LG G3 - היורש המושלם? ביקורת סמארטפון

גולן טופמן
10-07-2014 06:55

LG G3 עומד למבחן: סמארטפון הדגל החדש של החברה, מציע מסך גדול עם רזולוציה הכי גבוהה כיום לגודל שלו, מצלמה עם חיישן מיקוד לייזר וממשק חדש שאמור להיות נקי ופשוט יותר. האם הוא מהווה המשך הולם ל-G2 המוצלח? ביקורת סמארטפון.

לפני פחות משנה, סקרנו את ה-LG G2 וכפי שאתם זוכרים, מאוד התלהבנו. LG הפתיעה בזמנו החזירה מלחמה ליריבות הגדולות – אפל וסמסונג ועלתה לרף העליון. והנה אנו כבר ביולי החם, ו-LG משיקה בישראל ובעולם את היורש G3 עם הבטחה גדולה מאוד – מסך Quad HD - QHD ברזולוציה מרשימה של 2560X1440 פיקסלים.

בהתחשב בהצלחה הגדולה של ה-G2, במסך החדש והחומרה החזקה, האם ה-G3 ישאיר את LG מביטה בגובה העיניים של יריבותיה? כל זאת ועוד, בסקירה.

מפרט המכשיר – "אתה מתחיל הכי מהר שיש לך, ואז מגביר.."


איך כובשים את השוק? מכוונים למקסימום? על כך יש ויכוח שעליו נעמוד בהמשך.

למכשיר יש מעבד סנאפדרגון 801 מרובע ליבות בתדר 2.5 ג'יגה הרץ. LG משווקת שתי גרסאות למכשיר – האחת, עם נפח אחסון של 16GB וזיכרון RAM של 2GB. השני, מגיע עם 32GB וזיכרון RAM של 3GB. לסקירה קיבלנו את גרסת ה-32GB. יש לציין שההבדלים יותר אקוטיים ברמת ה-RAM מאשר נפח האחסון, בשל היכולת להרחיב את הזיכרון במכשיר באמצעות כרטיס מיקרו SD.

למכשיר מצלמה בעלת חיישן של 13 מגה פיקסל עם מערכת יצוב אופטית מעט משופרת ביחס לזו של ה-G2 וחיישן לייזר חדש למיקוד מהיר. למצלמה הקדמית חיישן עם 2.1 מגה פיקסל. המכשיר מסוגל לצלם וידאו באיכות של 4K (UHD – רזולוציה של 3840X2160) וכן גם באיכויות של 1080P , 720P והילוך איטי של 120 פריימים לשנייה, גם כן באיכות של 720P.
סוללת המכשיר נותרה באותו הגודל – 3,000 mAh.

LG G3 - ביקורת סמארטפון, סקירה
המפרט החדש מול התחרות


ב-LG הבינו שיש צורך בעליית מדרגה על מנת לבלוט מעל החבורה. המכשיר גדל במידותיו וכעת אורכו 146 מ"מ, רוחבו 74.6 מ"מ והעובי, למרות גודל מסך של 5.5", הינו 8.9 מ"מ בלבד. המכשיר, שכולו מסך (עליו נפרט בהמשך), שוקל 149 גרם בלבד ולמרות גודלו (קרוב ל-Note של סמסונג), אינו מרגיש מגושם ביד בזכות הגב הקמור וגם מחליק לכיס בנינוחות.


לאחר השקת ה-G2, טענה LG שהמכשיר הוא פרי של מחקרים ושאלונים רבים שנשלחו במשך כמה שנים ללקוחות. "הרכבנו את המכשיר לפי דרישת הקהל", טענו אז בחברה. אז נשמעו הטענות כנגד חוסר היכול להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס חיצוני וחוסר היכולת להחליף סוללה (ל-G2 גוף מוצק במבנה סגור, ללא מכסה גב פריק). LG הקשיבה לפידבקים והתוצאה היא שב-G3 קיים מכסה סוללה, אשר מגלה חריץ לכרטיסי מיקרו SD (הרחבה עד ל-128GB). כעת, גם הסוללה ניתנת להחלפה פשוטה ע"י המשתמש.


