האזנה למערכת אודיו היי אנד עם מחשב - ביקור אצל גיא

תומר צין
13-12-2014 13:00

תומר מגיע אל הסלון של גיא למטרת האזנה למערכת אודיו High End בה מקור המוזיקה הוא מחשב שעבר התאמה יעודית, ההגברה מתבצעת בעזרת מנורות והרמקולים דינמיים. ואיך זה נשמע?

מזה זמן רב, אני מתכנן להגיע אל גיא לנדאו ולהאזין למערכת האודיו שלו, עליה שמעתי רק דברים טובים. ההזדמנות נפלה לידי כאשר גיליתי שביתו ממוקם במרחק נגיעה ממקום עבודתי, בתל אביב. אתמול נסעתי לבקר את גיא בביתו, שהתגלה כאדם מאוד סימפטי, נחמד, מסביר פנים ומבין גדול בסטריאו ובמחשבים. לאחר חצי שעה של שתיית קפה ועוגיות, סמול טוק על סטריאו ועל המערכת המיוחדת, בה המקור המנגן הוא מחשב מוזיקה, התיישבתי להאזין למוזיקה. בתחילה, האזנתי לדיסקים מביתי ולאחר מכן בחרתי את מיטב הקטעים מתוך המבחר הגדול במחשב של גיא, כ- 1,000 דיסקים. הכנסנו דיסק למחשב הנייד והוא קרא אותו תוך דקה וחצי.

רשימת האזנה
הדיסק ראשון היה Michel Jonasz  קטע 2 ו-4Le) temps passé ו- Si si si le eiel), אחר כך האזנו ל-Dexter Gordon – I'm a fool to want you, אחר כך, האזנו Sonny Boy Williamson - The Sky Is Crying, אחריו Stanley Turrentine מבחר קטעים מהדיסקBallads , אחר כן,Gene Ammons מבחר קטעים מהדיסק Boss Tenor ובסוף קינחנו בדיסק קלאסי של Paganini Nicolo בניצוחו של Charles Dutoit עם הכנר Salvatore Accardo (הגדול מכולם), דיסק 1 קטע 6.

מערכת אודיו עם מחשב
נתוני החדר
גודלו של הסלון, בו ממוקמת מערכת הסטריאו הוא כ- 30 מטר רבועים, כאשר קיר גבס מחבר בין הסלון לחדר השינה, שנמצא מאחורי המאזין. המרחק בין הרמקולים היה בסביבות 2.70 מטר וזהו גם המרחק ממקום הישיבה אל הרמקולים. הרמקולים ממוקמים במרחק של שלושים ס"מ מהקיר האחורי ויש מעט תוספת של אביזרי אקוסטיקה.

מערכת אודיו עם מחשב
רשימת הציוד של גיא
מחשב שקט עם ספק לינארי מחובר עם כבל USB של VERTERE מדגם DOUBLE D לממיר HEGEL HD25. מחובר עם כבלי NBS STATEMENT XLR לקדם מגבר שפופרתי FULLY BALANCED עם צימוד שנאי שנבנה ע"י מיכאל 845. הסט נמצא ליד ספת הישיבה. מחובר עם כבל XLR באורך 7.5 מ' לזוג מונובלוקים שפופרתיים פרלל פוש פול עם שפופרות מוצא 807 ושנאים של טנגו וטמורה (גם הם נבנו ע"י מיכאל).

מערכת אודיו עם מחשב
אופציה נוספת היא לזוג מונובלוקים של מארק לוינסון דגם 33. עד עכשיו אני המום מהמארק לוינסון 33, הם כל כך גדולים, נינוחים ואיכותיים. הם מחוברים עם כבל לבן מה"ג'נקיה". כל זה מגיע בסוף לזוג רמקולים ריצפתים מבית ספנדור (לשאלות נוספות אפשר לפנות לגיא). ספנדור הוקמה באנגליה בשנות השישים וגדלה מתוך מחלקת הסאונד של אולפני ה-BBC, הרמקולים של החברה מתוכננים ונבנים בעבודת יד במפעל באנגליה. המוצרים של החברה נרכשים על ידי צרכנים פרטיים ומשתמשים מקצועיים, באולפנים רבים. הדרייברים הינם לב ליבו של הרמקול, יחידות הבס המיוחדות והדרייבר האמצעי האגדי שלה מתוכננים ונבנים אף הם על ידי החברה.
ה-D7 מיוצרים באנגליה, מחירם כ-30,000 ₪ לזוג בארץ, הם רמקולים עם 2.5 יציאות, רצפתיים בגובה 96 סנטימטר כולל ספייקים, עם נצילות דיי גבוהה של 90 db והתנגדות בת 8 אום שלא יורדת מתחת 4.5 אום. האלמנטים כוללים טוויטר 7/8 אינטש כיפה רכה, מידריינג/וופר 7 אינטש העשוי מפלסטיק, וופר 7 אינטש העשוי קוולר, שני האחרונים הם אלמנטים המיוצרים בספנדור. תחום הענות של הרמקולים הוא 29Hz–25kHz. נתונים נוספים יש באתר החברה.

מערכת אודיו עם מחשב
חווית האזנה

הצליל, היה במילה אחת, מדהים. שילוב של צלילות, ניקיון, פירוט, איזון נכון, עם דינאמיות ומוזיקאליות. הצליל בחדר היה עוצר נשימה, מפורט ופתוח מאוד עם מתח, גודל במת צליל
שניים רק להופעה חיה. ה-D7 נגנו בסמכותיות ובמהירות. שמתי לב לטרבל המצוין שהרמקולים מפיקים, צלילות ללא קשיחות. הצליל היה מפורט, פתוח, צלול ואוורירי, ללא כל גרעיניות. הטרבל היה מהטובים ביותר ששמעתי בכל מחיר. הצליל בקטעים אחרים שנשמעו היה מאוד לירי וטבעי, גרמו לי להרגשה של מעורבות במוזיקה ופיתו להישאר אצל גיא ולהאזין למערכת, יותר זמן מהממוצע.

פגאניניהאיזון הטונאלי של הצליל מצוין, כמות הפרטים במידריינג' ובצלילים הגבוהים טובה מאוד, תמונת הסטריאו בחדר הייתה צלולה כקריסטל, גודל במת הצליל, הדינאמיות, הפאנציות והאנרגטיות בבס, דומים לזה של רמקול כפול בגודל ובמחיר. הבס היה מהודק, אך רציתי טיפה יותר. הצליל בחדר של גיא היה נשמע חי ומוזיקאלי, במת הצליל הייתה מהגדולות והרחבות ששמעתי עד היום. במת הצליל שלהם הייתה ריאלית וחדה, המיקום שלה לא היה קדמי ולא אחורי מידי, בדיוק לטעמינו. הדינאמיקה (מיקרו/ומאקרו) הייתה טובה מאוד, המהירות וקצב המוזיקה שוחזרו בנאמנות גבוהה. ה-D7 מסוגל לנגן בנינוחות וללא מתח בעוצמות גבוהות מאוד. הספנדור הם חוויה לעיניים לא פחות מאשר לאוזניים. במת הצליל העמוקה, אפשרה לרמקולים להעלם כאשר עצמתי את העיניים. כאשר פקחתי אותם, חזרתי למציאות של מחיר המחשב, קדם המגבר והמונובלוקים.

מעבר לתגובות בפורום