מתקפת השעונים החכמים - הטרנד החדש על היד

ליאור קורן
28-08-2014 19:45

מהיום, שעון חכם זה לא סתם מרובע: נישת השעונים החכמים קופצת מדרגה עם הכרזתם של דגמים חדשים ומעוצבים מתמיד - LG G Watch R וסמסונג Gear S, הם מצטרפים ל- Moto 360 העגול ויתחרו ב- iWatch של אפל.

הכרזות היום החולף על השעונים החכמים החדשים של LG ו- סמסונג מציגות שינוי בנישה המתרחבת: לא עוד מלבן פלסטיק משעמם על היד, אלא שעון שחוזר בצורתו אל הקלאסיקה העגולה, אבל עם מוח חכם בהרבה ותכונות שהופכות אותו לעוזר אישי צמוד על היד.

LG G Watch R – עגול על היד

בעוד השעון החכם הראשון של LG היה מלבני בצורתו, השעון החדש מציג מסך עגול ועיצוב שמזכיר יותר מתמיד שעון יד אמיתי. המסך העגול, עשוי בטכנולוגיית P-OLED (OLED פלסטיק), בגודל 1.3 אינץ' ורזולוציית 320x320 פיקסלים. החברה מצהירה כי מסך ה- P-OLED מציג תמונה מרשימה גם בתנאי אור חזק ומכל זווית. השעון מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסתה הייעודית למחשוב לביש: Android Wear עם אפליקציות יעודיות. LG הטמיעה בשעון מד דופק בו יעשה שימוש במגוון ישומי בריאות וספורט. ה- G Watch R מציג התראות על שיחות והודעות בחיבור עם סמארטפון, כמו גם התראות יומן ודיווחי מזג אוויר.


גוף השעון עומד בתקן IP67 לעמידות במים בעומק של עד מטר לחצי שעה, הרצועה המקורית (עור) ניתנת להחלפה (מה שיוצר אפשרות לעיצוב מגוון רצועות תחליפיות). המפרט הטכני כולל מעבד Snapdragon 400  בתדר 1.2GHz, זיכרון RAM 512MB, נפח אחסון פנימי של 4GB וסוללה בקיבולת 410mAh.
השעון יהיה זמין למכירה במהלך החודשים הקרובים, טרם נמסר מידע על מחירו.

LG G Watch R
סמסונג Gear S – עצמאי על היד

השעון החדש של סמסונג – Gear S נוצר במטרה לפעול באופן עצמאי בהחלט מבלי להזדקק לשירותיו של סמארטפון צמוד. הוא מגיע עם מקום להכנסת כרטיס סים עם חיבור סלולארי 3G, כך שאפשר לנהל ממנו שיחות קוליות, לקבל בזמן אמת התראות מרשתות חברתיות, אפליקציות ויומן ולהגיב באופן מיידי להודעות בעזרת מקלדת הטקסט. החיבור הסלולארי, מאפשר להשתמש גם בעוזרת הקולית של סמסונג – S Voice ולתת לה פקודות ביצוע שונות.


ה- Gear S כולל מסך קמור בגודל 2", בטכנולוגיית Super AMOLED עם רזולוציה נאה של 360x480 פיקסלים. הוא מעוצב באופן אלגנטי יותר מאשר הדגמים הקודמים ואף כולל עמידות מסוימת בפני מים בתקן IP67 (טבילה של עד חצי שעה בעומק 1 מטר). לב המכשיר מבוסס על מעבד כפול ליבה בתדר 1.0GHz, עם זיכרון 512MB RAM ונפח אחסון פנימי של 4GB, הסוללה מציעה קיבולת של 300mAh ולפי הצהרת סמסונג היא אמורה להספיק ל-2 ימי עבודה "בשימוש ממוצע". השעון כולל חיבור USB וקישוריות אלחוטית מסוג WiFi ו- BT, כאמור, לצד יכולת סלולארית עצמאית. מערכת ההפעלה היא Tizen בפיתוחה של סמסונג, עם אפליקציות כמו ניווט רגלי, עדכוני חדשות ויישומי בריאות וספורט.


סמסונג Gear S
לצד השעון החכם, השיקה סמסונג אוזניות אלחוטיות תואמות – Gear Circle, עם חיבור Bluetooth ותקשורת חכמה עם השעון, כמו זמזום בעת קבלת הודעות. שני המכשירים יחלו להימכר בחודש אוקטובר, נתון המחיר עדיין לא פורסם.

סמסונג Gear Circle
מוטורולה Moto 360

השעון החכם של מוטורולה נחשף כבר לפני מספר חודשים, אך עוד בטרם החל להימכר, משך את תשומת הלב בזכות העיצוב העגול והאלגנטי שהיווה ניגוד לצורה הרבועה וה"משעממת" של שאר השעונים החכמים. עכשיו המתחרות חושפת את השעונים שלהן, ומוטורולה תצהיר בקרוב על המועד המדויק של תחילת המכירה בחנויות, כאשר המחיר הצפוי הוא 250$ בארצות הברית.


גוף המתכת של השעון, מציג גם הוא עמידות למים ואבק בתקן IP67 והתמיכה בטעינה אלחוטית חוסכת בחיבור כבל מציק. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד Wear ושלל החיישנים (מד דופק, צעדים, תאורה ועוד) ישמשו בסיס לאפליקציות ספורט ובריאות. מסך השעון עגול, בטכנולוגיית LCD, בגודל 1.5 אינץ' ורזולוציית 290x320 פיקסלים עם מגן זכוכית "גורילה 3". מעבד השעון הוא מתוצרת טקסס אינסטרומנטס, עם זיכרון 512MB RAM, קישוריות WiFi ו- BT.

Moto 360
ומה עם iWatch - השעון של אפל?
במקרה הזה, המידע מועט ומתבסס רק על שמועות, iWatch יוכרז כנראה באירוע של אפל בתשיעי לספטמבר (לצד אייפון 6?). סביר להניח כי אפל תאפשר לשלוט בעזרת השעון על האורות בבית, מערכות בית חכם, אבטחה ועוד, לצד שימוש בשעות לצרכי ספורט או בריאות.

מעבר לתגובות בפורום