 2015 תתקיים השבוע, בין התאריכים 06/01-09/01/14 וכמו תמיד, נזכה לראות בה את המוצרים שיגיעו בהמשך השנה אל בתי הצרכנים. ראשית, השנה, ברור למדי כי רזולוציית 4K תהווה סטנדרט בעולם הטלוויזיות והיא מחליפה באופן גורף כמעט את מסכי ה- Full HD. מן הסתם, נראה כבר כמה דגמי אב טיפוס של טלוויזיות 8K, אולם הם משמשים בעיקר להוכחת יכולת וכמראי כיוון עתידי.

טלוויזיות 4K ULTRA HD TV כסטנדרט

LG, מצהירה לפני התערוכה כי היא תציג ב- CES את נבחרת טלוויזיות ULTRA HD "המגוונת ביותר" מבחינת מספר דגמים. השנה, עושה החברה שימוש בטכניקת Quantum Dot המשפרת את מרחב הגוונים של טלוויזיות ה- LED LCD ב-30% לשיפור הצבע בתמונה. במקביל, יוצגו גם מסכי ULTRA HD TV, עם טכנולוגיית ה Wide Color LED, עושה שימוש בנוריות זרחניות, על מנת להציג תמונה בעלת עומק צבעים גדול יותר. LG  עושה שימוש השנה בפאנלי LCD  מסוג IPS גם בדגמי ה-4K, מה שמפשר גם את זויות הצפיה במסך. החברה מצהירה כי היא תציע בדגמים החדשים מנגנון שיפור ניגודיות בשם True Black Control local dimming, השולט על עוצמת התאורה באופן מקומי, אבל לא הוזכר בפרסום האם מדובר בתאורת מסגרת (Edge) או בגב המסך (Full LED). עיצוב הטלוויזיות של LG יקרא ב-2015 בשם ULTRA Slim ומרמז על מסכים דקים עם מסגרת צרה מבעבר.

טלוויזיות LG ב- CES
רמקולים בטלוויזיה
מתוך קו מוצרי ה ULTRA HD TV אשר יוצג ב CES, חמישה דגמים מצוידים במערכת הסאונד הרב-ערוצית של LG, שפותחה בשיתוף פעולה עם אנשי חברת Harman Kardon. הרמקולים הקדמיים קומפקטיים, אך לטענת החברה, מציעים סאונד אפקטיבי ואיכותי. דגם הקצה UF9500, אשר ייחשף לראשונה ב CES, כולל מעמד אודיטוריום משולב, אשר יגדיל משמעותית את ביצועי הסאונד של הטלוויזיה.

מערכת הפעלה
פלטפורמת ה webOS 2.0, אשר תוצג גם היא לראשונה ב CES, תהיה הרבה יותר ידידותית למשתמש בהשוואה לקודמתה. המערכת מאפשרת למשתמש ללמוד בקלות את יכולותיה, לשלוט במערכת בקלות, ומורידה את זמן האתחול ב 60 אחוזים. זאת ועוד,  יכולות הקישוריות למכשירים חיצוניים גדלה, וניתן ליצור התאמה מלאה של תפריטי המערכת, בהתאם לצרכי המשתמש.
כמו כן, LG שילבה בדגמי 2015 את האלגוריתם המתקדם שלה - 4K Upscaler, המאפשר עיבוד של תכני  FULL HD , HD ו SD, ומציג תכנים אלה באיכות קרובה ל Ultra HD.
מפענח ה 4K High Efficiency Video Codec (HEVC), המובנה גם הוא בדגמי 2015, ותומך בתוכן 4K ממכשירים חיצוניים, מבטיח שטלוויזיות LG יתאמו לכל שידור Ultra HD תקני.

Tizen בטלוויזיה
Tizen היא מערכת הפעלה של סמסונג שהחלה להופיע בדגמי שעונים וגם צמידים חכמים מתוצרת החברה. השנה, תכנס ה- Tizen גם לתוך הטלוויזיות באופן נרחב ולפי הצהרת החברה, כל המסכים החכמים יכללו אותה השנה. מערכת ההפעלה תציע יכולות כמו העברת שידורי טלוויזיה אל סמארטפונים וטאבלטים סמוכים מתוצרת סמסונג והיא עושה שימוש גם בטכנולוגיית האלחוט Bluetooth LE. גם ממשק מערכת ההפעלה ישודרג ויהיה שונה בדגמי 2015.

