IMAX משיקה מצלמת 3D 4K

ליאור קורן
15-06-2014 16:47

המצלמה החדשה של IMAX מיועדת לצלם סרטי קולנוע חדים במיוחד בתלת מימד (3D 4K) כמו הסרט רובוטריקים 4 החדש - בפורמט היחודי של 1.9:1.

 

IMAX משיקה מצלמת קולנוע חדשה, בפורמט היחודי של מסכי הענק של אולמות איימקס, ברזולוציית 4K ותלת מימד, האם נוכל לקוות לשיפור מורגש בנושא?

מצלמות איימקס נחשבו עד היום לגדולות ומסורבלות, מה שצמצם את השימוש בהם, למשל בסרט באטמן האביר האפל, נעשה רק שימוש חלקי במצלמות איימקס בצילומי הסרט ואפשר לראות את המעבר בין הפורמט הצילום הרגיל לזה של איימקס בחלק מהקטעים. המצלמה החדשה קטנה בהרבה מקודמותיה, מה שמאפשר לעשות בה שימוש במקומות דחוסים ובסצנות שלא היו אפשריות בעבר (בדוגמה המצורפת אפשר לראות הטלה של מצלמה מבנין לזוית צילום יחודית בהחלט).

במצלמת תלת מימד רגילה, לכל חיישן יש עדשה נפרדת עצמאית, מה שמחייב סנכרון עדין (מבחינת זויות ומיקומים) בעוד שלמצלמת ה-IMAX יש שתי עדשות המגיעות כיחידה אחת – מה שמונע את הסיבוך המיותר.



הבמאי מייקל ביי הוא בין הראשונים לעשות שימוש במצלמה החדשה עבור הסרט רובוטריקים Age of Extinction ומלבדו, צולמו גם מספר סרטים תעודיים. המצלמה מצלמת כל הזמן במרווח זמן מסויים, כך שאם אתם צופים ברגע מסעיר מול המצלמה ולוחצים על "הקלטה", המצלמה כבר צילמה דקה או שתיים לפני, כך שלא פספסתם כלום.

מעבר לתגובות בפורום