Amazon Echo מוכרז – עוזרת אישית חדשה בבית

dtown
07-11-2014 16:23

אמזון מכריזה על אקו – Echo, מכשיר ביתי יחודי בדמות רמקול צינור המחובר כל הזמן לאינטרנט, שואב מידע מהענן, עונה לשאלות המשתמש, פועל כעוזר אישי, מילון, חזאי וגם משמיע מוזיקה.

עולם הצרכנות עובר עוד שלב נוסף בהכנסה של עוזר אישי ממוחשב אמיתי הביתה – דרך שבסופה נראה רובוטים אמיתיים המשתלבים בחיי היום יום ומעלים את איכות החיים.

המכשיר החדש אמזון אקו (Echo – הד) נראה יחודי כרגע בעולם האלקטרוניקה הבידורית. מצד אחד, אפשר לראות אותו כרמקול מחובר רשת, אבל העוזרת האישית שאמזון הטמיעה בו, הופכת את העניין למורכב ומתקדם הרבה יותר. בפועל, זהו מוצר הקשוב כל הזמן לבעליו, ממתין לפקודות ממנו ויכול לשמש לו כעזר בנושאים שונים ומגוונים וכמובן, להנעים את זמנו במוזיקה.

Amazon Echo מעוצב כצינור קצר בתוכו נמצא רמקול ומערך מיקרופונים. המכשיר נכנס פעולה לאחר אמירת מילת קוד (Alexa) ולאחר מכן הוא עונה על שאלות או מגיב לפקודות המשתמש. אקו מחוברת לרשת האינטרנט כמובן ומשם היא שואבת את הידע הנרחב שלה ומסוגלת לענות על שאלות בתחומים רבים, כמו מזג אוויר, זמן מקומי, הקראת חדשות, מידע על שירותים שונים, איות מילים, שאלות טריוויה וגם מדע שימושי (מידות, משקלים ועוד) ואפילו בדיחות. בנוסף, אפשר להכתיב לנהל דרכה רשימת קניות וגם תזכורות שונות ולהשתמש בה גם כשעון מעורר מתוחכם במיוחד.

Amazon Echo
שבעה מיקרופונים

ה- Echo כולל מערך של שבעה מיקרופונים הפרושים על טבעת המעגל בצד העליון, כך שהמכשיר מסוגל לקלוט את קול המשתמש בכל פינה בחדר ולמקד "הקשבה" אליו באופן ספציפי. המכשיר כולל גם מנגנון סינון רעשים וביטול רעשי רקע לא רצויים ובהתאם לכך, מסוגל להקשיב גם בזמן שהוא משמיע מוזיקה במקביל. ככל שעובר הזמן, האקו מסגל לעצמו את תבנית הדיבור של המשתמש כך שהוא מזהה אותו ביתר דיוק וגם לומד את הרגליו האישיים.


Amazon Echo
"מוח" המכשיר – מאגר המידע ממנו הוא שואב את התשובות ממוקם בשרתי הענן של אמזון ובשלב זה תומך באנגלית בלבד. התשובות נלקחות ממקורות ידע כגון ויקיפדיה ולטענת החברה, היא מרחיבה כל הזמן את מאגר הנתונים – בהמשך יוצגו שירותים ויכולות חדשות של האקו.

המכשיר מאפשר שליטה על שירותי מוזיקה אינטרנטיים כגון Amazon Music, Prime Music, iHeartRadio,  או  TuneIn. במקביל, תמיכת המכשיר בקישוריות אלחוטית Bluetooth מאפשרת להזרים אליו מוזיקה מסמארטפונים, טאבלטים ועוד.



נתונים פיזיים

רמקול המכשיר מורכב מיחידת וופר בקוטר 2.5" ומתחת לה טוויטר בקוטר 2.0", הוא פונה כלפי מטה בתוך גוף הצינור ומפזר את הצלילים במרחב של 360 מעלות. גובה המכשיר עומד על 9.25" (23.495 ס"מ) והקוטר שלו 3.27" (8.3 ס"מ). המכשיר מגיע עם שלט רחוק ובו מיקרופון לפקודות קוליות, כמו גם לחצני שליטה על ניגון מדיה ועוצמת קול. החיבור הפיזי היחיד שהוא דורש הוא מטען חשמלי המתחבר לשקע הקיר. ה- Echo תומך בחיבור רשת אלחוטי WiFi וגם BT.


אמזון השיקה אפליקציה בשם Echo App והיא מאפשרת שליטה מרחוק והגדרה של התראות, מוזיקה, רשימת קניות ועוד ממכשירים מבוסס אנדרואיד, iOS, Fire OS וגם מחשבים ביתיים מבוססי חלונות.


Amazon Echo
מפרט טכני
הגשת מידע קולי בנושאים כמו חדשות, מדע, מזג אוויר, מידע כללי ועוד.
נשלט ע"י פקודות קוליות.
זיהוי קולי של המשתמש הייחודי.
חיבור לשירות ענן של אמזון.

מחיר ה"אקו" עומד על 199$ בארה"ב ובשלב זה המכירה מתבצעת בשיטת ההזמנות (יש צורך בבקשת הזמנה מאמזון).

מעבר לתגובות בפורום