גלקסי נוט 4 – גם רושם וגם מרשים, פאבלט במבחן

גולן טופמן
23-11-2014 15:00

סקירת ביקורת על מכשיר הדגל של סמסונג - גלקסי נוט 4 אשר מגיע עם מסך חד כתער, מצלמה מוצלחת, גימור משופר ביחס לדגם הקודם ומפרט מתקדם. כיצד התרשמנו ממנו? לביקורת המלאה.

כאשר סמסונג הציגה את הנוט הראשון ב-2011, הרבה גבות הורמו. אפילו בסמסונג מתבדחים היום על הנושא. מה לא אמרו על המכשיר? "כמו לדבר לחתיכה של טוסט", "חיה בלתי נשלטת" ועוד הרבה ספקנים, שמיהרו להכריז על כישלון הרעיון ועל מכשיר גדול מדי. מאז, עברו הרבה מים בנהר וגם שלושה דגמי נוט מצליחים.

כעת, אנחנו נמצאים בשנת 2014 ולא רק שגודלו של הנוט כבר מתקבל בהבנה, אלא מדובר בסטנדרט שהולך ונקבע כקונצנזוס. Oneplus one, LG G3 והאייפון 6 פלוס הם רק שלושה מכשירי דגל שמגיעים עם מסך 5.5 אינץ' ואפילו לא הזכרנו את הנקסוס 6 אשר החל להימכר בימים אלו. בסקירת הנוט 3 כתבנו שגם המתחרות מתחילות לייצר פאבלטים והיום כאמור – כבר כמעט לכולם יש כזה: כאשר משהו מצליח, כולם רוצים לקפוץ על העגלה. סמסונג השיקה את הדגם הרביעי, האם הנוט 4 עומד בציפיות הכה גדולות? והשאלה הכי גדולה - מי צריך מכשיר כה גדול והאם אפשר להתרגל? כל זאת בסקירה.

סמסונג גלקסי נוט 4 - סקירה / ביקורת
גדול על הנייר, מפתיע במציאות

גדול מדי? נסתכל על דוגמא אמתית, מהחיים. כאשר הסתובבתי עם המכשיר שקיבלתי לסקירה, לא מעט אנשים רצו למשש ולהתנסות בו. אחד מהחברים שאל: "האם זה הנוט החדש?", "כן", עניתי. "מה פתאום, הוא קטן מדי!" קיבלתי כתשובה. לקח לי קצת זמן לשכנע את אותו אדם כי אכן מדובר בנוט 4. בתפיסה הישנה שלנו, "פאבלט" הוא מכשיר ענק. ובאופן אובייקטיבי הוא באמת כזה- בהשוואה למכשירי הדגל של פעם – גלקסי S3, האייפון 4 ועוד. אבל מה- התפיסה שלנו משתנה עם התקדמות הטכנולוגיה. לנוט 4  יש מסך של 5.7 אינץ'. בפועל – הוא קטן מהאייפון 6 פלוס, אשר לו מסך של 5.5 אינץ' ("בלבד") ומרגיש ממש, אבל ממש נוח בידיים. המכשיר אינו קל, אך גם לא כבד - 176 גרם וממדיו עומדים על רוחב 78.6 מ"מ, אורך של 153.5 מ"מ ועובי של 8.4 מ"מ. מסגרת המכשיר אינה עבה במיוחד והמסך תופס 92% משטח הפנים. מרשים מאוד לעומת האייפון 6 פלוס, אשר מסכו תופס 85% בלבד משטח הפנים, בגלל המסגרת העבה למעלה ולמטה.


סמסונג גלקסי נוט 4 - מול אייפון 6 פלוס
מבחינה עיצובית, הוטמעו ב-Note 4 כמה שינויים ראויים לציון. צורת המכשיר ככלל, דומה מאוד לנוט 3 – מלבנית, רק שהפעם, מסגרת המכשיר מסביב, עשויה מתכת. בנוט 3 קיבלנו מסגרת פלסטיק בצבע מתכתי והפעם המסגרת איכותית מאוד ועמידה ועושה רושם "פרמיומי" יותר ביד- בדיוק כפי שהנוט צריך להרגיש.

