אולימפוס משיקה עדשת 40-150mm עם צמצם גדול ואת E-PL7

ליאור קורן - קלן
15-09-2014 23:00

אולימפוס מכריזה בפוטוקינה על עדשת זום עם טווח ארוך במיוחד וצמצם גדול לתנאי חשיכה - 40-150mm F2.8, לצד קושחה חדשה ל- E-M1 ומצלמה בעיצוב רטרו עם חיישן גדול ומסך מפרקי לצילום סלפי – E-PL7.

נתוני המכירות בשוק המצלמות מראים בשנים האחרונות ירידה חדה במכירות של מצלמות קומפקטיות פשוטות (הוחלפו ע״י סמארטפונים). מצד שני, הקטגוריות שמתחזקות שייכות למצלמות המתקדמות יותר: מי שרוכש מצלמה, מעדיף אותה כמה שיותר טובה ובפער ניכר מול הסמארטפון. בנוסף, הפורמט החדש יחסית של מצלמות ללא מראה, מאפשר לחסוך משקל רב מכתפו של הצלם, מה שמתקבל בברכה אצל צלמים רבים. לאור זה, החלטתה של אולימפוס להתמקד בעיקר במצלמות ״ללא מראה״ ובציוד בעל מאפיינים מקצועיים נראית הגיונית.

עדשת 40-150mm F2.8 Pro

העדשה החדשה, מגיעה עם טווח זום חסר תקדים של 40-150 מ״מ עם צמצם קבוע בגודל F2.8, בגלל גודל החיישן במצלמות אולימפוס שמגיע עם מקדם קיטוע (Crop X2), הטווח בפועל עומד על 80-300 מ״מ. יש בנמצא עדשות עם טווח דומה, אבל לא עם צמצם גדול יחסית של F2.8 המאפשר להכניס יותר אור אל חיישן המצלמה, עבור צילום בתנאי תאורה חשוכים יחסית. בהשוואה, עדשות מקבילות של ניקון וקנון מציעות טווח של 70-200 מ״מ עם גודל צמצם דומה והן שוקלות כ- 1.5 ק״ג לעומת 880 גרם של האולימפוס. העדשה עמידה בפני אבק, נתזי מים או טמפרטורות נמוכות במיוחד, יש לה מנגנון מיקוד מהיר ושקט.

אולימפוס 40-150 מ״מ F2.8 Pro

העדשה תחל להמכר באירופה בחודש נובמבר במחיר של 1,399 אירו באירופה. לצד העדשה, הושק גם טלקונברטר אשר יוצר הגדלה נוספת של X1.4 במחיר 439 אירו באירופה. המחיר לשני המוצרים ביחד יהיה 1,599 אירו. בהמשך, תשיק אולימפוס עדשה נוספת בסדרת ה- Pro, את ה- 7-14mm F2.8 החדשה.

אולימפוס 40-150 מ״מ F2.8 Pro

קושחה חדשה למצלמת הדגל E-M1

מצלמת הדגל של החברה, מקבלת גרסת צבע חדשה וכסופה. לטענת אולימפוס, בזכות השימוש במנגנון ״ללא מראה״, ה- E-M1 שוקלת 38% פחות מאשר מצלמת DSLR ממוצעת. במצלמה, יש מייצב רעידות פנימי המייצב את החיישן עצמו ובכך מאפשר להשיג יצוב רעידות עם כל עדשה המחוברת למצלמה (בין אם מדובר בעדשות חדשות או ישנות). זהו גם המייצב הראשון במצלמה אשר פועל על חמישה צירים שונים. אולימפוס הכריזה בתערוכה על גרסת קושחה חדשה ובניגוד למקובל בתחום המצלמות – בו שדרוגי קושחה (תוכנת הפעלה) מציגים בעיקר תיקוני באגים, קושחת ה- E-M1 מביאה תכונות חדשות. למשל, מעתה, בעזרת חיבור כבל USB למחשב והפעלת תוכנת Capture של אולימפוס, ניתן לשקף בזמן אמת על מסך המחשב את מה שרואה המצלמה, כולל שינוי פרמטרים וצילום בלחיצה מהמחשב. תכונה חדשה נוספת היא אפשרות ביצוע תיקוני גאומטריית מבנים (Digital Shift) מבלי לגעת בעדשה, מה שנדרש בעיקר בצילומי ארכיטקטורה. דרך האפליקציה לסמארטפון, אפשר להפעיל מרחוק טיימר לצילום עצמי או להתחיל בצילום תמונות במרווחי זמן מוגדרים (Time lapse).

