סיכום מפגש - השוואה בין שבעה קדם מגברים

נמר לוי
14-10-2014 05:55

חברי הפורום התכנסו במטרה לבחור מתוך שבעה דגמי קדם מגברים (סטריאו) את הטוב מכולם: היה זה מפגש של אודיופילים עם אהבה למוזיקה ואוזן רגישה, כמו גם לב חם. זיכום מפגש.

ביום שבת האחרון זה קרה. הנחישות של חבר הפורום הוותיק אלדר ("שניצל") לייצר אירועים מעניינים כבשה אותנו שוב. אחרי אירוע נגני התקליטורים בו ניגנו זה אחר זה עשרה נגנים שונים, הגיע זמנם של קדם המגברים. גם זה, כמובן, בדומה לאירוע הקודם, הפך להיות מפגש אשר משלב גיבוש חברתי, אהבה אדירה לתחום ולא פחות חשוב, הזדמנות להשוות בין רכיבים בליווי שיחות אודיופיליות מעניינות.

במקרה הזה, אני שימשתי כ-"זבוב שעל הקיר", זה שעוזר ל-״שף״ שלמה זבדה במטבח וגם זה שמדסקס עם חברי הפורום באירוע. הגעתי קצת לאחר שמיודענו יואל פלרמן פתח את האירוע והסביר כיצד הליך ההאזנה עומד להתבצע. יואל לא התערב בבחירת קטעי המוסיקה וחבל שכך. לטעמי, לפחות ממה ששמעתי, חסרו שם קטעים מאתגרים מבחינה דינמית. אבל בגדול, קטעי המוסיקה שנבחרו הוסכמו על כולם ולכן המבחן התבצע איתם. אבל זו סתם הערת אגב שהייתי מוכרח לשחרר לאוויר. לא חייבים ממש להתייחס אליה. ואם כן, אז בלי עצבים בבקשה.

קדם מגברים סטריאו - מפגש אודיו
הרכב המערכת

שבעה קדם מגברים, זוג רמקולים, מערכת הגברה עם מונובלוקים של לקסמן, מחשב כמקור (מטעמי נוחות), המון אביזרי שיכוך, חומוס, טחינה, בורקסים מלוחים ומתוקים, סלט חצילים בטחינה, סלט חצילים במיונז, סלט כרוב, פיתות, קולה, ספרייט, נקניקים, פנטה, תפוזים, אשכוליות. וכמובן, שניצל אחד במרכז שהסתובב, סחב, דאג, אירגן, חיבר, ניתק, חיבור שוב ושוב ניתק. בקיצור, שניצל מיוחד במינו, חי ואנרגטי. לשניצל הזה קוראים אלדר שמואלי והוא ניצח בענק על האירוע המיוחד.

קדם מגברים סטריאו - מפגש אודיו
מעבר לכיבוד העשיר והמפנק, האווירה המיוחדת והחמימה, החברים המקסימים שבאו עם אוזן חמה לבחינת הרכיבים, מצאתי שהמכנה המשותף לכולם הוא לא רק האהבה למוסיקה ולרכיבים אם כי סוג של רצון להיות ביחד. אפילו הקרב של שניצל ורוזי מעל דפי הפורום לא פגע בהשתתפותו של רוזי באירוע. ורוזי, הוא לטעמי לפחות, אחד מהגולשים החשובים בפורום שאת דעתו אני בהחלט מעריך. שמחתי מאוד לראות אותו באירוע. עם זאת, שמחתי לראות גם גולשים שטרם פגשתי פנים אל מול פנים. האירועים הללו חשובים לא רק ״לימודית״ אם כי חברתית, לכן אני כל כך מפרגן.

המבחן

שבעה קדמגברים, כל אחד מהם ניגן שלושה קטעי מוסיקה שנבחרו על ידי המאזינים:

The Nordic Sound של Lindberg / 2L

מרסדס סוסה, מיסה קראולה

סטיב קוהן, Remembering Tomorrow בהוצאה של ECM

קדם מגברים סטריאו - מפגש אודיו
המכשירים


- Music First Audio CLASSIC MK2 passive
- Audio Research reference 5 SE
- Tausend Allegri Preamplifier
- MBL 5011 Preamplifier
- Convergent Audio Technology SL-1
- Luxman CL-38U
- NAT Magnetic

במהלך האזנה לכל אחד מהמכשירים, המאזינים העניקו ציון מ-1 עד 10 בהתייחס לשלל פרמטרים כמו פירוט, תמונת סטריאו, הפרדה וכדומה. ולבסוף התרשמות כללית. לאחר שקלול הציונים נקבעו התוצאות.

קדם מגברים סטריאו - מפגש אודיו
התוצאות
מקום ראשון - NAT עם 37 נקודות.
מקום שני -MBL עם 19 נקודות.
מקום שלישי CAT עם 17 נקודות.
מקום רביעי עם 15 נקודות - לקסמן ואודיוריסרץ' יחדיו.
מקום חמישי - אלגרי עם 5 נקודות.

היה נחמד לראות את האושר על פני היבואן לוני כאשר גילה כי קדם המגבר שהוא מייבא זכה במקום הראשון. אישית, לא הייתי מופתע בעניין: תיארתי כבר לפני שנה את ה- NAT כקדמגבר הטוב ביותר שביקר אצלי בבית. כנראה שיש עוד כמה שחשבו כמוני, למעשה כמעט כל מי שהיה במפגש הזה. אז זו היתה עבורי שמחה כפולה: מצד אחד על האירוע הכל כך מענג ומצד שני על ההתאמה בין מה שאני חושב לבין דעת קהל הקוראים (רובם לפחות) – וזה רבותי, מרגיע בהחלט...

תודה לאלדר על התרומה לקהילה האודיופילית, לשלמה Z.S על ניהול המטבח ולכל האורחים שהגיעו והשתתפו באירוע חשוב כמו זה.
תודה ליעקב חבושה על צילום התמונות!


קדם מגברים סטריאו - מפגש אודיו

קדם מגברים סטריאו - מפגש אודיו

מעבר לתגובות בפורום