סוני A7 II מוכרזת עם מייצב על החיישן

ליאור קורן
20-11-2014 10:56

Sony A7 II היא גרסה חדשה למצלמת המירורלס עם החיישן המלא, הפעם עם מייצב רעידות מובנה על החיישן, צילום וידאו בפורמט XAVC-S ושיפורים נוספים.

סדרת A7 של סוני הושקה לפני כשנה, השקה שיצרה קבלת פנים נלהבת בקרב עולם הצילום, בזכות השילוב של חיישן בגודל מלא (Full Frame) בגוף קטן יחסית ויתרונות קטגוריית ה-"ללא מראה" (כמו אפשרות שימוש בעדשות של כל היצרנים בעזרת מתאמים ועוד). הסדרה הציגה את דגם A7 (לסקירה המלאה) שכלל חיישן עם 24.3 מגה פיקסל, את A7r עם חיישן 36 מגה פיקסל ולאחר מכן גם את A7s בעל 12 מגה פיקסל והצטיינות בווידאו ורגישות גבוהה לאור.

A7 II עם מייצב מובנה

היום, מכריזה סוני על הדור השני בסדרה שמגיע עם דגם ה- A7 II (בשם הקוד ILCE-7M2) וחיישן ה- 24.3 מגה פיקסל. בדגם הזה, אנחנו רואים עדות ראשונה לשיתוף הפעולה ההדוק בין סוני ואולימפוס (סוני השקיעה כסף באולימפוס שנקלעה למצב כספי בעייתי בשנה שעברה). סוני ניצלה את הניסיון של אולימפוס במייצבי רעידות והטמיעה ב- A7 II את המייצב על גוף החיישן, מה שאומר כי הצלם יוכל ליהנות מייצוב רעידות בשימוש עם כל עדשה בעת צילום סטילס וגם וידאו. מנגנון הייצוב משוכלל ועובד בחמישה צירים ולפי הצהרת החברה, הוא יכול לספק ייצוב ברמה של עוד 4.5 סטופים (לפי תקן CIPA) מעבר לצילום רגיל ללא מייצב כזה.


Sony A7 II - ILCE-7M2
וידאו הסבר על מנגנון יצוב הרעידות:



החיישן עצמו, על פי המפרט, נראה זהה לקודמו, בגודל Full Frame, רזולוציית 24.3 מגה פיקסל וטווח ISO מירבי עד 25,600.
לטענת סוני, מהירות מערכת המיקוד שופרה בכ-30% לעומת דגם A7 הקודם, אם כי כמות נקודות הפוקוס לא השתנתה – 117 נקודות מבוססות מיקוד פאזה ו-25 נקודות מבוססות זיהוי ניגודיות. כמו כן, מהירות הפוקוס העוקב שופרה בכ-50% בדגם החדש בזכות ניתוח מידע מתקדם יותר של המידע בסצינה.

Sony A7 II - ILCE-7M2
גוף המצלמה דומה, אבל קיבל כמה שינויים מבורכים נוספים כמו הזזה של לחצן הפוקוס והצילום למיקום קדמי יותר והצבה שלו בזווית נוחה ללחיצה, כמו גם הגדלה של הגריפ – עבור אחיזה נוחה יותר במצלמה. גם תושבת העדשה חוזקה כך שתתאים לעדשות כבדות. המסך האחורי שומר על גודל של 3" כמו גם העינית האלקטרונית (EVF) עם 2.3 מיליון נקודות.


Sony A7 II - ILCE-7M2
וידאו XAVC-S
בסעיף הוידאו, ה- Sony A7 II יכולה לצלם ברזולוציה של עד 1080/60p כמו הדגם הקודם, כאשר ה- 4K לא הגיע לדגם זה, אך הפעם אפשר לצלם בקידוד האיכותי יותר של סוני – XAVC-S בקצב נתונים של 50Mbps ולא רק ב- AVCHD הפחות איכותי. במקביל, התווסף פרופיל תמונה שטוח במיוחד – S-Log2 שנלקח מה- A7s.


בשלב זה, המצלמה הוכרזה ביפן בלבד והיא עתידה להתחיל להמכר שם בחמישי לדצמבר במחיר משוער של 1,300 אירו. טרם ידוע אם ומתי יושק דגם ה- A7r II בעל חיישן ה- 36 מגה פיקסל.

מעבר לתגובות בפורום