הסמארטפונים שיבלטו בשנת 2015

תומר צין
27-12-2014 10:00

מבט אל דגמי סמארטפונים מתקדמים שיושקו בחודשים הקרובים: OnePlus Two, LG G4, סמסונג גלקסי S6, HTC One M9, סוני אקספריה Z4, מה יתחדש בתחום?

OnePlus Two

הסינים שולטים: יצרנית מוצרי חואווי "Huawei" הפכה בעולם ליצרנית הטלפונים החכמים השלישית בגודלה בעולם. בין ששת היצרניות המובילות ממוקמות גם ZTE, Oppo, לנובו,  Xiomi ו- OnePlus הסיניות ומגמת ההתחזקות שלהן ושל יצרניות נוספות מהמדינה רק תמשיך ותתחזק ב-2015. "לכולם צריכה להיות גישה לטכנולוגיה המעודכנת ביותר", אמר פיטר לאו, מנכ”ל OnePlus  ויוצא חברת Oppo. "אנחנו נייצר מכשירים יפים יותר ובאיכות גבוהה", הוא הצהיר ואמר כי הם לא יהיו שונים רק כדי להבדיל את עצמם מאחרים, וכל שהם יעשו זה לשפר את חווית המשתמש בפועל בשימוש יום יומי. בהמשך למגמה שהציבה השנה עם השקת מכשיר ה-OnePlus One הכוללת מכשיר בעל חומרה חזקה בתג מחיר נמוך במיוחד, צפויה החברה להמשיך להיות הפתעת השנה. המכשיר בעל הרום המפורסם של צוות ה-CyanogenMod לא יזכה כפי הנראה למתיחת פנים עיצובי, אך כן יזכה לחומרה משודרגת במיוחד שתכלול את מערכת העל שבב Snapdragon 810 מבית קוואלקום וזיכרון ראם של 4 גיגה בייט. ומה לגבי המחיר אתם שואלים? כפי הנראה, החברה תמשיך במגמה ותכריז על תג מחיר נמוך במיוחד של 350$ ל-GB 16 ו-400$ ל-GB64. במילים אחרות: מכשיר גדול, בכסף קטן.
 
OnePlus Two

LG G4

חברת LG תשיק פאבלט בגודל של יותר מ-5.5 אינטש, בצירוף רזולוציית וידאו של 4K. זוהי הרזולוציה הגבוהה ביותר שנראתה במכשירים חכמים עד היום, בדיוק כפי שעשתה עם מכשיר ה-G3 שמגיע ברזולוציית Quad HD. תחת מכסה המנוע, LG תשלב את שבב Snapdragon 810, המכשיר צפוי להציע מסך בגודל של 5.5-7 אינטש ברזולוציית QHD, יכלול במערכת העל שבב Snapdragon 810 החדישה של קוואלקום בעלת ה-3 גיגה בייט זיכרון ראם. באשר ליכולות הצילום, בגב המכשיר תמוקם מצלמה עם חיישן ברזולוציה של 20.7 מגה פיקסל של סוני ומלפנים עם 5 מגה פיקסל. הסמארטפון החדש יציע עוד סוללה בקיבולת    mAh3,300 וקישוריות .LTE Cat.6 בשלב זה, לא ידוע האם המכשיר יזכה לעיצוב מחודש וייתכן שימשיך את הקו של ה-G3.

