נראה אותך שוטר – ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
08-10-2014 05:55

הסרט "נראה אותך שוטר" מציג זוג חברים שלא הגיעו לשום מקום משמעותי בגיל 30 ומחליטים להתחפש לאנשי חוק, מכאן זה רק מדרדר להנאת הצופים.

גם אם אתם שבעים לאחר צפייה בעשרות סרטים ויודעים לדקלם שורות מקלאסיקות, וגם אם לא, את הסרט "נראה אותך שוטר" (Let's be Cops) אתם הולכים לאהוב. מבית היוצר של בימאי "איזו מין שכנה" ו-"חיה רעה", קבלו - באיחור של חודשיים את הקומדיה שהולכת להפיל אתכם מהמושב.

לפני הכול, חשוב לציין כי קולנוע הוא אומנות שנעשית ע"י רבים ולרוב גם נצרכת ברבים (בבית הקולנוע). קולנוע אמור לשקף בחלק מהמקרים מציאות אך מצד שני גם מייצר עולם בדיוני בו הכול יכול לקרות - אתם כבר יודעים את זה. בעת האחרונה, אני נתקל בכתבות ביקורת על סרטים אשר קוטלות את היצירה הקולנועית כבר באות ראשונה של המבקר, אני רוצה להזכיר שבאנו ליהנות - אז בואו נעשה זאת!

נראה אותך שוטר
אם ראיתם את הקדימון לסרט, אז אתם כבר יודעים בגדול על מה הסיפור: שני חברים מבינים שהם כבר בני שלושים מבלי שהגיעו לשום הישגים בחייהם. מה שנשאר זה לקפל הכול ולחזור לעיר נידחת אי שם. כסטריאוטיפ הוליוודי טיפוסי, גם כאן יש בחור לבן מטורף ובחור שחור שקול (אבל לא באמת), ברגע ספונטני הם הולכים לנשף מסיכות - פגישת מחזור, מחופשים לשוטרים. משם העניין מתחיל רק להתדרדר, שני חברה צעירים אשר מסתלבטים על התחפושת עושים צעד קדימה ואף מתעסקים עם המאפיונר המקומי עד לרמה של איומים. ובכן, הם לא בדיוק "טיפשים בלי הפסקה", אבל לא ממש רחוקים מהם והצרות נופלות עליהם מכל מקור שרק יבוא.


יש כאן בדיחות על הקולנוע (רפלקסיביות במלוא הדרה), מוסיקה מטורפת (בצלילים הראשונים והאחרונים של הסרט - BSB...), סקס, בגרות ואפילו אהבת גברים. לשם שינוי, טוב לראות שוב מאפיונר רוסי מטורף שרק מבקש ליצור כאוס, כי זה נראה הרבה יותר טוב מסתם מחבל לא יוצלח או טרוריסט צפון קוריאני המשתלט על העולם, ומה לגבי איזשהו שוטר מושחת? למרבה האירוניה, זהו סרט קליל ונחמד, אשר ברגע מסוים אף מרגיש רציני לזמן קצר, אבל הסירו דאגה מלבכם, זה חולף ומהר. זוהי קומדיה מטורפת, הצפייה בה מהנה ביותר, במיוחד באולם מלא אנשים שבאו ליהנות ולצחוק - הנאה מובטחת!


מעבר לתגובות בפורום