אולימפוס E-M1

מצלמת החובבים E-PL7

סדרת ה-PEN של אולימפוס מקבלת דגם חדש – שישי במספר, הסדרה ידועה בעיצוב הרטרו שלה ואם עד עכשיו היא נחשבה לפחות מתקדמת מדגמי ה- OM-D של אולימפוס, אז ה- E-PL7 החדשה מצמצמת את הפער. השיפורים ביחס לעבר, כוללים יכולת תפעול מתקדמת יותר, מנגנון סגר מכני חדש ומסך אחורי מפרקי, ניתן להטיה עד ל- 180 מעלות עבור צילום סלפי – אך הפעם בכיוון מטה. גוף המצלמה החדשה מציג גם עמידות מסוימת בפני פגעי מזג אוויר (אבק ונתזי מים). אולימפוס הנדסה מנגנון סגר מכני חדש שאמור למנוע תופעת רעד וטשטוש בתמונה שקרתה בעבר בסיטואציות ספציפיות בזמן הצילום ואם אתם רוצים להבטיח "אפס רעידות" אז אפשר להפעיל את התפריט הייעודי אשר משלב מנגנון מכני ואלקטרוני להעלמת התופעה.

אולימפוס E-PL7

המסך האחורי (בגודל 3") מציג תמונה ברזולוציה של 1.04 מיליון נקודות, זהו מסך מגע ביחס תצוגה של 3:2 וניתן להטיה כלפי מעלה בכ- 80 מעלות ואף להיפוך של 180 מעלות בהטיה כלפי מטה (כך שהפלאש החיצוני אינו מפריע לצילום סלפי). המצלמה אינה כוללת פלאש פנימי ויש לחבר את החיצוני הקטן המצורף דרך השקע המתאים בראש המצלמה (או לחילופין, לחבר לאותו השקע עינית אלקטרונית חיצונית הנמכרת בנפרד).

ה- E-PL7 כוללת גם קישוריות WiFi פנימית וחובבי העלאת תמונות "יצירתיות" לפייסבוק ישמחו לראות כי נוספו לתפריט מספר פילטרים אומנותיים חדשים. ה- Olympus E-PL7 מציעה מפרט דומה לזה של מצלמת ה- E-M10, עם אותו חיישן בפורמט מיקרו 4/3 ורזולוציית 16 מגה פיקסל ומערכת איזון רעידות בגוף המצלמה (מייצבת רעידות עם כל עדשה מחוברת) בשלושה צירים. אם בחרתם לעשות שימוש בעדשה עם מיקוד ידני, תוכלו להעזר במנגנון ה- Focus Peaking שצובע את החלקים בתמונה שנמצאים בפוקוס. קצב הצילום הרציף עומד על 8 תמונות בשנייה והסוללה גדלה מעט ביחס לדגם הקודם (כנראה במטרה לפצות על הצריכה הגדולה יותר בעת שימוש ב- WiFi). ה- אולימפוס E-PL7 תמכר באירופה במחיר של כ-600 אירו למצלמה ועדשת 14-42 מ"מ.

אולימפוס E-PL7

הכותב היה אורח חברת אולימפוס בתערוכה.

אולימפוס

אולימפוס 40-150 מ״מ F2.8 Pro

מעבר לתגובות בפורום