שירות השכרת אייפד עם חבילת גלישה לחו";ל - בדקנו

ליאור קורן
25-09-2014 10:00

חברת Wemakeit! מציעה ליוצאים לחו"ל שירות השכרת טאבלט אייפד מיני עם חבילת גלישה סלולארית ואפשרות שימוש במכשיר כנתב אלחוטי ומכשיר ניווט, בדקנו את השירות.

לרשות מטיילים ישראלים אשר יוצאים לחו"ל וזקוקים לחבילת גלישה סלולארית (ומי לא זקוק לכך בימינו?) עומד שירות חדש בנתב"ג: שכירת אייפד עם חבילת גלישה. הרעיון שעומד מאחורי המיזם, הוא שילוב מספר שירותים בחבילה אחת: טאבלט אשר יאפשר גלישה סלולארית ביחד עם ניווט לרכב או ברגל וגם חיבור מכשירים נוספים אליו כנקודת גלישה סלולארית. חברת Wemakeit! פתחה דלפק שירות בטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון ומשם ניתן לשכור את הטאבלט (השירות נקרא Trave!mate). במקביל, החברה מציעה לתיירים הנכנסים לישראל, שירות דומה עבור הטיול בארץ.

מה יש בחבילה

דלפק החברה ממוקם בטרמינל 3 בשדה התעופה, באותה קומה בה נמצאים דלפקי חברות השכרת הרכב לתיירים נכנסים. בשלב זה, הדלפק פתוח עד שעה 18:00 בכל יום, לנו יצא לטוס בשעת לילה מאוחרת ולכן היה צריך להזמין מראש את השירות ולאסוף את הטאבלט באחד מדלפקי חברות השכרת הרכבים.

בחבילה, מגיע תיק צד עם רצועת כתף לנשיאה, בתוכו תמצאו טאבלט מסוג אייפד מיני מהדור הראשון, עם מסך בגודל 7.9" ורזולוציה של 1024x768 פיקסלים - מעט נמוכה ביחס לדגמים החדשים, אבל עדיין שימושית בהחלט. האייפד עטוף בכיסוי מגן קשיח מכל צדדיו ואפשר גם להציב אותו על שולחן, בעזרת מעמד נשלף מכיסוי המגן. בתיק, מצורפים גם כמה דפי הוראות בעברית עם איורים המסבירים על אופן השימוש במוצר, החל מהפעולות הבסיסיות (כיצד להדליק ולכבות את הטאבלט) וכלה בפעולות מתקדמות יותר. הטאבלט מגיע בנרתיק צד עם רצועת נשיאה לכתף, עם מטען לחשמל וגם מטען לרכב כאשר צריך לנווט בעת נהיגה.

Wemakeit - חבילת גלישה לחו
תוכן שימוש באייפד

האייפד מגיע כאשר על הפס התחתון במסך הבית מותקנות אפליקציות שימושיות: מפות גוגל (בעזרתן ניווטתי רגלית ברחובות ברלין), אפליקציית Waze לניווט ברכב, Gmail וכמובן דפדפן ספארי לגלישה באתרי אינטרנט.

מעבר לכך, מסך הבית כולל כמה קבוצות של אפליקציות, רובן קשורות לנושא תיירות / טיולים, בטאבלט שקיבלנו לסקירה, הותקנו אפליקציות יעודיות לטיול בעיר פריז, בארצות הברית, הולנד ועוד. מלבדן, המשתמש ימצא במכשיר ישומים שימושיים לטיולים, כמו שערי מטבעות, אתרי הזמנת שירותי תיירות כמו מלונות, אטרקציות מקומיות ועוד. זה בהחלט יכול לסייע בזמן החופשה, כמו גם החיבור לאפלקציות חברתיות כמו פייסבוק, סקייפ, וויבר ועוד (כולל כמה משחקים להעברת הזמן לפני עליה למטוס). רק אל תשכחו למחוק מהמכשיר נתונים אישיים שלכם, לפני החזרתו לחברה.

Wemakeit - חבילת גלישה לחו
השירות זמין בשלב זה בכ- 70 מדינות. בעת השהות בגרמניה, כרטיס הסים התחבר לשירותי חברת Vodafone בקישוריות 3G. איכות החיבור האינטרנטי היתה בסדר, לא מסחררת במהירות שלה, אבל זה הספיק בהחלט עבור גלישה באתרים שונים, ניווט (בעזרת שירותי דאטה) ועוד. על פי הצהרת חברת Wemakeit, אפשר לחבר אל האייפד עד חמישה מכשירים שונים דרך חיבור ה- WiFi ולהשתמש בגלישה הסלולארית. בפועל, החיבור בתצורה זו היה איטי עד כדי חוסר פעולה וגם כאשר בדקנו זאת עם טאבלט נוסף של החברה, התוצאה לא היתה טובה יותר.

חשוב לדעת
הלקוח אמור לקבל למכשיר הטלפון האישי שלו (איתו נרשם לשירות) התראות על ניצולת החבילה ולפי הצהרת החברה היא "תעשה מאמץ" לשלוח התראה כאשר נוצלו 75% מנפח החבילה. בתום ניצול כל נפח החבילה, הגלישה תחסם. כרטיס הסים מיועד לשימוש רק בתוך האייפד איתו הוא מגיע והחברה מזהירה כי תקנוס מי שיעביר אותו למכשיר אחר.

Wemakeit - חבילת גלישה לחו
מחיר מול האלטרנטיבות

כיום, לרשות מי שטס לחו"ל, עומדות מספר אלטרנטיבות: 1) לעשות שימוש רגיל בטלפון במחיר אסטרונומי שעלול להגיע לאלפי שקלים. 2) לרכוש חבילת גלישה מראש עבור הסמארטפון האישי, במחיר שנע סביב 140 ₪ - 200 ₪ לחבילת 1GB או במחיר של 29 ₪ ליום גלישה אצל סלקום (עד 50MB ליום). 3) לרכוש כרטיס סים מקומי במדינת היעד (עם מספר טלפון מקומי) במחיר של כמה עשרות בודדות של אירו או דולרים.

מחיר השירות של Wemakit! עומד על 75 ₪ ליום לאייפד מיני + חבילת גלישה סלולארית 1GB או 100 ₪ ליום עבור חבילת 2GB. לחילופין, המחיר לשבוע (7 ימים) עומד על 400 ₪ (עם חבילת 1GB). במחיר הזה, מקבלים כאמור גם טאבלט צמוד (עם מסך גדול ונוח יותר לגלישה מאשר בטלפון) ואפשרות שימוש כמכשיר ניווט GPS או כנתב אלחוטי לסמארטפונים נוספים.

קישור: אתר החברה

מעבר לתגובות בפורום