סמסונג גלקסי נוט 4  - סקירה / ביקורת
נסובב את המכשיר לגבו – גם הפעם גב המכשיר עשוי פלסטיק והוא מהווה בעצם גם מכסה הסוללה (אשר אותו ניתן להסיר ולחשוף את הסוללה, פתח כרטיס הסים ופתח כרטיס הזכרון להרחבה).
סמסונג נפטרת הפעם מעיצוב דמוי התפרים ונשאר רק הפלסטיק דמוי העור. המרקם מעט נעים יותר מדגמי הנוט הקודמים ומרגיש בסך הכל מעולה, למרות היותו פלסטיק.

סמסונג גלקסי נוט 4  - סקירה / ביקורת
סידור הכפתורים לא השתנה כלל - כפתור בית פיזי מקדימה אשר מאפיין את סדרת הנוט והגלקסי S ומקש כיבוי והפעלה בדופן ימין, לצד נדנדת עוצמת השמע בדופן שמאל, אשר נותנים פידבק נהדר בעת הלחיצה ומהווים חלק ממסגרת המתכת. מיקום שקע האוזניות נמצא למעלה ובדופן התחתית של המכשיר, חיבור המטען וכבל ה-USB, אשר השתנה גם הוא- לא מדובר כבר בחיבור USB 3 כפול אלא בחיבור USB רגיל, אך מצד שני, אנו מקבלים כאן פיצ'ר של הטענה מהירה, עם מטען מהיר אשר כלול באריזה.


מסך המכשיר - חד כתער


בהמשך ל-LG G3, סמסונג לא נשארת מאחור ומשלבת מסך QuadHD בנוט 4. למסך בטכנולוגיית ה- Super AMOLED רזולוציה של 2560X1440 וצפיפות פיקסלים מרשימה של 515 פיקסלים לאינץ'- דבר אשר מורגש בבירור. המסך חד מאוד, בהיר מאוד וברור מאוד. אפליקציות אשר תומכות ברזולוציה זו ואפליקציות מבית סמסונג מציגות חדות מרשימה מאוד. כמנהגה, סמסונג מעלה את רווית הצבעים באופן מאוד חזק ומורגש, כך שהמסך מאוד צבעוני ובוהק. ניתן לכוון זאת באפשרויות ולמתן את הצבעוניות.


סמסונג גלקסי נוט 4 - סקירה / ביקורת
מבחינת ההרגשה, יש כאן ניגוד קטן בין המסך לבין מסגרת המתכת של המכשיר וכאשר מחליקים את האצבע לרוחבו, מרגישים את חדות המסגרת, דבר שמציק במעט במידה ומשתמשים במכשיר ללא כיסוי, אך זה המחיר של מכשיר מלבני ולא מעוגל. לשם ההשוואה - מסך האייפון 6 פלוס מתעגל ומשתפל למסגרתו ומעניק תחושת אחידות בין המסגרת למסך ללא מעבר בחומר המכשיר.

סמסונג גלקסי נוט 4 - סקירה / ביקורת
ביצועים ומפרט

הנוט 4 מריץ אנדרואיד 4.4.4 "קיט-קט" (אשר לפי דיווחים, יתעדכן בחודשיים הקרובים אל אנדרואיד 5- "לוליפופ"). למכשיר מעבד סנפדרגון 805 בעל 4 ליבות ובמהירות של 2.7 ג'יגה-הרץ. המעבד הגרפי של המכשיר הוא אדרנו 420.


המכשיר פועל בצורה חלקה ומהירה ובכל ההתנסות שלי עמו, לא נרשמו קריסות ובאגים וכמו כן, לא הצלחתי להעמיס עליו בצורה כזו שתקשה ותאט אותו. במבחני הבנצ'מרק, עבר המכשיר את מרבית הסמארטפונים בשוק ונראה שהוא ניצב בשורה הראשונה כרגע.


סמסונג גלקסי נוט 4  - Auntutu
יחד עם זאת, לדעתי, למכשיר יכלו להיות ביצועים אף טובים יותר (לא שאלו לא מספקים, אבל עובדתית) במידה ובסמסונג לא היו מתעקשים על ממשק הטאצ'וויז. למי שלא מכיר- כמעט לכל יצרנית, יש ממשק יחודי משלה עם שינויי מערכת הפעלה אשר פועלים על גבי מערכת האנדרואיד. לסמסונג יש את הטאצ'וויז אשר מלווה אותה עוד מהגלקסי S1.


