סיור במפעל LG - על פס הייצור של סמארטפון ה- G3

גולן טופמן
01-11-2014 19:25

סיור נדיר בקו הייצור של סמארטפון הדגל LG G3 בדרום קוריאה – אילו בדיקות עובר המכשיר בכדי לוודא שלא יתעקם בכיס המכנס ומי בדיוק עובד על פס הייצור?

דרכו של מכשיר סלולרי - סיור בקו יצור סמארטפונים של LG

בצל פרשיית ה-Bendgate של אפל (הטענה כי מכשיר ה- אייפון 6 מתעקם בכיס), עולה רצון גדול מאוד לחשוף את הדרך שבה מיוצר מכשיר סלולרי. הרצון אגב, הוא הדדי לחלוטין. הצרכנים מעוניינים לראות עד כמה עמיד הוא הסמארטפון היקר אותו רכשו ובאיזו דרך נבנה ונבדק. מצד שני, היצרנים (הרציניים שבהם לפחות), מעוניינים כיום להראות לעולם כיצד לעשות זאת נכון ואילו צעדים ננקטים על מנת להאריך את חיי המכשיר ומניעה מראש של תקלות מסוימות.

התארחתי במפעל הסלולר של LG בעיר פיונגטק בדרום קוריאה (ממוקמת במרחק של כ- 75 ק"מ דרומית לעיר הבירה סיאול), על מנת לחזות במו עיניי כיצד עובד פס הייצור של דגם הדגל הנוכחי - LG G3 ומה הוא עובר בטרם נשלח אל הצרכן הסופי.


מפעל LG קוריאה
מפעל הסלולאר של LG

ה-"פארק" של LG בפיונגטק הינו בשטח של 640,000 מטר רבוע ובו נמצא המפעל המרכזי לייצור מכשירי סלולר של LG. במפעל עצמו מועסקים כ-10,000 עובדים (מבלי לספור עובדי הנהלה ומטה) אשר כל אחד מהם עובד בממוצע כ-9 שנים בחברת LG. על פי הצהרת החברה, תנאי השכר של העובדים גבוהים והם מקבלים ביטוח בריאות, שירותי גן מטעם LG לילדיהם וכן גם מרכזי למידה ומנהיגות בפארק הדיגיטלי של LG. המפעל מוקם מחדש בפיונגטק ב-2009 כאשר לפני כן היה בגומי, היכן שממוקם גם מפעל ה-Display (טלוויזיות ומסכים).
בשטח הפארק הדיגיטלי בפיונגטק נמצא גם מרכז הפיתוח של החברה (R&D) - המקום בו צומחים כל הרעיונות.

מפעל LG קוריאה
מי התיישב על המכשיר שלי?

עוד לפני הגישה לאזור קו הייצור, עברתי במתחם הבדיקות. אסור לצלם כאן כמובן, אך להתרשם בעיניים בהחלט אפשר. כאן נערכות בדיקות שונות ומגוונות על גבי המכשירים הסלולריים בטרם שיווקם לציבור. בין הבדיקות אשר נחשפתי אליהן, קיימות כאלו אשר בוחנות את עמידות מסך המגע – בעזרת כדור ברזל אשר צונח עליו ממרחק של כעשרה ס"מ, כאשר לאחר הפגיעה מתבצעת בדיקה לאחר מכן לרגישות המגע. בדיקה נוספת מתבצעת בעזרת רובוט אשר נוגע במסך כמות עצומה של פעמים לבדיקת שחיקתו ויש אפילו מבדק התעקמות עם עכוז מלאכותי (המולבש, לא תאמינו, בג'ינס 501 של Levis) אשר מתיישב על המכשיר ללא הרף במשקל של 100 ק"ג.

פרט למסך, קיימות בדיקות לחיצה גם לכל כפתורי המכשירים -  לדוגמא בדגם G3, המכשיר שכוב על בטנו כאשר גב המכשיר כלפי מעלה ואצבע ביונית לוחצת באופן אוטומטי על כל כפתור בתורו וחוזר חלילה.

LG G3 - ביקורת סמארטפון, סקירה
בנוסף, המכשיר עובר עוד בדיקות לבדיקת מוליכות וחשמל סטטי, הכנסה לתנור בחום של מעל 60 מעלות וכן גם בדיקות נפילה. חשוב לציין - בדיקות אלו אינן מבוצעות על כל מכשיר ומכשיר בטרם נכנס לאריזה ומופץ לצרכנים. סדרת הבדיקות מתבצעת באופן פרטני עבור כל סדרת דגמים ספציפית ונועדה להגדיר מה עמידותו וגבולותיו של כל דגם וכמובן גם לשם הגדרת תו האיכות ואבטחת האיכות של החברה.

