סוני ופנסוניק מצטרפות למיזם פיתוח מסכי OLED

ליאור קורן
09-08-2014 12:30

JOLED הוא שמו של המיזם היפני אליו מצטרפות פנסוניק עם סוני, במטרה להוביל בעולם את פיתוח מסכי ה- OLED לשימושים מגוונים, כולל סמארטפונים, טאבלטים ומחשוב לביש.

שתי יצרניות המסכים היפניות – סוני ופנסוניק מעלות הילוך לכיוון עולם ה- OLED ומצהירות על הקמת מיזם משותף לפיתוח מסכים בטכנולוגיה המבטיחה Organic light emitting diode. המיזם יוקם בעזרת תאגיד החדשנות היפני – INCJ שיחזיק ברוב המניות, ביחד עם חברת Display Japan ושמו יהיה JOLED (אולד יפני). תאגיד החדשנות היפני משקיע בפרויקטים בתחומים מגוונים של אלקטרוניקה, אנרגיה ירוקה, ביוטכנולוגיה ועוד. מטרת החברה החדשה JOLED תהיה להאיץ ולהוביל בעולם את פיתוח מסכי OLED, הוא יתמקד (לפחות בשלב הראשון) במסכי AMOLED בגודל קטן ובינוני המתאימים לשימוש בסמארטפונים, טאבלטים וגם מחשבים ניידים. הפיתוח יכלול גם מסכים גמישים המיועדים למחשוב לביש כדוגמת שעונים, ביגוד ועוד. לאחר שטכנולוגיית המסכים תהיה בשלה, יוקם גם מפעל עם קו ייצור מסחרי.

ומה בנוגע לפיתוח טלוויזיות OLED גדולות? בעניין זה, נראה כי נכון לעכשיו, כל אחת מהיצרניות תמשיך בנתיב עצמאי משלה. סוני וגם פנסוניק עושות שימוש בחלק מדגמי הטלוויזיות שלהן בפאנלים מתוצרת LG, כך שיכול להיות כי יעשה שימוש גם בפאנלי LG OLED עבור דגמים עתידיים.

פנסוניק OLED 4K
שיתוף הפעולה בין פנסוניק וסוני בתחום ה-OLED נחשף כבר קודם למיזם JOLED, בתערוכת CES 2013 פורסם כי מהנדסי סוני ופנסוניק משתפים פעולה מזה זמן רב בפיתוח טכנולוגיות חדשות של פנלי OLED ושתי החברות חשפו בתערוכה מסכי OLED בגודל 56" ורזולוציית 4K (עם 3840x2160 פיקסלים). על פי אנשי פנסוניק, פנל המסך שלהם יוצר בשיטה חדשנית של הדפסה, מה שאומר כי חומרי ה- OLED האורגניים אשר מרכיבים את הפיקסלים בתמונה הוכנסו למקומם בעזרת מדפסת דיו מיוחדת. טכנולוגיית ההדפסה מביאה יתרונות בייצור משום שהיא מאפשרת דיוק גבוה וניצול מיטבי של כמויות חומרים, עם כמות קטנה יחסית של פסולת עודפת, כך שהיא יכולה להיות הזרז המצופה להכנסת מסכי OLED לייצור המוני. סוני השלימה את הצד השני של המשוואה, עם התמקדות על פיתוח טכנולוגיית הפיקסלים בטכניקת WRGB.


מיזם ה- OLED יוקם רשמית בחודש ינואר הקרוב של שנת 2015.

מעבר לתגובות בפורום