טלוויזיות ה-4K החדשות של פנסוניק בישראל

ליאור קורן
15-07-2014 11:00

פנסוניק מציינת את השקת הטלוויזיות החדשות עם הפקת וידאו קליפ של עידן רייכל - ראשון בישראל שצולם באיכות 4K עם מצלמת ה-Lumix GH4, סדרת הדגל היא AX800 עם THX.

הטלוויזיות החדשות של פנסוניק: LED עם 4k ותקן THX

יורוקום תקשורת דיגיטלית, נציגתה הרשמית של Panasonic משיקה בישראל קו חדש של מסכים, הפעם כולם מגיעים בטכנולוגיית LED LCD (פנסוניק נפרדה מהפלזמות בשנה שעברה), כולל סדרת מסכי Ultra HD בגדלים של 58, 65 ו- 85 אינץ' ושבע סדרות של מסכי FullHD בגדלים של 32 ועד 60 אינץ'.


לרגל ההשקה, יורוקום, בשיתוף עם הפרויקט של עידן רייכל, יצרה וידאו קליפ באורך מלא הראשון בישראל ומהראשונים בעולם שצולם ב-4K בפורמט קולנועי מלא. עד כה עיקר התכנים המקצועיים שהופקו בעולם ברזולוציית 4k היו בעיקר סרטונים קצרים של  טבע ונוף, שצולמו עבור יצרניות המסכים הבינלאומיות במצלמות וידאו 4k מקצועיות המוכרות מעולם הקולנוע וזאת מתוך מטרה לקדם את מסכי ה- 4K שלהן. הגעתה של מצלמת ה- פנסוניק LUMIX GH4 אפשרה לצלם באיכות ה-UHD גם בישראל. השיר שנבחר לקליפ הוא הסינגל החדש Petit Roi (מלך קטן) של "הפרויקט של עידן רייכל", שיצא ביוני האחרון לקראת סדרת מופעי הקיץ והוא מבוצע בצרפתית על ידי הזמר צחי הלוי כשמאחורי ההפקה המוזיקלית עומד עידן רייכל.


Panasonic AX800 4K
הפרוייקט של עידן רייכל ב-4K

השיר שנבחר לקליפ הייחודי הוא הסינגל החדש Petit Roi (מלך קטן) של "הפרויקט של עידן רייכל", שיצא ביוני האחרון לקראת סדרת מופעי הקיץ והוא מבוצע בצרפתית על ידי הזמר צחי הלוי כשמאחורי ההפקה המוזיקלית עומד עידן רייכל. חוד החנית של פנסוניק בקו החדש היא סדרת ה-AX800 שהינה סדרת מסכי ה-Ultra HD LED הראשונה שמציגה החברה, עם רזולוציית 3840x2160 פיקסלים (פי ארבעה בהשוואה אל FullHD).

בסדרה זאת הטמיעה פנסוניק מנגנון החלקת תמונה 2000Hz שהינו המהיר ביותר שקיים כיום בקטגוריה. כמו כן, ה-AX800 הינה מהסדרות הבודדות בקטגוריה שתואמת לתקן ההוליוודי THX המבטיח חווית צפייה ברמת הצבעים הכי קרובה למה שהתכוון אליה הבמאי. סדרת המסכים מכילה גם מגוון חיבורים כמו שקעי HDMI 2.0 המאפשרים להעביר 4K בקצב 60p.

שבע סדרות מסכי ה- FullHD של פנסוניק ובראשן סדרת הפרימיום AS700, מציעה מנגנון החלקת תמונה מהיר של 1200Hz, מעבד מרובה ליבות (6) חזק במיוחד של Panasonic  להרצת יישומים מהירה, טכנולוגיה לזיהוי פנים (Face Recognition) של המשתמש, טכנולוגיה לזיהוי קולי (Voice Interaction) עבור שליטה במסך ופלטפורמת הפעלה משופרת בשם my Stream דרכה יכול המשתמש להתאים את המסך לנושאים המעניינים אותו באופן אישי, כולל מנוע המלצות תוכן אוטומטי שיודע לאתר חומרים רלוונטיים ממקורות מדיה פנימיים (תמונות וסרטונים) וחיצוניים (יוטיוב, אינטרנט).

