טאבלט גלקסי טאב S של סמסונג - ביקורת

ליאור קורן
28-09-2014 05:55

בדור האחרון בסדרת הטאבלטים של סמסונג, החברה קפצה מדרגה והשיקה צמד דגמים הנקראים Tab S. הקפיצה מתבטאת בשני פרמטרים בעיקר: איכות גימור וסוג המסך. ביקורת טאבלט.

מסך מרשים

הדבר הראשון שבולט לעין הוא איכות מסך התצוגה. הרוב המוחלט של דגמי הטאבלטים בשוק, מבוסס על מסכי LCD המוכרים. גם סמסונג נהגה כך עד עתה, אך לפני כמה שנים (שנת 2011) היא היתה הראשונה להשיק טאבלט עם מסך בטכנולוגיית Super AMOLED, היה זה דגם גלקסי טאב 7.7, אך הוא נשאר טיפה בודדת במערכה מול אוקיינוס מסכי ה- LCD. מאז, חלפו שלוש שנים ורק עכשיו סמסונג חוזרת לעשות שימוש ב- AMOLED, הפעם עם רזולוציה גבוהה בהרבה.

באופן אישי, אני תומך נלהב למדי של טכנולוגיית התצוגה הזו Super AMOLED המתייחדת בפיקסלים זוהרים המאירים עצמאית ולא זקוקים למנגנון תאורה אחורית עם נורות LED כמו ב-LCD. את הפיקסלים ב- AMOLED אפשר לכבות אחד אחד, כך שהשליטה בתאורת המסך נעשית ברמה של נקודה בודדת ולא באזורים שלמים כמו ב-LCD. ואכן, מסך ה- Tab S לא מאכזב: הצבעים זוהרים, השחור עמוק כתחתית תהום. במשחק "אספלט 8" למשל, אם תבחרו במסלול מירוץ של טוקיו, תיהנו מחווית נהיגה מרנינה בלילה, עם שחור נהדר וצבעי ניאון בוהקים, חוויה של צבעים. המסך תורם לחווית צפיה גם בסרטים וכאשר השימוש בקבצי סרטים רבי רזולוציה ילך ויגבר, כך תשתפר גם החוויה.


סמסונג גלקסי TAB S  - ביקורת טאבלט
לשמחתנו, הדורות האחרונים של טאבלטים עם גדלי מסך שנעים סביב 10", מגיעים עם רזולוציה גבוהה יותר מה- 1280x800 המתיישנת. דגמי ה- TAB S מגיעים עם רזולוציה גבוהה יחסית של 2,560x1,600 פיקסלים (מה שמביא ל- 4,096,000 פיקסלים – כפול מ- Full HD). הרזולוציה הגבוהה מאפשרת לקרוא בנוחות דפי אינטרנט גם לגובה (מצב פורטרייט). אגב, גם הגרסה הקטנה יותר של Tab S עם מסך ה- 8.4" כוללת רזולוציה זהה.

סמסונג גלקסי TAB S  - ביקורת טאבלט
גימור משופר

ה- גלקסי Tab S מציג גימור איכותי והדוק, עם מסגרת מתכת (בצבע זהב ברונזה), נקישה עליה מחזירה תחושה מוצקה ולא פלסטיקית. החזית מוכרת בעיצובה – שוליים לבנים בוהקים, לחצן פיזי אחד בתחתית המסך ושני לחצני מגע לצידו. לחצן ה"בית" משמש גם כקורא טביעות אצבע וניתן להגדיר במכשיר עד שלוש טביעות אצבע שונות עבור שימוש כמנגנון אבטחה משופר.

הגב דומה מאוד לזה המצוי ב- גלקסי S5 עם גימור פלסטיק לבן במרקם נקודות "דמוי פלסטר", שם ניתן לראות גם את עדשת המצלמה ונורת הפלאש. בסעיף החיבורים, ניתן למצוא כאן את הנבחרת הרגילה אשר כוללת שקע מיקרו USB לטעינה וחיבור למחשב, קורא כרטיסי זיכרון מסוג מיקרו SD (עד לנפח של 128GB), שקע אוזניות ויש גם נורת אינפרה אדום המאפשרת לעשות שימוש בטאבלט כשלט רחוק אוניברסלי. בשני צדדי המסגרת, ממוקם זוג רמקולים – אחד בכל צד, לקבלת אפקט סטריאו במצב צפייה בסרטים (לרוחב – Landscape). הטאבלט דק (6.6 מ"מ) וקל יחסית: משקל המכשיר עומד על 465 גרם, ניצב על הצד הקל יותר של סקלת הטאבלטים עם מסך בגודל דומה – דומה לזה של iPad Air (469 גרם) אך עם מסך גדול יותר - 10.5" לעומת 9.7" של אייפד. הגרסה של Tab S הקטנה יותר עם מסך 8.4" שוקלת פחות – 294 גרם.

