LG מציגה - מסכים בכל מקום וגם דור 5G בסלולאר

גולן טופמן
05-11-2014 09:00

ביקור במפעלי LG בקוריאה חושף את טכנולוגיות העתיד: מסכים אשר מתפקדים כתריסים חכמים ומקרר משוכלל, האצת פיתוח וייצור טלוויזיות OLED וגם נגיעה בדור הסלולאר הבא 5G.

בשהותי בעיר סיאול, קיבלתי כמה תובנות טכנולוגיות חשובות. אחת מהן, היא שחברת LG (וכן גם מתחרתה הקוריאנית, סמסונג) נהנית מיתרון גדול מאוד על היצרניות היפניות והסיניות והוא השוק הקוריאני. מדובר בשוק שהוא מאמץ טכנולוגי ראשוני מצד אחד, אך לא פרוע וייחודי כמו השוק היפני. בעוד שליפנים קיימים מוצרים (בכל תחום) אשר מותאמים עבורם באופן ספציפי, הרי שהשוק הקוריאני – מתקדם מאוד אמנם, אך יש לו איפוק וגבולות מוגדרים, בדומה לשוק האירופי, מה שמאפשר לאותן יצרניות מקומיות לייצר לטעם רבים לאורך השנים.

השוק כיום ומבט לעתיד

בכירי LG כנים למדי בכל הנוגע למצב החברה והתחרות שלה. קן הונג, דובר LG העולמי הפתיע בכנותו כאשר הודה שסמסונג מקדימה את LG בשוק הטלויזיות ובשוק הסמארטפונים – אבל, "מצד שני, אנו מצמצמים פערים ועולים ברווחים מדי שנה" מסר. הונג מסביר גם על ביצי הזהב של LG וביניהן, טכנולוגית מסכי ה-OLED, אשר זמינה (עדיין) רק ב-LG ומערכת ה-WebOS למסכים. הונג רומז גם על אפשרות של הכנסת מערכת ה-WebOS לשעונים החכמים של LG, במטרה לבטל את התלות באנדרואיד ולהשתוות לשעון ה-Pebble, אשר מתאים גם לשימוש עם מכשירי אפל.


ל-LG פרוייקטים רבים בכל העולם ושותפות מאוד מרכזית בספורט העולמי. בבעלותה של החברה קבוצת בייסבול בשם LG Twins (על שם מגדלי החברה) וכן גם הסכם אימוץ עם הבונדסליגה, ליגת הכדורגל הגרמנית ואימוץ קבוצת באייר לברקוזן, כולל הסכם ספונסר על גבי חולצות השחקנים.


בהתאם לפעילות הערנית של החברה בשנים האחרונות, בשהות במטה ובמפעלי LG, מתקבל רושם של המצאות הרבה מאוד קלפים אשר שוהים כרגע בשרווליהם של מנהלי החברה.

קן הונג - LG
שוק הסמארטפונים והטכנולוגיה הלבישה – יד על הדופק

"הפחד התחרותי שלנו אינו מהיצרנים הסינים. הם תמיד יהיו שם בכדי לאיים עם מוצרים זולים יותר. התחרות היא בעיקר מול סמסונג ואפל". הונג לא מתרגש מחברות כמו Oneplus ו-Huwawi ומעדיף להתרכז בתחרות הנוכחית. LG היא אחת המפעילות הבודדות אשר אינן מוכרות את מכשיריהן כ-"ברזל" בלבד באמצעות אתר הבית. הנאמנות למפעילי הסלולר בעולם, מראה על גישה כלשהי, יש יגידו זהירה, הונג, הדובר, מוסר שמדובר בנאמנות למפעילים, זאת למרות שגם לדעתו, נקסוס 4 ו-5, אשר נמכרו ע"י גוגל לכל דורש, לכל תלות במפעיל הסלולר, היו הצלחה גדולה.


קן הונג LG - עם גולן טופמןבעת ביקורי במפעל הסלולר, הבחנתי במכשיר קעור, אשר מזכיר במבנהו את דגם הפלקס, אך בגוף מוקטן (כחמישה אינץ') ואליו סירב קן הונג להתייחס. "ה-Flex הראשון שיצא היה ניסוי מבחינתנו, והוא הצליח מאוד, בעיקר בארה"ב. ההצלחה פיתחה דרישה גדולה מאוד ממפעילי הסלולר באמריקה ואנחנו בהחלט ערניים לכך".


