מתקפת מקרני קול ואודיו אלחוטי בתערוכת IFA

ליאור קורן - ברלין
09-09-2014 17:00

הדבר הגדול הבא (שנכנס כבר הביתה) הוא מקרני קול מעוצבים המותקנים בצמוד לטלוויזיה עם אפקט קול היקפי וגם מערכות אודיו אלחוטיות המאפשרות להאזין למוזיקה בכל חדר בבית - השירים ממשיכים ללוות אתכם גם במעבר מחדר השינה לסלון ובחזרה.

על פי דברי נציגים רבים בתערוכת IFA, לקוחות רבים כבר לא מוכנים להציב בסלון תיבות גדולות ואפילו קטנות של רמקולים. המגמה העולמית מוכתבת ע״י דרישות עיצוב (פעמים רבות בעקבות דרישת בעלת הבית...) וכתוצאה מכך, יש מגמה עולמית ברורה של מעבר אל מקרני קול. השם ״מקרני קול״ מתייחס לתיבה צרה וארוכה, אשר מוצבת בדרך כלל מתחת למסך הטלוויזיה, היא כוללת בתוכה מספר רב של רמקולים ובנוסף, גם סאב וופר (נפרד או אינטגרלי) אשר אחראי על תדרי הבס.

רבים ממקרני הקול, כוללים, מלבד יחידת הגברה לרמקולים, גם שלל כניסות ויציאות אודיו / וידאו, מעבדי קול ותמונה והם מחליפים למעשה גם את הרסיברים המגודלים אשר שימשו עד עתה כמרכז מערכת הקולנוע הביתית. ה- Sabre SB35 של הרמן קרדון, הוא מקרן צליל דק מאוד - בעובי של 3.2 ס״מ בלבד, מה שהופך אותו מתאים לטלוויזיות הלד הדקות. מלבד חיבורים למקורות וידאו מקובלים, הוא כולל קישוריות אלחוטית מסוג BT עבור הזרמת מוזיקה ממכשירי אנדרואיד או אפל.

הרמן קרדון SABRE SB35

מקרן הקול כולל גם יחידת סאב וופר אלחוטית בעלת גוף דק מאוד יחסית לסאבים רגילים (8.6 ס״מ) והיא ניתנת אף לתליה על הקיר.

הרמן קרדון  סאב וופר SABRE SB35

אחת מהחברות המובילות בקטגוריה, היא ימאהה אשר פיתחה מקרני קול בעלי יכולת הקרנת אלומות קול על הקירות ולהשתמש בהחזרים על מנת ליצור אפקט משכנע של צליל היקפי בעל 7.1 ערוצים. בהדגמה, דגם ה- YSP-2500 הצליח להרשים עם אפקט הסראונד בסרטים, אם כי אחיו לסדרה, דגם ה- SRT 1000, עשה זאת בפחות הצלחה (כנראה שעוצמת המכשיר משפיעה על האפקט). המכשיר כולל מערכת כיול אוטומטית בעזרת מיקרופון והוא ניתן לשליטה מרחוק דרך סמארטפונים או טאבלטים.

YAMAHA YSP 2500

חברת סמסונג, הציגה בתערוכה מקרן קול ראשון מעוגל המתאים בצורתו לטלוויזיות הקעורות של החברה (סביר להניח שהוא יתאים יותר להתקנה על המזנון מאשר על הקיר). דגם ה- HW-H7500 מתחבר באופן אלחוטי לטלוויזיה וכולל גם סאב וופר אלחוטי עם וופר בקוטר 6.5״.

סמסונג HW-H7500

מקרן הקול של LG מתחבר למערכת החדשה של החברה Music Flow אשר מחברת את כל החדרים בבית למקורות מוזיקה שונים. אפשר לחבר אליו גם רמקולים אלחוטיים אחוריים וכמובן גם סאב וופר אלחוטי ובכך לייצר מערכת קולנוע ביתי עם 5.1 ערוצים.

LG Music Flow

התחום של מערכות אודיו מרובות חדרים בבית הולך ותופס תאוצה. חברת הרמן קרדון הציגה את ה- OMNI, הקונספט של המערכת הוא לרכוש יחידות רמקולים עצמאיות לכל חדר בהתאם לצורך. השליטה על המערכת נעשית דרך טאבלט (בעזרת אפליקציה יעודית) ותהליך ההגדרות נראה פשוט יחסית: לאחר הוספת רמקול חדש, מוסיפים בממשק חדר (מטבח, סלון וכו׳) ומגדירים האם מדובר ברמקול יחיד או בשניים שיעבדו בתצורת סטריאו. לאחר מכן, ניגשים אל רשימת השירים במאגר המוזיקה הביתי וגוררים את השיר המבוקש אל סמל החדר בו אתם נמצאים.