LG G4



סמסונג גלקסי S6

מכשיר הדגל של סמסונג צפוי לכלול שינוי, בכל הנוגע לעיצוב המכשיר ולממשק המשתמש. לאור החלשות המותג במכשיר הדגם גלקסי אס. 5, החברה עובדת על פרויקט חדש, פרויקט אפס שמו - Project Zero"", בו ייבנה מכשיר הגלקסי מחדש עד היסוד. טרם ידוע אולם אם החברה תאמץ את עיצובו של מכשיר ה-Edge ותשיק מכשיר עם מסך בעל שוליים קמורים משני הצדדים, ולא רק בצד אחד כפי שמציע דגם נוט 4 Edge. בנוסף, בדומה למכשיריה החדשים שהושקו לא מזמן, הגלקסי A3 ו-A5, צפוי המכשיר לכלול גוף ממתכת ולא מפלסטיק, שאפיין למעשה את מכשיריה הקודמים. מסך המכשיר יהיה כפי הנראה בגודל 5.5 אינטש ברזולוציית QHD או 2K. המסך יהיה בעל רזולוציה של 25601440x פיקסלים, מצלמה אחורית עם 20 מגה פיקסל של סוני, מצלמה קדמית בעלת 5 מגה פיקסל, נפח אחסון 32/64/128GB, כרטיס זיכרון נשלף ומעבד רב עוצמה 64 ביט מדגם Exynos 7420 Snapdragon 810.

סמסונג גלקסי S6

HTC One M9

החברה צפויה להמשיך בשם הקוד M בצירוף הספרה 9 העוקבת ויציע שדרוג משמעותי לעומת הדגם הנוכחי. זמנית הוא הגיע לספקיות הסלולר הגדולות בארצות הברית, לקראת השקתו בחודש מרץ. ה- M9 מאובזר בערכת השבבים החדשה Snapdragon 810 הכוללת מעבד 64 ביט עם 4 ליבות Cortex-A57 בתדר GHz 2.0, וארבע ליבות Cortex A53 בתדר 1.5GHz, זיכרון RAM בנפח GB3 ומאיץ גרפי מסוג Adreno 430. המסך נותר כפי שהיה בדגם הקודם, 5 אינטש ברזולוציית Full HD 1080p. באשר ליכולות הצילום, בגב המכשיר תמוקם מצלמה עם חיישן ברזולוציה של 20.7 מגה פיקסל של סוני, פוקס אוטומטי, לד כפול בפלש ומלפנים עם 20.7 מגה פיקסל. עוד יציע הסמארטפון החדש, סוללה בקיבולת mAh 2,840 קישוריות LTE Cat.6 המאפשרת הורדת נתונים במהירות מקסימאלית של 300Mbit/s. ה-HTC  מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד Lollipop 5.0, עליה מולבש ממשק המשתמש המותאם Sense 7.0. המכשיר יגיע בצבע זהב, אפור ומתכתי.

 
HTC One M9

סוני אקספריה Z4

להבדיל מהמתחרים, מכשירי סוני יוצאים לא כל שנה, אלא בלוח זמנים מהיר יותר (כל שישה חודשים), אף על פי שרק לא מזמן הוכרז האקספריה Z3, יש כבר פרטים על הדגם הרביעי בסדרה. אלו לא פרטים רשמיים, אלא הדלפות או שמועות, לא צפויים שינויים מהפכנים בגזרת עיצוב המכשיר למעט המסגרת שתצטמק מעט, כך ששטח הפנים של המסך יגדל יותר. המכשיר יכלול מסך בגודל 5.5 אינטש ברזולוציית QHD, יכלול את פלטפורמת Snapdragon 810 של קוואלקום בתוספת זיכרון ראם של 4 גיגה, מעבד 2.8 GHz ו־64 ביט, מאיץ גרפי Aderno 430 ו־4 GB ראם, מגבר קול ייעודי, קישורית LTE Cat.6 (דור 4.5), חיישן מצלמה קעור ברזולוציית  20.7 מגה פיקסלים. כצפוי, המכשיר עדייו יוביל עם תקן ה-IP67 המקנה הגנה כנגד מים ואבק. הסוני אקספריה Z4 יגיע בעיצוב זהה לשל קודמו, ויוכרז ככל הנראה בתערוכת MWC 2015, שתיערך בברצלונה במרץ. יחד עם זאת סוני הודיעה שתחדל מלהוציא שני מכשירי דגל בשנה.


סוני אקספריה Z4

מעבר לתגובות בפורום