LG G3 - ביקורת סמארטפון, סקירה
המכשיר עצמו עשוי פלסטיק קשיח ואם לומר את האמת – למרות החששות זה לא כל כך נורא. נכון, איכות הגימור של אפל ו-HTC משלבת מתכת וחומרים עמידים יותר, אך ב-G3 (כמו בלומיה של נוקיה לדוגמא) הפלסטיק קשיח ומרגיש טוב ביד. אצל המתחרים זה פחות מרשים: פחות אהבנו את הפלסטיק במכשירי הגלקסי, אשר מרגיש מאוד... פלסטיקי.
גב המכשיר, אשר מהווה למעשה את מכסה הסוללה, בנוי כאמור מפלסטיק קשיח ובכדי להעניק לו תחושה נעימה ומראה יוקרתי, הוא מוברש ומבריק עם אפקט חזותי של אלומיניום יוקרתי. עם זאת, לעומת גלקסי S5 או סוני Z2, החברה לא מצהירה באופן רשמי על עמידות לנתזי מים או אבק.

LG G3 - ביקורת סמארטפון, סקירה
כמיטב המסורת (אשר התחילה ב-G2), ל-G3 אין כפתורים בצדדים וגם לא בקדמת המכשיר. הכפתורים הפיזיים היחידים ממוקמים בגבו – כפתורי פלוס ומינוס לעצמת השמע וכפתור אמצעי אשר מסוגל להפעיל ולכבות את המכשיר וכן גם להכניס אותו למצב שינה. בניגוד ל-G2 בו הלחצנים בלטו מגב המכשיר, כאן הם שטוחים הרבה יותר ולא בולטים.

המצלמה נותרה במקומה – למעלה בגב המכשיר. מימינה מבזק המצלמה החדש, אשר משלב שתי נורות LED לאפקט של טמפרטורת אור חמה וקרה יחדיו (עבור התאמה למגוון מצבי תאורה). משמאל למצלמה ממוקם חיישן הלייזר החדש למיקוד מהיר של המצלמה.

למטה, הפעם בגב המכשיר, ממוקם רמקול בעל עוצמת 1 וואט. חיבורי ה-USB והאוזניה ממוקמים בתחתית המכשיר.

המסך החדש וביצועי המכשיר – חד, אך לא מנוצל לגמרי

מסך ה-5.5" של ה-G3 מרשים מאוד, אין ספק. מדובר במסך החד ביותר בשוק הסלולר, נכון לרגע כתיבת שורה זו. רזולוציית המסך, עם 2560X1440 פיקסלים, כנראה גבוהה יותר מרזולוציית מסך הטלויזיה והמחשב אשר ברשותכם, דבר אשר אינו מובן מאליו. האייקונים הטבעיים של המערכת (Native), נראים פשוט מצוין וחדים כתער. אייקונים של אפליקציות אשר טרם עדכנו לרזולוציה הנוכחית – פחות חדים.


LG G3 - ביקורת סמארטפון, סקירה
קצב התגובה של המסך מצוינת, החדות נהדרת, אך הדבר לא מתבטא בכל האפליקציות. LG צירפה שני סרטוני דוגמה למכשיר, אשר נראים נהדר. לרוב האפליקציות אין עדיין תמיכה לרזולוציה הגבוהה, אלא רק עד 1080P, כך שהמסך לא תמיד יבוא לידי ביטוי. יחד עם זאת, סרטים שתצלמו ברזולוציית UHD 4K באמצעות המכשיר, יראו נהדר על גבי המסך החד. בנוסף, למסך יש נראות טובה גם בתאורת יום כאשר יוצאים החוצה.


LG G3 Auntutuהמסך התובעני משפיע בכמה אופנים על ביצועי המכשיר. בזמן שהסוללה עם אותו הספק של 3000mAh הספיקה ליומיים של עבודה ב-G2, כאן היא מספיקה ליום אחד, לעתים פחות. מעבד הסנאפדרגון, אשר מדהים בביצועיו עם רזולוציית 1080P, מתאמץ יותר ב-G3 (צריך "להזיז" יותר פיקסלים) ואמנם המכשיר רחוק מלהיות מקרטע, אבל במשימות מאתגרות ורציפות הוא מתחמם בצורה בולטת ממתחריו.

כאן נשאלת השאלה – האם מרוץ הפיקסלים אכן משתלם? במידה ול-G3 היה מסך בעל רזולוציית FHD , קרי, 1080p, הוא היה כנראה המכשיר החזק, עם הביצועים הטובים ביותר. המסך החד, על פי מבחן הביצועים AnTuTu מושך את נתוני ה-G3 למטה ומציב אותו מתחת ל-M8 של HTC, מתחת ל-Note3 של סמסונג ובצמוד לאחיו הקטן, ה-G2. יחד עם זאת, יש להישאר בפרופורציות - המכשיר עובד מהר ובאופן יציב.