כפי שהוזכר בפתיחת הכתבה, ל-LG קל עם השוק הקוריאני. האפשרות ללמוד ממנו ולפתח עבורו קלה יותר הודות ליכולות הטכנולוגיות המפותחות בקוריאה. לדוגמא- 4G (שירותי הדור הרביעי בסלולר) קיימים כמעט בכל פינה, מה שמאפשר לקדם סמארטפונים תומכים ביתר קלות לאוכלוסיה המקומית. המצב מזכיר את שאילת הביצה והתרנגולת: האם בעקבות הדור הרביעי מפותחים סמארטפונים מתקדמים מספיק, או שקדמת המכשירים דוחפת את הממשלה לדחוף רגולטורית בצורה חזקה דיה, כך שההשקעה ברשתות תהיה גדולה. זה לא ממש משנה ל-LG, מאחר והיא המרוויחה הגדולה. יש צמא בלתי פוסק לטכנולוגיה חדשה והיא שם בכדי לספק אותה לתושבים ובאותה הזדמנות ללמוד מהם ולשווק במקביל לאירופה וארה"ב. ב-LG מכוונים גבוה וטוענים שכבר ב-2018 ייכנס לשימוש בקוריאה הדור החמישי.


דור 5G

בתחום הטכנולוגיה הלבישה, LG כבר מרגישה לגמרי בבית והיא השיקה בשבוע שעבר בקוריאה את שעון ה-LG G watch R, שעון שני ל-G Watch אשר יצא מוקדם יותר השנה. ה-G Watch R הוא מוצר שמאוד מתגאים בו בחברת LG, אך יחד עם זאת, כרגע, מעט קשה להם לנבא את עתידו והתפתחותו, מה שמעיד על שוק מאוד בוסרי וחדש. בשאלה לגבי תמיכה בשפות- התשובה הייתה מעט מעורפלת, אם כי נראה שהמכשיר מסוגל לקרוא כל שפה מהמכשיר, אבל לא להגדירה כשפה ראשית עבורו. בנוגע להתאמת פני השעון- כרגע נמסר שמעבר לאפשרויות הקיימות, לא ניתן להוריד מחנות ה-Play Store אפשרויות נוספות לעיצוב הממשק.

LG G Watch R

מסכי טלוויזיה - עשרה צעדים קדימה


הונג מאוד מתגאה במיצובה החדש יחסית (בשנים האחרונות) של LG בשוק המסכים. לשאלה האם יש צורך כרגע ב-4K ובטכנולוגית OLED, עונה הונג בצורה חד משמעית: "השאלה אינה אם יש צורך בכך. אנחנו מייצרים ומושכים אחרינו את כל המתחרות. במידה והן תתחיל לייצר את טכנולוגיית ה-OLED גם כן, עוד יותר טוב עבורנו. תחרות מרובה תמיד בריאה לכולם". בנוגע לתלת הממד, טכנולוגיה אשר לא חדרה כראוי לסלון שלנו, הונג לא מראה חרטה- "הכוונה שלנו היא למכור מסכי תלת ממד באותה עלות כמו דגמים ללא תלת ממד. אז, האם עדיין יהיה לך שיקול אם לרכוש או לא? עצם העובדה שלכולם יהיו מסכי תלת ממד עוד עשויה לתפוס. בעוד 10 שנים אנו בהחלט רואים את הטכנולוגיה הזו מוחדרת היטב לשוק".


LG TV
באשר למערכת ה-WebOS, מוסר בכיר בחטיבת ה-WebOS, כי מדובר במערכת שלא נועדה לייקר את המסכים או לגרום לדגמים להיות דגמי פרמיום. "זאת מערכת שנועדה להפוך את הטלויזיה לפשוטה שוב פעם. עבור אמי, עבור אמך ועבור כל משתמש שייגש להשתמש במסך".