טלוויזיות פנסוניק 4K - השקה
יש עברית!

עוד חידוש מעניין  הוא ה-Info Bar שמציג באופן אוטומטי תוכן רלוונטי למשתמש עם התקרבותו למסך. המידע כולל שעון, מידע מזג אוויר ותוכן אישי נוסף כפי שהוגדר על ידי המשתמש. מעבר לכך כוללים מסכי הפרימיום בסדרה תמיכה בשפה העברית, מקלט עידן פלוס וחיבורי HDMI 2.0 המסוגלים להעביר תמונת 4K בקצב מקסימאלי של 60 תמונות לשנייה. בסדרה החדשה אף שיפרה פנסוניק את פונקצית SWIPE & SHARE" " וכעת ניתן להעביר תכנים לטלוויזיה מהסמארטפון או טאבלט גם כשנמצאים מחוץ לבית, זאת באמצעות אפליקציית TV Remote של החברה.

טלוויזיות פנסוניק 4K - השקה

שלט עם ציין
עוד ניתן למצוא בקן המסכים החדש של פנסוניק: שלט Bluetooth  חכם עם שליטה במגע וגם אפשרות תפעול כעכבר מצביע עם ציין המופיע על המסך, ומצלמת סקייפ FHD מובנית. בכל הדגמים נעשה השנה שימוש בפאנל IPS LED Super Bright של Panasonic שמאפשר, בין השאר, זווית צפייה רחבה במיוחד ואיכות צבעים מרשימה.

טלוויזיות פנסוניק 4K - השקה
מחירים מומלצים לצרכן:

•    סדרת AX800L 4k החל מ- 27 אלף ₪ לגודל 58 אינץ' ו-40 אלף ₪ לגודל 65 אינץ'.
•    סדרת AS700L החל מ-7,000 ₪  אלף ₪ לגודל 50 אינץ' ו- 11 אלף ₪ לגודל 60 אינץ'.
•    סדרת AS670L החל מ- 6,500 ₪ לגודל 50 אינץ' ו- 9,000 ₪ לגודל 55 אינץ'.
•    סדרה AS630L החל מ- 4,200 ₪ לגודל 42 אינץ' ו- 5,500 ₪ לגודל 50 אינץ'.
•    סדרה AS610L החל מ-2,700 ₪ לגודל 32 אינץ'  ו- 5,300 ₪ לגודל 50 אינץ'.
•    סדרה A430L החל מ- 9,000 ₪ לגודל 60 אינץ'.
•    סדרה A410L החל מ- 1,500 ₪ לגודל 32 אינץ' ו- 3,300 ₪ לגודל 42 אינץ'.
•    סדרה A402L בגדלים של 32, 40 ו-48 אינץ' תושק בישראל במהלך ספטמבר.

עוד על הוידאו קליפ ב-4K


צילום הקליפ בוצע באמצעות שלוש מצלמות DMC-GH4 עם מגוון עדשות פנסוניק בניהן עדשות 8 מ"מ עם צמצם 3.5 לצילומים של תמונות בזויות רחבות (שוות ערך לעדשת 16 מ"מ בפורמט פריים מלא), עדשת 42.5 מ"מ עם צמצם של 1.2 המאפשר "בוקה" אידיאלי. העדשה השלישית היא 45-150 מ"מ עם צמצם 5.6 לצילום קלוזאפים על הבמה והבעות פנים של הקהל.

