LG G3 Beat - אח קטן למכשיר הדגל, ביקורת

אורי וינגרט
01-01-2015 13:30

ה- LG G3 Beat דומה במראהו למכשיר הדגל G3, אבל מציע מפרט טכני מוחלש, את הממשק המוכר וגם את חיישן הלייזר במצלמה. למי הוא מתאים? בדקנו אותו.

יצרנית הסמארטפונים הקוריאנית LG ממשיכה להציג בפנינו טלפונים שונים ומגדילה את הנוכחות על מדף החנות בטווח רחב של דגמים. LG המריאה גבוה בשוק הסמארטפונים לפני כשנתיים בהצגת דגם ה- LG G2 לצד היותה יצרנית של דגמי נקסוס 4 ו-5 המוצלחים.

לראשונה, בדגם ה- G2 הוצגה לראשונה בדגמי החברה תצורת "הלחצן האחורי" אשר מחליף את לחצני הצד, כולל את "נדנדת" הווליום. עבור משתמשים שאינם מכירים את הלחצן האחורי, ההתרגלות אליו מוזרה בהתחלה ויש לכך יתרונות וחסרונות, על כך בהמשך.

מכשיר הדגל הנוכחי של החברה, ה-LG G3 של החברה הוצג מוקדם יותר בשנה החולפת ובדומה למתחרות סמסונג ו- HTC, גם LG לא חיכתה הרבה והשיקה גרסת מכשיר צנועה יותר לדגם זה, זהו ה- G3 Beat אותו נסקור הפעם (נקרא גם  LG G3 S / D722). ה- Beat כולל מסך מעט קטן יותר (5") לעומת זה של ה- G3 וברזולוציה מופחתת. 

מרשים למראה

גימור המכשיר עצמו מרשים מאוד והוא זכה להרבה מאוד מבטים ושאלות מהסובבים אותי במקום העבודה. המעטפת עשויה פלסטיק במראה מתכת, איכות הגימור גבוהה והמראה משדר יוקרה. אהבתי את הפאנל האחורי הנשלף אשר מוריד את הצורך במגירות צד עבור כרטיסי ה-SIM והזיכרון. יתרון נוסף הוא האפשרות להחליף את הסוללה במקרה הצורך.

מאחור נמצא את מצלמת המכשיר בעלת רזולוציה של שמונה מגה פיקסל, פלאש עשוי נורת לד אחת, וחיישן הלייזר עבור מנגנון המיקוד של המצלמה. המצלמה מספקת איכות תמונה טובה, אך לא משהו שאי אפשר לקבל היום במכשירים זולים יותר. אפליקציית התמונות של LG טובה מאוד ומאפשרת עריכה מתקדמת יותר, אני משתמש בה אף במכשיר הפרטי שלי מתוצרת LG.

LG G3 vs G3 Beat S
מפרט טכני

בגזרת הביצועים אנו מקבלים מעבד בעל 4 ליבות מדגם Snapdragon 400  בתדר עבודה של 1.2GHz , עם 1GB של זיכרון RAM, מקום אחסון פנימי במכשיר של 8GB ברוטו (או 5 לאחר מערכת ההפעלה) ומערכת אנדרואיד בגרסת KitKat 4.4.2 . הממשק של LG מאוד נוח ונחמד, כולל בתוכו את עולם ה- LG SMARTWOROLD אשר מציע אפליקציות ייעודיות. כמו כן ישנו משדר IR ותוכנת שלט רחוק עבור שליטה במכשירים שונים והיא פעלה מצוין עם המכשירים בבית. האופציות הנוספות כוללות קישוריות דור רביעי LTE, NFC ,חיבור מיקרו USB בתחתית, קליטת רדיו וכמו כן  מקלט GPS טוב מאוד.

במקביל לנפח האחסון הפנימי המצומצם יחסית, ה- LG G3 Beat מציע תמיכה בכרטיסי זיכרון בנפח של עד 64GB. מה שכן, המכשיר לא תומך בכרטיסי מסוג SDXC אלא רק מסוג SDHC, כלומר, הכרטיסים האולטרה מהירים של היום לא נתמכים כמו שצריך.

למכשיר יש רמקול מונו אשר נשמע טוב מאוד, חזק וברור, עבור האזנה למוזיקה או לצורך השכמה בבוקר.

