מכירות טאבלטים יורדות בגלל סמארטפונים גדולים

dtown
05-10-2014 11:26

גדול לכם בכיס? מסתבר כי הגדלת מסכי סמארטפונים בשנה האחרונה גורמת לירידה במכירות של טאבלטים ומהצד השני, ניצב איום של מחשבים ניידים זולים.

האם אתם מסתדרים עם מסך גדול בסמארטפון שלכם? לפי מספר מקורות בתעשייה, מסתבר כי המגמה המתחזקת של הגדלת מסכים (היום סמארטפון עם מסך בגודל 4.7"-5" נחשב ל- "מיני") גורמת לירידת מכירות של טאבלטים. יצרניות סמארטפונים רבות מציעות דגמים בגדלי 5.2"-6" (אפילו נקסוס 6 הבא צפוי להציע מסך 6") והעובדה כי מערכות ההפעלה של טלפונים וטאבלטים זהות למעשה (אנדרואיד או אפל iOS) גורמת למשתמשים להשאר עם הסמארטפון בכיס או בתיק ולהשאיר את הטאבלט בבית. עד לשנה שעברה, טאבלטים בגודל מסך של 7: היוו 70% ממכירות הטאבלטים, אבל עכשיו זה יורד לפחות מ- 60% וצפוי לצנוח עוד יותר.

ומה קורה כאשר המשתמש מחפש בכל זאת מכשיר עם מסך גדול יותר מ- 6"? כאן ניצבת נישת הטאבלטים בפני מתחרה מאיים נוסף: מחשבים ניידים קטנים וזולים (Notebooks) אשר מתחילים להמכר בעולם במחירים של כ- 200$. מדובר במחשבי כרומבוק (Chromebook) אבל גם מחשבים מבוססי מערכת Windows אשר המחירים שלהם יורדים בזמן האחרון. לפי כמה חברות מחקר שווקים, מכירות טאבלטים היו אמורות לצמוח השנה בכ- 12%-14% ביחס לשנה שעברה, אולם לאור ירידת המכירות בחודשים האחרונים, השינוי לעומת השנה החולפת אמור להיות רק 0%-2%.
 

מעבר לתגובות בפורום