בעוד שאנדרואיד 5- "לוליפופ" מביאה חוויה חדשה באופן משמעותי למכשירי האנדרואיד, הטאצ'וויז מרגישה כמו דריכה במקום. דבר שמאוד הציק לי- סמסונג הכניסה ממשק ריבוי משימות חדש. יש לאג משמעותי לאחר לחיצה על הכפתור הייעודי ועד שנפתח בפועל. כחצי שנייה- שזה המון בפועל והפידבק לא מספיק מיידי. גם בסקירה של הG3 , מצאנו עצמנו מתלוננים על כל מיני מודיפקציות ברמת תוכנה ש-LG התעקשה לבצע. עוד דבר שאפילו מעט מעצבן: רוצים ליצור תיקייה? לא ניתן לגרור אייקון אחד על גבי השני. יש צורך בגרירת האייקון למעלה המסך ליצירת תיקייה ורק לאחר מכן לשפוך אליה אייקונים נוספים. אבל את זה למשל ניתן לפתור באמצעות לאונצ'רים.


נוט 4
לנוט 4 סוללה של 3,220 מילי-אמפר. המכשיר מחזיק יום עבודה שלם ותלוי בביצועים – תוכלו גם לעתים לגלוש ליום שלאחר מכן. למכשיר מצב חיסכון מיוחד אשר מעביר אותו לגווני אפור בלבד ומאפשר למכשיר להתקיים עוד שעות על גבי 10% סוללה בלבד. כאן זה המקום לציין שאחד מיתרונות הנוט 4 הוא האפשרות להסיר את המכסה שלו ולהחליף את הסוללה בכל רגע נתון- דבר שיאפשר לכם לקחת עוד סוללה או שתיים בתיק למשימות מיוחדות ולא לדאוג לחשמל לפחות ליום שלם לכל סוללה.


יחד עם זאת, אין לצפות לחיי סוללה מרשימים כמו של ה-LG-G2 וזאת בגלל מסך QHD, אשר שואב הרבה מחיי הסוללה, בדומה לממצאים ב-G3.
עוצמת השמע במכשיר מצוינת- גם לאפרכסת וגם לדיבורית. הרמקול איכותי מאוד אך ממוקם בגב המכשיר, כך שבמידה ותניחו את הנוט 4 על מיטה או משטח שאינו קשיח וישר, הצליל עשוי להיבלע בתוכו.

מצלמת המכשיר - מהירה וחדה


לנוט 4 יש מצלמה מצוינת. הדבר גם אפיין את הנוט 3 וגם את הגלקסי S5 אשר יצא מוקדם יותר השנה ויש לו גם את אותה המצלמה כמו של האחרון. חיישן 16 מגה פיקסל ובעל אפשרות צילום וידאו ב-4K - 2160P בקצב של 30 פריימים לשנייה ו-FHD (1080P) בקצב של 60 פריימים לשנייה. ראוייה לשבח היא יכולת הצילום ב-4K. המכשיר שומר על קצב הפריימים בצורה יפה וגם כאשר מתחמם, הסרטון נשאר חלק ולא מקוטע.



המצלמה הקדמית בעלת יכולת צילום וידאו של 1440P שזה גבוה מאוד למצלמת סלפי וחיישן של 3.7 מגה פיקסל לתמונות הסטילס - אשר נחשב גבוה גם כן בגזרה.

סמסונג גלקסי נוט 4  - סקירה / ביקורת
תוצאות המצלמה מתבטאות ברוויה וחדות גבוהה- כאן זה לפי טעם. כן אוכל לומר שהאיכות טובה מאוד והתמונות שיוצאות מהמכשיר יכולות לחסוך לכם סחיבה של מצלמה קומפקטית לכל טיול, אך כשאני אומר שזה "לפי טעם" – אני מתכוון למנגנון המכשיר, ברמת התוכנה, אשר מחדד כל פרט ופרט בתמונה. קשה להוציא כאן תמונות עם עומק שדה רדוד, אלא בצילום מאקרו, אשר מתאפשר בצורה קלה מאוד עקב טווח הפוקוס הקצר של המצלמה. לגבי השימוש והוצאת תמונות מרשימות- מצאתי עצמי משתמש רבות באפשרות ה-HDR של המצלמה, אשר מבצעת עיבוד מאוד מהיר ל-HDR ומאפשרת יצירה של תמונות כאלו ללא שימוש בחצובה או בשיטות מסובכות כפי שנהוג בעולם ה-DSLR.