סמסונג עדיין לא חשפה את רוב הפרטים על דגמי 2015, אבל ידוע כי גם אצלה, רזולוציית 4K תגיע ליותר דגמים מאשר בשנה שעברה – במסכים שטוחים וגם קעורים. החברה תמשיך להתמקד במסכי LED LCD (האם נזכה לראות דגמי OLED חדשים?) וגם כאן, סביר שיעשה שימוש בטכניקת ה- Quantum Dot לשיפור איכות הצבע בתמונה.

טלוויזיות קעורות 4K UHD של סמסונג
מסכי מחשב רחבים במיוחד

בעולם מסכי המחשב, לצד צגים ברזולוציית 4K, הנישה המעניינת ביותר היא הסופר רחבה. שתי היצרניות יציגו בתערוכה דגמים חדשים של מסכי מחשב ביחס תמונה 21:9, מה שאומר כי מדובר בצד רחב במיוחד שמתאים מצד אחד להצגת סרטי קולנוע בפורמט הרחב המקורי שלהם (ללא פסים שחורים למעלה ולמטה) ומצד שני אפשר להציג על המסך עד ארבעה יישומים הפועלים אחד לצד השני.


סמסונג SE790C – מסך רחב קעור: ה- SE790C מגיע עם פאנל קעור שאמור לספק אפקט צפיה שעוטף טוב יותר את המשתמש. רזולוציית המסך עומדת על 3440x1440 פיקסלים ופאנל ה- LED LCD הוא מסוג PVA. אפשר לחבר ולצפות בשני מקורות וידאו שונים – זה לצד זה על המסך והוא כולל גם צמד רמקולים לאפקט סטריאו. זמן התגובה עומד על 4 מילי שניות ויש גם מצב Game יעודי למשחקים.

סמסונג SE790C

LG 34UM67 – לגיימינג: דגם 34UM67 של LG הוא מסך גיימינג ביחס תמונה 21:9 אשר מציג תמיכה בטכנולוגיית ה- FreeSync של AMD המבטלת את "קריעת המסך" שמתרחשת כאשר אין סנכרון מלא בין המסך לכרטיס הגרפי. הטכנולוגיה החדשה מבטיחה חווית משחק חלקה ותנועה זורמת, ללא איבוד של מסגרת התמונה. LG  עושה שימוש גם בטכניקת Black Stabilizer אשר אמורה להציג באופן ברור גם פרטים בחלקי התמונה הכהים במיוחד.

LG 34UM67
רזולוציית ה- 21:9 שאינה סטנדרטית, נתמכת כיום על ידי משחקים כמו Battlefield 4, World of Warcraft and ArcheAge. ככל שפופולריות הסופר מסכים הרחבים תגדל בעתיד, יתווספו אליהם משחקים נוספים.

מסכי מחשב קעורים נוספים 21:9

דגם LG 34UC97 – מסך ה-UltraWide הקעור, בגודל 34 אינטש, מציע רזולוציית Quad HD 3440 x 1440. יש לו זווית צפייה של 178 מעלות בזכות פאנל ה- IPS, כמו גם יכולת הצגת 99 אחוזים מקשת צבעי ה- sRGB, הוא כולל ממשק Thunderbolt 2 עבור משתמשי MAC, מה שמאפשר חיבור מסכים בשרשרת והעברת קבצים גדולים.

דגם LG 34UC87M – דגם ה- 21:9 הקעור, מתאים לפי הצהרת החברה במיוחד לבעלי מקצוע כגון סוחרי בורסה, ומקצועות פיננסיים אחרים, אשר צריכים לעקוב אחר כמויות נתונים גדולות, ובמהירות. המסך יכול לשמש כתחנת מסחר, או כתצוגת תרשימים גדולה, סביר להניח כי יש כאן פחות דגש על דיוק צבעים וכיול מתקדם אלא יותר על עבודה בתצורת מסך ואפשרויות מגוונות להצגת מספר ישומים על אותו הצג.

LG 34UC87M
דגם 31MU97 – מסך לעריכת קולנוע דיגיטלי ברזולוציית 4K קולנועית: LG תציג בתערוכת CES גם מסך המיועד עבור עורכים של סרטי קולנוע דיגיטלי, מה שאומר תמיכה ברזולוציית ה- 4096x2160 הקולנועית, עם קצת יותר שטח בתמונה מאשר רזולוציית Ultra HD ביתית עם 3840x2160 פיקסלים. המסך תומך בתקני צבעים של התעשייה לעבודה מקצועית.

מעבר לתגובות בפורום