Unico Secondo - מגבר משולב איטלקי

נמר לוי
04-04-2008 01:27

ה- Secondo של Unison Research הינו מגבר במראה איטלקי קלאסי ובעל תצורה היברידית: שילוב של מנורות והגברה טרנזיסטורית.

Unison Research – חברת אודיו איטלקית שהוקמה בשנות ה-80 המאוחרות, יצרנית זו מתמחה ביצור מגברים, מקורות וקדם מגברים המשלבים תצורת מנורות יחד עם טרנזיסטורים (הייבריד) ומגברים מבוססי מנורות.

לאחרונה שידרגה יצרנית זו את מוצריה ויצאה עם סידרה חדשה העונה לשם UNICO. גם סידרה זו משלבת טכנולוגיית מנורות עם הגברה טרנזיסטורית, מה שאמור להיות פיתרון הולם לחובבי הצליל המנורתי עם השליטה הטרנזיסטורית. בנוסף ולאחר זמן מה הוסיפו דגמים חדשים אשר הגיעו בגימור שחור לעומת העצוב האפור המוכר.
ה- Secondo הנבחן הינו הדגם השלישי בסדרה ונחשב למגבר המשולב הנמכר ביותר של החברה.

בד לבן
המגבר מגיע עטוף בד לבן, פתיחתו הטיקסית מגלה קופסה שחורה מסיבית וסקסית, הגוף שחור והחזית עשוי אלומניום כסוף, מבריק ומצוחצח.
בימין החלק הקדמי נמצא לוגו החברה, עשוי עץ ומתנוסס בגאווה, משמאל נמצאים שני כפתורים בוררים עבים, מאסיבים ומרשימים, האחד שולט על העוצמה והשני בורר בין כניסות המכשירים המחוברים.
מבט לאחורי המכשיר מגלה לי 4 טרמינלים לרמקולים העשויים מתכת מוזהבת ומחופים בפלסטיק, משמאל לחיבורי הרמקולים נמצאת הכניסה לכבל החשמל.
בשאר החלק האחורי נמצאות שלל כניסות בתצורת RCA, מעליהן שתי כניסות נוספות - XLR מאוזנות.


המגבר המשולב הזה הינו ללא ספק איטלקי בעיצובו, סולידי ובו במידה מרשים, לא מצועצע – משדר מסר מאסיבי עם איכות בניה מרשימה.

השלט עשוי עץ, בחלק בו נמצאים כפתורי השליטה ישנה יריעת אלומיניום דקה, הנדסת האנוש מצוינת וקל מאוד לשלוט עליו גם במבט חטוף.

המגבר מקבל מקום של כבוד על סטנד נמוך משופר ברגליו בספייקים למניעת ויברציות מיותרות, עם פלטת עץ HDF איכותי.

רזולוציה ודינמיקה
אני מתחיל בהאזנה עם הרמקול האישי שלי (Harmony) אשר נחשב כקשה להנעה, זאת על מנת לאתגר את ה- Secondo, המקור שפותח את המבחן הוא הפטיפון והתקליט של JIMMY SMITH שנקרא THE CAT STRIKES AGAIN כבר ישוב על הפלטה - מוכן לתת לי לטעום מהצלילים. תוף הרגל פותח את הקטע במהירות מאתגרת כבר אני חש כי אכן מדובר במגבר בעל 120 וואט בריאים.

הבס נשמע הדוק, עגלגל ושמנמן בדיוק כמו שאני אוהב, גיטרת הבס מצטרפת ונשטפת לאוזני באופן משביע רצון, הרזולוציה טובה והמהירות והדינמיקה טובים מאוד, כאן ג'ימי מתחיל להכות באצבעותיו בהאמונד שלו ומשם מצטרפות חצוצרות וגיטרה חשמלית.
האנרגיה שמוציא המגבר הזה הינה מצוינת, הוא מפורט מאוד ויחד עם זאת אינו בהיר ואינו חותך את האוזן, ישנה מעט בעיית שליטה אך אני מוכרח להודות כי זהו אחד ממגברי ה-120 וואט היחידים שהתמודדו בהצלחה עם רמקול כזה.

אתגר "רמקול קשה" עובר בשלום ומכאן אני מחבר את ה- JMR Cantabile Signature שנימצא אצלי גם הוא למבחן, ה- JMR הוא רמקול קל לדחיפה לעומת ה- Harmonyשלי ואכן חשים זאת בבירור. הבס מהיר יותר, מדויק יותר וגם בקטעים בו הלהקה מנגנת יחד שומר המגבר על דינמיקה פרטים ואיזון מצוינים.

