אודיו אקסטרים – Audioxstream, עסק בפוקוס

נמר לוי
22-10-2014 06:50

יש רק חנות אחת כזו בישראל והיא בהחלט חנות מבורכת. שם תוכלו לחזות גם באגדות אודיו ישנות וגם במוצרי היי אנד אקזוטים יקרים ואיכותיים במיוחד. אודיו אקסטרים – דני בכור.

 

״אחרי שני תארים בהנדסת אלקטרוניקה אני עושה את מה שאני אוהב.״

בחרתי בציטוט מתוך הראיון והביקור בחנות audioxstream של ״דני בכור״ על מנת לפתוח את הכתבה. מדובר באדם שמעבר להבנתו הטכנית בתחום האודיו, אהבה למוסיקה ולצליל האיכותי היא זו שמנחה אותו. וזה רבותי, תמיד מרגש לשמוע ועוד יותר מרגש לראות.

שעות הבוקר ואני בדרכי לרמת אביב לבקר בחנות שאומנם נפתחה כבר מזמן אך טרם יצא לי להגיע אליה. לאחר שניכנסתי התאהבתי. התאהבתי בגישה האודיופילית, באווירה הביתית והחמימה, וחשוב לא פחות באדם העומד מאחורי כל המוצרים הללו.

אז מה באמת מיוחד כאן

אני אגיד לכם בדיוק. בחנות הזו לא תמצאו את אותה סחורה כל הזמן. אבל תמצאו הפתעות כאלה שאולי, רק אולי, ebay מחזיק. מדובר ב-ebay לאודיו אבל על חי, אמיתי, מוחשי. אפשר ממש לשמוע את המוצרים שהיום נחשבים לאגדות אודיו. תוכלו לשמוע שם מגברי מנורות ישנים ושמורים כאילו יצאו מבית החרושת. כמות המוצרים שתמצאו שם נותנים תחושה שרק אם אגיד שם של יצרן אני אמצא איזה דגם שלהם שם. בשלב מסויים כשהסתובבתי בחנות הלב שלי דפק – רציתי הכל משם!

אז כמה אפשר להסתובב בחנות של 60 מטר? אפשר. אפשר ועוד איך. Mark Levinson, Krell, usher audio, burmeister audio, audio research, רמקולים אלקטרוסטטים, ריבונים, נגני תקליטורים ופטיפונים. הכל שם מוכן להשמעה והשוואה. רק תבחרו מה בא לכם ותלכו הביתה עם מערכת משומשת שהסיכוי לקנות את המוצרים הללו כחדשים לא ממש גבוה והוא בערך זה שמשמר את אחוזי הגירושים במשפחה בעלת הכנסה ממוצעת.

Audio-X-stream

Audio-X-stream

״כל מוצר משומש שניכנס אלינו עובר בדיקה טכנית קפדנית. זה משום שאנו מכירים רק את היד האחרונה שלו. זו אחת הסיבות שאנו מסוגלים לתת אחריות על כל מוצר (מלבד ראשים לפטיפון) ל-3 חודשים אך את השירות ללקוח אנו נותנים תמיד. אנחנו לא מוכרים כאן מציאות – אנחנו מוכרים כאן סאונד. לא תמצאו כאן מוצרים שהם אינם בעלי שם או כאלה שנחשבו ללא מוצלחים. עצמם המהות של העסק מאפשר לנו לבחור את מה שניכנס לכאן בלי שום התחייבות ליבואן כזה או אחר.״

אין עוד חנויות שמתרכזות במוצרים משומשים. דני בכור מציע אפילו את האופציה לעשות אצלו טרייד אין על מוצרים שהוא לא מחזיק במלאי. לדוגמא: היו מצבים בהם לקוחות החנות רצו מוצר שקיים בלוחות ולעשות החלפה על מוצר שלהם. דני רכש את המוצר מהלוחות וסלל את הדרך שלכם לקבל אותו בטרייד אין. אהבתי מאוד את השיטה הזו. היא מאפשרת לי למשל, שהשנאה הכי גדולה שלי הוא למכור מוצר משומש לאדם פרטי, לקנות ולמכור בלי לבוא במגע עם אדם פרטי. וזו בהחלט בשורה מעודדת.