סמסונג גלקסי TAB S  - ביקורת טאבלט
באריזה, מלבד המטען, מצורפות אוזניות In Ear עם כמה גדלי פלאגים להתאמה לאוזן. עם המכשיר, הגיע כיסוי מסוג Simple Cover. מחברים צד אחד שלו לגב הטאבלט (החיבור מתבצע לתוך שני שקעים יעודים) וזהו, הכיסוי מגן על מסך המכשיר ונפתח הצידה, פשוט ויעיל.

חומרה

מעבד המכשיר מיוצר אף הוא במפעלי סמסונג, ה- Exynos 5 כולל שמונה ליבות, אבע מהן פועלות בתדר 1.9GHz וארבע האחרות בתדר 1.3GHz. במבחן הביצועים Auntutu (בגרסה העדכנית של האפליקציה), התוצאה שנתקבלה היא 36531 – ניצבת קצת מתחת לדגמים כמו סוני Z2 או גלקסי נוט 3. אני מניח שהרזולוציה הגבוהה מורידה את הציון (המעבד נדרש "לדחוף" הרבה יותר פיקסלים) ואם המסך היה מציג Full HD אז התוצאות היו גבוהות יותר.

סמסונג גלקסי TAB S  - Auntutu
בכל מקרה, בשימוש ממוצע, הביצועים טובים ולא נרשמו בעיות מיוחדות. סוללת המכשיר מאפשרת לעבור יום עבודה גדוש או כמה ימים בין הטענה עם שימוש קליל יותר.


סמסונג גלקסי TAB S  - ביקורת טאבלט
מצלמה
המצלמה ב- Tab S מגיעה עם חיישן בעל 8 מגה פיקסל (לתמונות ביחס של 4:3) או 6 מגה לתמונות 16:9 ואפשרות צילום וידאו 1080/30p. ביחס לקטגוריית הטאבלטים, מצלמת ה- Tab S מספקת תוצאות מספקות בהחלט ויש לה גם נורית פלאש (ענין שאינו פופולרי דיו בקטגוריה), מצלמת הסלפי הקדמית (2.1 מגה פיקסל) אינה רעה. תפריט הגדרות המצלמה מספק אפשרות שליטה על נושאים כמו זיהוי פנים, מצבי מדידה, טיימר, הפעלת מבזק ועוד. ניתן לעשות שימוש גם במגוון של אפקטים (עין הדג, צילום "עתיק" ועוד) ובסה"כ, המשתמש לא ירגיש שהוא מקופח ביחס לעולם הסמארטפונים.

סמסונג גלקסי TAB S  - ביקורת טאבלט
אנדרואיד

גרסת האנדרואיד במכשיר היא קיטקט 4.4.2, עם אפליקציות כמו Hancom Office שמאפשרת לערוך מסמכים (דורשת עדכון גרסה), יש גם מצב ילדים (Kids Mode) – עבודה במוד ילדים  מאפשרת להורה לבחור אילו אפליקציות יהיו זמינות ומעלה על הצג ממשק צבעוני עם סמלונים גדולים המאפשר לילד לבצע פעולות כמו להקליט את עצמו, לצייר, לצלם (עם ממשק מצלמה פשוט) ולצער ההורה גם מאפשר גישה לחנות גוגל עם הצעות לרכישת משחקים נוספים...

בדגם זה מותקנת גם אפליקציית SideSync 3.0: אם יש לכם גם סמארטפון של סמסונג, השניים יעבדו כזוג צמוד, עם אפשרות לקבל שיחות מהסמארטפון בטאבלט ולבצע שיקוף מסך בניהם. בנוסף, אפשר לפצל את המסך עבור עבודה במקביל על שתי אפליקציות.

סיכום

מחיר הטאב S אינו זול ואפשר להשיג דגמים זולים בהרבה עם גודל מסך דומה. אבל, הטאבלט הזה מתאים במיוחד למי שמעריך את איכות המסך (מניסיון, כל מי שהציץ בו התלהב) ומחפש מכשיר אלגנטי למראה. המחיר כולל כיסוי, חודשיים מתנה לשירות הוידאו של סמסונג ישראל Smart VOD וספר כל שבועיים באפליקציית Evrit.

מחיר רשמי
Samsung Galaxy Tab S SM-T800 10.5 WIFI 16GB – מחיר 2,599 ₪
Samsung Galaxy Tab S SM-T700 WIFI 8.4" 16GB – מחיר 2,049 ₪
גרסת WiFi בלבד, נפח אחסון פנימי של 16GB, זיכרון 3GB RAM.

אחריות: 3 שנים של סאני תקשורת

מעבר לתגובות בפורום