LG G3 vs G3 Beat S
חווית השימוש

הלחצן האחורי: הוא מהווה שילוב של לחצן ההפעלה, כאשר מסך הבית ממוקם באמצע ומעליו ומתחתיו נמצאים לחצני החיצים / ווליום. מהבחינה של שימוש כלחצן הבית, אזי ברוב הדברים הוא מוצלח מאוד ומתרגלים אליו בקלות רבה. מאידך, השימוש בלחצני הווליום מאחור לא תמיד נוח, בעיקר כאשר רוצים לבצע צילום מסך וצריך ללחוץ על שני כפתורים בבת אחת. בעיית תפעול נוספת התגלתה בזמן נסיעה. אי אפשר לפתוח את המסך בצורה נוחה אם הוא נכבה וגם עם ה- KNOCK CODE זה לא נוח. דווקא בנושא הזה הייתי מעדיף כפתור צדדי, או קדמי. ה- Beat מתהדר במסך 5” מסוג IPS ברזולוציית 720X1280 ודחיסות פיקסלים של 294PPI. תצוגת המסך עצמו ברורה מאוד ובעל צבעים טובים מאוד, אך יכולת המגע שלו, לדעתי לוקה מעט בחסר. הדבר בעיקר בולט בהקשת ה- KNOCK CODE - המצאה של LG להדלקת המסך על ידי הקשת רצף של לחיצות (מינימום 4) כאשר הוא כבוי.

LG G3 BEAT
איכות שמע ודיבור: מבחינת השמע עצמו, נקבל איכות שמע גבוהה וברורה, גם בעת שימוש רגיל בשיחה (בהצמדת המכשיר לאוזן) או כאשר עושים שימוש ברמקול. מהצד השני של השיחה, במקרה של דיבור, קיבלתי כמה תלונות על כך שבזוויות מסוימות לא שמעו אותי טוב. יכול להיות שזה מקרי, או שלא.

הממשק של LG לדעתי, אולי בגלל שאני מורגל בו (משתמש בסמארטפון של LG וגם טאבלט) נוח מאוד, לא עמוס ומספק את כל האופציות הנדרשות. כל אפליקציות המסרים והרשתות החברתיות עובדות טוב מאוד, מהר, ויעיל. כמו כן המקלדת מאוד נוחה, ואף אפשר לבצע בה קסטומיזציה של כפתורים וגובה.

שתי מצלמות המכשיר (קדמית ואחורית) טובות בסה"כ, מגיבות מהר וללא ספק מספקות את התוצאה שציפיתי לה (אם כי הקדמית בסיסית למדי). מנגנון המיקוד (מבוסס לייזר) עובד באופן מהר ויעיל, אבל הייתי שמח לו היו שתי נורות לד מאחור ולא אחת ולדעתי LG יכלו לשים מאחור את המצלמה של האח הגדול בקלות. לטעמי, זה פוגע במיצוב של המכשיר מכיוון שזה אמור להיות מכשיר פרמיום מוקטן, אבל כאשר סוני, אפל, HTC מציעות מצלמות איכותיות מאוד בדגמים המוקטנים, גם אנשי LG יכלו ללכת באותו קו.

LG G3 BEAT

LG G3 BEAT
הסוללה עצמה, סטנדרטית למדיי, מציעה קיבולת של 2540mAH אשר מחזיקה בשימוש לא תובעני כיום שלם. אם נבחר בהירות מסך של מעל 60-70% בהירות ונשתמש בכל האופציות במשך כל היום, המכשיר יכבה לקראת הערב.

סיכום

השאלה הראשונה שעולה לי לראש, הוא למי הוא מיועד? עבור משתמשים כבדים מאוד הוא לא יספיק מכיוון שהסוללה אינה חזקה מספיק והמעבד, למרות שהוא חזק מספיק עבור הפעולות הנדרשות, אינו ניצב בחזית.

למשתמשים אשר מחפשים מכשירים פשוטים, במחיר הרשמי (1,849 ₪) הוא יקר יחסית (ניצב גם מול G2 המוצלח מאוד שנמכר במחיר קצת יותר יקר), וכמו כן עליהם להתרגל למבנה הכפתור האחורי. קהל יעד נוסף הוא בני נוער אשר נהוגים להריץ משחקים כבדים גם עבורם הוא פחות יתאים בגלל מחסור במקום אחסון וכמות זיכרון של 1GB RAM.

אז למי מתאים ה- LG G3 Beat? עבור משתמשים שרוצים להרגיש עם וללכת בלי. כלומר, כל המעוניין ליהנות מהעיצוב, איכות הבניה והממשק המאוד נוח של LG אבל לא רוצה להוציא מהכיס מעל 1000 ש"ח נוספים עבור מכשיר הדגל G3. בחנויות עם אחריות של היבואן הרשמי רונלייט, המחיר נע סביב 1,650 ₪ וזה כבר אטרקטיבי יותר.

יבואן:רונלייט דיגיטל
אחריות: שנת אחריות ועדכוני FOTA.

מעבר לתגובות בפורום