עבור בחינת הביצועים, הורדתי את Modern Combat 4, אשר משתמש בכל משאבי המכשיר, בעל רקע דינמי במשחק, דמויות רבות ואלמנטים אשר מאמצים את המעבד.
המשחק שנראה מצוין על מסכי 1080p, עובר מתיחה מלאכותית לרזולוציית המסך של G3 ולכן נראה במקרה הזה פחות חד, אבל עבד בצורה חלקה ומרשימה, ללא לאגים ותקיעות. בגזרה זו, המכשיר הציג ביצועים מרשימים. סביר להניח שמשחקים ואפליקציות יתחילו להתאים את הרזולוציה לרף החדש ואז התוצאה תשתפר בהחלט.

ממשק המכשיר – נקי ונוח, אך מעט חסר


ממשק ה-G3 שונה במעט מקודמו. גרסת ה-Kit Kat הביאה מספר שינויים, בדמות ה-Google Now ובגודל האייקונים, כמתבקש ע"י Google, אך ה-G3 שינה את הממשק ברמת העיצוב. לחצני השליטה (חזרה לאחור, רשימת ישומים אחרונים ומסך הבית) ממשיכה להיות וירטואלית, עם אפשרות לשנות את סדר הלחצנים וצבעם.


הטרנד כיום הינו פשוט ושטוח ואחרי שאפל שינתה את הממשק ב-iOS 7 ולפניה עוד נוקיה עם הלומיה, גם LG הולכת עד הסוף עם הענין. חלקכם ימצאו את הממשק נעים, נוח וניטרלי, אך לטעמי, בעוד שהאייקונים יפים ופשוטים, התבצעה בחירת צבעים לא נכונה לטעמי האישי בחלק מהפיצ'רים של המכשיר. לדוגמא; בממשק ההודעות, צבעי אפור-כחול, צהוב וחום ובחייגן המכשיר – טורקיז, לבן, ירוק ואפור. הוידג'ט המרכזי, של מזג האויר והשעון, מורכב מצבעי טורקיז וכחול-אפור ולא ניתן לשינוי (אלא אם תבחרו להתקין ישומון אחר).


LG G3 - ביקורת סמארטפון, סקירה
יש כאן דברים מצוינים – LG ממשיכה עם ה-Quick Memo, אשר מקפיא את המסך ומאפשר הוספת הערות על גבי צילום המסך בן רגע וגם אפשרות ה-Qslide המוצלחת (והיא מצוינת!), מאפשרת פתיחה של אפליקציות שונות במסך מוקטן ועבודה עם מספר חלונות, בדיוק כמו ב-PC שלכם. בדומה ל-Note של סמסונג, גם ה-G3 מאפשר את פיצול המסך לשניים, בנוסף לאפשרות ה-Qslide, ועבודה עם שתי אפליקציות בו זמנית. בהתחשב בכך שהמסך גדול מאוד ובעל רזולוציה גבוהה, שתי האפשרויות האחרונות, עובדות מצוין ואינן רק בגדר גימיק, אלא שימושיות מאוד. LG הטמיעה במכשיר גם מקלדת יעילה, עם אפשרות לשינוי גודל (קו גובה) וגם תכונת Swift Key מבורכת. מנגנון האבטחה ב-G3 כולל את ה- Knock code אשר מאפשר למשתמש להגדיר קוד נקישות אישי בחלוקה לארבעה רבעים של המסך, זה עובד היטב.


LG G3 - ביקורת סמארטפון, סקירה
עוד הוסיפה LG מסך ששמו "Smart Tips", אשר מצורף בתוך וידג'ט מזג האויר והשעון. אפשרות ה-"Smart Tips" תקפיץ לכם הצעות והמלצות בהתאם לשימוש. לדוגמה, במידה וחייגתם פעמים רבות למספר מסוים אשר אינו שמור במכשירכם כאיש קשר, תקבלו על כך התראה עם המלצה להוספה מהירה של איש הקשר. כמו כן, במידה וטרם השתמשתם בכל מיני פיצ'רים של המכשיר, תקבלו גם על כך הצעה וחיווי. מדובר באפשרות שימושית, אך החוויה הגרפית שלה לוקה בחסר. לחיצה על הרחבת הטיפים מתחת למזג האוויר, פורסת את ההתראות בצורת אקורדיון כלפי מטה, אך מדובר באנימציה איטית, אשר עלולה לגרום לאשליה של מערכת מקרטעת (למרות שזה לא כך).
ואחרונה חביבה ובהתאם לטרנד הבריאות העולמי- הוסיפה LG אפשרות של מעקב צעדים ואימון לפי מדד BMI (מסת הגוף אשר מחושבת בין היתר לפי גובה, משקל, גיל ומגדר).

