פנסוניק GH4 נחתה בישראל

ליאור קורן
26-05-2014 16:28

מצלמת ה-4K החדשה של פנסוניק מדגם DMC-GH4 מוצגת בכנס לתעשיית הברודקאסט בישראל שעסק בתחום ה- 4K.

פנסוניק הציגה היום בישראל את המצלמה החדשה GH4 המיועדת לחובבי צילום מתקדמים ואנשי מקצוע. הדגם החדש בקו המצלמות "ללא מראה" של פנסוניק, מביא לראשונה אפשרות צילום וידאו ברזולוציית 4K שתהפוך לסטנדרט הבא של הטלוויזיות בבית. מצלמה זו מביאה לצלמים חובבים אפשרויות המאפיינות בדרך כלל רק ציוד צילום קולנועי יקר. ה- GH4 כוללת מעבד תמונה / וידאו בעל ארבע ליבות ותכנון טרמי יעודי המיועד להתגבר על החום אותו פולט החיישן בזמן עבודה והיא מאפשרת לצלם וידאו בתקן UHD הביתי של 3840x2160  פיקסלים (רזולוציה גדולה פי ארבע מאשר Full HD) וגם בתקן הקולנועי של 4096x2160 (מעט רחב יותר מאשר התקן הביתי).

בקולנוע, איכות 4K משמשת כסטנדרט מזה מספר שנים, אך בתחום צילום אירועים והפקות לטלוויזיה נושא ה- 4K נמצא בחיתוליו, במיוחד בישראל ודורש שדרוג מכשור (מצלמות, התקני הקלטה ועוד). פנסוניק GH4 הוצגה בכנס מקצועי אותו ערכה חברת DM (מקבוצת יורוקום), הכנס עסק בנושא צילום וידאו 4K והשתתפה בו קהילת ה- "ברודקאסט" (צלמי טלוויזיה ואירועים, עורכים ואנשי קהילת הוידאו המקצועית). במסגרת הכנס, נחשפו גם מצלמות מקצועיות חדשות, בינן גם דגם המסוגל לצלם וידאו בקצב פריימים של 240p לתנועה חלקה במיוחד.

פנסוניק GH4
ה-GH4 מאפשרת להוציא את אות הוידאו המקורי (לא דחוס) בזמן אמת דרך יציאת מיקרו HDMI עבור מקליט או מוניטור חיצוני. צלמים ועורכי וידאו מקצוענים ישמחו לשמוע כי לראשונה בקו מצלמות ה- GH של פנסוניק, אפשר יהיה להוציא וידאו דרך HDMI בעומק צבע של 10 ביט בתצורת 4:2:2 – מה שיציג מרחב גווני צבע רחב בהרבה מכל מצלמות ה- DSLR הנוכחיות המספקות איכות של 8 ביט בלבד. מערכת כיול התמונה במצלמה מאפשרת שינוי בהירות השחור, בחירה במצבי גאמה שונים לקבלת מראה קולנועי Cinelike D / V ואפילו שליטה בנפרד על הצללים בתמונה או החלקים הבהירים. בדגם החדש, ניתן גם לבצע המרת RAW אל JPEG בתוך המצלמה עצמה תוך שליטה על הפרמטרים השונים. ערך ISO מקסימלי עומד על 25,600.


פנסוניק GH4
יחידת חיבורים חיצונית

במקביל למצלמה, ימכר אבזר חיצוני – YAGH. זהו מתקן המתחבר לבסיס המצלמה בדומה לגריפ ומספק אפשרות חיבורים לציוד מקצועי כמו כניסות אודיו XLR עם שליטה נפרדת על האודיו בערוץ ימין או שמאל (כולל חיווי), ארבעה יציאות וידאו מקבילות 3G - SDI המאפשרות להוציא וידאו בזמן אמת באיכות 4K 4:2:2 10bit עבור חיבור לציוד הקלטה חיצוני עם תמיכה ב- Time Code. בנוסף, ישנה יציאת מיקרו HDMI (במקביל לזו הקיימת בגוף המצלמה עצמה). היחידה הזו נראית גדולה יחסית (פיזית) והיא מיועדת בעיקר לצלמים מקצוענים המחפשים להתחבר לציוד מתאים – כולל חיבור חשמל +48V ומיקרופון בתקן מקצועי. 

פנסוניק GH4
פנסוניק GH4 תחל להמכר בישראל באמצע חודש יוני, המחיר המשוער לצרכן יעמוד על כ- 8,500 ₪ לגוף, בנוסף, המצלמה תמכר גם עם קיט הכולל עדשת 12-35mm f2.8.

פנסוניק GH4

פנסוניק GH4

מעבר לתגובות בפורום