דגמים עתידיים

באזור הבדיקות, הבחנתי בשני מכשירים אשר טרם יצאו לאוויר העולם וטרם הוכרזו פומבית ע"י LG. הראשון - מכשיר קעור, אשר מזכיר את ה-LG Flex, אך בגודל מסך של חמישה אינצ'ים והשני, מכשיר אשר זהה לו, אך אינו קעור. גורמים ב-LG אישרו לאחר מכן שאכן מדובר בשני דגמים חדשים אשר טרם נחשפו לקהל.

קו הייצור - סדר מופתי, שורות שורות


בטרם הכניסה לקו הייצור, יש ללבוש חלוק ולכסות את הנעליים. לאחר מכן נכנסים לחדר עם לחץ אויר לניקיון כללי של אבק וככל הנראה גם עבור שחרור של הבגדים מכל מטען עודף של חשמל סטטי.


גולן טופמן - DTOWN
קו הייצור מפתיע מאוד במראה שלו ולא תאם את מה שציפיתי למצוא: הוא אינו המוני אלא מינימליסטי ו"מדויק". נחשפנו לקו הייצור של מכשיר ה-LG G3 אשר בנוי שורות - שורות, כאשר בכל שורה יש צוות של הרכבה ובדיקה. בעוד שאת כל ארכיטקטורת המכשיר- מעבד, לוח, מצלמה והגוף, מייצרים במקום נפרד, קו הייצור מתפקד למעשה כגורם הראשון אשר מקבל את חלקי המכשיר ואמון על הרכבתו והפעלתו.

הרוב המוחלט של עובדי הייצור מורכב מנשים עובדות וזאת (עפ"י מקור ב-LG) בזכות היתרון במהירות העבודה אותו מציגות נשים על פני גברים. רוב העבודה מתבצעת בעמידה על הרגליים משך משמרת באורך של 8 שעות.
בראש כל שורה עומד מסך ובו מצוינות כמויות המכשירים שעל הצוות לייצר לאותו יום. הכמויות כנראה מותאמות באופן אישי בהתאם ליכולות האישיות של הצוותים. לאחד הצוותים, למשל, בשעה 11:50 היו עוד 4,650 מכשירים להכין עד לסוף אותו יום.

LG סלולאר
מה שהדהים אותי כאן היה יכולת המשמעת של העובדים. למרות שלא מדובר בעבודה פרונטאלית, העובדים לא מדברים ביניהם והדבר היחיד בו הם מתעסקים הוא עבודה. במפעל יש שקט מופתי והעבודה נעה כסרט נע. בסמוך לכל עובדת יש ארגז ובו מקום ל-200 מכשירים. לאחר סיום ההרכבה וכל הבדיקות, תניח העובדת את המכשיר בארגז. לאורך המפעל יש מסלול אפור והנחת ארגז המכשירים המלא מהווה בעצם אינדיקציה עבור רובוט שנוסע על גבי הפס ואוסף כל ארגז אשר מולא ב-200 מכשירים אשר ממתינים להעברה לשלב הבא.

בשלב ההרכבה והבדיקה, המכשירים עדיין לא כוללים מערכת הפעלה אנדרואיד על גביהם, אלא מערכת בסיסית מאוד המיועדת עבור בדיקות. לאחר הרכבת המכשיר, תבדוק העובדת תקינות של מספר רכיבים במכשיר המוגמר:  את גווני המסך, את המצלמה (ע"י צילום של תמונה אחת עם המצלמה הקדמית ותמונה אחת עם המצלמה האחורית), את רמקולי המכשיר והמיקרופון שלו.


כל מכשיר עובר דרך ידיים אנושיות בטרם יוצא מהחברה וכל הבדיקות הן ידניות (למעט הבדיקות עליהן פירטתי לפני כן, אשר נעשות באופן גורף עבור כל סדרת דגמים). לאחר סיום הרכבת המכשיר, מותקנת עליו מערכת ההפעלה (אנדרואיד), הוא נארז בקופסה המוכרת ולאחר מכן נשלח אל מרכזי ההפצה ברחבי העולם.

הכותב היה אורח החברה בקוריאה

מעבר לתגובות בפורום