פטרישיה טבעית ומשכנעת
אני ממשיך במבחן עם המקור הדיגיטלי שברשותי בשילוב רמקול ה- Harmony
Patricia Barberמתוך התקליט Cafe Blue ממתינה לפקודת התחל, כאן נבחן המגבר ביכולת להוציא קול אנושי משכנע, קולה של הזמרת נישמע מהמרכז באופן משכנע אך מעט בהיר, הגיטרה האקוסטית מוצגת בגודל טבעי ומורגשת האצבע המלטפת את המיתר.

הקונטרבאס ניכנס לפעולה וכאן אני מגלה חוסר הדיקות ומעט בירבור בנמוכים, המגבר משום מה איבד מעט מהמהירות, אני מיד שולף קומפקט דיסק ממאגר הציוד לכתבות שלי וה- Micromega CD 132 מחליף את הנגן שלי שאינו ניחן באופי אנרגטי, עם ה- Micromega הבעיה נפתרה חלקית אם כי עדיין למרות האנרגיה המשופרת אין לי מספיק שליטה על התחום התחתון, לעומת זאת קולה של הזמרת נישמע טבעי וחלק.


את אותו קטע נשמע שוב עם ה- JMR הקליל יותר. כאן הקול נישמע טבעי ומשכנע, הבמה מצוינת, הקונטרבס שמצטרף מחמיא מאוד לרמקול, הכלים מסודרים במרחב הבמה באופן מדהים, תענוג לאזנים.
ההתאמה עם המקור הדיגיטלי של Micromega מצויינת ומחמיאה מאוד לצליל.

עולם חדש
הקטע הבא הינו קלאסי מבית דבוז'אק מתוך העולם החדש, כאן נבחן אותו עם פילהרמונית לא מרחמת ומרובת כלים, על הרמקול הקשה התחושה היא שזה באמת כבר מאמץ אותו אך הוא מצליח לשרוד ולתת את כל כוחו ביצירה, הדינמיקה סבירה, הפרטים באים על חשבון כח אך בהחלט ניתן להקשיב בו למוסיקה גם עם רמקול קשה בעוצמה סבירה.


על הרמקול הקל יותר, קסמו מתגלה שוב, הוא טבעי, דינמי ואיכותי, הפרדת הצלילים ומיקום הלהקה בחלל החדר משכנעים, יש עומק, גודל פרטים והרבה מוסיקה, המנורות אכן מחמיאות לו מאוד וקל מאוד להתאהב במוצר - כמאמר המשפט הבנאלי הינו אכן יפה וגם אופה.

לאחר 4 ימים של הפעלה רצופה לא גיליתי התחממות או מאמץ יתר של המגבר, לאחר מספר שעות האזנה הגיע ה-Unico Secondo לחום עבודה ומשם לא עלה בטמפרטורה יתר על המידה גם כאשר היה צריך להניע רמקול לא ידידותי במיוחד.
למרות הכתוב, עדיין רצוי לשים אותו במקום מאוורר וידידותי.


סיכום
UNICO Secondo הוא דוגמן, שורד ואנטלגנט לא קטן שיודע להבחין מתי המקור אינו מתאים לו. השילוב המנורתי ביחד עם הטרנזיסטור מחמיא לו מאוד, הוא אינו פוחד מרמקולים קשים ותובעניים אך יעדיף את הרמקול הממוצע וישמע במיטבו עם רמקול נציל.

איכות הבניה לא פחות ממרשימה והמראה מרטיט את הלב, היתרון הבולט במגבר הזה, לדעתי, הוא התמורה לכסף: הוא בנוי ברמה איכותית, נשמע טוב ויכול להניע את רוב הרמקולים המצויים בשוק. בשילוב מראה מרשים עם צליל חמים ונעים והפרדה מצויינת של ערוץ ימין ושמאל זו יכולה להיות רכישה חכמה.
כמו תמיד, חשוב לשלב לו את האלקטרוניקה הנכונה, הרוכש הנבון יוכל לחסוך לעצמו אח"כ שדרוג מהיר.
מהשלט, לעומת זאת, לא התפעלתי מבחינת ביצועים, הוא ניראה טוב אך קליטה היא אינה הצד החזק שלו, יש ללמוד היטב את זווית הקליטה שלו, מה שיהפוך את החיים שלכם לקלים יותר.

אחריות – ארמה אודיו
מחיר - 12,490 ש"ח

מערכת הבדיקה
קומפקט דיסק Original Cd 2008 Mk2
קומפקט דיסק Micromega CD 132
פטיפון NOTTINGHAM ANALOGUE - SPACEDECK
רמקולים Aurum Cantus Harmony
רמקולים JMR Cantabile Signature

מימדי החדר: 4.5 מטר על 4 מטר
תקרה: 2.90 מטר

מעבר לתגובות בפורום