ניקון משיקה את Capture NX-D – תוכנת חינם לפיתוח RAW

dtown
16-07-2014 08:31

Nikon משיקה היום את הגרסה הרשמית של Capture NX-D, יישום התוכנה החדש לפיתוח ולכוונון של תמונות RAW ממצלמות החברה.

Capture NX-D הוא יישום תוכנה שפותח כדי לאפשר למשתמשים ליהנות ממלוא אפשרויות הפיתוח של תמונות RAW עם הפעלה פשוטה. היישום מאפשר לבצע גימור באיכות גבוהה של תמונות שצולמו בפורמט RAW – במצלמת DSLR של Nikon, במצלמה ללא מראה מסדרת Nikon 1, במצלמה קומפקטית מסדרת  COOLPIX‏ או בכל מצלמה אחרת התומכת בתמונות RAW.

זוראב קיקנאדזה, מנהל מוצר ב-‏Nikon אירופה, אמר: "השקנו גרסת ביתא של Capture NX-D מוקדם יותר ב-2014 ומאז קידמנו בברכה משוב, הצעות ובקשות לפונקציונליות מהמשתמשים. ההשקה של הגרסה הרשמית של היישום, המוצעת להורדה בחינם, לוקחת בחשבון את המשוב שקיבלנו - לדוגמה, תראו שיפורים בממשק המשתמש ובדרכים שבהן ניתן להחיל כוונונים".

ל-Capture NX-D נוספה גם תמיכה בתמונות RAW שצולמו במצלמה הריפלקסית הדיגיטלית החדשה ניקון D810. יסופק גם Picture Control Utility 2, המקל על המשתמשים ליצור כלי Picture Control מותאמים אישית. ניתן להפעיל יישום זה מתוך Capture NX-D, דבר המאפשר שיתוף פעולה בין שני היישומים שיכול לשמש לפיתוח ולכוונון של תמונות שצולמו ב-Nikon D810 ובמצלמות ישנות יותר של Nikon.
בנוסף, Nikon עדכנה פונקציות של התוכנה לשיפור עיבוד התמונה וההפעלה, בתגובה לבקשות רבות, כולל הוספה של מברשת ריטוש אוטומטית. Nikon תמשיך להוסיף שיפורים, תכונות חדשות ותאימות למצלמות עתידיות בגרסאות הבאות של היישום.

תכונות עיקריות


- תומך בעריכה פשוטה של תמונות JPEG ו-TIFF
- לוחות צבעים מרחפים קלים לשימוש עם צג גדול וצגים מרובים
- מגוון תצוגות, כולל השוואות בין תמונות מרובות וכוונון של תמונות לפני ואחרי
- אימוץ פורמט הקובץ sidecar, הרושם ושומר את נתוני הכוונון בקובץ נפרד

קישור: הורדת התוכנה

מעבר לתגובות בפורום