ZTE S8Q – טאבלט בסיסי במבחן

ליאור קורן
12-06-2014 06:55

אל מדף הטאבלטים הזולים, מגיע ה- S8Q של ZTE, עם מסך 8" ורזולוציית 1024x768, מעבד מרובע ליבות 1.2GHz ומחיר שנע סביב 1,000 ₪. ביקורת טאבלט.

ה- ZTE מזכיר בצורתו הכללית את זו של אפל אייפד הראשון (בשחור או לבן, אם כי ללא מסגרת מתכת ובנוסף, השוליים לצד המסך צרים יותר כאן), הוא גם מציג רזולוציה זהה ל-"אייפד 1" של 1024x768 שנחשבת לנמוכה מעט יחסית ביחס למקובל כיום בגודל מסך שכזה. 

מפרט וגימור

עובי הגוף עומד על 8.4 מ"מ – דק יותר לעומת חלק מהדגמים המתחרים, אבל המשקל קצת יותר כבד עם 390 גרם. הגב עשוי פלסטיק מחוספס באופן עדין ביותר כך שלא יחליק מהיד, החומר רך במקצת והתחושה שהוא מקנה נעימה, אולם עלול להיות רגיש לשריטות. בחלק העליון של הגב ישנו מכסה הניתן להסרה עבור הכנסת כרטיס זיכרון מיקרו SD. הטאבלט מציג חזית שטוחה ונקיה מלחצנים פיזיים, במסגרת אפר למצוא לחצן הדלקה וכיבוי, לחצן שינוי עוצמת קול, שקע סטנדרטי לאוזניות ושקע מיני USB להטענת הסוללה וחיבור למחשב. בחזית, ישנה גם נורית LED קטנה, המאירה בעת טעינת הסוללה או בעת קבלת התראות.


מפרט החומרה של טאבלט ה-ZTE, מציע מעבד מרובע ליבות בתדר 1.2GHz, עם זיכרון 1GB RAM ונפח אחסון פנימי של 8GB (חלקו תפוס ע"י מערכת ההפעלה ובפועל יש כ- 4GB) אך עם אפשרות הרחבה נוספת עד 32GB בעזרת כרטיס זיכרון מיקרו SD. במבחן הביצועים AnTuTu התקבל ציון של 13547 (קצת יומר מגוגל נקסוס 7 הראשון) – מה שאמור להספיק לשימושים כלליים של גלישה באינטרנט ומשחקים, אבל לא למשחקי בעלי גרפיקה מאתגרת – שם ציון הבחינה היה סביר ולא יותר. קישוריות המכשיר כוללת WiFi, יש גם מקלט GPS ו-Bluetooth וה- S8Q (וגם אחיו הקטן יותר S7Q) מציע תמיכה בחיבור מודם חיצוני או עזרים כמו מקלדת / עכבר דרך USB On The Go - OTG.


ZTE S8Q – ביקורת טאבלט
בפועל, ה- S8Q פעל היטב בעת גלישה באינטרנט וגם משחקי דו מימד (כמו אנגרי בירד ודומים), אבל במשחקים עם גרפיקה מורכבת, קצב הפריימים בתמונה ירד מאוד לרמה של 8-15 פריימים, כך שהמכשיר לא מתאים לגיימרים. המעבד מצליח לשמור על קור רוח והמכשיר לא התחמם גם בעת משחקים – בהחלט נקודה לזכות.


איכות מסך

מסך הטאבלט, מציע רזולוציה של 1024x768 פיקסלים, זאת לעומת 1280x800 בדגמים מתחרים ואף יותר בטאבלטים יקרים יותר (כמו נקסוס 7 בדור החדש). בעת גלישה באתרי אינטרנט וקריאת טקסטים, היינו שמחים לתוספת חדות, אבל עבור משחקים, למשל, זה עדיין בסדר. מלבד ענין הרזולוציה, פאנל ה-IPS של המסך, מציג צבעים טובים ויפים לעין וגם זויות צפיה טובות. רמקול המכשיר ממוקם בגב המכשיר, לא ציפינו ממנו לגדולות ונצורות ובשימוש כללי הוא מספק את הסחורה – כל עוד לא תדרשו ממנו לנגן בעוצמה שתמלא בצלילים את חלל החדר. סוללת המכשיר עושה עבודה טובה עם קיבולת של 3600mAh ומציעה שעות עבודה ארוכות יחסית ומספר ימי עבודה בשימוש שאינו תובעני מדי.


ZTE S8Q – ביקורת טאבלט
בתחום הצילום, מציע ה-ZTE מצלמה בסיסית בגב, ברזולוציית 2 מגה פיקסל וללא נורת פלאש ובחזית, ישנה מצלמת 0.3 מגה פיקסל עבור שיחות וידאו. ממשק המצלמה פשוט וברור לתפעול, בצד שמאל מוצג טור אייקונים המציע אפשרויות צילום פנורמה, מצב HDR, צילום מרובה זוית ועוד. תפריט הגדרות הצילום מאפשר לקבוע זיהוי פנים, צילום רציף, שינוי ISO, איזון לובן ופרמטרים נוספים. איכות התמונות ברזולוציית שני מגה פיקסל, מספיקה לצרכי תיעוד בסיסי או שיתוף ברשתות חברתיות ומתאימה בעיקר לצילום כאשר ישנם תנאי תאורה טובים. אפשר לצלם גם וידאו  1080p בקצב של 30 פריימים לשניה.


ZTE S8Q – מצלמה
אנדרואיד עם קיצורי דרך

ה-S8Q מגיע עם אנדרואיד בגרסת 4.2.2 המוצגת כאן בגרסה "טבעית" יחסית, ללא תוספות מלאכותיות רבות מדי. ZTE הוסיפה לשורת הלחצנים הוירטואליים בתחתית המסך עוד שניים: האחד מבצע צילום מסך והשני מעלים את אותה שורה. בנוסף, יש לחצן וירטואלי שמזכיר בצורתו מצפן, אפשר להזיז אותו לכל מקום מבוקש על המסך (וגם להעלימו לגמרי): לחיצה עליו מעלה שורת קיצורי דרך ליישומים כמו מצלמה, גלריה, הגדרות ועוד.


ZTE S8Q – ביקורת טאבלט
סיכום


טאבלט ה- ZTE S8Q מציע מפרט בסיסי והוא משווק דרך יבואן גדול ומוכר (יורוקום). ביחס לתמורה, עם מחיר רשמי של 1,099 ₪ הוא מתחרה בדגמי מותגים ידועים כמו Asus MeMo Pad HD 8, דגם Dell Venue 8 – לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. עם תוספת של 100-300 ₪, אפשר לרכוש את גלקסי טאב 3 של סמסונג. המחיר ברכישה המכשיר דרך סלקום זול יותר (990 ₪), כך שאתם צריכים לעשות את החשבון, האם תוספת של רזולוציה במסך שווה את ההפרש במחיר מול המתחרים.

מעבר לתגובות בפורום