״לאחר שנים רבות של עבודה בהייטק בתפקידים בכירים חיפשתי משהו אחר. האהבה שלי לאודיו הביאה אותי למצב שבו יש לי אוסף אדיר בבית. הגעתי למצב שהיו לי עשרות רכיבי אודיו והייתי מחליף בניהם לפי מצב רוח או סגנון המוסיקה שהיה בא לי לשמוע באותו הרגע. מפאת מקום החלטתי למכור כמה מוצרים. זה היה כייף אדיר להדגים ולהרכיב מערכת למישהו. להתאים את הצליל לטעמו. החלטתי לקחת את זה צעד אחד קדימה אבל לא רציתי לפתוח חנות רגילה. ההחלטה היתה למצוא מקום שבשביל להגיע אליו צריך לדעת היכן הוא נמצא ולא חלון ראווה ברחוב. זו הסיבה שבחרתי במקום הזה״

Audio-X-stream

דני בחר למקם את החנות בחניון אלרם שברמת אביב. מעבר לעובדה שאתה פוגש שם כמה יצירות מוטוריות כמו מאזרטי, או אודי r8 ופורשה, פתאום ה-bmw שלי מרגישה כמו מזדה 3. אתה גם יורד מתחת לעיר לאיזור מאוד שקט. וזה בהחלט תורם לא מעט לצליל. שם לא תשמעו צפצופי רכבים. זה ממש אנדרגאונד של אודיו. חשוב לא פחות, בעיות חניה גם אין. הכניסה לחנות היא קונטרס אדיר בין חניון קר לבית חם. כך המקום מעוצב. קירות לבנים עטופים במוצרים. יער של רמקולים בכניסה ושורה של רכיבי אלקטרוניקה מימין. כל מה שתרצו לשמוע יורכב עבורכם ללא מרכזיות. כל המוצרים יורכבו ידנית וימוקמו היטב. סבלנות יש שם בשפע.

״שעות הפתיחה שלנו הן בין 12:00 ל-21:00 אבל לא מומלץ להגיע ללא תיאום. ראשית מהסיבה שאני תמיד מעדיף ״לתחקר״ את הלקוח לפני שהוא מגיע על מנת להרכיב מראש מערכת שתתאים לדרישות שלו גם מבחינת תקציב וגם מבחינת טעמו המוסיקלי. יחד עם זאת, הסיבה העקרית שאני מבקש תיאום הגעה מראש היא שכשיש מוצר מעניין בלוחות שאני רוצה שיגיע אלי, אני פשוט נוסע לבדוק אותו כאפשרות לרכישה. כלומר, אני יכול לשבת בחנות מצד אחד או להיות בדרך לבאר שבע לבדוק מוצר מצד שני״

Audio-X-stream

כששאלתי את דני בכור מה הוא לא יכניס לחנות התשובה היתה ברורה.

״אני לא אכניס לחנות מוצר שאינו מוגדר וידוע כאיכותי. לא אכניס לחנות רסיברים זולים לקולנוע ביתי אך כן תמצאו כאן מעבדי קול לקולנוע ומגברי חמישה ערוצים. חשוב לי שהמוצרים שישבו כאן ויודגמו כאן יהיו מבית טוב. היי אנד של היום ושל פעם. אני מחפש בדיוק את האודיופילים שרוצים לקנות סאונד. אני נותן פתרונות שאין היום בשוק. זה מתבטא במבחר שיש כאן ובאפשרויות הרבות שמאפשרות למוצר שהגיע אלייך הביתה בתנאים הכי נוחים שניתן״

Audio-X-stream

לסיכום

זו חנות מיוחדת במינה. שם תוכלו להרכיב מערכת מתקציב של אלפי שקלים ועד, תאמינו או לא, מעל 100,000 ש״ח וכל זה רק כמשומשים. דני אינו רק אדם שנעים להיות במחיצתו הוא גם מביא איתו ערך מוסף הן בהבנה הטכנית שלו וכמובן בנסיון של שנים באודיו. ההכירות שלו עם מוצרי אודיו היא אדירה. הוא גם יודע לקטוף את המוצרים הנכונים מהשוק אליו לחנות. מהכמה דקות שהאזנתי למערכת אצלו, הצליל משני מוניטורים ומגבר משולב היה מעולה. המבחר העצום, התחושה הביתית והשקט המענג של להיות ״לבד״ שמעלי, מעל האדמה המולה גדולה בהחלט מוסיף לחדוות הרכישה. המוצרים שתפגשו שם הם כאלה שמעוררים זכרונות. רמקולים של ספנדור לצד רמקולים של בורמייסטר. תמהיל עשיר שלא תמצאו בשום בחנות אודיו רגילה. האחריות והשירות, הסבלנות והידע הופכים את החנות הזו למשהו חדש בגזרת האודיו הישראלי. משהו חדש ומתבקש.

שורה תחתונה

אודיו אקסטרים היא חנות מיוחדת, מקסימה וחמימה, טונות של ציוד היי אנד איכותי ביותר, אפשרות לטרייד. שווה לבקר!

מיקום - חניון אלרם מרכז שוסטר רמת אביב ג׳

אתר אינטרנט - www.audioxstream.com

מעבר לתגובות בפורום