LG G3 - ביקורת סמארטפון, סקירה
מצלמת המכשיר


ל-G3 מצלמה ברזולציה של 13 מגה פיקסל אשר מסוגל לצלמת כאמור גם וידאו של 4K. הרזולוציה מרשימה ואליה מצטרפת מערכת הייצוב האופטי המעולה שהייתה ב-G2 וקיבלה שיפור של ייצוב רעידות על ציר נוסף. יחד עם זאת, הפיצ'ר הבולט הפעם, הינו חיישן הלייזר של ה-G3, אשר מאפשר פוקוס מהיר ומדויק, בדומה למצלמות DSLR. בבדיקת המצלמה, יצאו תמונות בהירות, חדות ובעלות צבעים טבעיים ומדויקים, עם פירוט טוב מאוד. החיישן נשאר זהה לזה של G2, אבל עיבוד הצבעים ואיזון הלובן השתפרו ובגזרה זו, מציג ה-G3 מצלמה מוצלחת בהחלט ביחס לקטגוריה.


LG G3 - ביקורת סמארטפון, מצלמה
שמע המכשיר
כאן יש שיפור גדול מאוד לעומת ה-G2. רמקול ה- 1 WATT עצמתי מאוד ומורגש בשיחות על גבי הדיבורית הפנימית, בצפייה בסרטונים ושמיעת מוזיקה. ברצועות מוזיקה איכותיות – הרמקול עובד נהדר, אך בשל עוצמתו, במידה ותנגנו שמע איכותי פחות, יש מידה מסויימת של צרימה. בסך הכל מדובר ברמקול מצוין ועוצמתי (אם כי לא סטריאופוני).

לסיכום – הפעם, כמעט


בשורה התחתונה, נסכם ונאמר כי ל-G3 מפרט מרשים, מפרט שמסוגל להתמודד עם כל אתגר כרגע. האפליקציות עובדות בצורה חלקה והמכשיר פועל בצורה מהירה ויציבה. גם עיצוב המכשיר מוצלח מאוד ולמרות גודל המסך המרשים, הוא נוח מאוד לאחיזה. LG הקשיבה למשתמשים והוסיפה מקום לכרטיס זיכרון חיצוני וסוללה מהסוג הנשלף. מנגנון המיקוד במצלמה מהיר והצבעים בתמונות השתפרו עוד יותר (ביחס לדור הקודם). יחד עם זאת, קיימת בחלק מהפרמטרים תחושה של "כמעט". לא רק בגלל תוצאת ה-Benchmark, אלא בגלל התחממות המכשיר במאמץ וחיי הסוללה שהתקצרו – במיוחד למי שהתרגל ליהנות מסוללת ה-G2. הסוללה עדיין טובה בהחלט, אבל היא כבר לא בולטת מעל הכלל כמו בדגם הקודם.


מסך ה- LG G3 מציג את הרזולוציה הגבוהה ביותר כיום עבור מסך סמארטפון, האם יש צורך במסך עם רזולוציה כה גבוהה? אם אתם מחפשים את "הכי" בעולם הסמארטפונים, אזי התשובה היא בהחלט כן, אבל עדיין נדמה כי ה-G3 היה מסתדר אפילו טוב יותר עם מסך ברזולוציית FHD.


LG G3 - מחיר רשמי:
גרסת 16GB 2GB RAM – מחיר 3,200 ₪
גרסת 32GB 3GB RAM – מחיר 3,600 ₪
אחריות: רונלייט

LG G3 - תמונות דוגמה מהמצלמה

LG G3 - תמונות דוגמה מהמצלמה

LG G3 - תמונות דוגמה מהמצלמה

LG G3 - תמונות דוגמה מהמצלמה

מלח פלפל

LG G3 - תמונות דוגמה מהמצלמה

מעבר לתגובות בפורום