LG לא נחים על זרי הדפנה ומוסרים כי בהשוואה לשנה שעברה, מסכי ה-OLED הוזלו בעד 80 אחוזים עבור מסכי 55 אינץ'. חשוב לציין לצד זה, שמסכי ה-OLED זמינים כרגע בגדלי 55'' , 65'' ו-77'' אבל לא בגדלים קטנים יותר, בהתאם לתהליך הייצור האפשרי כרגע.
כחברת מסכים, LG ממנפת את פעילותה בתחום זה ונכנסת גם לשוק הרכב. צפיתי במטה החברה במערכות לרכב אשר כולן מבוססות פיקסלים כתחליף ללוח המחוונים הוותיק ופאנל שליטה על המזגן, החייגן ומערכת האודיו. וזוהי רק רק ההתחלה, LG עובדת קשה גם על דגמי המסכים הגמישים ולוקחת אותם לתחומים רבים.

LG מסכים לרכב
עתיד הבית החכם - תריסים וירטואליים, מקרר אינטרקטיבי והתכתבות עם שואב האבק ב-SMS

מי שצפה בסדרת סרטי "שליחות קטלנית" זוכר בוודאי חברה ששמה "סקיינט" אשר קשורה לחזון אפוקליפטי בו יש השתלטות הרובוטים על האנושות. זה אמנם לא נראה עדיין באופק, אבל יש כמה דברים מאוד מעניינים שנמצאים בפיתוח:


LG ROBOKING
מקרר אינטרקטיבי – LG מציעה מקרר עתידני אשר הדלת השקופה שלו מתפקדת כמסך דק ושקוף אשר מציג את תכני המקרר, באמצעות זיהוי מדבקות NFC. המקרר ידווח על מצרכים חסרים, מוצרים אשר פג תוקפם ונתונים קלוריים ובריאותיים אודות המוצרים שלנו.


תריס וירטואלי – דמיינו חלון. בדיוק כמו זה שיש לכם בבית. הביטו דרכו. אתם רואים את הנוף? מעולה. LG מציעה עוד כמה נתונים חשובים בשכבה שקופה לפני הנוף הנפלא שאנו רואים כל בוקר מהחלון. מזג אויר, סיכוי לגשם, אחוזי לחות, מיקום ואפילו פתקי תזכורת אשר יישלחו בצורה וירטואלית לחלון שלנו. וכמובן תריסים, הדבר החשוב ביותר לפרטיותנו. ע"י הפיכת כל הפיקסלים לכהים, ייסגרו התריסים ויכהו את החלון. בדמו שהוצג לנו, התריסים נסגרו רק בצד שלנו ולא מבחוץ.



מראה אינטרקטיבית – מאחר והדבר המשעמם ביותר הוא לצחצח שיניים, ב-LG מתכננים מראה שבה נוכל לשתף את מלאכת צחצוח השיניים ברבים וליהנות מתכונות מתקדמות נוספות של המראה.


פרט לתכניות העתידניות הללו, LG השיקה כבר כיום את מערכת ה-Home-chat. כחלק משימוש במערכת זו, ניתן לנהל צ'אט חי עם מוצרי LG אשר תומכים בטכנולוגיה זו. מדובר בצ'אט חכם, עפ"י מילות מפתח, אשר מסוגל להתניע פעולות מסוימות במוצרים הביתיים שלנו. המשפט "אני נוסע לחופשה", לדוגמא, ייתן הוראת כיבוי למסך הטלוויזיה, מכונת הכביסה והתנור ובו זמנית יפעיל מצב חיסכון במקרר ותכנית עבודה יומית לשואב האבק הרובוטי תצא לפועל. כחלק מהצ'אט, כל מוצר יחזיר לנו תשובה בנוגע לסטטוס המתאים שלו.


LG Home-chat
לסיכום – הווה חיובי, עתיד שאפתני

LG עברה כברת דרך גדולה. כחברה שהוקמה בשנת 1947 וייצרה מסכים בשחור לבן תחת השם "Lucky Goldstar", היא כיום שחקן מרכזי בתחום המסכים וגורם תחרותי בעולם הסמארטפונים. הדבר שאהבתי לראות הוא שגלגלי השיניים במוחות אנשי הפיתוח, ממשיכים להסתובב וקיימת ההרגשה שעוד נראה הפתעות רבות. בינתיים, אני חוזר אל הבית הרגיל שלי עם מקרר שלא מדבר אלינו, תריסים שצריך לסגור באופן פיזי וצחצוח שיניים גנרי ומשעמם.

הכותב היה אורח החברה בקוריאה

מעבר לתגובות בפורום