קליפ עידן רייכל

פנסוניק GH4 

לדברי גיא איציק, מנהל חברת "גיגי הפקות" שביצעה את הפרויקט עבור יורוקום תקשורת דיגיטלית, "מיד בתחילת העבודה עם ה- GH4  הבנו שהיא שונה מכל מצלמות DSLR שאיתן אנו עובדים ביום יום". לדבריו, "המצלמה שוקלת כמחצית ממצלמות הDSLR המקבילות, היא מגיעה עם מגוון רחב של עדשות איכותיות שמשקלן ועלותן נמוכה משמעותית מהעדשות ה-DSLR המקבילות. כמו כן, במצלמה בשונה מיתר המצלמות קיים פוקוס אוטומטי מהיר ואף קיים בה מנגנון ייחודי המאפשר לסנכרן בין המצלמה למכשיר הסלולארי באמצעות Wi-Fi. בדרך זאת ניתן להציב את המצלמה על חצובה גבוהה ולראות את התמונה שהיא מפיקה ישירות  על גבי הסמארטפטון או על גבי האייפד". לסיכום אומר גיא, בתום הפרויקט המורכב אני יכול לומר בלב שלם כי מדובר במצלמה שהיא בבחינת שובר שוויון בענף הצילום. מצלמה שבהחלט מהווה אלטרנטיבה ראויה להפקת תכני 4k ותכני HD לא רק בקרב הצלמים המקצועיים אלא בעיקר בקרב חובבי הצילום המתקדמים שימצאו אותה כידידותית ביותר לתפעול ולנשיאה".

טלוויזיות פנסוניק 4K - השקה
לדברי אריאל הדר, עורך הקליפ, "הודות למעבד תמונה Venus ארבע ליבות יודעת ה-GH4 להוציא קובץ 4k ב- 100 מגהבייט לשנייה וזאת בהשוואה למצלמת DSLR מקבילות שיודעת להפיק קובץ של 30 מגהבייט לשנייה בלבד. גודל הקובץ המרשים מאפשר לעורך לבצע בה הרבה יותר משחקי עריכה עם פגיעה מינורית באיכויות הצילום".


מחירה של גוף המצלמה שמושקת בימים אלה בישראל הוא החל מ- 8,500 ₪ לגרסת הבסיס ו- 12,000 ₪ לגוף עם עדשת 12-35 מ"מ וצמצם 2.8 קבוע.

 
בשלב ראשון מי שיוכל ליהנות מאיכויות הקליפ ב-4K יהיו לקוחות יורוקום, אשר יתחדשו באחד ממסכי ה-4K של Panasonic מסדרת AX800L המושקת בימים אלה בישראל בגדלים של 65 ו-58 אינץ'. בכוונת החברה להעלות את הקליפ באיכות צילום המקור גם בערוץ היוטיוב של עידן רייכל, מה שיאפשר לכל אחד ברחבי העולם לצפות בו ב- 4k במסך התומך ברזולוציה בין אם זה אייפד, סמארטפון, מקרן, מסך מחשב או טלוויזיה ביתית. בכוונת יורוקום אף להפיץ את הקליפ בכל רשתות החשמל והאלקטרוניקה המציעות מסכי 4k אשר יוכלו לעשות בו שימוש על מסכי התצוגה לצורכי המחשת איכויות התמונה.

לדברי אילן גרינבוים מנכ"ל קבוצת יורוקום, "מצלמת ה-GH4 מביאה עימה בשורה חדשה של ממש לענף הצילום בישראל. אם עד כה האפשרות לצלם תכני ווידאו איכותיים ב4k הייתה נחלתן הבלעדית של צלמים מקצועיים שעשו שימוש במצלמות וידאו קולנועיות, הרי שכעת עם ה- GH4 יכולים גם חובבי הצילום המתקדמים להגיע לאיכויות הגבוהות ביותר בצילום 4k עם מצלמה קלה וזולה משמעותית". גרינבוים מוסיף כי ביטוי לביקושים הערים למצלמה ניתן לראות בשבוע האחרון עם מכירתן של כל עשרות היחידות שהוקצו למכירה מוקדמת".

מעבר לתגובות בפורום