הרמן קרדון OMNI

בשדרוג התוכנה הבא, החברה מבטיחה כי המוזיקה תעבור ביחד אתכם מחדר לחדר. כרגע נמכרות שתי יחידות רמקולים (בגדלים שונים) במחירים שנעים בין 1,000 ש״ח - 2,000 ש״ח ליחידה ואפשר לבנות גם סטאפ של 5.1 רמקולים בחדר ספציפי.

הרמן קרדון OMNI

מוצר חדש ומעניין של החברה הוא סאונד בר אישי המיועד לחיבור אל מקורות אודיו שונים - במיוחד אל סמארטפונים וטאבלטים. דגם ה- Authentics L16 שואב את מקור העיצוב שלו מהרמקולים הקלאסיים של הרמן L100 שנמכרו בשנות ה-70. גוף המכשיר עשוי עץ אגוז, הוא גדול וכבד ומכיל בכל צד שלושה רמקולים, עם מגבר 500 וואט לכל צד. עוצמת הרמקולים חזקה ומסוגלת למלא ללא בעיה חדר בגודל ממוצע. ה- L16 כולל קישוריות אלחוטית מסוג WiFi או BT עם תאימות למכשירי אנדרואיד או אפל.

הרמן קרדון L16

את המכסה (באמצע החלק העליון) אפשר להחליף ביחידה אחרת המאפשרת להניח עליה סמארטפון ולהטעינו בצורה אלחוטית (תלוי גם בתמיכת דגם הטלפון הספציפי), לצד ה- L16 הגדול (עולה כ- 1,000 אירו באירופה), השיקה הרמן דגם קטן יותר L8 במחיר של 600 אירו. המכשירים תומכים ב- NFC, כך שבנגיעת סמארטפון, ניתן להתחיל לנגן מוזיקה.

הרמן קרדון L8

בתערוכה, הוצגה גם מערכת ה- SONOS אשר מאפשרת האזנה למוזיקה בכל חדרי הבית דרך חיבור אלחוטי. לצד הרמקולים האלחוטיים הרגילים, הוצג מקרן קול המאפשר להזרים אליו כל פורמט של קובץ אודיו דרך האוויר (כולל הצגת תמונת עטיפות אלבומים על מסך הטלוויזיה). ניתן לשדך אליו סאב וופר אלחוטי יחודי בצורתו וגם רמקולים אחוריים ובכך ליצור מערכת קולנוע 5.1 אלחוטית.

SONOS Playbar

יצרנית המסכים גרונדיג, משווקת קו דגמים שלם אשר מגיע עם מקרן קול מובנה בטלוויזיה בעיצוב אלגנטי. הפס התחתון במסגרת המסך כולל רמקולים עם מגבר בעוצמת 60 וואט וגם סאב וופר פנימי 20 וואט. פס הרמקולים מסוגל לספק אפקט של צליל היקפי בעזרת מערכת ה- SRS Studio Sound.

גרונדיג Finearts 65 FLX 9491 SL

במקביל לדגמים האינטגרליים, יחידות הסאונד בר הרגילות של החברה, כוללות ארבעה רמקולים פנימיים, קישוריות אלחוטית BT, סאב חיצוני אלחוטי, חיבורי HDMI ואפשרות התקנה על הקיר.

מקרן קול גרונדיג

דגם ה- SBX-N500 של פיוניר תומך בתכונת ה- Miracast, מה שאומר כי הוא מסוגל לשקף לטלוויזיה תכני מולטימדיה, אפליקציות ועוד מכל סמארטפון, טאבלט או מחשב שתומך בתכונה זו. הוא כולל גם סטרימר פנימי (DLNA) שמזרים תכנים דרך WiFi. בתוך מקרן הקול, שוכנים שני סאב וופרים ומגבר 2.2 ערוצים בהספק כולל של 140 וואט.

פיוניר SBX-N500

גם חברת פיליפס מציעה מקרן קול מדגם  Fidelio Soundbar, דגם ה- HTL7180 מאפשר ליצור מערכת קולנוע ביתי אלחוטית עם 4.1 ערוצים, בעזרת חיבור של שני רמקולים אחוריים אלחוטיים וסאב וופר. מקרן הקול עשוי אלומיניום והוא כולל שתי כניסות HDMI ויציאה אחת והוא כולל גם חיישן המכייל את מערכת הקול בהתאם לזוית בה הונח המכשיר על המזנון.

Philips Fidelio Soundbar

הכותב היה אורח חברת ניופאן בתערוכה.

מעבר לתגובות בפורום