סמסונג גלקסי נוט 4  - סקירה / ביקורת
מאפיינים מרכזיים - רושם, מודד, מזהה ומסוגל לעשות כמה דברים בו זמנית


לנוט 4 יש כמה מאפיינים חשובים לתחרותיות ולשימושיות שלו:

1.    ה-S Pen- לכולם יש היום מסך גדול, אך מה שחשוב הוא מה אתה עושה אתו. בסמסונג נצמדים לסוס מנצח וסדרת הנוט מתהדרת ב-S Pen המצוין. הפעם העט נעשה מדויק הרבה יותר ומסוגל לבצע מספר גדול יותר של פעולות בנוסף רגילות כמו שרבוט על צילומי מסך, חיתוך צילום מסך סלקטיבי, הוספת פגישות מיומן המשימות באמצעות יכולת הרישום ודיוק מירבי ומרשים בתחום הגרפי.

סמסונג גלקסי נוט 4 - סקירה / ביקורת
צרפתי לסקירה דוגמה שאשתי שרבטה (יכולות הציור שלי מסתכמות בסמיילי עם גוף גפרורים) ובמידה ואתם גרפיקאים, אוכל לומר מהתנסות מקצועית שלה- ניתן למצוא שם הרבה מאוד סוגים של כלי רישום וצבע.


קרדיט - עדי טופמן
2.    ממשק טביעת האצבע, עליו הרחבנו בסקירת הגלקסי S5 . מדובר בתכונה חיונית מאוד, במיוחד  היום, בעידן שבו אבטחת המידע כה קריטית. בנוסף, הנוט 4, אשר ממותג כמכשיר עסקי לכל דבר, משמש מנהלים בתאגידים גדולים בין היתר. ממשק טביעת האצבע מאפשר דילוג על הקלדת הסיסמא הארוכה (8 תווים) אשר חלק מהחברות מכניסות לפרופיל החיבור למייל.
3.    מד הדופק- סמסונג ממשיכה לתת אמון למערכת זו לאחר השימוש המוצלח ב-S5. כקריצה ל-G2 ול-G3 (או אימוץ הרעיון, תלוי מהיכן מסתכלים), בנוט 4 ניתן לצלם תמונות סלפי באמצעות מגע בלבד על גבי מד הדופק.
4.    ממשק החלונות- גם כאן, כמו בסדרת ה-G של LG, ניתן למזער חלונות ולעבוד עם כמה אפליקציות על גבי אותו המסך. מדובר בחידוש מהמשק הקודם אשר אפשר את פיצול המסך לשניים. מדובר באפשרות נהדרת, למעט המוגבלות שלה לאפליקציות מערכת, אפליקציות סמסונג ועוד כמות קטנה של אפליקציות חיצוניות.

סמסונג גלקסי נוט 4 - סקירה / ביקורת
לסיכום- תרשמו: מכשיר נהדר

הנוט 4 הוא מכשיר חזק שגם יודע כיצד להשתמש במסך של 5.7 אינץ'. הוא יודע לנצל את גודלו ויש לו מספיק אפשרויות שישמשו אתכם בחיי היומיום – מהעבודה ועד לפנאי. המכשיר יעשה את כל מה שכרגע מצופה מסמארטפון. המצלמה טובה, המסך חד וברור וגם הדברים הפשוטים כמו רמקול המכשיר וחיי הסוללה, מקבלים ציון גבוה.
עקב האכילס של המכשיר, לטעמי, נעוץ בממשק אותו מתעקשת ליצוק סמסונג בתוך האנדרואיד. אבל, יכול להיות שזה כבר לא יהיה רלוונטי לאחר השדרוג לגרסת לוליפופ בקרוב.

למי שמחפש סמארטפון חזק ופרודוקטיבי, זה המכשיר המתאים עבורו.

סמסונג גלקסי נוט 4
מחיר רשמי: 3,899 ש"ח

יבואן ואחריות: סאני אלקטרוניקה

גלקסי נוט 4 - תמונה דוגמה

גלקסי נוט 4 - תמונה דוגמה

גלקסי נוט 4 - תמונה דוגמה

מעבר לתגובות בפורום