Windows 10 היא מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט

dtown
30-09-2014 21:05

מיקרוסופט מציגה את חלונות 10 תוך שהיא מדלגת על מספר בסדרה (אין Windows 9) עם דגש על שולחן העבודה והפעלת ישומים במקביל.

שמה של מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט הצליח להפתיע את עולם הטכנולוגיה: זוהי Windows 10 שעתידה לקבוע את הכיוון אליו צועדת החברה. חלונות 10 החדשה תושק רק בשנה הבאה והיום מציעים נציגי החברה רק הצצה ראשונית ליכולות המערכת.

לכל המכשירים
|
מיקרוסופט רוצה שחלונות 10 תתאים למכשירי מגע כמו גם למחשבים שולחניים והיא תציג ממשק מוכר יחסית למשתמשי Windows 7 או 8. הממשק החדש לא יהיה שונה מאוד ויזואלית ולמעשה יאחד בין ממשקי 7 ו-8, עם תפריט התחל כמו בחלונות 7 אבל עם אריחים מגרסה 8. בשורה מעל לחצן ה-"התחל" ניתן יהיה לחפש תכנים במחשב וגם באינטרנט.


Windows 10
להבדיל מחלונות 8, אפליקציות של המערכת יפתחו לא על מסך שלם אלא על חלונות שניתן יהיה לשנות את גודלם. בנוסף, בשורת המסך התחתונה, יהיה לחצן מנהל משימות אשר יציג בשורה את כל האפליקציות הפועלות ויאפשר לעבור בצורה מהירה מהאחת לשניה.

Windows 10
Windows 10 תאפשר למשתמש להגדיר כמה שולחנות עבודה שונים: למשל, אחד לעבודה, אחר לבית ושלישי לאפליקציות מסוג אחר (אומנות למשל). אפשר יהיה לחלק את המסך לארבעה חלקים, בכל אחד מהם תרוץ אפליקציה אחרת במקביל.

Windows 10
כאמור, מדובר בגרסת הצצה בלבד, שאינה מערכת הפעלה שלמה וכפי שאנשי מיקרוסופט מתארים, יש לה עדיין "קצוות חדים בלתי גמורים". החברה מעוניינת כי אנשי מערכות הפעלה מנוסים יתנסו בחלונות 10 ויספקו פידבקים למיקרוסופט, היא מזמינה להרשם להתנסות בכתובת הבאה: https://preview.windows.com
Windows 10 בגרסת השקה מסחרית תצא רק בהמשך שנת 2015.


מעבר לתגובות בפורום